Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
<<STEAM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική>>-<<Η μικρή σταγόνα ταξιδεύει>>
Με αφορμή μια μέρα βροχερή ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων για τον κύκλο του νερού.
Παρατηρήσαμε το νερό, πειραματιστήκαμε και διαπιστώσαμε πως είναι άχρωμο...αλλά μπορούμε να το χρωματίσουμε όπως θέλουμε..
είναι άοσμο και…άγευστο….αλλά μπορούμε να του δώσουμε ότι γεύση θέλουμε…
Το νερό μπορεί να πάρει 3 μορφές -Υγρό-Στερεό-Αέριο-
Μάθαμε νέους όρους …Τήξη, πήξη, εξάτμιση, συμπύκνωση…
(ιδέα από την ιστοσελίδα<< Νηπιαγωγός για πάντα>>)
Μέσα από τις παραπάνω δραστηριότητες, τους πειραματισμούς και μέσα από παραμύθια όπως <<πέφτει πέφτει η σταγόνα>> <<το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα >> <<το ταξίδι της σταγόνας>>,<<ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει>> κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού και τον αναπαραστήσαμε ,τον κατασκευάσαμε και τον ζωγραφίσαμε…
(ανασυνθέτουμε τον κύκλο του νερού με κινητές καρτέλες) (ιδέα πό το pinterest)
Κι επειδή χιόνι δεν πρόκειται να δούμε αποφασίσαμε να φτιάξουμε με αφρό ξυρίσματος και σόδα…
Αξιοποιήσαμε την μελισσούλα-ρομποτάκι (bee-bot) και το χαλάκι -ο κύκλος του νερού-για να εμπεδώσουμε τα όσα μάθαμε για το ταξίδι της σταγόνας , καθοδηγώντας το ρομποτάκι δίνοντας κάθε φορά τις σωστές οδηγίες. Τα παιδιά ψυχαγωγήθηκαν ,ενθουσιάστηκαν και εξασκήθηκαν επίσης στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
Παίξαμε με την λέξη <<νερό>>,την γράψαμε , την αναγνωρίσαμε , γίναμε βατραχάκια και κάναμε μια διαδρομή πηδώντας μόνο στα βραχάκια που είχαν την λέξη <νερό>>…
Βρήκαμε σύνθετες λέξεις με την λέξη νερό και τις γράψαμε…
Τελειώνοντας αναφερθήκαμε στην χρησιμότητα και στην σημαντικότητα του νερού για την υγεία μας αλλά και για την ζωή μας .Μπορούμε κι εμείς να με πολλούς τρόπους να βοηθήσουμε στην εξοικονόμηση του νερού. Γι αυτό αποφασίσαμε να ενημερώσουμε και τους γονείς μας για το πως μπορούν να βοηθήσουν ώστε <<να μην πούμε το νερό νεράκι>>. (ιδέα από το blog της Αριάδνης Ευαγγελοπούλου)