Ανασκόπηση δράσεων από την έναρξη του 2024!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 07-04-2024

Με την έναρξη του νέου έτους, το νηπιαγωγείο μας εμπλουτίστηκε με υλικά κατάλληλα για το αναπτυξιακό του επίπεδο που ενθαρρύνουν την ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Εξοπλίστηκε με προσφορά του συλλόγου γονέων του νηπιαγωγείου μας με ιατρείο, μανάβικο με πλούσιο υλικό και μπάσκετ. Αργότερα, κάνοντας χρήση του ποσού που συγκεντρώθηκαν από τα κάλαντα των παιδιών τα Χριστούγεννα, προστέθηκαν: 1. το καβαλέτο με δυο πλευρές, μια με ασπροπίνακα για ζωγραφική/γραφή με κατάλληλους μαρκαδόρους και μια με μαυροπίνακα και κιμωλίες και δυνατότητα ζωγραφικής σε χαρτί του μέτρου με συμβατικούς μαρκαδόρους, 2. κουτί αποθήκευσης για την καλύτερη οργάνωση και φροντίδα των υλικών-παιχνιδιών της γωνιά της κουζίνας καθώς και σάκος για την αποθήκευση των λούτρινων παιχνιδιών του νηπιαγωγείου. Τέλος, τη φετινή χρονιά, προστέθηκε και ο πίνακας ανάρτησης μουσικών οργάνων, που αποτελούσε μέρος προσφοράς γονέα μαθητή του σχολείου μας.

435066386 397680996553566 2189222261253337823 n 435104953 1781685958977189 891175182583212356 n 434885550 1137491897263550 1050691739204517506 n 1 435112923 1145770749946185 361057771065415012 n 434633417 715727387299339 2680791737922471893 n 434754617 1158921035287473 1867019108380954454 n 1 435299617 7262967467113327 8500675433979722025 n

Για τον μήνα Ιανουάριο

  • οι θεματικές με τις οποίες ασχοληθήκαμε με ανάγνωση βιβλίων, εποπτικό υλικό τυπωμένο και οπτικο-ακουστικό, μουσικο-κινητικά και θεατρικά παιχνίδια αφορούσε
    • τα ζώα των πάγων,
    • τον χειμώνας, τα ρούχα του χειμώνα και τον καιρό του χειμώνα.
  • Επιπλέον, τιμήσαμε την ημέρα μνήμης των θυμάτων του ολοκαυτώματος, με έμφαση στις έννοιες της ειρήνης και του πολέμου.
  • Ακόμη με αφορμή την πραγματοποίηση άσκησης σεισμού, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν το εσωτερικό της Γης, να διατυπώσουν υποθέσεις σχετικά με το σεισμό, το πως προκαλείται και να ελέγξουν τις υποθέσεις τους με την διεξαγωγή πειράματος.
  • Τέλος, με την προσφορά και συμμετοχή μητέρας προνηπίου του νηπιαγωγείου μας, κ. Ιουλίας, δημιούργησαν κεράκια και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις διαδικασίες τήξης και πήξης.

Για τον μήνα Φεβρουάριου οι θεματικές που μας απασχόλησαν ήταν:

  • η φροντίδα και η προστασία όλων των ζώων
  • τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη
  • τα πουλιά και η φροντίδα τους. Στο πλαίσιο αυτό φτιάξαμε ταίστρες, τις οποίες αναρτήσαμε σε διάφορα σημεία στο σχολείο μας αλλά και στο πάρκο απέναντι από το σχολείο
  • κατασκευάσαμε πουλιά-παιχνίδια με την συνεισφορά γονέα του σχολείου μας, της κ. Αντζελίνας, η οποία έφερε το υλικό και πραγματοποιήσαμε την όμορφη ιδέα της
  • ο μήνας Φλεβάρης, που νάζια κάνει και αλλάζει γνώμη για τον καιρό! Διαβάσαμε σχετικές ιστορίες, είπαμε παροιμίες, ακούσαμε σχετικά τραγούδια, τα τραγουδήσαμε, τα χορέψαμε και τα παίξαμε!

