Ο Φεβρουάριος έφτασε και την τάξη μας ομόρφυνε ένα όμορφο κλαδί αμυγδαλιάς. Τα παιδιά χάρηκαν και άρχισαν να παρατηρούν το κλαδί. Μιλήσαμε για τα χρώματα του, το μυρίσαμε και αναζήτησαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το πως ονομάζεται και πότε ανθίζει.
Έτσι διαπιστώσαμε ότι η αμυγδαλιά είναι το πρώτο δέντρο που ανθίζει σχεδόν στην καρδιά του χειμώνα αντέχοντας στο κρύο για να μας θυμίσει ότι όπου να ναι έρχεται η Άνοιξη!
Μιλήσαμε για τον μύθο της αμυγδαλιάς για τα μέρη της, τον καρπό της και που χρησιμοποιείται, είδαμε πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν την αμυγδαλιά και ακούσαμε τραγουδάκια σχετικά.
Επίσης παίξαμε το κουκλοθέατρο “Η ΜΥΓΔΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ” και διάφορα ψηφιακά και γλωσσικά παιχνίδια.
Ακολούθησε μια κατασκευή με την παλάμη των παιδιών για τον κορμό και γκοφρέ χαρτάκια για τα άνθη της αμυγδαλιάς.
Τέλος μαγειρέψαμε ποπ κορν και αφού φάγαμε και μας άρεσε πολύ κολλήσαμε τα ποπ κορν για τα άνθη της αμυγδαλιάς.
Καλωσορίσαμε την νέα εποχή, τον Χειμώνα, με πολλά τραγούδια και μουσικοκινητικά παιχνίδια . Με αφορμή το κρύο που κάνει αισθητή την παρουσία του στο ορεινό χωριό Οργάνη μιλήσαμε αρχικά για τα χειμωνιάτικα ρούχα. Αφού τα διακρίναμε παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια αναγνώρισης των λέξεων.
Δεν έλειψαν φυσικά οι κατασκευές που πολύ αγαπάμε .
Στην συνέχεια μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού και για τις τρεις φυσικές καταστάσεις του.
Διαβάσαμε βιβλία, είδαμε βίντεο και καταλήξαμε στην παρακάτω ομαδική εργασία
Για να κατανοήσουμε καλύτερα πως δημιουργείται η βροχή κάναμε διάφορα πειράματα.
Επίσης φτιάξαμε το δικό μας τεχνητό χιόνι και δημιούργησαμε χιονάνθρωπο. Αλλά τις επόμενες μέρες χιόνισε και έτσι μας δόθηκε ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή και με το αληθινό χιόνι το οποίο φέραμε μέσα στην τάξη μας.
Ήρθαμε σε επαφή με τις έννοιες ζεστό – κρύο χρησιμοποιώντας την αφή μας και κατηγοριοποιώντας διάφορες εικόνες. Έτσι παίξαμε κάποια παιχνίδια με πάγο.
Ζωγραφίσαμε με πάγο.
Και γίναμε διασώστες προσπαθώντας να σώσουμε τα ζωάκια που είχαν εγκλωβιστεί μέσα στον πάγο. Μέσα από αυτήν την διαδικασία παρατηρήσαμε με ποιους τρόπους λιώνει ένας πάγος (με αλάτι, με ζεστό νερό).
Τέλος ακολουθούν τα παιχνίδια και οι κατασκευές που δημιούργησαμε.
Με την έναρξη της νέας χρονιάσ υνέχισαμε με την επεξεργασία της θεματικής ενότητας ” “Χειμώνας ”. Πιο συγκεκριμένα, γνωρίσαμε και μάθαμε πληροφορίες για τα ζώα σε χειμερία νάρκη. Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια ανακαλύπτωντας το ζώο που πέφτει σε χειμερία νάρκη βάζοντας σε σειρά τα αριθμημένα κομμάτια αλλά και ντόμινο που απεικόνιζε τα ζώα σε χειμερία νάρκη και τα παιδιά καλούνταν να βρίσκουν το ίδιο ζώο ώστε να μείνουν με τις λιγότερες κάρτες στο χέρι τους.
.
Στην συνέχεια φτιάξαμε από πηλό αρκουδάκια και τις φωλιές τους.
Επειδή η αρκούδα μας άρεσε πολύ, εστίασαμε περισσότερο σ αυτήν. Είδαμε βίντεο σχετικό, μάθαμε πληροφορίες γι αυτήν, μάθαμε τραγουδάκι για την αρκούδα, το γράμμα Α και παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι “θα πάω για αρκούδες”. Ακολουθήσαν κάποιες επιπλέον κατασκευές.
Επίσης, διάβασε το παραμύθι ”Το γάντι “. Βάλαμε τα ζώα με την σειρά που εμφανίστηκαν στο παραμύθι, το δραματοποιήσαμε και φτιάξαμε την ακόλουθη κατασκευή.
Αναφερθήκαμε ακόμα στα μέσα θέρμανσης. Ανακαλύψαμε με καταμέτρηση ψήφων το δημοφιλέστερο και φτιάξαμε το δικό μας τζάκι.
Τέλος, μιλήσαμε για τους Εσκιμώους και τα πολικά ζώα. Επεξεργαστήκαμε πληροφορίες για την ζωή τους αλλά και για τις συνήθειες τους παρατηρώντας εικόνες, βίντεο και διαβάζοντας παραμύθια. Επίσης γνωρίσαμε τα ζώα των πάγων, τα ονομάσαμε και παίξαμε πολλά μαθηματικά και γλωσσικά παιχνίδια.
Οι περισσότερες δραστηριότητες συνοδεύονταν από κατασκευές οι οποίες μας αρέσουν πολύ.
Κατά την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας παίξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι και με το ρομποτάκι beebot, όπου σκοπός μας ήταν να οδηγήσουμε τον εσκιμώο στο ιγκλου του χωρίς να πέσει πάνω σε κάποιο άγριο ζώο.
Μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών παρατηρώντας έναν πίνακα αναφοράς. Έπειτα είδαμε την αλφαβήτα των δικαιωμάτων και προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουν το γράμμα κάνοντας αντιστοίχηση φωνήματος και συμβόλου.
Στην συνέχεια, το κάθε παιδί επέλεξε ένα από τα δικαιώματα, το ζωγράφισε και έγραψε το αντίστοιχο γράμμα.
Διαβάσαμε το παραμύθι ο Έλμερ και διαπιστώσαμε ότι όλοι είμαστε ίσοι αλλά διαφορετικοί. Ζωγράφισαμε τον Έλμερ επιλέγοντας το χρώμα με βάση τον αριθμό.
Επίσης σχεδιάσαμε τον Έλμερ σε μεγάλο χαρτί και τα παιδιά ομαδικά κόλλησαν κομματάκια γκοφρέ.
Διαβάσαμε πολλά παραμύθια που σχετίζονται με τα δικαιώματα. Αυτά ήταν το παραμύθι “ο Γλεντζοφλέβαρος” , που ζωγράφισαμε το δικό μας προσωπικό χάρισμα, “Η ζωή στην Λουλουδούπολη” που εστίασαμε ότι όλα τα παιδιά του κόσμου είναι διαφορετικά αλλά ίσα και έχουν τα ίδια δικαιώματα και το παραμύθι “Με ένα κόκκινο κουμπί”, που μιλήσαμε και ζωγράφισαμε για τον πόλεμο και τους πρόσφυγες καθώς και τα δικαιώματα τους που καταπατώνται.
Τέλος φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή όπου αναπαριστά τα παιδιά όλου του κόσμου γύρω απο την Γη να πιάνουν τα χέρια. Επίσης γράψαμε πάνω σε καρτέλες τα δικαιώματα και μάθαμε το τραγούδι ”αν όλα τα παιδιά της Γης “.
Αφορμή στο θέμα της διατροφής υπήρξε ο νέος φίλος μας ο Ρούλης ο Τροφούλης που μας επισκέφτηκε επειδή πεινούσε και ήθελε να μας ρωτήσει τι φαγητό έχουμε σήμερα μαζί μας! Έτσι συζητήσαμε για το αγαπημένο μας φαγητό και κατεπέκταση για τα υγιεινά και μη φαγητά.
Για να αποχαιρετήσουμε τον Ρούλη του κάναμε δώρο μια ζωγραφιά με το αγαπημένο μας φαγητό και αυτός μας υποσχέθηκε ότι θα ξαναέρθει για να φάει απο το υγιεινο μας φαγητό αλλά και για να ακούσει τι καινούργιο μάθαμε.
Ακούσαμε τραγούδια, είδαμε βίντεο και διαβάσαμε παραμύθια. Μάθαμε ότι τα ανθυγιεινά φαγητά επηρεάζουν την στοματική υγιεινή και βλάπτουν τα δόντια.
Είδαμε σχετικό βίντεο για την διατροφή και αφού συμφωνήσαμε ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πολύ θρεπτικά τα ταξινομησαμε με βάση την εποχή τους.
Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο και μετρήσαμε τις ψήφους για να δούμε ποιο είναι το πιο αγαπητό.
Συζητήσαμε για την διατροφική πυραμίδα, γνώρισαμε τις ομάδες τροφίμων και τις ταξινόμησαμε στα επίπεδα της πυραμίδας.
Αναζήτησαμς εικόνες τροφίμων σε περιοδικά και τις κολλήσαμε σε σχετικό φύλλο εργασίας με την πυραμίδα.
Έπειτα αναφερθήκαμε στο πιάτο της διατροφής και είδαμε σχετικό βίντεο. Ακολούθησαν οι παρακάτω κατασκευές.
Τα παιδιά άκουσαν τις συμβουλές του Ρούλη Τροφούλη και έφερναν υγιεινό φαγητό που περιελάμβανε και λαχανικό /φρούτο.
Όμως θελήσαμε να μάθουμε πως τελικά καταλήγει το φαγητό στο πιάτο μας. Ετσι μιλήσαμε για την σπορά και φυτεψαμε τους δικούς μας σπόρους.
Τέλος αναφερθήκαμε στα στάδια ανάπτυξης του φυτού.
Με αφορμή την Επέτειο του Πολυτεχνείου συζητήσαμε για τα γεγονότα της 17 Νοέμβρη του 1973. Είδαμε φωτογραφικό υλικό και βίντεο των γεγονότων.
Στην συνέχεια ακολούθησε παιχνίδι μνήμης με τα βασικά γεγονότα και μια κατασκευή .
Ακούσαμε τραγούδια και διαβάσαμε παραμύθια με σκοπό να κατανοήσουμε την έννοια της Δημοκρατίας σε αντιπαραβολή με την έννοια της Δικτατορίας. Επίσης εργαστηκαμε ομαδικά και φτιάξαμε σε χαρτί μέτρου το Πολυτεχνείο όπου κολλήσαμε γαρυφαλλα και γράψαμε πάνω το σύνθημα ΨΩΜΊ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ.
hdrpl
Παίξαμε κουκλοθέατρο την Ντενεκεδούπολη και τα παιδιά έφτιαξαν τους δικούς τους ήρωες.
Στις 17 Νοέμβρη γιορτάσαμε στο σχολείο μας την επέτειο του Πολυτεχνείου με μια κατασκευή και τραγούδια.
Όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος επεξεργαστήκαμε το θέμα ΣΕΙΣΜΟΣ..!Αφού είδαμε σχετικό βίντεο και διάφορες εικόνες μιλήσαμε πρώτα για το τι είναι σεισμός και τι συμβαίνει ακριβώς όταν συγκρούονται οι τεκτονικές πλάκες. Για την καλύτερη κατανόηση κάναμε όλοι μαζί πείραμα που αναπαριστά την σύγκρουση των τεκτονικών πλακών.
Το πιο σημαντικό όμως ήταν να μάθουμε για τα μέτρα προστασίας που πρέπει να λάβουμε κατά την διάρκεια ενός σεισμού και έτσι διακρίναμε τις σωστές από τις λάθος συμπεριφορές.
Μεγάλη προσοχή δώσαμε επίσης στο βαλιτσάκι του σεισμού και για το τι πρέπει να περιέχει. Πρώτα τα παιδιά διέκριναν σε φύλλο εργασίας τα αντικείμενα και έπειτα τα κόλλησαν και στο δικό τους ατομικό βαλιτσάκι σεισμού.
Τέλος η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με την άσκηση σεισμού αφού πρώτα ζωγράφισαν τα βασικά βήματα σε περίπτωση σεισμού στο σχολείο.
Ξεκινώντας την προσέγγιση της θεματικής ενότητας “28η Οκτωβρίου 1940” μιλήσαμε για τα γεγονότα μέσα από κουκλοθέατρο,εικόνες, βίντεο και παραμύθια.
Για την καλύτερη κατανόηση κάναμε κατασκευές και εργασίες:
Επίσης μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, τα χρώματα της καθώς και τον συμβολισμός τους. Μετρήσαμε τις λωρίδες και τις συλλαβές από το κρυφό σύνθημα ” ελευθερία ή θάνατος “. Την ζωγράφισαμε και φτιάξαμε τα δικά μας σημαιάκια.
Παίξαμε παιχνίδι αντίστοιχης εικόνας και λέξεων σχετικών με το θέμα.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε γιορτή στον χώρο του νηπιαγωγείου μας με ποίηματα και τραγούδια. Τα παιδιά αποχώρησαν με μια κατασκευή και το σημαιάκι τους.
Επισκέφτηκαμε το Γυμνάσιο της περιοχής και παρακολούθησαμε μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού αλλά και του Γυμνασίου το θέατρο. Στο τέλος τα παιδιά είχαν την δυνατότητα να πάνε πίσω απο το μπερντέ και να παίξουν και τα ίδια θέατρο με τις φιγούρες. Έπειτα δόθηκε σε χαρτονένια μορφή ο Καραγκιόζης όπου ζητήθηκε να την χρωματίσουμε και έπειτα να την συνθέσουμε.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή