ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
Το Φθινόπωρο στο Νηπιαγωγείο μας!Είδαμε φθινοπωρινές εικόνες, συζητήσαμε για τα χρώματα του φθινοπώρου στην φύση,για την αλλαγή του καιρού , για την ενδυμασία των ανθρώπων ,για τις αλλαγές στην φύση (φύλλα δέντρων) και τι κάνουν τα ζώα το φθινόπωρο(αποδημητικά πουλιά).
Διαβάσαμε το βιβλίο για το Φθινόπωρο
Από τον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου συλλέξαμε φύλλα δέντρων και κλαδιά και φτιάξαμε το δικό μας φθινοπωρινό δεντράκι
Ζωγραφίσαμε με μαρκαδόρους φύλλα στα χρώματα του φθινοπώρου (κόκκινο ,κίτρινο,πορτοκαλί,καφέ και πράσινο) και με πινέλο με νερό περάσαμε τα φύλλα μας για να γίνουν πιο φυσικά
Ζωγραφίσαμε και πιο μικρά φύλλα με νερομπογιές
Φτιάξαμε και το δικός φύλλο (φυλλοφατσούλα)
Με την τεχνική του κολάζ φτιάξαμε ομπρέλες
Με όλες αυτές τις φθινοπωρινές δημιουργίες μας στολίσαμε τα παράθυρα του Νηπιαγωγείου μας.
Ένα φύλλο εργασίας με τα χρώματα των φθινοπωρινών φύλλων
και ένα φύλλο με συμμετρίες φύλλων.Βρίσκω τα 2 μισά φύλλα για να δημιουργήσω ένα ολόκληρο φύλλο(συμμετρία),τα ενώνω ,τα κολλάω σε χρωματιστό χαρτόνι και τα ζωγραφίζω
Οι ιδέες για τα φύλλα εργασίας είναι από το pinterest
κολλάζ δέντρο με φύλλα στα χρώματα του φθινοπώρου
Ζωγραφίσαμε το Φθινόπωρο
Σχεδιάσαμε στο πάτωμα με χαρτοταινία έναν πίνακα με τετράγωνα.
Ακολουθώντας τις σωστές οδηγίες (όπως πχ κάνε 2 βήματα μπροστά ,2 βήματα αριστερά ,ένα βήμα δεξιά κτλ)να καταφέρω να φτάσω στο φύλλο και να το πάρω.Οι οδηγίες δίνονταν αναλόγως από ποιο τετράγωνο επέλεγε να ξεκινήσει το παιδί κάθε φορά.Πριν την δραστηριότητα αυτή είχαν γίνει δράσεις με τις έννοιες μπροστά-πίσω και δεξιά -αριστερά
Ακούσαμε τα τραγούδια για τα παιδιά του Φθινοπώρου και το πέφτουν φύλλα στην αυλή
Μιλήσαμε για το γράμμα Φφ από το Φθινόπωρο και το γράμμα Οο από την Ομπρέλα.Φτιάξαμε το γράμμα με χαρτοταινία στο πάτωμα και περπατήσαμε πάνω σε αυτό ,είπαμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Φφ ,το γράψαμε στην γωνιά γραφής
Φθινοπωρινά φρούτα
Τα είδαμε ,τα παρατηρήσαμε ,είπαμε τα ονόματά τους ,τα κόψαμε στην μέση ,τα μυρίσαμε και τα δοκιμάσαμε.
Και ένα φύλλο εργασίας. Κόβω και κολλάω ποια φρούτα χρειάζομαι για να φτιάξω μια φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα.
Μιλήσαμε και για το σταφύλι και τι παράγουμε από αυτό.Σταφίδες ,κρασί κτλ
Παρακολουθήσαμε το βίντεο πως φτιάχνεται το κρασί
Τοποθετήσαμε τις εικόνες στην σωστή σειρά που δείχνουν την διαδικασία που χρειάζεται από το σταφύλι να γίνει το κρασί
Τοποθετήσαμε αμπελόφυλλα και καλάθια από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και από το μεγαλύτερο στο μικρότερο
Ζωγραφίσαμε το δικό μας σταφύλι
ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
Μιλήσαμε για τα σχήματα αρχίζοντας από τον κύκλο .Ψάξαμε στην τάξη μας να βρούμε αντικείμενα που έχουν σχήμα κύκλου,είδαμε εικόνες που έχουν σχήμα κύκλου ,ακούσαμε το τραγούδι για τον κύκλο και στην συνέχεια φτιάξαμε τα παρακάτω φύλλα εργασίας για τον κύκλο.
Οι ίδιες δράσεις ακολούθησαν και για τα υπόλοιπα σχήματα το Τετράγωνο ,το Τρίγωνο και το ορθογώνιο.
Αφού κάναμε όλα τα σχήματα ρίξαμε στο πάτωμα σχήματα και τα παιδιά τα ομαδοποίησαν με βάση το σχήμα τους
Στην συνέχεια αφού σκορπίσαμε όλα τα σχήματα στο πάτωμα με την συνοδεία μουσικής τα παιδιά έπρεπε όση ώρα έπαιζε η μουσική να μαζέψουν το σχήμα που έλεγε κάθε φορά η Νηπιαγωγός.Όταν σταματούσε η μουσική ελέγχαμε αν τα παιδιά είχαν μαζέψει τα σωστά σχήματα.Νικητής ήταν αυτός που μάζεψε τα περισσότερα και τα σωστά σχήματα την κάθε φορά.
Ύστερα τα παιδιά είχαν μια ιδέα να βάλουμε σε κάποια από τα σχήματα ματάκια , μύτη ,στόμα και έτσι φτιάξαμε τους σχηματούληδες με τους οποίους παίξαμε στο κουκλοθέατρο.
Στην συνέχεια με έτοιμα κομμένα σχήματα κάναμε μια ομαδική εργασία για τα σχήματα.
Δημιουργήσαμε και κάποια πάζλ με σχήματα που βρήκαμε από το pinterest για εμπέδωση .
Τραγούδια για τα σχήματα.
Τραγούδι για τον κύκλο
Τραγούδι για Τετράγωνο
Τραγούδι για το Τρίγωνο
Τραγούδι για το ορθογώνιο
4 Οκτωβρίου Παγκόσμια ημέρα των ζώων
Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα ζώα .Το κάθε παιδί μας είπε τι ζωάκια έχει στο σπίτι του ,αν τους έχει δώσει ονόματα , ποια είναι τα ονόματά τους και ποιο είναι το αγαπημένο τους ζωάκι.Έπειτα είπαμε τι χρειάζονται τα ζωάκια (φαγητό ,σπίτι ,φροντίδα και αγάπη) .
Κατασκευάσαμε και ένα ζωάκι της επιλογής μας με το οποίο παίξαμε στο Νηπιαγωγείο και στο τέλος της ημέρας το πήρανε στο σπίτι τους.
Ακούσαμε το τραγούδι <<Όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι….>>https://youtu.be/mvVCLP1Tn1M
το <<Λύκε λύκε είσαι εδώ>> https://youtu.be/jH1dS2a1QQQ
και το δραματοποιήσαμε.
Διαβάσαμε το παραμύθι <<Ο λύκος Ζαχαρίας θέλει να αλλάξει χρώμα>> https://youtu.be/bBKchz3AFGQ
9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Στις 30 Σεπτεμβρίου είναι η 9η μέρα Πανελλήνιου σχολικού αθλητισμού.Φτιάξαμε στην αυλή με κώνους και τουβλάκια διαδρομές και εμπόδια
Γυμναστήκαμε και μέσα στην τάξη με εικόνες γυμναστικής που μας έδειχναν ποια κίνηση έπρεπε κάθε φορά να εκτελέσουμε.Οι εικόνες που χρησιμοποιήθηκαν είναι από το e-children.blogspot.com
Φτιάξαμε και τα δικά μας μετάλλια.Την ιδέα την πήραμε από το Νηπιαγωγείο Πυλίου της Κω.
ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ
Στο Νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με τα χρώματα.Αρχίσαμε με τα βασικά χρώματα κόκκινο ,κίτρινο,μπλέ,μαύρο και άσπρο.Είδαμε και είπαμε τι αρχίζει από το κάθε χρώμα ,ψάξαμε στην τάξη μας να βρούμε αντικείμενα από το κάθε χρώμα , ακούσαμε τραγούδια για τα χρώματα https://youtu.be/4oXedljjkqU
Έπειτα συνθέσαμε την ομαδική μας εργασία για τα βασικά χρώματα
Στη συνέχει ασχοληθήκαμε με την μίξη χρωμάτων
Ομαδοποιήσαμε εικόνες με βάση το χρώμα τους
Οι εικόνες που χρησιμοποιήθηκαν για την δραστηριότητα είναι από το pinterest
Οι αραχνούλες με τα χρώματα:αντιστοιχίσαμε τις αραχνούλες με το χρώμα τους
Το παιχνίδι αυτό είναι από liveworksheets
Ακούσαμε το τραγούδι η μάγισσα με τα μπαλόνια https://youtu.be/or8qXf4ydPY
Φτιάξαμε και μια ομαδική εργασία την μάγισσα με τα μπαλόνια
Ακούσαμε και διαβάσαμε το βιβλίο:<< το Παραμύθι με τα χρώματα>> https://youtu.be/1EgPBdyq5EM






































































