Τι «μαθαίνουμε» τελικά στο Νηπιαγωγείο…;;;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: …πάρα πολλά πράγματα…!
Σύμφωνα λοιπόν με το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα…
Στη ΓΛΩΣΣΑ περιλαμβάνεται και ο προφορικός λόγος και η «ανάγνωση» και η «γραφή». Σκοπός τους είναι η ανάπτυξη του προφορικού λόγου των παιδιών και κυρίως η ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων. Τα παιδιά εξοικειώνονται με τα διαφορετικά είδη του γραπτού λόγου δηλ. τα βιβλία, τα περιοδικά, οι εφημερίδες, οι επιγραφές, τα εισητήρια, οι αποδείξεις, διάφορες λίστες κ.λπ.
Διαβάζουμε πολλά λογοτεχνικά βιβλία, παίζουμε παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας, γνωρίζουμε τα γράμματα της Αλφαβήτας. Δεν στοχεύουμε στη μάθηση της συμβατικής ανάγνωσης. Στο νηπιαγωγείο «διαβάζουμε» με τη φαντασία μας περιγράφοντας την εικονογράφηση και εκφράζοντας τα συναισθήματα που προκαλούνται από κάθε εικόνα.
Πειραματιζόμαστε με τη Γραφή. Κάθε γραπτή προσπάθεια όσο πρωτόγονη κι αν φαίνεται αντιμετωπίζεται ως κατανοητό μήνυμα. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να γράφουν μέσα από δραστηριότητες που έχουν κάποιο σκοπό όπως να γράψουν λίστες, κάρτες, γράμματα, ιστορίες, ανακοινώσεις, βιβλία…Έχουμε γραφή μέσα από τη ζωγραφική, σχέδια και σχήματα που μοιάζουν με γράμματα. Κανείς δε πιέζεται να γράψει αλλά αφήνεται ελεύθερος να δράσει όπως μπορεί.
Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ τα οποία είναι παντού γύρω μας, γνωρίζουμε τους αριθμούς, μετράμε με κάθε ευκαιρία, αντιστοιχούμε ποσότητες με αριθμούς, ομαδοποιούμε υλικά με ένα και έπειτα με δύο κριτήρια (ταξινόμηση), επιλύουμε απλά προβλήματα. Επίσης γνωρίζουμε και κατανοούμε απλές χωροχρονικές έννοιες (πάνω-κάτω, μέσα-έξω, δεξιά-αριστερά κ.ά.) Τέλος, αναγνωρίζουμε τα γεωμετρικά σχήματα στο περιβάλλον μας, τα σχεδιάζουμε, τα χρωματίζουμε, τα κόβουμε και τα κολλάμε, διαβάζουμε ή και δημιουργούμε ιστορίες με αυτά, παίζουμε και ταξιδεύουμε μαζί τους!
Στη ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ οι μικροί μαθητές διευρύνουν τις γνώσεις τους για τον ανθρώπινο οργανισμό, το ζωικό και φυτικό κόσμο, το φυσικό περιβάλλον. Γνωρίζουν τον πλανήτη ΓΗ, τον παρατηρούν, ταξιδεύουν με τη φαντασία και με τη βοήθεια της τεχνολογίας και αποκτούν θετικό τρόπο σκέψης για τη προστασία του και μια θετική στάση ζωής γενικότερα.
Στη ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ παρατηρούν και γνωρίζουν τον Η/Υ και τα επιμέρους μέρη του, τη χρησιμότητά του και ταυτόχρονα αναπτύσονται οι δεξιότητες χρήσης και αξιοποίησης τους. Χρησιμοποιούν τις διάφορες μηχανές αναζήτησης, βρίσκουν πληροφορίες και εικόνες, παρακολουθούν βίντεο και παίζουν παιχνίδια.
Τέλος στον τομέα της ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ-ΕΚΦΡΑΣΗΣ περιλαμβάνονται τα εικαστικά, το θεατρικό παιχνίδι και η δραματοποίηση, το κουκλοθέατρο, η μουσική και η Φυσική Αγωγή. Το ενδιαφέρον και η παιδική φαντασία διεγείρονται, η δημιουργικότητα μεγαλουργεί, τα συναισθήματα ξεχειλίζουν καθώς καλλειεργείται η αισθητική αντίληψη.
Φέτος ξεκινάμε και ΑΓΓΛΙΚΑ στο νηπ/γείο. Μαθαίνουμε λέξεις, εκφράσεις, ακούμε τραγούδια και παραμύθια, χρησιμοποιούμε και τον Η/Υ.
Τέλος τα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική εκπαιδευτική δράση με εστίαση στις δεξιότητες αξιοποιώντας σύγχρονες καινοτόμες μεθόδους μάθησης .
Σκοπός τους είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Στο νηπ/γείο θα ασχοληθούμε με τα εξής θέματα:
ΥΓΕΙΑ:Διατροφή, Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ: παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ- ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
Οι Νηπιαγωγοί