Β’ Εργαστήριο δεξιοτήτων συνέχεια….

4ο Εργαστήριο

“Ο εαυτός μου”

Στόχοι:

  • Εντοπίζουν τις μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές οι μαθητές
  • Ανάπτυξη εν συναίσθησης σε ζητήματα διαφορετικότητας και  ποικιλομορφίας
  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών

Δραστηριότητες

1η   “Ο κατάσκοπος”΄

Περπατούν σαν κατάσκοποι με την εφημερίδα , κρύβοντας το πρόσωπό τους με στόχο να μην τους βλέπουν ότι κοιτάνε κάποιους  αλλά και να μην τους δει κανένας . Με μουσική περπατούν, όταν σταματήσει η μουσική σταματούν και “κατασκοπικά” παρατηρούν τον διπλανό τους και εντοπίζουν ομοιότητες ως προς τα  εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.

 

IMG 20220119 095005 IMG 20220119 095009 IMG 20220119 095014 IMG 20220119 095034

Συζητούμε για τα χαρακτηριστικά που έχουν παρατηρήσει, προσπαθούν να βρουν όσο περισσότερες ομοιότητες με τους συμμαθητές τους.

Παρατηρούν τον εαυτό τους σε έναν καθρέφτη.

Ένα ένα τα παιδιά με κλειστά μάτια προσπαθούν να μαντέψουν με την αφή κάποιο άλλο παιδί. Όταν δυσκολευτούν το αναγνωρίζουν από τη φωνή του.

 

2η   Τόσο ίδιοι και τόσο διαφορετικοί

Τα παιδιά με τέμπερες κάνουν το αποτύπωμα της παλάμης σε πατρόν αερόστατο και το κόβουν

DSC00701 DSC00717DSC00702IMG 20220125 105327

Καταμέτρηση του ύψους και του Βάρους των παιδιών

DSC00709DSC00715

DSC00714 DSC00713

3η  Το όνομά μου

Κάθε παιδί χρωματίζει μια καμηλοπάρδαλη στο λαιμό της οποίας έχουμε σχεδιάσει τόσα κουτάκια όσα γράμματα έχει το όνομα του κάθε παιδιού.

Τα παιδιά αντιγράφουν το όνομά τους και κόβουν το περίγραμμα .

Μετρούν τα γράμματα που έχει το όνομά τους και  βάζουν τις καμηλοπαρδάλεις τους  σε μία σειρά ξεκινώντας από το όνομα με τα περισσότερα γράμματα πχ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (12 γράμματα) , ΧΑΡΑ( 4 γράμματα).

 

DSC00708 DSC00707     DSC00748   DSC00752

4η Η Ταυτότητά μου

Συζητήσαμε για τη μοναδικότητα μας η οποία  φαίνεται και στο δακτυλικό μας αποτύπωμα. Κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του ταυτότητα

DSC00740  DSC00738 DSC00737

IMG 20220125 105247

Προσκαλέσαμε τον Πρόεδρο της Κοινότητας ο οποίος είναι αστυνομικός με σκοπό να μας μιλήσει για την αστυνομική ταυτότητα και τη χρησιμότητά της.

Είδαμε τη στολή του και τον εξοπλισμό που έχει πάνω του, φακό ασύρματο, αλεξίσφαιρο γιλέκο, χειροπέδες  .

Μας έδειξε τη δική του ταυτότητα  και το σήμα που έχει στη στολή του τα παιδιά αναγνώρισαν τη ζυγαριά και το κλαδί της ελιάς.DSC00769

DSC00760DSC00763DSC00768DSC00767

DSC00771

Το μήνυμα που πέρασε στα παιδιά είναι πως όταν οι πολίτες προσέχουν και τηρούν τους νόμους δεν υπάρχει κανένας λόγος να φοβόμαστε την αστυνομία αντιθέτως μας προστατεύει και μας βοηθάει.

5. Ο κανόνας του εσώρουχου

 

Ο Κανόνας του εσώρουχου  αποτελεί ένα απλό μέσο που βοηθά τους γονείς να εξηγήσουν στα παιδιά τους ποια είναι τα σημεία του σώματος που
δεν πρέπει να τα αγγίζουν οι άλλοι, πώς πρέπει να αντιδράσουν τα παιδιά και που να στραφούν για βοήθεια.

ΕΔΩ

 

file:///C:/Users/User/Desktop/gr1_Kiko_Book.pdf

 

 

Τα παιδιά ετοιμάζουν το δικό τους εσώρουχο το κόβουν και γράφουν  δίπλα του : ΟΧΙ

IMG 20220125 124234 IMG 20220125 124243

5o Εργαστήριο

Ο εαυτός μου ….και οι άλλοι

Στόχοι:

  • Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ τους
  • Να διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις
  • Να αναγνωρίζουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις

Δραστηριότητες

1η “Η εχθρόπιτα”

Παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο

Συζητήσαμε τι έγινε στο βίντεο πως συμφιλιώθηκαν δύο παιδιά που είχαν τσακωθεί μεταξύ τους.

Τα παιδιά σε ζευγάρια καταγράφουν τις προτάσεις τους πως μπορούν να επιλύσουν τις διαφορές τους όταν υπάρχουν με  άλλα παιδιά.

Η πίτα της φιλίας

Συζητήσαμε για τα υλικά που θέλουμε να έχει η πίτα της φιλίας. Τα παιδιά είπαν να είναι γλυκιά και να έχει φράουλα, γάλα , σοκολάτα, μέλι , ζάχαρη.

2η Τα μαλλιά του Όλιβερ

 

Το βιβλίο μας μιλάει για το πόσο σημαντικό είναι να εκφράζεις τα συναισθήματά σου αλλά και να αισθάνεσαι τα συναισθήματα των άλλων.

Ένα ταξίδι που δείχνει στα παιδιά πώς να αποδέχονται το διαφορετικό και να μη φοβούνται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.

Περίληψη του βιβλίου

Καταφθάνει στη γειτονία ένα νέο παιδί, ένα αγόρι με φύλλα για μαλλιά που μάλιστα αλλάζουν με τα συναισθήματα του.
Πώς θα αντιδράσουν τα άλλα παιδιά;

ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΟΥ ΟΛΙΒΕΡ // ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (ΠΕΡΙIMG 20220125 111008καπέλα με πράσινα  και κίτρινα φύλλα

Αφού αφηγηθούμε την ιστορία συζητούμε με τα παιδιά

  • Σε τι διέφερε από τα άλλα παιδιά ( τα μαλλιά του ήταν από  πράσινα φύλλα)
  • Πως ένιωθε ο Όλιβερ όταν τα παιδιά δεν τον αποδέχονταν ( τα φύλλα που είχε στα μαλλιά του κιτρίνιζαν)
  • Πως έγιναν τα μαλλιά του Όλιβερ  όταν βοήθησε τα άλλα παιδιά ( πρασίνισαν και γέμισαν λουλούδια)

Τα παιδιά μαθαίνουν για το φόβο του καινούργιου και για την ανάγκη να αντιστέκεσαι σε αυτούς που προσπαθούν να σε φοβίσουν.

Φτιάχνουμε  με τα παιδιά καπέλα με ξερά και πράσινα φύλλα . Τα παιδιά ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.