ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Εργαστήριο 1ο

Διαβάσαμε το παραμύθι «Μοιάζουμε διαφορετικοί, αλλά είμαστε ίδιοι», το επεξεργαστήκαμε και είπαμε τις απόψεις και τις ιδέες μας σχετικά με το θέμα.

Έπειτα είδαμε φωτογραφίες διαφορετικών ανθρώπων αλλά και πίνακες ζωγραφικής όπου είτε όλοι ήταν ίδιοι, είτε όλοι διαφορετικοί. Σκεφτήκαμε πως θα ήταν ο κόσμος αν όλοι ήμασταν ίδιοι και συζητήσαμε τις απόψεις μας.

 

Picture1 Picture2

 

Εργαστήριο 2ο 

 

Αφού μιλήσαμε για το τι σημαίνει διαφορετικότητα και μοναδικότητα  διαβάσαμε το βιβλίο «Κοίτα πως είναι το σώμα μας» και παρατηρήσαμε  ανάλογο εποπτικό υλικό. Αυτό  βοήθησε τα νήπια να γνωρίσουν το σώμα τους, εσωτερικά και εξωτερικά, τις δυνατότητες που κρύβουν, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να μιλήσουν για ό,τι τους δίνει χαρά, φόβο, λύπη και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους.

 

Στη συνέχεια βρήκαμε αυτά στα οποία μοιάζουμε και αυτά στα οποία διαφέρουμε , τα αποδεχτήκαμε, τα γράψαμε σε έναν κατάλογο και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως οι διαφορές μας, μας ενώνουν- δε μας χωρίζουν.

Επιπλέον, χωριστήκαμε σε δυάδες και αφού παρατηρήσαμε ο ένας τον άλλον, καταγράψαμε σε κύκλους, εφαπτόμενους σε δύο σημεία, τις διαφορές μας και τις ομοιότητές μας.

ειμαστε ιδιοι αλλα διαφορετικοι 3 ειμαστε ιδιοι αλλα διαφορετικοι 2

 

ειμαστε ιδιοι αλλα διαφορετικοι 1

Εργαστήριο 3ο 

 

Αφού ακούσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι «Το χαρούμενο λιβάδι» φτιάξαμε την παρακάτω ομαδική κατασκευή με το ξεχωριστό λουλούδι του κάθε παιδιού.

ομαδικη λουλουδια

 

Στη συνέχεια δείξαμε εικόνες με δυσερμήνευτο νόημα και είπαμε τις απόψεις μας.

διαφορ δυσερμηνευτη 3

 

  • “Είναι ένα παράθυρο που όταν το κοιτάς επάνω σε δείχνει κανονικά και όταν το κοιτάς κάτω σε δείχνει σαν λιοντάρι”.
  • “Μπορεί να είναι αντανάκλαση με ένα λιοντάρι”.
  • “Είναι μισή γυναίκα- μισή λιοντάρι”.

 

διαφορ δυσερμηνευτη 4

  • “Μάλλον έπεσε κάτω ή το κουτούλησε κάποιο ζώο”.
  • “Μπορεί να γεννηθήκε έτσι.
  • “Μπορεί να πολέμησε με ένα ζώο”.
  • “Μπορεί να γρατζουνίστηκε”.

διαφορ δυσερμηνυετη 2

  • Έτσι είναι το σχέδιο της πολυκατοικίας.
  • “Κάποιος φούσκωσε την μπάλα πολύ, η μπάλα αναπήδησε και πήγε στην πολυκατοικία”.
  • “Η μπάλα έχει αγκάθια”.
  • “Έπεσε πάνω η μπάλα και έσπασε το κτίριο”.
  • “Δίπλα είχε ένα εργοστάσιο με μπάλες και μία μπάλα έφυγε και έπεσε πάνω στο κτίριο”.

διαφορετικοτητα δυσερμηνευτη 1

 

  • “Είναι σε ένα καρότσι και ζητάει τροφή”.
  • “Δεν έχει φαγητό και ζητάει βοήθεια”.

διαφορ δυσερμηνευτη 5

 

  • “Είναι μία μπάλα ανάμεσα στα χόρτα”.
  • “Είναι λουλούδια”.
  • “Είναι λουλούδια άσπρα;- κίτρινα”.
  • Κάποια παιδιά έπαιζαν με μπάλα και κλώτσησαν καταλάθος και πήγε στο λιβάδι”.
  • “Η μπάλα έπεσε και πάταγε τα λουλούδια- βγήκε το χρώμα των λουλουδιών και κόλλησαν επάνω της”.

διαφορ δυσερμηνευτη 6

  • “Δεν το έιχαν βάλει καλά και χύθηκε κίτρινο-πράσινο”.
  • “Μήπως είναι έτσι;”.

Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το ότι  δύο άνθρωποι μπορεί να σκέφτονται διαφορετικά για το ίδιο πράγμα ή να δίνουν διαφορετικές λύσεις για ένα πρόβλημα.

Γι’ αυτό παρατηρήσαμε διάφορα αντικείμενα από διαφορετικές οπτικές γωνίες (μπροστά, πίσω, πλάι) και σημειώσαμε πόσο διαφορετικά τα βλέπουμε.

Picture4 Picture3

 

Στην συνέχεια φτιάξαμε την κούτα με τα πολλά παράθυρα και βάζοντας διάφορα αντικείμενα μέσα σε αυτήν παρατηρούσαμε ,κοιτάζοντας κάθε φορά από διαφορετικό παράθυρο, μόνο την μία-όψη τους.  Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν  ένα αντικείμενο από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

κουτι παραθυρα 1 κουτι παραθυρα 3 κουτι παραθυρα 4 το ιδιο αντικ διαφορετικεσ οπτικεσ 1 το ιδιο αντικειμ διαφορετικεσ οπτικεσ 2

 

Εργαστήριο 4ο

Αφού διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι «Πες μου γιατί δεν έχουμε όλοι το ίδιο χρώμα;» αναλύσαμε το τραγουδοποίημα «Γάλα με κακάο» που σχετίζεται με την διαφορετικότητα.

Είπαμε πολλές απόψεις σχετικά με το τι συνέβαινε στη χώρα του γάλατος και στη χώρα του κακάο..Στην αρχή δεν μιλιόντουσαν γιατί ήταν διαφορετικοί. Μιλούσαν διαφορετικές γλώσσες, είχαν άλλο χρώμα, το ένα ήταν υγρό και το άλλο στερεό, ενώ είχαν και διαφορετική μυρωδιά. Όμως στο τέλος κατάλαβαν ότι δεν τους χωρίζει τίποτα και μπήκαν στο ίδιο μπουκάλι όπου   έζησαν αγαπημένοι για πάντα. Έπειτα με μια άσπρη φόδρα φτιάξαμε την χώρα του γάλατος και δραματοποιήσαμε την ιστορία.

 

Στη συνέχεια και με αφορμή το προηγούμενο ποίημα παρακολουθήσαμε την ιστορία «Γάλα άσπρο με κακάο κάνω φίλο που αγαπάω» και την ζωγραφίσαμε.

 

βιβλιο χρωμα IMG 7595

 

Εργαστήριο 5ο

 

Διαβάσαμε το βιβλίο  «Ιστορία μέσα σε μια σαλάτα» του Σακελαρρίδη, εκδ. Ελληνικά γράμματα. Στο βιβλίο συναντήθηκαν δυο σταγόνες λάδι και δυο σταγόνες ξύδι και κάνοντας ένα ταξίδι σε μια σαλάτα, στο τέλος ενώθηκαν και έγιναν λαδόξιδο.. Έπειτα δείξαμε εικόνες διαφορετικές και διαφορετικά υλικά (νερό & αλάτι, νερό & ζάχαρη..) και συζητήσαμε «τι μπορούν να κάνουν μαζί».

IMG 7650

 

Εργαστήριο 6ο

 

Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος» και την ιστορία «Τι πειράζει κι αν είμαι διαφορετικός, θέλω να μ’ αγαπάτε έτσι κι αλλιώς». Τα αναλύσαμε και   μιλήσαμε  για την αποδοχή του εαυτού μας αλλά και των ανθρώπων γύρω από εμάς, ως μοναδικοί σε έναν κόσμο διαφορετικότητας. Έπειτα είπαμε τους λόγους που ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και σημαντικός και κάναμε την παρακάτω κατασκευή.

IMG 7589 IMG 7593 IMG 7590 1

 

Εργαστήριο 7ο

 

Αφού είδαμε φωτογραφίες παιδιών με ειδικές ανάγκες διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι «Ματή, το μαγικό ψιθύρισμα» και το ζωγραφίσαμε .

αναπηρια 1 αναπηρια 2 αναπηρια 3 ιδικεσ αναγκεσ ειδικεσ ΕΚΠΑΙΔ.ΑΝΑΓΚΕς 2 1

IMG 7652 1 1

 

Έπειτα διαβάσαμε το βιβλίο «Η Αργυρώ γελάει» καταλάβαμε πως η ηρωίδα διαφέρει μόνο στο ότι είναι ένα παιδί που κάθεται σε αμαξίδιο. Τα παιδιά είδαν ότι αυτό δεν την εμποδίζει να κάνει τα ίδια πράγματα με εκείνα γι’ αυτό στη συνέχεια, έκαναν αγώνες με ξυλοπόδαρα, περπάτησαν έχοντας δεμένα τα μάτια τους και ζωγράφισαν κρατώντας το πινέλο με το στόμα τους.

 

οδηγοσ τυφλων 1 οδηγοσ τυφλων 2

Έτσι αφού συζητήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στις παραπάνω δραστηριότητες και αφού “μπήκαμε» στην θέση των ατόμων με αναπηρία κατανοήσαμε ότι όλα τα παιδιά μπορούν να κάνουν τα πάντα, ασχέτως των δυσκολιών και ασχέτως αν έχουν αν έχουν κάποια άλλη αναπηρία. Όλα τους είναι παιδιά και έχουν τα ίδια δικαιώματα, όλα είναι ίσα.

Εργαστήριο 8ο

Στο  τέλος τους δώσαμε δύο φύλλα εργασίας για το σπίτι

 

“Ό,τι αγαπώ και είναι σημαντικό για μένα”.

αγαπημενα πραγματα 1 αγαπημενα πραγματα 2 αγαπημενα πραγματα 3

“Πράγματα που αγαπώ”

καρδιεσ 1 καρδιεσ 2

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *