Σχέδιο Δράσης: ”Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο”

Επίσκεψη στο Δημοτικό και βιωματικές δράσεις 

89e5a761 7bbb 4597 900f 71ca83c8f7e5Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου ξεναγήθηκαν στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου Πολυκάρπης από τη διευθύντρια, τη δασκάλα της Α΄ τάξης και τους ίδιους τους μαθητές. Ακολούθησε κοινό μάθημα γλώσσας, παιδαγωγική συζήτηση και δραστηριότητες όπως συνεργατική ζωγραφική και τραγούδι. Μετά το πέρας των παραπάνω, τα νήπια και τα παιδιά της Α΄ τάξης έπαιξαν στην αυλή με τη γυμνάστρια, τη δασκάλα της Α΄ τάξης και τη Νηπιαγωγό.

 

b7cbb0b9 d87c 4b2d a97d 6bc953fcdd6d13cc3c8c 4d2b 410c bf0f 151026b8a2f1Κατά την διάρκεια παιχνιδιών στο προαύλειο χώρο, εντάχθηκε η δραστηριότητα παιχνιδιού ρόλων, με θέμα “η πρώτη μου μέρα στο Δημοτικό”. Οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους όπως “μαθητής που ζητάει βοήθεια”, “νέος φίλος που γνωρίζεται με την τάξη” , “δάσκαλος που καλωσορίζει”. Η βιωματική αυτή προσέγγιση ήταν πολύ ευχάριστη, αλλά παράλληλα τα νήπια είχαν τη δυνατότητα να εκφραστούν ενισχύοντας την ψυχική τους ανθεκτικότητα. Οι μαθητές της Α΄ τάξης συμμετείχαν ενεργά λειτουργώντας ως θετικά πρότυπα.

Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά μοιράστηκαν συναισθήματα από την εμπειρία, αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους ζωγραφίζοντας και έλαβαν συμβολικά δώρα (αυτοκόλλητα και μολύβια), ως ενθύμια της συνάντησης.

d4f87b51 8d1f 4ea1 bc67 d9fea2aa9048a226ad63 c000 44d9 b8a0 63b4dde2afd7f4a41886 3dd4 4ad0 a15e 97571672ea72

 

Εκδήλωση για τη Γενοκτονία των Ποντίων :

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της πολιτισμικής σύνδεσης και της συναισθηματικής ταύτισης με τη σχολική κοινότητα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάρπης με αφορμή την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων στις 19 Μαϊου.

7e63586a 77c2 43a3 95bc 8d8e7853ae97f4d342f3 3f40 4b4d 8f4b b9c6a9599a85Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν από κοινού με όλα τα παιδιά του Δημοτικού βίντεο σχετικό με τον ξεριζωμό, το οποίο παρουσίασε η δασκάλα της Α΄ τάξης. Ακολούθησε παρουσίαση παραδοσιακών ποντιακών φορεσιών από τους μαθητές της Α΄ και Β΄τάξης, στην οποία συμμετείχαν και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Ένας μαθητής του Δημοτικού παρουσίασε τη λύρα, ενώ τα νήπια παρουσίασαν παραδοσιακά ποντιακά φαγητά (π.χ πισία, ωτία, σορβά).

Η δράση κορυφώθηκε στην αυλή του σχολείου, όπου όλα τα παιδιά σχημάτισαν κύκλους και χόρεψαν ποντιακούς χορούς, όπως ομάλ, τικ, κότσαρι. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και με τη συμμετοχή τους ανέδειξαν την αξία της πολιτισμικής έκφρασης ως μέσου κοινωνικής ένταξης και συναισθηματικής σύνδεσης με το νέο σχολικό περιβάλλον.

4bb728a0 44fc 4e37 8ab7 b8ddef73702d cd0d5d0d 458e 46ec 8586 8eee18610e96237593b3 597b 44ad 89e0 49eb54342af3

aa170348 2f28 4b8f 944b 01afc64433b1