2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αναδείξουμε τη σημασία του βιβλίου στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών!
Στο νηπιαγωγείο, το βιβλίο είναι πολύτιμο εργαλείο για:
Γλωσσική ανάπτυξη – Εμπλουτίζει το λεξιλόγιο και καλλιεργεί την αφηγηματική ικανότητα.
Δημιουργικότητα & φαντασία – Τα παραμύθια ταξιδεύουν τα παιδιά σε κόσμους γεμάτους φαντασία.
Μάθηση μέσα από ιστορίες – Τα παιδιά κατανοούν έννοιες όπως συναισθήματα, αξίες και κοινωνικούς κανόνες.
Αλληλεπίδραση & κοινωνικοποίηση – Μέσα από το διάβασμα και τη δραματοποίηση, ενισχύεται η επικοινωνία και η συνεργασία.
Κάθε μέρα μπορεί να είναι μέρα παιδικού βιβλίου! Αυτή τη σχολική χρονιά τα παιδιά είχαν εμπλακεί ενεργά στη διαδικασία δημιουργίας βιβλίων στην τάξη, όπου τα βοήθησαν να αναπτύξουν δεξιότητες αφήγησης, έκφρασης και συνεργασίας.
Συγκεκριμένα δημιουργήθηκαν τα παρακάτω βιβλία στη τάξη:
1. Βιβλίο θεματικής ενότητας – 25ης Μαρτίου με αφορμή Τα Ελληνάκια της Ε. Φακίνου, με δική τους εικονογράφηση και αφήγηση.
2. Φυτολόγιο – Συλλογή φύλλων & λουλουδιών – Τα παιδιά συγκεντρώνουν φύλλα, λουλούδια ή μικρά φυτά από το σχολείο ή τη βόλτα τους, με αφορμή το εργαστήριο δεξιοτήτων ΓΙΑ ΑΡΧΗ, ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ.
3. Συλλογικό βιβλίο – ακορντεόν Η μάχη των δεινοσαύρων Τα παιδιά γράφουν μαζί την ιστορία, με κάθε μαθητή να προσθέτει τη συνέχεια και τις εικόνες.
4.Βιβλία παρατηρήσεων – σημειωματάριο για να καταγράψουν ο, τι παρατήρησαν κατά την διάρκεια της εκδρομής στο Βατόλακο – Μουσείο ελιάς και στον περίπατο στο μονοπάτι.
5.Ατομικά παραμύθια – στις ελεύθερες δραστηριότητες κάθε παιδί δημιουργεί τη δική του ιστορία με ζωγραφιές και απλό κείμενο.
6.Βιβλίο με παράξενες σελίδες που φιλοξενούν ήρωες των παραμυθιών.
7. Βιβλίο κουτί με αφορμή το βιβλίο Ένα βουνό καρότα.
8.Βιβλίο με ονόματα και φωτογραφίες των φίλων μου “Βρες πώς με λένε”
Για αρχή το έδαφος….
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Φροντίζω το Περιβάλλον
- Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Για αρχή, το έδαφος
Στόχοι:
- Να αναγνωρίσουν τα παιδιά τι είναι το έδαφος και πού το βρίσκουμε.
- Να κατανοήσουν τη σημασία του για τα φυτά, τα ζώα και τον άνθρωπο.
- Να παρατηρήσουν και να περιγράψουν τα βασικά χαρακτηριστικά του.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες παρατήρησης, ταξινόμησης, συνεργασίας και δημιουργικής έκφρασης.
Για την καλύτερη κατανόηση του θέματος διαβάσαμε τα παρακάτω βιβλία:
Tο βιβλίο της γης εκδ. ΣΤΡΑΤΙΚΗ
Η πρώτη μου εγκυκλοπαίδεια με το Γουίνι και τους φίλους του Η ΦΥΣΗ εκδ. ΜΙΝΩΑΣ
Φυτρώνει φυτρώνει ο σπόρος εκδ. ΠΑΤΑΚΗ
Η ζωή κάτω από το έδαφος εκδ. ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ
Τα τέσσερα στοιχεία ΝΕΡΟ εκδ. ΚΕΔΡΟΣ
Τα τέσσερα στοιχεία ΓΗ εκδ. ΚΕΔΡΟΣ
Κοίτα πώς είναι ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ εκδ. ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΒΙΒΛΙΟΥ
Δομή Εργαστηρίου
1. Γνωριμία με το Έδαφος
Δραστηριότητες:
- Παρατήρηση δειγμάτων εδάφους (χώμα, άμμος, χαλίκι) – αισθητηριακή εξερεύνηση.
- Συζήτηση με ερωτήσεις: Τι είναι το έδαφος; Από τι αποτελείται; Πού το συναντάμε;
- Προϋπάρχουσες γνώσεις: Ζωγραφική / κολλάζ με τίτλο: «Τι υπάρχει και τι γίνεται κάτω από τα πόδια μας;»
2. Τα Στρώματα του Εδάφους
Δραστηριότητες:
- Κατασκευή μακέτας με στρώματα
- Πείραμα: Διαχωρισμός στρωμάτων εδάφους σε διάφανο βάζο με νερό.
- Ζωγραφική / κολλάζ με τίτλο: “Στο έδαφος βρήκαμε”
3. Το Έδαφος φιλοξενεί Ζωή
Δραστηριότητες:
- Έρευνα στην αυλή ή στον κήπο για έντομα και μικροοργανισμούς.
Κατασκευή ομαδική «Έδαφος και βιοποικιλότητa
4.Το Έδαφος και τα Φυτά
Δραστηριότητες:
- Φύτευση σε γλαστράκια – παρακολούθηση ανάπτυξης φυτού.
- Πείραμα: Πώς επηρεάζει το έδαφος την ανάπτυξη του φυτού
5.Προστατεύουμε το Έδαφος
Δραστηριότητες:
- Συζήτηση για ρύπανση και διάβρωση.
- Ανακύκλωση: Πώς βοηθά το έδαφος;
- Κομποστοποίηση
Διαθεματικές Συνδέσεις
- Γλώσσα: Ιστορίες, λεξιλόγιο.
- Μαθηματικά: Μέτρηση ζωυφίων , ποσότητα νερού, ταξινόμηση πετραδιών.
- Τέχνη: Ζωγραφιές, κολλάζ με φυσικά υλικά.
- Φυσικές επιστήμες: Πειράματα με το νερό, παρατήρηση αλλαγών.
- Κοινωνική αγωγή: Συνεργασία, ευαισθητοποίηση στο περιβάλλον.
Εγγραφές στο νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2025-2026
- Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2021).
- Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
- Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
- Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου
ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ:
- Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109) Θα απαιτηθεί υπεύθυνη δήλωση από τους γονείς.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΕΓΓΡΑΦΗ”
Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών–διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti–eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
·Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Διευκρινίζεται ότι η εγγραφή σε αυτά τα Τμήματα είναι προαιρετική. Ωστόσο, αν επιλεγεί η παρακολούθησή τους, τότε η φοίτηση των νηπίων σε αυτά τα Τμήματα είναι υποχρεωτική και η παρουσία των παιδιών (εκτός φυσικά απροόπτου και ασθενειών), είναι καθημερινή. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να επιλέξει την Πρωινή Ζώνη αλλά να έρχεται δύο μέρες την εβδομάδα αντί για πέντε.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ -ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο)
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20–5–2015 Εγκύκλιο (δίνεται από το σχολείο)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).
ε) Επίσης απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ/ ΠΡΩΙΝΗΣ ΖΩΝΗΣ
- Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγγραμμένα και φοιτούνστο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
- Η εγγραφή στο συγκεκριμένο Τμήμα είναι Προαιρετική αλλά εφόσον επιλεγεί, η φοίτηση είναι υποχρεωτική (παρ 7δ και ε Κεφ Β άρθρο 11 ΠΔ 79 & άρθρο 13 Π.Δ.79 (ΦΕΚ 109 Α) )
- Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45–8:00.
- Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00(σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου). Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, δεν προβλέπεται.
ΌΡΙΑ ΣΧ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΗΠ/ΓΕΙΟΥ ΠΟΤΙΣΤΗΡΙΩΝ
Το Νηπιαγωγείο Ποτιστηρίων δέχεται αιτήσεις εγγραφών νηπίων των εξής περιοχών: Ποτιστηρίων, Λυγιδέ, Μαρμαρά, Φυλακές Αγιάς και Συκολιάς.
Για ραντεβού ή οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας κατά τις ώρες 12:00 μ.μ – 13:00 μ.μ
Τηλ. Σχολείου : 28210 31361
Εmail: mail@nip–potist.chan.sch.gr
Δικαιώματα των παιδιών
Γιορτάζοντας την 28η Οκτωβρίου 1940
Οι εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου ξεκίνησαν με την παράσταση από το κουκλοθέατρο Κρήτης «Το κανόνι της ειρήνης», που παρακολουθήσαμε στο κινηματογράφο ΕΛΛΗΝΙΣ.
Στην συνέχεια προσπαθήσαμε με τις αισθήσεις μας να φανταστούμε:
Πώς μοιάζει ο πόλεμος, πώς μυρίζει η ειρήνη, πώς ακούγεται ο πόλεμος, τι γεύση μπορεί να έχει η ειρήνη….
Το περιστέρι της ειρήνης γέμισε με λέξεις και συναισθήματα που μας έρχονται στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε τον πόλεμο και την ειρήνη.
Την ημέρα της γιορτής παρελάσαμε μαζί με τα παλαμο- περιστέρια μας, κόψαμε, ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε λουλούδια για να σχηματίσουμε το σήμα της ειρήνης.
Στο τέλος τραγουδήσαμε το τραγούδι της ειρήνης και παρακολουθήσαμε το βίντεο «Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι»,(OscuroCardinal)κάνε κλικ ΕΔΩ για να δεις πώς η δύναμη της εικόνας-χωρίς λόγια- δείχνει την ασχήμια του πολέμου και την ομορφιά της ειρήνης.
Γνωρίζω την τροφή μου
Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
ΥΓΕΙΑ : Διατροφή – Αυτομέριμνα,Ασφάλεια
πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Γνωρίζω την τροφή μου».
Πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες με κύριους στόχους να μάθουν τα παιδιά
- Να γνωρίσουν το κύκλο της τροφής από τη φάρμα, αγρόκτημα κλπ στο τραπέζι,
- Να μάθουν από πού προέρχεται το κάθε είδος τροφής, να ανακαλύψουν ομάδες τροφών (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά κλπ),
- Να μάθουν να επιλέγουν γεύματα με πιο υγιεινά κριτήρια.
Σημαντική βοήθεια τα βιβλία που διαβάσαμε και τα παιχνίδια που παίξαμε.
Συνδυάσαμε την ανάγνωση, τα εικαστικά, τη μουσική και το βιωματικό παιχνίδι για να έρθουμε πιο κοντά στο αντικείμενο.
16 Οκτωβρίου Παγκόσμια ημέρα Υγιεινής διατροφής, την αφιερώσαμε στην μεσογειακή διατροφή κατασκευάζοντας την πυραμίδα των τροφών και τρώγοντας υγιεινό παραδοσιακό κρητικό πρωινό(παξιμάδι, ντομάτα,μυζήθρα).
Kαλή σχολική χρονιά!
Η ΤΕΧΝΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Έργα τέχνης από τους μικρούς καλλιτέχνες του νηπιαγωγείου μας…Δείτε εδώ