Το σχέδιο Δράσης του σχολείου μας με τίτλο <<Όλοι μαζί μια αγκαλιά! Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!>> ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Επέλεξα δραστηριότητες που ευνοούσαν τη συνεργασία, την επικοινωνία, την αλληλεγγύη, την εμπιστοσύνη και καλλιεργούσαν την ομαδικότητα. Τα παιδιά εργάστηκαν συλλογικά συμμετέχοντας σε δραστηριότητες ζωγραφικής, κολάζ, θεάτρου, μουσικής,, γραφής, κατασκευών, κινητικών παιχνιδιών, παιχνιδιών μίμησης με ρόλους και κανόνες και δημιουργίας ομαδικών εργασιών.
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ:
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΟΛΩΝ.
ΟΜΑΔΙΚΑ- ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΡΟΛΩΝ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ.
Τα παιδιά μαθαίνουν τα χρώματα παίζοντας μέσα από χρωματιστά ρολά που τα ίδια έχουν βάψει.
τα παιδιά μιμούνται τα μέσα μεταφοράς
Παιχνίδι ρόλων, στο αυτοσχέδιο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής που όλοι μαζί δημιουργήσαμε. Το σενάριο του παιχνιδιού (Τα νήπια πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο με το αυτοκίνητο της μαμάς ή του μπαμπά) δημιουργήθηκε μετά από τις προτάσεις των παιδιών για τους ρόλους και την υπόθεση του παιχνιδιού.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ -ΣΤΗΝ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗΣ.
Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ενδοσχολικής βίας . Χρησιμοποιήθηκαν παραμύθια σχετικά με το θέμα, με υπέροχα μηνύματα σεβασμού στη διαφορετικότητα και την αξία και την αναγκαιότητα της συγνώμης σε λανθασμένες συμπεριφορές. Όσον αφορά την εκπαίδευση των παιδιών στη διαμόρφωση και ενδυνάμωση δεξιοτήτων για ειρηνική διευθέτηση συγκρουσιακών καταστάσεων, υιοθετήσαμε<< τις καρέκλες επίλυσης των συγκρούσεων >>. Τα παιδιά εκπαιδεύονται σε τεχνικές διαλόγου και ενεργητικής ακρόασης μέσα από αυτή τη διαδικασία .
Στην καλλιέργεια σεβασμού στη διαφορετικότητα, συνέβαλλε αποφασιστικά και το θεατρικό έργο του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου με τίτλο <<,ο Τριγωνοψαρούλης>> που παίχτηκε στο χώρο του σχολείου μας. Τα μηνύματα και ο προβληματισμός που προέκυψε μετά το θεατρικό έργο, ενισχύθηκαν ακόμη περισσότερο, μέσα από δραστηριότητες-παιχνίδια και ζωγραφική.
Τα παιδιά αρχικά ζωγραφίζουν τα ψάρια του έργου, όπως μπορεί ο καθένας και στη συνέχεια γίνονται εκείνα ψαράκια σε ένα παιχνίδι που μοιάζει με τις μουσικές καρέκλες, όμως ο στόχος του παιχνιδιού είναι διαφορετικός. Το παιχνίδι παίζεται με στεφάνια που είναι των ψαριών. Κάθε ψάρι έχει το σπιτάκι του, όταν όμως το χάσει θα πρέπει να το φιλοξενήσει άλλο ψάρι στο δικό του σπίτι αλλιώς χάνει όλη η ομάδα. Στόχος να μην βγει κανείς από το παιχνίδι. Όταν μένει ένα μόνο στεφάνι, τα παιδιά βρίσκουν τον τρόπο να χωρέσουν όλα σε αυτό. Κάτι ανάλογο γίνεται όταν τα παιδιά γίνονται ναυαγοί σε νησιά. Για νησιά χρησιμοποιούνται καρεκλάκια. Στο τελευταίο καρεκλάκι που δεν χωρούν πλέον όλα τα παιδιά , τα παιδιά τοποθετούν τα χέρια τους. Βρίσκουν τον τρόπο μέσα από στοχευμένα παιχνίδια να δείξουν πώς κανένα μέλος της ομάδας τους δεν περισσεύει.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΚΕΣ- ΕΘΝΙΚΕΣ-ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΟΥ ΧΑΡΑΧΤΗΡΑ.
ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ 40- ΓΙΟΡΤΗ- ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ-ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ -ΘΑΕΤΡΙΚΟ (ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΑΗ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΘΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ 21 -ΘΕΑΤΡΙΚΑ: ΟΙ ΣΟΥΛΙΩΤΙΣΕΣ ΚΑΙ Η ΟΡΚΟΜΩΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΙΚΑΡΙΩΝ.
ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΟΤΟΠΟ ΜΠΟΟΥΛΙΓΚ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟΝ ΒΟΤΑΝΙΚΟ ΚΗΠΟ <<ΖΕΛΙΟΣ ΓΗ>
ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ.
Στη θεματική ενότητα <<ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ>>, τα νήπια κατά ομάδες αναπαριστούν επαγγέλματα της αρεσκείας τους, ανάλογα τα βιώματα και τις εμπειρίες του κάθε παιδιού. Έτσι τα παιδιά αναπαριστούν το επάγγελμα του λογιστή, του αστυνομικού, του οικοδόμου, της αισθητικού, του κτηνοτρόφου και της σερβιτόρας.
Τα νήπια κατά την ελεύθερη απασχόληση τους, ενθαρρύνονται να δημιουργήσουν ομάδες και με γνώμονα τη φαντασία και την εφευρετικότητά τους να δημιουργήσουν οικοδομικές κατασκευές. Πλέον η συμμετοχή των παιδιών έχει πιο ομαδικό -συνεργατικό χαρακτήρα. Ακόμη και τα άλλοτε μοναχικά -δειλά παιδιά, έχουν βρει τη θέση τους στην ομάδα, χαίρονται να συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια και έχουν ενισχύσει την αυτοπεποίθησή τους.