ΤΟ ΝΕΡΟ -ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ-

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουν το νερό ως στοιχείο της φύσης.
  • Να ανακαλύψουν την αξία του νερού στην ανθρώπινη ζωή.
  • Να πάρουν πληροφορίες από διάφορες πηγές.
  • Να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο.
  • Να εκφραστούν μέσα από σώμα και τις κινήσεις τους.
  • Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
  • Να γνωρίσουν και να αντιληφθούν τους κινδύνους που πηγάζουν  από την μόλυνση και την έλλειψη του νερού.
  • Να διαμορφώσουν αξίες και να αναπτύξουν το ενδιαφέρον τους για  το νερό –πηγή ζωής-.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1ο

Αφού παρακολουθήσαμε το Βίντεο με τον Σταγονούλη συζητήσαμε για τον κύκλο του νερού και εκφράσαμε τις απορίες μας.

images

Για να κατανοήσουμε καλύτερα την παραπάνω διαδικασία διαβάσαμε το βιβλίο του Σαμ Γκόντουιν « Πέφτει πέφτει η σταγόνα» και οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα πως όλες οι σταγόνες καταλήγουν πάλι στην θάλασσα. Εκεί τις ξανά στέλνει ψηλά ο ήλιος, γίνονται πάλι σύννεφα και ξεκινούν από την αρχή το ταξίδι τους.

Επιπλέον διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι  “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” του Μάνου Κοντολέων.

Έπειτα δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού και φτιάξαμε τις παρακάτω κατασκευές :

ΚΥΚΛΟΣ ΝΕΡΟΥ 2 ΝΕΡΟ 1 ΝΕΡΟ 2 ΝΕΡΟ 3 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΡΟΥ 10

 

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο

 

Αφού δημιουργήσαμε “βροχή στο σχολείο”   (με τη βοήθεια του καμινέτου και της κατσαρόλας) καταλάβαμε ότι όταν  σε ένα σύννεφο υπάρχει αρκετή ποσότητα νερού, δημιουργείται η βροχή.

ΒΡΟΧΗ

Έπειτα παρακολουθήσαμε το βίντεο “Από πού’ σαι ποταμάκι” του Ζαχαρία Παπαντωνίου, το επεξεργαστήκαμε και το τραγουδήσαμε.

Στη συνέχεια τραγουδήσαμε το τραγούδι «Συννεφένια» και επεξεργαστήκαμε τα παραμύθια «Η πινεζοβροχή» και “Βρέχει καρεκλοπόδαρα”. Ζωγραφίσαμε και το τι μπορεί να βρέχει στον ουρανό μας : ΤΙ ΒΡΕΧΕΙ 1 ΤΙ ΒΡΕΧΕΙ 2

Επιπλέον δημιουργήσαμε μία ομαδική κατασκευή βασισμένη στο έργο του Ζογγολόπουλου με τις ομπρέλες της Θεσσαλονίκης.

ΟΜΠΡΕΛΑ 1 ΟΜΠΡΕΛΕΣ

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3ο

Στο 3ο εργαστήριο γνωρίσαμε το νερό μέσα από πειράματα.

Αρχικά συζητήσαμε για το χρώμα ,την μυρωδιά και το σχήμα του παρατηρώντας ένα ποτήρι με νερό (τι  χρώμα έχει; μπορούμε να αλλάξουμε το χρώμα του ; αν κλείσετε τα μάτια σας και μυρίσετε το νερό θα καταλάβετε τι μυρίζετε; …)

Έπειτα γνωρίσαμε τις ιδιότητες του νερού μέσα από το πείραμα της τήξης, της εξάτμισης και της επίπλευσης & βύθισης.

ΝΕΡΟ 4 ΝΕΡΟ 5

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4ο

Στη συνέχεια συζητήσαμε για την ύδρευση παρατηρώντας τη βρύση του σχολείου μας: Είδαμε πως όταν την ανοίγουμε το νερό τρέχει και μάθαμε πώς έρχεται στον χώρο μας και από πού. Ακόμα μάθαμε πού πηγαίνει μετά  το νερό (από τον νιπτήρα στους σωλήνες μέσα στη γη)  και πού καταλήγει (στον υπόνομο).

Έτσι συνειδητοποιήσαμε πως  η  μεταφορά του νερού στη βρύση μας  είναι μια πολύπλοκη  διαδικασία γι’ αυτό θα σκεφτόμαστε διπλά πριν το σπαταλήσουμε.

Διαφάνεια37

ΕΡΓΑΣΗΡΙΟ 5ο

 

Έπειτα διαβάσαμε το βιβλίο «Τι να κάνουμε το νερό για να σωθεί ;» και συζητήσαμε για τη χρησιμότητα του νερού

Επιπλέον παίξαμε παντομίμα και κάθε παιδί παρίστανε ότι συμμετείχε σε μία διαδικασία που απαιτεί το νερό (πλύσιμο δοντιών, πότισμα λουλουδιών κλπ). Οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να βρουν ποια ήταν η διαδικασία που παρακολουθούσαν και να πουν γιατί είναι σημαντική για την καθημερινότητά μας.

Μετά προχωρήσαμε στην κατασκευή της παρακάτω αφίσας:

ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6ο

 

Τα παιδιά συμμετείχαν σε εργαστήριο πηλοπλαστικής με θέμα τον κύκλο του νερού και δημιούργησαν την ατομική τους μακέτα.

8 11 14 προγρ νερου 6 προγραμμα νερου 1 προγραμμα νερου 16 προγραμμα νερου 17 10 προγρ νερου 7

 

Ακόμα η  τελική μας γιορτή θα είναι αφιερωμένη στο νερό, όπου θα εστιάσουμε σε τραγούδια, χορούς και αναπαραστάσεις σχετικές με το θέμα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *