Η 1η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως διεθνής ημέρα για την Τρίτη ηλικία. Την ημέρα αυτή είναι ευκαιρία να κάνουμε ένα αφιέρωμα στους παππούδες και τις γιαγιάδες , τα τόσο σημαντικά αυτά πρόσωπα στη ζωή των παιδιών !
Με τη χρήση κατάλληλου εποπτικού υλικού , μιλήσαμε για αυτά τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Διαβάσαμε ένα παραμύθι και μάθαμε ένα τραγουδάκι.
Στην συνέχεια ετοιμάσαμε το δωράκι τους που ήταν μια άμορφη κατασκευή.
Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου γιορτάσαμε την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού αθλητισμού . Η ημέρα αυτή είναι μια ευκαιρία να γιορτάσουμε την αξία του αθλητισμού, της φυσικής δραστηριότητας , του ομαδικού πνεύματος και της υγιεινής ζωής μέσα στο νηπιαγωγείο . Είδαμε λοιπόν σχετικά βίντεο , γνωρίσαμε τα διάφορα είδη αθλημάτων (ατομικά και ομαδικά) και συμμετείχαμε σε διασκεδαστικές αθλητικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη αλλά και έξω στο πάρκο του χωριού.
Στο τέλος, βραβευθήκαμε με μετάλλια για τη συμμετοχή μας και για την προσπάθεια μας.
Αρχή της χρονιάς στο νηπιαγωγείο και μια από τις πρώτες μας θεματικές προσεγγίσεις είναι το όνομα μας . Πολλά παιχνίδια, δραστηριότητες και κατασκευές που σχετίζονται με το αρχικό γράμμα και με την σύνθεση του ονόματος παρουσιάζονται παρακάτω :
Yποδεχτήκαμε την Άνοιξη διαβάζοντας ένα παραμύθι και ζωγραφίζοντας ότι μας άρεσε περισσότερο. Χορέψαμε αναπαριστώντας τα λουλούδια που ανθίζουν , τις πεταλούδες που πετούν κ.α. Κόψαμε και φτιάξαμε όλοι μαζί την κυρία Άνοιξη καθώς και άλλες κατασκευές.
Μιλήσαμε και γνωρίσαμε τα αποδημητικά πουλιά που επιστρέφουν την Άνοιξη. Παίξαμε παιχνίδια με το αρχικό τους γράμμα, παιχνίδια αναγνώρισης σκιάς με το αντίστοιχο πτηνό και αριθμητικά παιχνίδια όπως να αντιστοιχίσουν την φωλιά χελιδονιών με τον αριθμό που ταιριάζει.
Εστιάσαμε περισσότερο στο χελιδόνι. Μέσα από εικόνες, εποπτικό υλικό και βίντεο γνωρίσαμε τη ζωή των χελιδονιών, τα διάφορα είδη χελιδονιών και μάθαμε την ανατομία τους. Παρακολουθήσαμε βίντεο με το μεγάλο και δύσκολο ταξίδι τους, αναζητώντας πάντα τον καλό και ζεστό καιρό και βίντεο πως χτίζουν τις φωλιές τους και πως ταΐζουν τα μικρά τους. Ακούσαμε την ιστορία “Το χελιδόνι που συμβούλευε το αηδόνι” από τους μύθους του Αισώπου.
Ακόμη γνωρίσαμε τα έντομα. Αντλήσαμε πληροφορίες από εποπτικό υλικό καθώς και από το διαδίκτυο και παίξαμε σχετικά εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια και ένα παιχνίδι μνήμης με τα έντομα.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη” και γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής των εντόμων και κυρίως της πεταλούδας . Φτιάξαμε την δική μας πολύχρωμη πεταλούδα.
Συζητήσαμε για την Πρωτομαγιά και φτιάξαμε τα δικά μας στεφάνια.
Το εργαστήριο δεξιοτήτων σχετικά με τα ηφαίστεια ξεκίνησε με την προβολή ενός βίντεο που δείχνει μια έκρηξη ηφαιστείου . Ακολούθησε επεξεργασία του βίντεο με σκοπό να ανακαλυφθούν οι πρότερες γνώσεις των παιδιών επί του θέματος. στην συνέχεια ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ένα ηφαίστειο όπως νομίζουν.
Έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι το Συναχωμένο Ηφαίστειο , μάθαμε τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα ηφαίστειο και τα παιδιά συμπλήρωσαν σχετικό φύλλο εργασίας, καθώς και τα στάδια έκρηξης ενός ηφαιστείου, όπου έπρεπε να τα τοποθετήσουν με την σωστή σειρά.
Δραματοποιήσαμε την έκρηξη με πανιά (καφέ-κόκκινο) και παίξαμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι με στεφάνια “Πρόσεχε μη καείς από την λάβα”.
Στην συνέχεια παίξαμε στην γωνιά της παρεούλας παιχνίδια με τα γράμματα. Πιο συγκεκριμένα μάθαμε να αναγνωρίζουμε και να γράφουμε το αρχικό γράμμα Η από την λέξη ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ και έπειτα να συνθέτουμε ολόκληρη την λέξη. Μιλήσαμε ακόμη για το επάγγελμα του Ηφαιστειολόγου και τον εξοπλισμό του.
Μιλήσαμε ακόμη για τον μύθο “Ο Προμηθέας και το δώρο της φωτιάς”. Παρακολουθήσαμε το βίντεο και έπειτα κάναμε δραματοποίησή του.
Ακολούθησαν κατασκευές και ένα πείραμα με ξύδι και μαγειρική σόδα με σκοπό την έκρηξη του ηφαιστείου.
Παίξαμε με το beebot που αναπαριστούσε έναν ηφαιστειολόγο και έπρεπε να τον βοηθήσουν να επιστρέψει στην Γη χωρίς να περάσει από τα σημεία που υπάρχει λάβα – φωτιά.
Η ημέρα αυτή ήταν αφιερωμένη σε όλες τις μανούλες. Μιλήσαμε και περιγράψαμε την μαμά μας, την ζωγραφίσαμε και αναλύσαμε γιατί έχει τόση ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας και την αγαπάμε τόσο πολύ. Διαβάσαμε σχετικό παραμύθι που το συνοδεύσαμε με διάφορα ψυχοκινητικά παιχνίδια και μάθαμε ένα τραγουδάκι για την μητέρα. Έπειτα φτιάξαμε μια κάρτα για την μαμά μας και ένα μπουκέτο λουλούδια.
Δεν θα μπορούσαμε όμως να μην προσκαλέσουμε τις μανούλες στην τάξη μας για να τους παρουσιάσουμε μια έκπληξη που τους είχαμε ετοιμάσει. Τα παιδιά παρουσίασαν το τραγουδάκι που είχαμε μάθει και το συνόδευσαν με χορευτικές κινήσεις. Έπειτα έτρεξαν στην αγκαλιά της μαμάς τους και τις πρόσφεραν τα δωράκια τους.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου, χρησιμοποιήσαμε την δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης μας,και αφού το κάθε παιδί διάλεξε ένα βιβλίο, αναγνώρισε το καρτελάκι που αναγράφεται ο αντίστοιχος τίτλος και το τοποθέτησε στον πίνακα δανεισμού με τα ονόματα των παιδιών. Έπειτα κατέγραψαν τον τίτλο στην καρτέλα δανεισμού και έβαλαν την σφραγίδα παραλαβής (σφραγίδα παράδοσης στην επιστροφή του βιβλίου).
Είχε ζητηθεί από την προηγούμενη ημέρα να φέρει το κάθε παιδί από το σπίτι του το αγαπημένο του παραμύθι και να το παρουσιάσει. Στην συνέχεια το ζωγράφισαν και έγραψαν τον τίτλο.
Μιλήσαμε ακόμη για διάφορα κλασικά παραμύθια, τα παιδιά ζωγράφισαν τους ήρωες τους και έπειτα τους κολλήσαμε και δημιούργησαμε μια ομαδική αφίσα.
Ακολούθησε επίσκεψη στο πάρκο του χωριού όπου κάτω από την σκιά των δέντρων διαβάσαμε ένα παραμύθι και συζητήσαμε επί του θέματος.Η δράση ολοκληρώθηκε με την ακόλουθη κατασκευή.
Αφορμή για το ξεκίνημα της συζήτησης γύρω από το θέμα των σκουπιδιών ηταν ο γεμάτος κάδος απορριμάτων της τάξης μας. Είδαμε στο διαδίκτυο εικόνες με απορρίμματα και τα παιδιά περιέγραψαν τα συναισθήματα τους σε αντιπαραβολή με εικόνες με καθαρά μέρη. Διαβάσαμε το παραμύθι ” το Βρωμοχώρι” και ακολούθησε σχετικό φύλλο εργασίας. Έπειτα παρακολούθησαμε σχετικό βίντεο με την σημασία της ανακύκλωσης και αφού επεξεργαστήκαμε το αρχικό γράμμα ”Α” τα παιδιά συνέθεσαν την λέξη ”Ανακύκλωση”. Την επόμενη μέρα με την συνεργασία των γονέων φέραν από το σπίτι τους ανακυκλώσιμες άδειες συσκευασίες. Αφού εστιάσαμε στο σήμα της ανακύκλωσης προσπαθήσαμε να το αναζητήσουμε και πάνω στις συσκευασίες.
Έπειτα φτιάξαμε τον δικό μας μπλε κάδο ανακύκλωσης και τα παιδιά αφού ξεχώρισαν τις συσκευασίες με βάση το υλικό τους το πετούσαν στον κάδο ανακύκλωσης. Ακολούθησαν και πολλά ψηφιακά και κινητικά παιχνίδια κατηγοριοποίησης των υλικών.
Στην συνέχεια εστίασαμε την προσοχή μας στα στάδια ανακύκλωσης του χαρτιού, του αλουμινίου, του πλαστικού και του γυαλιού παρατηρώντας εποπτικό υλικό και βίντεο και παίζοντας παιχνίδια σειροθέτησης.
Ακολούθησε η ενασχόληση μας με τον κύκλο της κομποστοποίησης και με τον κύκλο “από το δέντρο στο χαρτί”.
Μετά από συζητήσεις για την σημασία της ανακύκλωσης και τις επιπτώσεις της απουσίας της στον πλανήτη, αποφασίσαμε να κάνουμε έρευνα στην γειτονιά του σχολείου μας. Καταγράψαμε τι σκουπίδια συναντήσαμε, μαζέψαμε τα σκουπίδια και μετρήσαμε και σημειώσαμε πόσους και τι είδους κάδους συναντήσαμε.
Μετά την έρευνα μας καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι υπήρχαν πολλά σκουπίδια κάτω στους δρόμους και ότι δεν υπήρχε κανένας κάδος ανακύκλωσης. Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε ένα πείραμα για την καλύτερη κατανόηση των αρνητικών επιπτώσεων στον πλανήτη αν συνεχίσουμε να πετάμε στον δρόμο και όχι να ανακυκλώνουμε τα σκουπίδια μας.
Σε έναν κάδο κρύψαμε μέσα στο χώμα μια πλαστική σακούλα και στον άλλον φλούδες από μήλο. Καταγράψαμε την ημερομηνία καθώς και τι περιλαμβάνει ο κάθε κάδος και το απεικονίσαμε σε φύλλο εργασίας.
Μέτα από 15 ημέρες ξεθάψαμε τα υλικά που είχαμε φυτέψει στους κάδους για να καταλήξουμε σε συμπεράσματα. Διαπιστώσαμε ότι η πλαστική σακούλα παρέμεινε ίδια και αναλλοίωτη ενώ οι φλούδες από μήλο εξαφανίστηκαν. Έτσι αποφασίσαμε να σταματήσουμε να πετάμε κάτω τα σκουπίδια.
Τέλος μάθαμε ένα τραγούδι για την ανακύκλωση και δώσαμε ζωή σε ανακυκλώσιμες άδειες συσκευασίες φτιάχνοντας όμορφες κατασκευές.
Την 25η Μαρτίου γιορτάζει η πατρίδα μας την έναρξη της Επανάστασης του 1821. Είναι μέρα τιμής και μνήμης για τον Ελληνισμό γι αυτό και εμείς ξετυλίξαμε το νήμα της ιστορίας με την βοήθεια ποικίλου υλικού (εντύπου και ψηφιακού). Παρακολούθησαμε σχετικό βίντεο και επεξεργαστήκαμε εποπτικό υλικό. Γνωρίσαμε τους ήρωες του 1821, την ζωή τους και την προσφορά τους στους αγώνες και παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τα πορτρέτα τους.
Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια και προσπαθήσαμε να συνθέσουμε την ημερομηνία της Ελληνικής Επανάστασης. Επίσης μιλήσαμε για τις ενδυμασίες της εποχής, τις παρατηρήσαμε ονομάζοντας τα μέρη από τα οποία αποτελούνται και έπειτα συνθέσαμε με κάρτες την λέξη ”τσολιάς”.
Ακολούθησαν κατασκευές.
Τέλος, για να τιμήσουμε την ημέρα πραγματοποιήθηκε γιορτή όπου τα παιδιά απήγγειλαν ποίηματα,τραγούδησαν, είπαν τον Εθνικό Ύμνο και έκαναν παρέλαση.
Σ’ αυτή τη θεματική ενότητα είδαμε ένα βίντεο σχετικά με τα σχήματα, συζητήσαμε για το σχήμα που έχουν τα αντικείμενα που βρίσκονται στην τάξη μας και στην συνέχεια παίξαμε παιχνίδι κατηγοριοποίησης αυτών των αντικειμένων.
Τέλος, κατά την διάρκεια της ενασχόλησης μας με τα σχήματα φτιάξαμε και τις παρακάτω κατασκευές.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή