Εργαστήρια Δεξιοτήτων: «Δόντια γερά- Τρώγοντας υγιεινά »

Βασικός Προσανατολισμός του Σχεδίου Δράσης είναι αρχικά η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας. Ξεχωριστή αναφορά γίνεται και  στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή.

 

Επιπλέον, μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, επιδιώκεται η διασύνδεση των καθημερινών διατροφικών μας συνηθειών με τη στοματική υγιεινή. Με δεδομένο ότι η διατροφή αποτελεί, σύμφωνα με την πυραμίδα του Maslow, μία από τις βασικότερες ανάγκες επιβίωσης και βρίσκεται στη βάση της πυραμίδας, ένας επιπλέον στόχος των εργαστηρίων είναι η κατανόηση της άμεσης σχέσης της ποιότητας της διατροφής με την ποιότητα ζωής μας και τη συνολική σωματική και ψυχική μας ευεξία και πληρότητα.

 

Εργαστήριο 1ο  «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ»

 

  • Γνωριμία με τα βασικά μέρη των δοντιών μέσα από παρουσίαση διαφανειών και σχετικού video.
  • Συζήτηση για τη σημασία της αδαμαντίνης για την υγεία των δοντιών, την αξία της καθημερινής φροντίδας των δοντιών και της σωστής χρήσης της οδοντόβουρτσας

ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ ΝΗΜΑ

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ Σελίδα 2

 

Εργαστήριο 2ο  «ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ»

 

Σε συνέχεια της συζήτησής μας για την αδαμαντίνη των δοντιών, προχωρήσαμε σε ένα πείραμα που ως κύρια υλικά είχε το ξύδι, το αυγό  και την οδοντόπαστα. Παρατηρήσαμε ότι το μέρος του αυγού που δεν είχε καλυφθεί με οδοντόπαστα είχε γεμίσει φυσαλίδες. Έτσι συμπεράναμε ότι τα οξέα των τροφών καταστρέφουν τα δόντια όπως έγινε και με το κέλυφος του

ΠΕΙΡΑΜΑ 1 ΠΕΙΡΑΜΑ

 

  • Διαβάσαμε την ιστορία του  Σοκολάκη και της Ζαχαρούλας και προχωρήσαμε στην διδακτική αξιοποίησή της.
  • Παρακολουθήσαμε μια παραλλαγή του παραμυθιού «Χάνσελ και Γκρέτελ» και τα παιδιά ζωγράφισαν ένα σπίτι από τρόφιμα της επιλογής τους.

χανσελ και γκρετελ

 

Εργαστήριο 3ο «Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ»

 

  • Συζητήσαμε για την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και την συνδέσαμε με την υγεία των δοντιών.
  • Φτιάξαμε το λυπημένο και το χαρούμενο δοντάκι.

XAROYMENO LYPHMENO δοντια διατροφη 2 ΛΥΠΗΜΕΝΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ 1

  • Διαβάσαμε το παραμύθι «Η κυρά Διατροφή, πρώτη στην μαγειρική».
  • Παρακολουθήσαμε την παράσταση ” Ο Καραγκιόζης διατροφολόγος” και φτιάξαμε την πυραμίδα των τροφών όλοι μαζί.

ομαδικη πυραμιδα 2 ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 1

 

Εργαστήριο 4ο  «Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ»

 

  • Μιλήσαμε αναλυτικά για τα προϊόντα της στοματικής υγιεινής και κατανοήσαμε τη σημασία του σωστού βουρτσίσματος των δοντιών, μέσα από σχετικά βίντεο και πίνακες αναφοράς.

IMG 5800 KATAΣΚΕΥΗ ΟΔΟΝΤΟΣΤΟΙΧΙΑΣ

  • Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι αναπαραστήσαμε  την διαδικασία του σωστού βουρτσίσματος και κάναμε κατασκευή με την χρονική σειρά ακολουθίας βουρτσίσματος δοντιών.

3 ΣΕΙΡΑ ΔΟΝΤΙΩΝ 4 ΣΕΙΡΑ δοντια διατροφη 1

Εργαστήριο 5ο «Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ»

 

  • Μιλήσαμε για τον ρόλο του οδοντιάτρου και κατανοήσαμε την σημασία της έννοιας «προληπτική ιατρική» .
  • Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό» και το δραματοποιήσαμε .

IMG 5799

Εργαστήριο 6ο «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»

Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες αναμένεται να μπορούν να ερμηνεύουν και να κατανοούν πλήρως την σχέση της στοματικής υγιεινής με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Έτσι:

  • Τα παιδιά αναλαμβάνουν να φροντίζουν για τη σωστή υγιεινή και των δικών τους δοντιών συμπληρώνοντας ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα βουρτσίσματος δοντιών στο σπίτι.

ημερολογιο βουρτσισματοσ

  • Τα παιδιά βρίσκουν τον σωστό δρόμο που οδηγεί στα γερά δόντια.

IMG 5801

  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν στο σπίτι και στο σχολείο οτιδήποτε έμαθαν ή  τους έκανε εντύπωση από το πρόγραμμα.

Picture1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *