ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  

Βασικό εργαλείο σχεδιασμού του παρακάτω Εκπαιδευτικού Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Νοιάζωμαι και Δρω για τη σωτηρία της Γης» είναι η Διερευνητική Μάθηση, ως μια καινοτόμος μαθητοκεντρική παιδαγωγική μεθοδολογία. Οι μαθητές μας ερευνούν, παρατηρούν και εξάγουν συμπεράσματα και λύσεις.
Η επιλογή του προγράμματος έγινε με σκοπό να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτό και πόσο αυτά επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής μας .
Αυτό επιτεύχθηκε με παιχνίδια και δραστηριότητες μέσα στη φύση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ  ΣΤΟΧΟΙ
• Ανάπτυξη θετικής στάσης και συμπεριφοράς στη διαχείρηση του περιβάλλοντος με κριτήρια οικολογικής ισορροπίας και αειφορικής ανάπτυξης
• Προσέγγιση της γνώσης διαθεματικά.
• Ανάπτυξη της επιστημονικής και κριτικής σκέψης.
• Συνεργασία και ομαδικότητα.
• Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας.

ΑΦΟΡΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ:
Η ανάγνωση της οικοιστορίας:
«Παιδιά σε δράση! Η ώρα να σώσουμε τη Γη έχει φτάσει»

 

PLANHTHS
Τα παιδιά δάνεισαν τον πλανήτη τους στους μεγάλους, για να τους τον προσέξουν όσο εκείνα θα παίζουν μέχρι… να μεγαλώσουν!
Οι μεγάλοι όμως δεν κατάλαβαν και νόμιζαν ότι είναι δικός τους! Δεν τον πρόσεξαν και με τη συμπεριφορά τους τον αρρώστησαν. Ανέβασαν τη θερμοκρασία του, έλιωσαν τους πάγους του, τρύπησαν το όζον στην ατμόσφαιρά του!
Τα παιδιά αποφασίζουν να ζητήσουν πίσω τον πλανήτη τους για να τον σώσουν!
Πώς όμως μπορούν να γιατρέψουν τη Γη; Με την αγάπη τους και με δράση, ώστε να πείσουν τους μεγάλους να αλλάξουν συμπεριφορά!
1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ(Καταιγισμός Ιδεών)

100_2912

 

100_2911
2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (Ομαδικές εργασίες με τη Γη στεναχωρημένη και τη Φύση κατεστραμένη)

100_2929

100_2928
3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (Ομαδικές εργασίες με τη Γη χαρούμενη και τη Φύση αναγεννημένη)

100_2931

100_2930

4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ(Δράσεις εξωραϊσμού και αισθητικής βελτίωσης του περιβάλλοντος χώρου του Σχολείου μας)

100_1927-300x225

100_2888

100_2895

100_2910

5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ(Το σκηνικό της Καλοκαιρινής μας Γιορτής με θέμα τη προστασία του Περιβάλλοντος)

100_2932

100_2933
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-Τελικά η λογοτεχνία μπορεί να αλλάξει τη στάση και τη συμπεριφορά των ανθρώπων.
-Τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι το μέλλον τους είναι συνυφασμένο με το μέλλον του πλανήτη και αναλαμβάνουν δράσεις για να πείσουν τους μεγάλους να αλλάξουν στάση.

100_2934

100_2938

«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα» Νίκος Καζαντζάκης.