Το Αναλυτικό πρόγραμμα που εφαρμόζουμε στο νηπιαγωγείο είναι το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ). Τα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με τα οποία αναπτύσσονται οι δραστηριότητες στην τάξη είναι τα εξής:
- Προφορικός Λόγος, Ανάγνωση και Γραφή
Χρησιμοποιώντας τον λόγο εξωτερικεύουμε τα βιώματά μας, αλλά και ρωτάμε για να μάθουμε περισσότερα. Στην καθημερινή ζωή επικοινωνούμε, αλληλεπιδρούμε, συμμετέχουμε σε συζητήσεις σεβόμενοι τους άλλους και γενικά εξοικειωνόμαστε με το επικοινωνιακό και πραγματολογικό πλαίσιο της γλώσσας.
Τα παιδιά ενθαρρύνονται να πραγματοποιούν αφηγήσεις-διηγήσεις-ανακοινώσεις-περιγραφές, να δίνουν εξηγήσεις και να αναπτύσσουν επιχειρήματα. Ακόμα θα εξοικειωθούν με την γραφή και την ανάγνωση, με παιγνιώδη τρόπο, χωρίς να γίνεται συστηματική διδασκαλία, επιμένοντας στον αναδυόμενο εγγραμματισμό ή με άλλα λόγια στην αναδυόμενη γραφή και ανάγνωση .
- Μαθηματικά
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με έννοιες όπως ομαδοποιήσεις, αντιστοιχήσεις, ταξινομήσεις, σειροθετήσεις, χώρος και χρόνος, μήκος, πλάτος και ύψος, ποσότητες και χρώματα, σχήματα, αριθμούς και μετρήσεις. Αρχίζουν και σκέφτονται με μαθηματικό τρόπο και αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα των μαθηματικών στην καθημερινότητα τους καθώς και τη σπουδαιότητά τους στην επίλυση προβλημάτων.
- Μελέτη Περιβάλλοντος (φυσικό και ανθρωπογενές)
Τα παιδιά μέσα από ποικίλα βιώματα ή διάφορες εμπειρίες γνωρίζουν και αλληλεπιδρούν με τον κόσμο που μας περιβάλλει, ενθαρρύνονται να παρατηρούν όσα υπάρχουν γύρω τους ενεργοποιώντας την σκέψη και τις αισθήσεις τους μέσα από βιωματικές και επικοινωνιακές καταστάσεις.
- Δημιουργία και Έκφραση (μουσική, εικαστική τέχνη, δραματική τέχνη, θεατρικό παιχνίδι, χορό)
Τα παιδιά εκφράζονται και δημιουργούν μέσα από πολλές δραστηριότητες που προάγουν την αυτενέργεια, την φαντασία, την συνεργασία και ενισχύουν την συναισθηματική τους νοημοσύνη.
- Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Τα παιδιά μαθαίνουν τη χρήση του Υπολογιστή ως χρήσιμου εργαλείου στην γραφή, στην σχεδίαση, στην αναζήτηση πληροφοριών, στην επικοινωνία.