Επίσκεψη στο Δημοτικό και βιωματικές δράσεις
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου ξεναγήθηκαν στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου Πολυκάρπης από τη διευθύντρια, τη δασκάλα της Α΄ τάξης και τους ίδιους τους μαθητές. Ακολούθησε κοινό μάθημα γλώσσας, παιδαγωγική συζήτηση και δραστηριότητες όπως συνεργατική ζωγραφική και τραγούδι. Μετά το πέρας των παραπάνω, τα νήπια και τα παιδιά της Α΄ τάξης έπαιξαν στην αυλή με τη γυμνάστρια, τη δασκάλα της Α΄ τάξης και τη Νηπιαγωγό.
Κατά την διάρκεια παιχνιδιών στο προαύλειο χώρο, εντάχθηκε η δραστηριότητα παιχνιδιού ρόλων, με θέμα “η πρώτη μου μέρα στο Δημοτικό”. Οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους όπως “μαθητής που ζητάει βοήθεια”, “νέος φίλος που γνωρίζεται με την τάξη” , “δάσκαλος που καλωσορίζει”. Η βιωματική αυτή προσέγγιση ήταν πολύ ευχάριστη, αλλά παράλληλα τα νήπια είχαν τη δυνατότητα να εκφραστούν ενισχύοντας την ψυχική τους ανθεκτικότητα. Οι μαθητές της Α΄ τάξης συμμετείχαν ενεργά λειτουργώντας ως θετικά πρότυπα.
Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά μοιράστηκαν συναισθήματα από την εμπειρία, αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους ζωγραφίζοντας και έλαβαν συμβολικά δώρα (αυτοκόλλητα και μολύβια), ως ενθύμια της συνάντησης.
Εκδήλωση για τη Γενοκτονία των Ποντίων :
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της πολιτισμικής σύνδεσης και της συναισθηματικής ταύτισης με τη σχολική κοινότητα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάρπης με αφορμή την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων στις 19 Μαϊου.
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν από κοινού με όλα τα παιδιά του Δημοτικού βίντεο σχετικό με τον ξεριζωμό, το οποίο παρουσίασε η δασκάλα της Α΄ τάξης. Ακολούθησε παρουσίαση παραδοσιακών ποντιακών φορεσιών από τους μαθητές της Α΄ και Β΄τάξης, στην οποία συμμετείχαν και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Ένας μαθητής του Δημοτικού παρουσίασε τη λύρα, ενώ τα νήπια παρουσίασαν παραδοσιακά ποντιακά φαγητά (π.χ πισία, ωτία, σορβά).
Η δράση κορυφώθηκε στην αυλή του σχολείου, όπου όλα τα παιδιά σχημάτισαν κύκλους και χόρεψαν ποντιακούς χορούς, όπως ομάλ, τικ, κότσαρι. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και με τη συμμετοχή τους ανέδειξαν την αξία της πολιτισμικής έκφρασης ως μέσου κοινωνικής ένταξης και συναισθηματικής σύνδεσης με το νέο σχολικό περιβάλλον.




