ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο – ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΟΕ
Αριθμός Υπουργικής Απόφασης χορήγησης Αδείας: Φ2ΓΑ/186394/Δ5/5-12-2013, ΦΕΚ 416/Β/20-2-14
Ιδιοκτήτης Νηπιαγωγείου: ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΟΕ
Νόμιμος εκπρόσωπος: Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Διακριτικός Τίτλος: Συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο – ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΟΕ
Οδός: Κύπρου 46, Πετρούπολη Τ.Κ. 13231
Τηλέφωνο: 210 50 21 770
Το Νηπιαγωγείο είναι μονοθέσιο και έχει 11 παιδιά.
ΣΚΟΠΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Ο σκοπός του Νηπιαγωγείου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα.
ΕΝΑΡΞΗ – ΛΗΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους.
ΑΦΙΞΗ – ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.
Η υποδοχή των μαθητών πραγματοποιείται από τις 8.00 πμ. έως τις 8.15 πμ. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Η προετοιμασία για την αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται από τις 12.45 έως τις 13.00 με ώρα αποχώρησης στις 13.00.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ
Για την εγγραφή των νηπίων απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:
- πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου
- επίδειξη βιβλιαρίου υγείας (ΑΔΥΜ) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια
- ιατρική βεβαίωση από παιδίατρο
- συμπληρωμένη αίτηση από τους γονείς, όπου αναγράφονται η διεύθυνση κατοικίας του παιδιού και τα τηλέφωνα επικοινωνίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ: ΦΟΙΤΗΣΗ – ΑΠΟΥΣΙΕΣ
Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική.
Στο Νηπιαγωγείο φοιτούν δυο ηλικίες νηπίων.
Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία τις 31 Δεκεμβρίου του έτους έγγραφης συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών.
Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους έγγραφης συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών.
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-24 θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018-2019.
Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου.
Αν το παιδί είναι άρρωστο, υποχρεωτικά θα πρέπει να προσκομιστεί ιατρική βεβαίωση στην οποία θα αναφέρεται επακριβώς το είδος της ασθένειας που είχε και θα τονίζεται σαφώς από το θεράποντα ιατρό η δυνατότητά του να επανέλθει στο νηπιαγωγείο, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης της ασθένειάς του στα άλλα παιδιά.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και ο υπεύθυνος καθαριότητας του Νηπιαγωγείου.
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος τα παιδιά βγαίνουν στην αυλή, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας, ορίζονται από την εκπαιδευτικό οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των παιδιών.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα στα παιδιά από τα κάγκελα της αυλής.
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) συντάσσεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με την παρ. 3 άρθρο 1,1 κεφ. Β ΠΔ 79/2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και σύμφωνα με την περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 371 του ν. 4957/2022 (Α΄141) και αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες του Νηπιαγωγείου, ύστερα από συνεργασία με τον/την Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών θεμάτων, παρ. 3 άρθρο 11 κεφ. Β ΠΔ 79/2017 (A’109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών.
Στη συνέχεια, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα για θεώρηση στον Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών Θεμάτων, σύμφωνα με την παρ. 3 άρθρο 11 κεφ. Β ΠΔ 79/2017 (A’ 109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ο/η οποίος/α επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα αντίγραφο στέλνει για ενημέρωση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το ΕΩΠΔ αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο του Συλλόγου Διδασκόντων.
Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθούμε έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για το νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είναι επίσης σύμφωνο με τις απαιτήσεις της εποχής μας, τόσο για την παροχή ποιοτικής αλλά και άρτιας εκπαίδευσης.
Δράσεις – Προγράμματα εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενοι πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών υπό την επίβλεψη της Σχολικής Συμβούλου – συντονίστριας ή των Υπευθύνων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
Η ενημέρωση των γονέων γίνεται καθημερινά μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όπου αναγράφονται αναλυτικά όλες οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν μέσα στην ημέρα καθώς και παρατηρήσεις που είναι άξιες αναφοράς για το παιδί. Τα στοιχεία είναι απόλυτα ασφαλή και απόρρητα.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ
Οι συναντήσεις για την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με την εκπαιδευτικό του σχολείου προγραμματίζονται:
- Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
- Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/τριών.
- Κάθε φορά που η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
- Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με την εκπαιδευτικό της τάξης.
Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα την εκπαιδευτικό για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ.
Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να αξιοποιούν τακτικά κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να ενημερώνονται για τα θέματα του Νηπιαγωγείου.
Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι.
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
Το νηπιαγωγείο, ως λειτουργικός χώρος φιλοξενίας και δραστηριοποίησης παιδιών, απαιτεί αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι σε κίνδυνο φυσικών καταστροφών (σεισμός-πλημμύρα-πυρκαγιά).
Χρήζει ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου δράσης και διαχείρισής της. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο-σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Προέχει η σωματική ακεραιότητα και η ψυχική υγεία του ανθρώπινου δυναμικού του νηπιαγωγείου.
Οι φάσεις του Σχεδίου Υλοποίησης της Διαχείρισης τέτοιων κρίσεων είναι οι εξής:
- Προσδιορισμός της κρίσης-γεγονότος (π.χ πλημμύρα, πυρκαγιά, σεισμός)
- Επίπεδο αντιμετώπισης
- Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης
- Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων/κηδεμόνων
- Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης
Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.
Επίσης, ενημερώνει τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.
Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η μεταφορά των παιδιών γίνεται και με σχολικό λεωφορείο κατόπιν συνεννόησης και έγκρισης των γονέων. Με την εποπτεία συνοδού τα παιδιά μεταφέρονται με απόλυτη ασφάλεια στους γονείς.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού μας προγράμματος, το σχολείο μας πραγματοποιεί εκπαιδευτικές επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, σχολικές δράσεις εντός ή εκτός σχολείου, καθώς και διάφορα πολιτιστικά δρώμενα.
Στόχος μας είναι να δώσουμε την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν τον πολιτισμό μας μέσα από την διασκεδαστική εμπειρία των εκδρομών. Οι εκδηλώσεις αυτές εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και υλοποιούνται σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις. Αντίρρηση γονέων ή κηδεμόνων αναφορικά με τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ή σχολικές δράσεις οφείλει να δηλώνεται επισήμως (εγγράφως) στο σχολείο μας.
ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 682/77 (Α’ 244), κατά την εγγραφή του μαθητή, ο κηδεμόνας του παραλαμβάνει αντίγραφο του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας. Η παραλαβή συνιστά δήλωση αποδοχής του Κανονισμού.