Γίνε ανάδοχος Νηπιαγωγείου ή “Τα χεράκια που βοηθάνε”

Η φετινή μας χρονιά στο Νηπιαγωγείο ξεκίνησε με ένα πολύ δυσάρεστο γεγονός που επηρέασε παρά πολύ όλη την ελληνική επικράτεια. Οι πλημμύρες που υπέστησαν πολλά από τα Θεσσαλικά χωριά ήταν ένα από τα θέματα συζήτησης της ελληνικής κοινωνίας και φυσικά αυτό δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από τα αθώα και γεμάτα περιέργεια, αλλά και πολλά ερωτήματα, παιδικά μάτια. Έτσι πολύ αυθόρμητα, μέσα από την ανάγκη των παιδιών για απαντήσεις σε όσα τους βασάνιζαν, άρχισε να αναδύεται αυτό το Project-Εργαστήριο Δεξιοτήτων το οποίο είχε ως κεντρικούς άξονες τις έννοιες της αλληλοβοήθειας, του εθελοντισμού και του αλτρουισμού.

 



Λήψη αρχείου

Η ανάπτυξη του λόγου των νηπίων

  IMG 0519Την Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο Πολυδρόσου ενημερωτική συνάντηση με θέμα “Η ανάπτυξη του λόγου των νηπίων”. Η συνάντηση αυτή συνδιοργανώθηκε από τα νηπιαγωγεία Πολυδρόσου και Γραβιάς, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο σχολείων και απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς, γονείς και κηδεμόνες των δύο σχολείων. Στη συνάντηση αυτή μας έκαναν την τιμή να παρευρεθούν η Προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ Φωκίδας, κυρία Ιωάννα Γεροσίδερη και η λογοθεραπεύτρια του ΚΕΔΑΣΥ Φωκίδας κυρία Γεωργία Ψαρομαλλου. Οι δύο ομιλήτριες μας μίλησαν για το ΚΕΔΑΣΥ Φωκίδας, τον σκοπό του, το έργο και τις δράσεις του. Επίσης, συζητήσαμε για τα προβλήματα και τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα νήπια στην ομιλία τους, για τα ορόσημα αναπτυξής τους και σε ποια ηλικία θα πρέπει να κατακτήσουν διάφορα στοιχεία της γλώσσας και πότε θα πρέπει να προβληματιστούν οι γονείς και να ζητήσουν τη συμβουλή ενός ειδικού. Στη συζήτηση μας τονίστηκαν επίσης τα εμπόδια που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα δίγλωσσα παιδιά και πως θα πρέπει εμείς οι ενήλικες να τα αντιμετωπίζουμε. Τέλος, δώσαμε το λόγο στους παρευρισκόμενους να εκθέσουν τους προβληματισμούς και τα ερωτήματα τους, όπως πως επηρεάζει το φαινόμενο της υπερέκθεσης σε οθόνες που παρατηρείται στη σύγχρονη εποχή, καθώς και το κρίσιμο ζήτημα των κανόνων και των ορίων που πρέπει να πλαισιώνουν ένα παιδί.

1700821710205 1700821698556

Γίνε ανάδοχος νηπιαγωγείου

https://blogs.sch.gr/nippol/files/2023/11/gineanadoxos.pdf.pdfIMG 0514    1696700482024
Στις δύσκολες ώρες που περνάει ο κόσμος της Θεσσαλίας και μετά τις καταστροφικές πλημμύρες που υπέστησαν πόλεις και χωριά, τα Νηπιαγωγεία όλης της Ελλάδας παραμένουν ενωμένα! Το Νηπιαγωγείο Πολυδρόσου Φωκίδας συμμετείχε στη δράση «Γίνε ανάδοχος Σχολείου» και προσφέραμε τη βοήθεια μας σε σχολεία που έχουν υποστεί ζημιές. Πιο συγκεκριμένα το Νηπιαγωγείο Πολυδρόσου προσέφερε τη βοήθεια του στο Νηπιαγωγείο Αγίας Τριάδας συγκεντρώνοντας μαρκαδόρους, παιχνίδια, ζωάκια, κουκλάκια, παζλ και παιδικά βιβλία. Η αποστολή των πακέτων έγινε με τη συνδρομή της Γενικής Ταχυδρομικής και οι μικροί μας φίλοι ήδη χαίρονται τα νέα τους παιχνίδια, όσο για εμάς τις νηπιαγωγούς δεσμευτήκαμε να συνεχίσουμε την συνεργασία των δυο νηπιαγωγείων και στο μέλλον.

1696700482041  1696700481795  IMG 9308ffd8d8308aba93f742bfb7970303 V 1700822630152

Δράσεις με τον ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας

Την Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Πολυδρόσου επισκέφθηκαν το Δημοτικό Σχολείο Πολυδρόσου, όπου συμμετείχαν σε περιβαλλοντικές δράσεις (προβολή βίντεο & παρουσίασης, παιχνίδι κρυμμένου
θησαυρού, μπάσκετ με ανακυκλώσιμα υλικά, παιχνίδι ‘’βρες τα ζευγάρια’’ κ.ά.) που
πραγματοποιήθηκαν από στελέχη του Περιφερειακού Φο.Δ.Σ.Α Στερεάς Ελλάδας AE με στόχο την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση των μαθητών και την προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, όλοι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια
οργανωμένη παρουσίαση και βίντεο σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος μέσω
της ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων, της ανακύκλωσης, της κομποστοποίησης, της
επαναχρησιμοποίησης, της διαλογής στην πηγή και άλλων πρακτικών φιλικών προς το
περιβάλλον.
Επίσης, οι μαθητές συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στο παιχνίδι του
‘’κρυμμένου θησαυρού των σκουπιδιών’’, ανακαλύπτοντας πως τα ίδια τα ‘’σκουπίδια’’
είναι ένας ‘’κρυμμένος θησαυρός’’ καθώς με τη σωστή διαχείρισή τους μπορούν να
ωφελήσουν τόσο το περιβάλλον όσο και τον ίδιο τον άνθρωπο (υγεία, οικονομία κ.ά.).
Επιπλέον, τα παιδιά έπαιξαν μπάσκετ με ανακυκλώσιμα υλικά ενώ με το παιχνίδι
μνήμης ‘’βρες τα ζευγάρια’’ προσπάθησαν να βρουν τα ζεύγη με τα σύμμεικτα
απορρίμματα, τα οργανικά & ανακυκλώσιμα υλικά, κατανοώντας στην πράξη τη
συμβολή της επαναχρησιμοποίησης στην προσπάθεια για την προστασία του
περιβάλλοντος αλλά και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως είναι η φαντασία, η
δημιουργικότητα κ.ά..
Οι μαθητές μέσα από τις παραπάνω δράσεις και μέσω του βιωματικού τρόπου που
προσφέρει το παιχνίδι, είχαν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με διάφορα
περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τον πλανήτη και με πρακτικές προστασίας
του περιβάλλοντος και ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων, συνειδητοποιώντας
την ατομική τους ευθύνη και προτείνοντας εναλλακτικές λύσεις που θα ωφελούσαν το
περιβάλλον.

1      2
Ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας ΑΕ επιβράβευσε την προσπάθεια των μαθητών
δωρίζοντάς τους χάρακες, μολύβια, γόμες, ξύστρες, τσάντες & καπέλα ενώ παράλληλα
διένειμε ενημερωτικό υλικό με πρακτικές συμβουλές για την ανακύκλωση & την
κομποστοποίηση ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον αγώνα για
την προστασία του περιβάλλοντος από τους «μελλοντικούς πολίτες» που είναι οι
μαθητές. Βασικός στόχος είναι η συνάντηση αυτή να αποτελέσει το έναυσμα ώστε οι
μαθητές να συνειδητοποιήσουν την περιβαλλοντική τους ευθύνη προχωρώντας σε
καθημερινές δράσεις και πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον και να μεταδώσουν
στους οικείους τους τα οφέλη της ανακύκλωσης (συσκευασιών, τροφίμων, λαμπτήρων,
ηλεκτρικών συσκευών, ρούχων κ.ά.) εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτόν την
εξοικονόμηση μη ανανεώσιμων πρώτων υλών, φυσικών πόρων και ενέργειας.

Ενημέρωση πρώτων βοηθειών

Ενημέρωση πρώτων βοηθειών 

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για τη φετινή σχολική χρόνια 2023-2024, με θέμα τη συνεργασία των Νηπιαγωγείων Γραβιάς και Πολυδρόσου, παρακολουθήσαμε ενημέρωση πρώτων βοηθειών από τα μέλη του Συλλόγου «Δράσεις Ζωής», με θεματολογία:

1. Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση.

2. Χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή.

3. Πλαγιά θέση ασφαλείας.

4. Πνιγμένη από ξένο σώμα και χρήση συσκευής Life vac.

Η ενημέρωση αυτή πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο Γραβιάς με τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Πολυδρόσου και παρακολούθησαν γονείς, εκπαιδευτικοί και μέλη της κοινότητας.

1696700970774        1696707781645      1696707781659       1696700970810IMG 0449    εικόνα Viber 2023 09 29 22 11 09 884

Η συμμετοχή μας στη δράση του Χαμόγελου του Παιδιού “Μίλα Τώρα” για το 2022-2023

Συμμετείχαμε στη δράση του Χαμόγελου του Παιδιού “Μίλα Τώρα”, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της
σχολικής βίας και του εκφοβισμού (6 Μαρτίου), έχοντας ως στόχο την πρόληψη αλλά και την αντιμετώπιση του
φαινομένου στα σχολεία με την αρωγή του Ευρωπαϊκού Εθελοντικού Μαθητικού Δικτύου You
Smile, που έχει δημιουργήσει ο Οργανισμός.

Οι δράσεις αυτές είναι μέρος της καμπάνιας #milatora η οποία αποτελεί μέρος του
εκπαιδευτικού προγράμματος «Γίνομαι εθελοντής – Υπερασπίζομαι τα Δικαιώματά μου» του
Οργανισμού και του You Smile, εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τα έργα των μαθητών και μαθητριών θα προβληθούν από το Υπουργείο Παιδείας και
Θρησκευμάτων στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (https:www.sch.gr/) και τα ψηφιακά μέσα του
Υπουργείου.

Στο σχολείο μιλήσαμε για τη σημασία της αποδοχής της διαφορετικότητας, της αυτοεκτίμησης, της αλληλεγγύης και της αλληλοβοήθειας. Όλα τα παραπάνω τα θίξαμε ύπο το πρίσμα της σπουδαιότητας της συνεργασίας, αφού αυτό τον καιρό ασχολούμαστε με το εργαστήριο δεξιοτήτων: “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”. Έτσι, αποφασίσαμε να δουλέψουμε σε μικρές ομάδες για να φτιάξουμε κατασκευές με το μήνυμα της δράσης “Μίλα Τώρα”. Ένα μήνυμα που προτρέπει τα παιδιά να μιλήσουν σε κάποιον για να ζητήσουν βοήθεια, να επικοινωνήσουν τους προβληματισμούς τους και τις προσωπικές τους ανησυχίες, να απευθυνθούν σε κάποιο συνομήλικο ή ενήλικα, η στη γραμμή βοήθειας 1056.

Χειμερινές εργασίες και κατασκευές 2022-2023

Φθινοπωρινές Εργασίες και Κατασκευές 2022-2023

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-2025

Για το σχολικό έτος 2024-2025 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από

1 έως 20 Μαρτίου 2024.

Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς.

  • Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025

μαθητές γεννημένοι το 2019 (νήπια) και το 2020 (προνήπια).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ:

  1. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
    Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
    Είσοδος στη σελίδα της  εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών taxisnet.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
δ) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
ε) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ:

  1. Αίτηση εγγραφής  
  2. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού (το έγγραφο το προμηθεύεστε από το σχολείο)
  3. Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου,  από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
  4. Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του ετέρου γονέα για την εγγραφή του παιδιού στο σχολείο
  5. Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
  6. Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται

Για απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του συστήματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας:

Tηλέφωνο: 2234051049

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού για την ολοκλήρωση των εγγραφών:

 1 – 20 Μαρτίου,

13:00μ.μ.-13.30μ.μ