434697543 1363566978368981 6492622488311644692 n 1 434804800 331850119910065 3115947357859516042 n 1 434647256 3623680911279836 6576120400631936082 n 1 434655314 790828562947776 5034605651261115707 n 1 435023369 1396146964359016 1047630090300521354 n 1 435015479 412303798084239 5773763504496798093 n 1

Ο μήνας Μάρτιος ήταν γεμάτος!

  • Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη, ο σύλλογος προσέφερε στα παιδιά σουβλάκι σε ψωμάκι με πατατούλες, η κ. Αντζελίνα και η κ. Νένα έκαναν face painting επιλογής των παιδιών, κατασκευάσαμε μάσκες
  • Γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου με γιορτή στο σχολείο και παρέλαση ανήμερα της επετείου
  • Συζητήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου
  • Φτιάξαμε χαρταετούς, φτιάξαμε λαγάνα στο σχολείο
  • Μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα, την Σαρακοστή, τη νηστήσιμα και τα αρτύσιμα τρόφιμα, την νηστεία

434688271 1441875643364950 7196004361053050350 nc4607b87 81de 46ef a946 fcff1742fe6f 5709fa8a 7bdc 4abf 98cd 8b0fea79bd89 6bfc0c9f 8164 43ee 9af8 d2d7084f0796 bcd20991 5a62 466a aa3e 72f608a46ed3 736a47f9 c54e 43ac b978 eacb4cd5eb08

Τέλος, για τον μήνα Απρίλιο και μέχρι στιγμής:

  • βγάλαμε τα μαρούλια από τον κήπο μας και τα παιδιά τα προσφέρανε στο συσσίτιο στην Σκύδρα, στο πλαίσιο την ένδειξης αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας. Στη θέση τους φυτέψαμε φραουλιές!
  • η μητέρα νηπίου του σχολείου μας,, κ. Νατάσα, έφερε γύψινες αυγοθήκες για τα πασχαλινά αυγά των παιδιών, ενώ μας έδειξε πως κατασκευάζονται με γύψο σε σκόνη, νερό και καλούπια. Κατόπιν τα παιδιά χρωμάτισαν τις αυγοθήκες τους.
  • επιπλέον συζητάμε για τους πλανήτες και το ηλιακό σύστημα, βλέπουμε εποπτικό υλικό, κατασκευάζουμε με πλαστελίνες το ηλιακό μας σύστημα, συζητάμε για την εναλλαγή μέρας-νύχτας, διεξήγαμε σχετικό πείραμα και ακούμε σχετικά τραγούδια και χορεύουμε στο ρυθμό τους.
  • σαφώς καθώς πλησιάζει το Πάσχα και έχουμε μπει στην άν0ιξη, ασχολούμαστε με την άνοιξη ως εποχή, τα χαρακτηριστικά της και σταδιακά εντείνουμε την ενασχόληση με το Πάσχα και τα σχετικά έθιμα!

4 Απριλίου – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Νέα-Ανακοινώσεις | , στις 04-04-2024

6 Μαρτίου – Ημέρα Δράσεων Για Τη Σχολική Βία

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Νέα-Ανακοινώσεις | , στις 07-03-2024

Η 6η Μαρτίου είναι ημέρα αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση των παιδιών για τη σχολική βία.

Στο πλαίσιο αυτό στο νηπιαγωγείο με τα παιδιά:

  • παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο για την ευαισθητοποίησή τους
  • συζητήσαμε για τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά του θύματος και του θύτη
  • προτείναμε τρόπους αντιμετώπισης της βίας
  • διακρίναμε τη βία σε σωματική, λεκτική και συναισθηματική
  • τραγουδήσαμε σχετικό τραγουδάκι
  • σπάσαμε μπαλόνια συμβολικά “σπάζοντας” τη σιωπή
  • δημιουργήσαμε την δική μας αφίσα για τη σχολική βία.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

430201012 723359849942415 4674567412502572023 n

430164515 394384853195737 7278480077702474444 n

Εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-2025

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία ΕΓΓΡΑΦΕΣ, Νέα-Ανακοινώσεις | , στις 01-03-2024

Οδηγίες για ηλεκτρονική έγγραφη

Οι περίοδος εγγραφών ορίζεται από την 1η Μαρτίου έως την 20η Μαρτίου 2024.

Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.

Οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
1. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής Εγγραφή στο Νηπιαγωγείο (services.gov.gr)  και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

2. Χρήση κωδικών: Kατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» χρησιμοποιούν τους κωδικούς της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

3. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης συμπληρώνονται διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. 
β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή (πχ λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής(7:45 – 08:00) ή στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00 – 16:00),
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. 

 

Δικαιολογητικά που θα προσκομίσετε στο Νηπιαγωγείο

1.) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής και για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και από τους δυο γονείς (εφόσον το επιθυμούν).
2.) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)
3.) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας,

4.) Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης εγγραφής του προνηπίου στο νηπιαγωγείο από τον έτερο γονέα

5.) Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές)

6.) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., (εφόσον υπάρχει), σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της.

Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται

Η εγγραφή των νηπίων στο 2ο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα. Ενημερώστε τη Σχολική Μονάδα σε περίπτωση επιθυμίας εγγραφής ή διαγραφής από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Για απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του συστήματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας:

Στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 2381072105

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται (με ραντεβού)  από 1 έως 20 Μαρτίου 2024 και κατά τις ώρες 12:10 – 13:00 τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών.

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού: 1 – 20 Μαρτίου, 08:00 π.μ. –13:00μ.μ.

Η Προϊσταμένη

Σεριάδου Τάνια

Υ.Γ.: Τα έντυπα που αναφέρονται μπορείτε να τα βρείτε στους συνδέσμους παρακάτω:

Α.Δ.Υ.Μ.

Υπ.δηλωση-συναινεση

Αίτηση Εγγραφής στο Ολοήμερο

Στη μνήμη των αδικοχαμένων ανθρώπων…

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Νέα-Ανακοινώσεις | , στις 29-02-2024

Σήμερα με τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συζητήσαμε, με σεβασμό στην ευαίσθητη παιδική τους ψυχή, για το τραγικό δυστύχημα που συνέβη ένα χρόνο πριν στις 28 Φεβρουαρίου 2023. Η μετωπική σύγκρουση δυο αμαξοστοιχιών οδήγησε στο θάνατο 57 συνανθρώπων μας.

Κατασκευάσαμε μια αφίσα, την οποία φιλοτέχνησαν τα ίδια τα παιδιά, την αναρτήσαμε στην είσοδο του σχολείου μας και τιμήσαμε τη μνήμη των θυμάτων ανάβοντας 57 κεράκια και τηρώντας ενός λεπτού σιγή…

428943897 1075266943699484 6989016408156790317 n 427838599 421034670449409 428869091766104137 n 428939262 1852970981804125 717634108097279302 n 428981015 1450089825592153 3555549581154608720 n

Οδηγίες για τη Μείωση Μετάδοσης Λοιμώξεων του Αναπνευστικού στο Σχολικό Περιβάλλον

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Νέα-Ανακοινώσεις | , στις 07-01-2024

Σύμφωνα με το Δελτίο τύπου του ΕΟΔΥ, για να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση βασικών μέτρων από καθηγητές, μαθητές και λοιπό προσωπικό:

     1. Τακτικό πλύσιμο των χεριών:

  • Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)
  • Πριν και μετά την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος, το γεύμα, τη χρήση της τουαλέτας
  • Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
  • Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.

2. Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.

      3. Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενων χώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ)

     4. Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων

     5. Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό

     6. Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.

     7. Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα.

     8. Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).

Παρακάτω σας επισυνάπτουμε το αντίστοιχο έγγραφο με τις επίσημες οδηγίες. Θα σας ενημερώνουμε για τις εξελίξεις.



Λήψη αρχείου

Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία e-twinning, ΧΕΙΜΩΝΑΣ, Χριστούγεννα | , στις 24-12-2023

 

ευχες

Χριστουγέννων συνέχεια…

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία e-twinning, ΧΕΙΜΩΝΑΣ, Χριστούγεννα | , στις 22-12-2023

Δεκέμβρης! Ο μήνας με τις πολλές γιορτές, ο μήνας με τα φώτα, με τη χαρά και το πνεύμα αισιοδοξίας καθώς η γέννηση του Θεανθρώπου σηματοδοτεί τη νέα αρχή με ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον με αγάπη, αλληλεγγύη και ανθρωπιά. Άλλωστε τα Χριστούγεννα είναι συνδεδεμένα με την προσφορά δώρων και αν μη τι άλλο, τα δωράκια την περίοδο των Χριστουγέννων είναι συχνά για τους περισσότερους ανθρώπους…

Ας δούμε όμως συνοπτικά πως κύλησε ο μήνας αυτός για εμάς στο νηπιαγωγείο μας:

  • Κατασκευάσαμε ευχετήριες κάρτες με πολύχρωμη χριστουγεννιάτικη μπάλα με δαχτυλομπογιές για εξώφυλλο, τους εαυτούς μας σε φωτογραφία να στολίζουν το δεντράκι μας αναβαίνοντας σε μια σκάλα και γράψαμε ευχές για τους δικούς μας ανθρώπους.
  • Κατασκευάσαμε στολίδια με φελλούς σε σχήμα δέντρου, στρόγγυλου στολιδιού και γλιφιτζουριού-μπαστούνι, τα ζωγραφίσαμε και τα πασπαλίσαμε με μεγάλη δόση χρυσόσκονης για να λάμπουν (ευχαριστούμε το Νίκου Κωσταντίνο για τη δωρεά των φελλών  στο σχολείο μας).
  • Κάναμε πρόβες για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, που περιλάμβανε εκμάθηση μικρής χορογραφίας και ποιήματα.
  • Πήγαμε εκδρομή το Σάββατο 09 Δεκεμβρίου με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας στην Ονειρούπολη στη Δράμα. Πριν φτάσουμε όμως στη Δράμα, επισκεφτήκαμε το πάρκο ημερόβιων και νυκτόβιων αρπακτικών που βρίσκεται πολύ κοντά στην πόλη της Δράμας. Εκεί τύχαμε πολύ όμορφης φιλοξενίας και ξενάγησης, όπου ο υπεύθυνος μας έκανε επίδειξη των ικανοτήτων που διακρίνει ένα γεράκι, είδαμε κουκουβάγια, την οποία μπορέσαμε και να χαϊδέψουμε καθώς και αετό. Φυσικά μπορέσαμε να δούμε και άλλα πτηνά όπως όρνιο, μπούφο κ.α.
  • Κάναμε τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου παρουσία γονέων, όπου οι γονείς του σχολείου φρόντισαν για τη δημιουργία ενός μπουφέ, τον οποίο απολαύσαμε όλοι μαζί μετά το πέρας της γιορτής. Σας ευχαριστούμε ξανά που είστε με χαρά δίπλα μας και συμμετέχετε στις δράσεις του σχολείου μας! Φυσικά δεν μπορούσε να λείπει ο Άγιος Βασίλης από τη γιορτή μας, που χάρισε δωράκια στους μαθητές του νηπιαγωγείου μας και θα μας έχει και νέες εκπλήξεις από τη νέα χρονιά…
  • Τραγουδήσαμε τα κάλαντα σε διαδικτυακή σύνδεση με τους “συμμαθητές” μας από την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Νάξο. Δυστυχώς λόγω φόρτου και άλλων προγραμματισμένων δραστηριοτήτων, δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν και οι άλλες χώρες, όμως μας έστειλαν βίντεο!
  • Λάβαμε τη χριστουγεννιάτικη κάρτα με τις ευχές για τις γιορτές από τη Νηπιαγωγείο της Νάξου, άλλες χώρες έλαβαν τις χριστουγεννιάτικες κάρτες από άλλες χώρες και μοιράστηκαν τη χαρά τους μαζί μας.
  • Τραγουδήσαμε τα κάλαντα την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου στο χωριό της Πετριάς. Ευχαριστούμε το Δημοτικό Σχολείο Πετραίας, όλα τα μαγαζιά της περιοχής και το ΚΑΠΗ που μας υποδέχτηκαν με χαρά και για ακόμη μια φορά στήριξαν τις προσπάθειες του σχολείου μας.
  • Στολίσαμε την τάξη μας φτιάχνοντας το σκηνικό για τη γιορτή μας, ζωγραφίσαμε τα κουτιά, από τα οποία βγήκαν τα “στολίδια” της γιορτής, χρωματίσαμα το στολίδι για τη στολή μας και φτιάξαμε “δωράκια”.
  • Φτιάξαμε συνταγές για κουραμπιέδες, μελομακάρονα και δεντράκια με σοκολάτα και αλμυρό κράκερ μπατονέτας για κορμό.

Κάπως έτσι και συνοπτικά φτάσαμε στις διακοπές των Χριστουγέννων… Θα σας δούμε ξανά από κοντά με το νέο πια έτος, το οποίο ευχόμαστε να μας βρει όλους γερούς και με πολλή όρεξη για νέες δραστηριότητες!

Καλά Χριστούγεννα και Χαρούμενο το Νέο Έτος 2024!

 

Πώς η πολλή επιβράβευση μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο παιδί σας;

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία Εκπαιδευτικά Άρθρα | , στις 11-12-2023

1
Είναι σύνηθες οι γονείς να ανησυχούν για τα παιδιά τους και να θέλουν να κάνουν το καλύτερο που μπορούν προκειμένου να έχουν παιδιά με ισχυρή προσωπικότητα και αυτοπεποίθηση. Στην προσπάθειά τους αυτή μπορεί να υπερβάλλουν με αρνητικές δυστυχώς συνέπειες για τα παιδιά.

Η επιβράβευση είναι μια τεχνική η οποία λειτουργεί ενισχυτικά στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης ενώ συχνά χρησιμοποιείται από γονείς αλλά και ειδικούς που ασχολούνται με τα παιδιά με σκοπό να αυξήσουν την εμφάνιση της επιθυμητής συμπεριφοράς. Η θεωρία του συμπεριφορισμού και ιδιαίτερα ο Skinner μελέτησε εκτενώς την επίδραση που έχουν οι συνέπειες που ακολουθούν μια συμπεριφορά ως προς την αύξηση ή μείωσή της. Σύμφωνα με το ίδιο “η συμπεριφορά που εκτελείται προκειμένου να επιτευχθεί ένα ευχάριστο ή ικανοποιητικό αποτέλεσμα ονομάζεται ενίσχυση” ενώ στον αντίποδα ως τιμωρία ορίζεται “η συμπεριφορά που δεν εκτελείται επειδή το αποτέλεσμα είναι αρνητικό ή μη ικανοποιητικό”. Ανάλογα με την παρουσία ή απομάκρυνση ενός ερεθίσματος κατέληξε σε 4 συνθήκες ελέγχου της συμπεριφοράς:

  • Θετική ενίσχυση–> στοχεύει στην αύξηση της συμπεριφοράς και συμβαίνει με την προσφορά ενός ευχάριστου ερεθίσματος μετά την εμφάνισή της, π.χ. προσφορά καραμέλας/λεκτική επιβράβευση/αυτοκόλλητα αφού το παιδί μαζέψει το δωμάτιό του.
  • Αρνητική ενίσχυση–> στοχεύει επίσης στην αύξηση της επιθυμητής συμπεριφοράς και συμβαίνει με την απομάκρυνση ενός δυσάρεστου ερεθίσματος ή συνθηκών, π.χ. ένα περιστέρι πατά ένα κουμπί για να σταματήσει το ηλεκτροσόκ στο πόδι του
  • Θετική τιμωρία–> στοχεύει στη μείωση της εμφάνισης μιας συμπεριφοράς και εφαρμόζεται με την παροχή ενός αρνητικού ερεθίσματος μετά την εμφάνισή της, π.χ. χτύπημα στο χέρι του παιδιού μετά από άρπαγμα παιχνιδιού από άλλο παιδί και
  • Αρνητική τιμωρία–>στοχεύει επίσης στη μείωση μιας ανεπιθύμητης συμπεριφοράς και εφαρμόζεται με αφαίρεση ενός θετικού για το παιδί ερεθίσματος μετά την εκδήλωση της εν λόγω συμπεριφοράς, π.χ. μείωση χρόνου στον τάμπλετ μετά από διαπληκτισμό του παιδιού με άλλο παιδί με χρήση βίας από μέρους του.

Ο ίδιος ο Skinner αλλά και πολλοί άλλοι ερευνητές αργότερα επισήμαναν ότι η τιμωρία δεν είναι αποτελεσματικός τρόπος ελέγχου της συμπεριφοράς καθώς δεν εσωτερικεύονται τα κίνητρα της επιθυμητής συμπεριφοράς και ενδέχεται η ανεπιθύμητη συμπεριφορά να εκδηλώνεται απουσία του προσώπου/εξωτερικού ελέγχου. Επιπλέον έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχοσύνθεση και αυταξία του παιδιού ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με χρήση βίας. Θετικό είναι το γεγονός ότι οι σύγχρονοι γονείς όντας περισσότερο ενημερωμένοι χρησιμοποιούν περισσότερο θετικούς τρόπους διαπαιδαγώγησης, ωστόσο στην αγωνία τους μερικές φορές το παρακάνουν με αποτέλεσμα να μην έχουν τα αποτελέσματα που θέλουν.

Πέρα όμως από το γεγονός ότι η μέθοδος της ενίσχυσης μπορεί να μην αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, η υπερβολική ενίσχυση μπορεί να επηρεάσει αρνητική την ανάπτυξη της αυτο-εικόνας από το ίδιο το παιδί. Πιο συγκεκριμένα όταν επιβραβεύουμε και επαινούμε ένα παιδί, θα πρέπει ο έπαινος αυτός να αντιστοιχεί στα πραγματικά επιτεύγματα και τις ικανότητες ενός παιδιού προκειμένου αυτό να μπορέσει να εκτιμήσει σωστά τον εαυτό του και να αναγνωρίσει τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του. Το “Μπράβο” που λέγεται συχνά και για σχεδόν όλες τις καταστάσεις και ενέργειες του παιδιού αφενός χάνει την αξία του και αφετέρου δημιουργεί σύγχυση στο παιδί το οποίο ενδεχομένως να θεωρήσει ότι τα κάνει όλα πολύ καλά ή/και ότι δεν έχει αδυναμίες. Μια τέτοια αίσθηση ενδέχεται να προκαλέσει δυσκολίες στο παιδί στις διαπροσωπικές του σχέσεις με τους συνομηλίκους τους ενώ ταυτόχρονα το εμποδίζει από το να μην αναπτύξει μια πραγματική αίσθηση του εαυτού.

Οι συνέπειες ωστόσο της υπέρμετρης επιβράβευσης δεν περιορίζονται στα παραπάνω. Ένα παιδί που πιστεύει ότι είναι σπουδαίο σε όλα όσα κάνει είναι βέβαιο ότι θα απογοητευθεί καθώς αλληλεπιδρά με τον έξω κόσμο. Οι υψηλές προσδοκίες που έχει θέσει για τον εαυτό του σύντομα θα ματαιωθούν είτε από τον ίδιο είτε από τα σχόλια των άλλων. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα: Κάποιο παιδί ζωγραφίζει σε χαρτί διάφορα σχέδια, ανάμεσα σε αυτά ζωγραφίζει κι ένα σπίτι κάνοντας ένα τρίγωνο για σκεπή, ένα τετράγωνο για τη βάση του σπιτιού και μια λάμπα να κρέμεται. Ο γονιός βλέπει το σχέδιο και αναφωνεί: “Μπράβο σου, τέλεια η ζωγραφιά σου”. Το παιδί τώρα έχει την αίσθηση ότι ζωγραφίζει πολύ καλά. Καθώς πηγαίνει στο σχολείο ζωγραφίζει πάλι το ίδιο σπίτι και με περηφάνεια το δείχνει στο φίλο του. Ο φίλος του τότε του λέει: “Χάλια είναι αυτό, έλα να σου δείξω το δικό μου” και δείχνει τη δική του ζωγραφιά όπου έχει χρωματίσει τη σκεπή κόκκινη, έχει σχεδιάσει παράθυρα, πόρτα, ένα δέντρο δίπλα από το σπίτι, ουρανό, ήλιο και άλλα σχέδια. Βλέποντας το παιδί τη ζωγραφιά του φίλου του αφενός απογοητεύεται και ενδέχεται να το εκδηλώσει με θυμό, τσαλακώνοντας τη ζωγραφιά του φίλου του αλλά ταυτόχρονα κλονίζεται και η εμπιστοσύνη στο γονιό του που του είπε ψέματα και δεν το καθοδήγησε δίνοντάς του ιδέες για το τι άλλο μπορεί να κάνει για να είναι πιο όμορφο το σχέδιό του. Έχοντας στρεβλή εικόνα ένα παιδί για τον εαυτό του δυσκολεύεται να κατευθύνει τη συμπεριφορά του σε δραστηριότητες στις οποίες είναι πραγματικά καλό και σπαταλά ενέργεια σε πράγματα που ενδεχομένως να μην του ταιριάζουν τόσο βιώνοντας ταυτόχρονα ματαιώσεις.

Επιπλέον ένα παιδί που βρίσκεται συνεχώς υπό παρακολούθηση από το γονέα για να λάβει επιβράβευση και έπαινο για κάθε του συμπεριφορά δυσκολεύεται πολύ να βγει από την εγωκεντρική αναπτυξιακή φάση καθώς λαμβάνει το μήνυμα ότι είναι το επίκεντρο του κόσμου. Μια τέτοια αίσθηση καθιστά δύσκολη την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και την κατανόηση της οπτικής των άλλων, τη διάκριση του σωστού και του λάθους ενώ ταυτόχρονα μπορεί να γίνει στρεσογόνα διαμορφώνοντας υψηλές, μη ρεαλιστικές προσδοκίες και αγωνιώδη αναζήτηση επιβράβευσης.

Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να διαμορφώνουν μια ρεαλιστική αίσθηση του εαυτού τους και να γνωρίζουν τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους. Η αυτοαντίληψη και η αυτοεκτίμηση είναι θεμελιώδεις έννοιες οι οποίες βοηθούν το παιδί να γνωρίσει τον εαυτό του, να κατευθύνει τη συμπεριφορά του, να αλληλεπιδράσει με θετικούς τρόπους με το περιβάλλον του και να αναπτύξει θετικές σχέσεις με τους συνανθρώπους του. Οι υψηλές και μη ρεαλιστικές προσδοκίες για τον εαυτό και η λανθασμένη αυτοεκτίμηση είναι επιζήμιες δυσκολεύουν την προσαρμογή και ανάπτυξη του ατόμου. Τα παιδιά είναι καλό να έρχονται σε επαφή με ποικιλία ερεθισμάτων προκειμένου να γνωρίσουν τον εαυτό τους, τις προτιμήσεις τους και τις κλίσεις τους ενώ οι γονείς είναι χρήσιμο να βοηθούν τα παιδιά τους με ειλικρίνεια αναγνωρίζοντας τις αδυναμίες τους και βοηθώντας τα να τις βελτιώσουν ενώ ταυτόχρονα τα κατευθύνουν σε δράσεις που θα τα βοηθήσουν να αναπτύξουν τα ταλέντα τους βιώνοντας αισθήματα επιτυχίας και αναγνώρισης.

Βιβλιογραφία:

  • Craig, J. G. & Baucum, D. (2007). Η ανάπτυξη του ανθρώπου (Τόμος Α’). Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση
  • Dunn, L. W. & Craig, J. G. (2021). Κατανοώντας την ανάπτυξη του ανθρώπου. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση

Εικόνες από: publicdomainpictures.net , rawpixel.com

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο https://psychoedu.gr από την Τάνια Σεριάδου

Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΤΡΑΙΑΣ | Κατηγορία e-twinning, Νέα-Ανακοινώσεις, Χριστούγεννα | , στις 10-12-2023

Τα Χριστούγεννα σημαίνουν χαρά, στολίδια, ευχές και πολλή πολλή ΑΓΑΠΗ! Στο πλαίσιο αυτό:

  • τραγουδάμε και μαθαίνουμε τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα, τα οποία μάλιστα θα μοιραστούμε με τους “συμμαθητές” μας από την Πολωνία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ρουμανία! Βεβαίως θα ακούσουμε και τα δικά τους κάλαντα!
  • Τραγουδάμε άλλα χριστουγεννιάτικα τραγούδια της ελληνικής παράδοσης.
  • Κατασκευάζουμε τα δικά μας στολίδια.
  • Φτιάχνουμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές στην ελληνική αλλά και στην αγγλική γλώσσα, τις οποίες και θα στείλουμε στους “συμμαθητές” μας στο εξωτερικό.
  • Εκτελούμε συνταγές με χριστουγεννιάτικα παραδοσιακά γλυκά. Πιο συγκεκριμένα φτιάξαμε “Butterkekse”, μια παραδοσιακή χριστουγεννιάτικη γερμανική συνταγή για “Βουτυρομπισκότα”, την οποία μας έφερε η κ. Αντζελίνα και την εκτελέσαμε μαζί με τα παιδιά. Η κ. Άννα Μαρία βοήθησε τα παιδιά να διακοσμήσουν τα μπισκότα τους με χριστουγεννιάτικα σχέδια. Ευχαριστούμε και τις δυο μανούλες για την όμορφη συνεργασία και την προσφορά τους!
  • Διαβάσαμε χριστουγεννιάτικη ιστορία με την κ. Ελένη, μητέρα προνηπίου μας, με τίτλο “Το φαρδύ πουλόβερ”! Βοηθήσαμε τον “Τάκη, το ρομποτάκι μας” να μοιράσει το υπόλοιπο του πουλόβερ στα ζωάκια αλλά και παίξαμε την ιστορία! Ευχαριστούμε την κ. Ελένη για το επίκαιρο βιβλίο που έφερε και διάβασε στα παιδιά μας και την όμορφη συνεργασία της!
  • Μοιράσαμε τα ποιήματα για τη γιορτή και
  • Στολίσαμε την πόρτα της τάξης μας με δεντράκι-παζλ, στο οποίο “κρεμάσαμε” τα αγαπημένα στολίδια των παιδιών. Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που συνεργαστήκατε, επιλέξατε μαζί με τα παιδιά σας το αγαπημένο τους στολίδι και το μοιραστήκατε μαζί μας!

Μείνετε συντονισμένοι…. τα Χριστούγεννα συνεχίζονται!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς