ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2025 -2026

 

 
 
 
 

scvgvgtthbvrjnknjbfhvfcghrevyjbj

 
   
 
 
 
 
 
 
   
   
 
   
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΗΓΗΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025 – 2026

 

Αριθμός τμημάτων 1
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας 20
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας 2
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων 2

 

 

  

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην Φροντίζω το Περιβάλλον Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ  –  Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Δημιουργώ και Καινοτομώ  –  Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια 1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά 1. Ανθρώπινα δικαιώματα 1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη 2. Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία 2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση 2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα
3. Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση 3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά 3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 

 

 

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)

 

Το όραμά μας  

 

Μετά από διερεύνηση και βασιζόμενοι στην SWOT analysis,εντοπίσαμε τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες του σχολείου μας (εσωτερικό περιβάλλον), τις ευκαιρίες και τις απειλές (εξωτερικό περιβάλλον), τα προσδιορίσαμε και τα αποτυπώνουμε ως εξής:

Δυνατά σημεία:

1.Μόνιμο προσωπικό με μεγάλη διδακτική εμπειρία ,υλοποίηση προγραμμάτων κατά το παρελθόν , επιμορφώσεις και αγάπη προς τους μικρούς μαθητές μας.

2.Το διδακτικό προσωπικό έχει μεγάλη διδακτική εμπειρία με προθυμία και διάθεση για καινοτόμες δράσεις.

3.Πολύ καλή συνεργασία με τους γονείς, οι οποίοι έχουν προθυμία και όρεξη για συμμετοχή και υποστήριξη σε όλο το πρόγραμμα του σχολείου.

4.Καλή συνεργασία και υποστήριξη από τους τοπικούς φορείς, οι οποίοι είναι συμπαραστάτες στις καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις του σχολείου μας.

5. Μεγάλο και άνετο σχολείο, το οποίο διαθέτει και μια υπέροχη αυλή, κατάλληλη για εξωτερικές δράσεις.

6.Πολύ καλή συνεργασία με την Συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου και με τον Υπεύθυνο προγραμμάτων της αρμόδιας Διεύθυνσης της περιοχής μας.

Αδυναμίες:

1.Έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής

2.Η γεωγραφική θέση του σχολείου μας δυσκολεύει τις μετακινήσεις και τις επισκέψεις (μεγάλη απόσταση) σε χώρους εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.

3. Το ιδιαίτερο τοπικό κλίμα της περιοχής

 

 

 

 

Ευκαιρίες:

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των εργαστηρίων Δεξιοτήτων αποτελεί  μια ευκαιρία και ταυτόχρονα μια πρόκληση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που βρίσκονται σε αρμονία με τους παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης και εισάγουν νέες εκπαιδευτικές διαδικασίες και εμπειρίες. Επιπρόσθετα, προσφέρουν την ευκαιρία να απομακρυνθούμε από την δασκαλοκεντρική προσέγγιση και να βασιστούμε στον ενεργό ρόλο των μαθητών μέσα από την βιωματική και εργαστηριακή μεθοδολογία.

 

 

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες                   Ορμώμενοι από το παραπάνω, οραματιζόμαστε να έχουμε ένα σχολείο μέσα στην κοινωνία  που :

–        Θα λειτουργεί ως ομάδα με δεσμούς εμπιστοσύνης, κοινές προσδοκίες, θα αποσκοπεί στην ολιστική ανάπτυξη των παιδιών.

–        Θα είναι ευαισθητοποιημένο στα μηνύματα και τις αλλαγές της κοινωνίας και θα έχει ενεργή συμμετοχή στα κοινωνικά δρώμενα.

–        Θα διαμορφώσει παιδιά με κριτική σκέψη, που θα μπορούν να επικοινωνήσουν και να συνεργάζονται.

–        Θα καλλιεργήσει το αίσθημα του του σεβασμού και της αγάπης προς το περιβάλλον, διαμορφώνοντας πολίτες με οικολογική συνείδηση, μέσα και έξω από το σχολείο.

–        Θα στοχεύει στη διαμόρφωση δημιουργικού και ανοιχτού κλίματος, που όχι μόνο επιδέχεται αλλά και δημιουργεί καινοτομία, αξιοποιεί σύγχρονα διδακτικά εργαλεία και τις νέες τεχνολογίες.

Θα καλλιεργεί την αναγνώριση, την αποδοχή και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

 

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
  Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων
ως προς τη  Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

Τίτλος προγράμματος : Εγώ και οι συμμαθητές μου/τριες μου

Θα υλοποιηθούν 7 εργαστήρια 3 διδακτικών ωρών το καθένα» θα δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και από τους 4 κύκλους ζωής ,νου, μάθησης , τεχνολογίας και επιστήμης, όπως της δημιουργικότητας, συνεργασίας, προσαρμοστικότητας, υπευθυνότητας, μελέτης περίπτωσης και επίλυσης προβλημάτων .

Στόχοι του προγράμματος εργαστηρίων:

Στο τέλος της εφαρμογής του προγράμματος δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες θα μπορούν να:

α)να γνωρίσουν ο ένας τον/την άλλο/η και να δημιουργήσουν μια «δυνατή ομάδα»

β) να «ανακαλύψουν» τον εαυτό τους και τα

ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους,

γ)να αποδεχτούν την εμφάνισή τους και τη

διαφορετικότητά τους,

δ) να «ανακαλύψουν» την οικογένειά τους και να

αντιληφθούν γενικότερα το θεσμό της οικογένειας ε)να γνωρίσουν το σχολείο τους ως φορέα κοινωνικοποίησης, την τάξη τους και τους/τις συμμαθητές/τριες και να αναπτυχθούν υγιείς σχέσεις ανάμεσά τους. Να αναπτύξουν υπευθυνότητα (στάσεις)

 

Διάρκεια:7 εβδομάδες. ΟΚΤΩΒΡΗΣ-ΝΟΕΜΒΡΗΣ του τρέχοντος σχ. έτους.

 

 

 

 

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Φροντίζω το Περιβάλλον

Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

Τίτλος προγράμματος : Ένας Γίγαντας που τον λένε ΣΕΙΣΜΟ και ευτυχώς…ΚΟΙΜΑΤΑΙ !

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.

Παράλληλα, οι μαθήτριες και οι μαθητές θα ζωγραφίσουν, θα τραγουδήσουν,θα δουν εκπαιδευτικά και χρήσιμα βίντεο, θα ακούσουν μύθους γύρω από τον σεισμό, θα ενημερωθούν οι ίδιοι αλλά θα ενημερώσουν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και κυρίως θα συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο.

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ-ΓΕΝΑΡΗΣ.

ως προς τη Θεματική Ενότητα

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος προγράμματος: Τα Δικαιώματα Των Παιδιών

Με δεδομένο ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δυσκολεύονται να χειριστούν και να κατανοήσουν αφηρημένες έννοιες, όπως «δικαιώματα», «ελευθερία», «δημοκρατία», βασική μέριμνά μας θα είναι η οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.

Οι δραστηριότητες, το κλίμα, η οργάνωση της τάξης, οι σχέσεις και ο τρόπος επικοινωνίας των νηπίων παίζουν μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη μιας γενικότερης κουλτούρας σεβασμού των δικαιωμάτων. Εκκινώντας από αυτήν την παραδοχή, ο θεματικός κύκλος θα στοχεύσει περισσότερο στην ανάπτυξη στάσεων και δεξιοτήτων, στην υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας και λιγότερο σε γνωστικούς στόχους.

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

STEM / Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος προγράμματος: Βζιιιιν…βζιιιιν… η μελισσούλα !

(Γνωριμία με το BEE-BOT)

Το Bee-Bot είναι ένα ελκυστικό και φιλικό ρομπότ, ιδανικό για εισαγωγή στον προγραμματισμό και την αλγοριθμική σκέψη στο νηπιαγωγείο, καθώς επιτρέπει στα παιδιά να προγραμματίσουν την κίνησή του με απλά πλήκτρα για να φτάσει σε διάφορους στόχους. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, τα παιδιά καλλιεργούν την επαγωγική σκέψη, την κατανόηση του χώρου και της κατεύθυνσης, και αναπτύσσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, καθιστώντας τη μάθηση διασκεδαστική και διαδραστική.

Τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται με λογικά βήματα, δημιουργώντας σειρές οδηγιών για να επιλύσουν προβλήματα.

Εξοικειώνονται με τις έννοιες του προσανατολισμού και της κατεύθυνσης.

Αναπτύσσουν την ικανότητα να σχεδιάζουν διαδρομές και να επιλύουν προβλήματα που προκύπτουν από τις εντολές.

Μπορούν να συνδυάσουν κίνηση και προγραμματισμό για να δημιουργήσουν δικές τους ιστορίες και παιχνίδια.

Διάρκεια: 4 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: ΜΑΙΟΣ -ΙΟΥΝΙΟΣ

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα Ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές ,καλλιέργεια επικοινωνίας και προφορικού λόγου, ομοδοσυνεργατική μάθηση.
Ειδικότερα οφέλη Στα ειδικότερα οφέλη της εφαρμογής και υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων συγκαταλέγεται το μεγάλο εύρος δεξιοτήτων (νου, μάθησης, ζωής, κοινωνικών, συναισθηματικών, τεχνολογίας) που καλλιεργούνται και διατρέχουν όλους τους θεματικούς κύκλους, με αποτέλεσμα σταδιακά η μάθηση να εκπορεύεται αλλά και να βασίζεται αποκλειστικά στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των ίδιων των μαθητών
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας  Για τη σχολική κοινότητα το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο, καθώς θα εμπλουτιστεί το ψηφιακό αποθετήριο από τις δράσεις που θα κοινοποιηθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επικοινωνία, που αποτελούν βασικούς πυλώνες του προγράμματος, θα αποτελέσουν σημαντικούς άξονες αναφοράς μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας οδηγώντας σε ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά αποτελέσματα-προϊόντα συλλογικής προσπάθειας.

 

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα  Από τη διάχυση των αποτελεσμάτων των επιμέρους δράσεων ανά θεματικό κύκλο, θα υπάρξει συνολική ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας για ζητήματα που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας, ελπίζοντας ότι η ενημέρωση θα λειτουργήσει ενισχυτικά στην ανάληψη ατομικής ευθύνης αλλά και πρωτοβουλιών για τη βελτίωση των θεμάτων που η Σχολική Μονάδα θα επεξεργαστεί στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

 

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών  Οι προσαρμογές που θα βοηθήσουν στη συμμετοχή και ένταξη όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αφορούν κυρίως τη διδακτική προσέγγιση. Θα αξιοποιηθεί ένα πλήθος στρατηγικών διδασκαλίας, που αξιοποιώντας εποπτικό και ψηφιακό υλικό, βιωματικές δράσεις, τέχνες και θεατρικό παιχνίδι, θα επιδιώξει να συμπεριλάβει όλους τους μαθητές, συνεκτιμώντας τον ρυθμό και το προφίλ μάθησης του καθενός.

 

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης Δημοτικό Σχολείο,

Τοπική Κοινότητα και φορείς, Τοπικοί Σύλλογοι κ.ά.

Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν   Έντυπα , φυλλάδια, αφίσες, παρουσιάσεις, Θεατρικά δρώμενα, δράσεις δημιουργικής γραφής. Με βάση την νέα πραγματικότητα, όπως αυτή διαμορφώνεται λόγω της πανδημίας και των ανάλογων περιοριστικών μέτρων, οι εκδηλώσεις διάχυσης και η συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της δράσης, αναμένεται να γίνει ως εξής:

 

  • Ενημερωτικό φυλλάδιο
  • Έκθεση ομαδικών και ατομικών εργασιών των παιδιών