Ενδεικτικές Δραστηριότητες

 

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ … ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όλους σας

Αγαπητοί  μας γονείς και αγαπητά μας παιδιά,        

Σας στέλνουμε το παρακάτω υλικό το οποίο μπορείτε να αξιοποιήσετε με τα παιδιά σύμφωνα με την δική σας κρίση και ευχέρεια.

Στο φάκελο ΄΄Η αρκούδα που ονομάζεται Γαλήνη΄΄ θα βρείτε μια ιστορία που μας έστειλε μια μαμά από  εσάς και την ευχαριστούμε θερμά…

Πρόκειται για ένα παραμύθι της βραβευμένης παιγνιοθεραπεύτριας Dr. Joyce C. Mills, σε μετάφραση της επίσης παιγνιοθεραπεύτριας κ. Κατερίνα Τσόμη, το οποίο γράφτηκε έπειτα από αίτημα της κοινότητας παιγνιοθεραπευτών στην Κίνα, οι οποίοι ζήτησαν τη βοήθεια της Dr. Mills για την ενδυνάμωση παιδιών και γονέων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Είναι μια ιδιαίτερα ανακουφιστική ιστορία, γεμάτη μηνύματα που προάγουν τη ψυχική ανθεκτικότητα, τόσο των παιδιών, όσο και των μεγάλων. Αξίζει, λοιπόν, να πάρετε αγκαλιά τα παιδιά σας και να την διαβάσετε.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1η δραστηριότητα μετά την ανάγνωση της ιστορίας…ΣΥΖΗΤΗΣΗ με το παιδί  ή με τα παιδιά σας. Παρακάτω σας δίνουμε μερικές ιδέες για να επεκτείνεται τη συζήτηση (πέρα από το αρκουδάκι!)

ΓΑΛΗΝΗ…και τώρα τα δύσκολα ερωτήματα… Τι είναι και τι σημαίνει γαλήνη;

Η γαλήνη είναι ένα συναίσθημα, ένα θετικό δηλ. καλό συναίσθημα. Ίδια κατάσταση με την ηρεμία.

Γαλήνη νιώθει κανείς, όταν η ψυχική του κατάσταση μπορεί να ταυτισθεί με την εικόνα μιας βάρκας που πλέει σε συνθήκες απόλυτης νηνεμίας.

α) τι μπορεί να προκαλέσει γαλήνη στον άνθρωπο;

β)γιατί δεν νιώθουμε συχνότερα γαλήνη, ποιοι είναι οι εχθροί της ;

Σε γενικές γραμμές οι άνθρωποι νιώθουμε γαλήνη, κατά κύριο λόγο όταν αισθανόμαστε ασφάλεια. Ασφάλεια σε πολλά επίπεδα, συναισθηματική, εργασιακή, κλπ. Δεδομένου ότι δεν νιώθουμε άγχος για κάτι, ηρεμούμε.

ΕΣΥ ΠΟΤΕ ΝΙΩΘΕΙΣ ΓΑΛΗΝΗ;

Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα, γιατί δεν νιώθουμε συχνότερα γαλήνη και ποιοι είναι οι εχθροί της, ένα έχω να πω : Εύκολη απάντηση. Ποιος φταίει ; Ο εαυτός μας και οι στόχοι του. Πώς να νιώσουμε γαλήνη όταν κάθε μέρα βάζουμε εκατοντάδες πράγματα στο μυαλό μας και δεκάδες νέους στόχους, χωρίς καν να έχουμε πετύχει ή δρομολογήσει τους προηγούμενους.

ΤΙ ΜΑΣ ΓΑΛΗΝΕΥΕΙ; (ζωγραφική, γυμναστική, μουσική, μια αγκαλιά…)

2η δραστηριότητα: Η συνέχιση της ιστορίας…/«και μετά τι;»

→ Η οικογένεια κάθεται σε κύκλο.

→ Ένα μέλος ξεκινάει μια ιστορία. Π.χ. «Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα αρκουδάκι που το έλεγαν Γαλήνη…».

→ Όλοι μπορούν να προτείνουν τη δική τους συνέχεια  για την ιστορία.

→ Ο καθένας μπορεί να αποδώσει τη σκέψη του και να παρουσιάσει την ιστορία ή το  τέλος που σκέφτηκε, μέσα από μία ζωγραφιά, από ένα ποίημα, μέσω παντομίμας κλπ. Στο τέλος γίνεται συζήτηση γύρω από την κάθε επιλογή. Έτσι, η διαδικασία γίνεται πιο ευχάριστη για τα παιδιά και ακόμα πιο εποικοδομητική.

 

3η δραστηριότητα: «Yoga και παντομίμα με…ζώα»

Είναι πολύ σημαντικό να φροντίζουμε το σώμα μας ακόμη και τώρα που μένουμε σπίτι . Για παράδειγμα , μπορούμε να κάνουμε Yoga, που είναι ένα είδος γυμναστικής που ηρεμεί και γαληνεύει και μετά να παίξουμε παντομίμα με έναν πρωτότυπο τρόπο.

Διαδικασία

Μέρος  1: Παρακολούθηση βίντεο  Παρακολουθήστε τα βίντεο που υπάρχουν παρακάτω για yoga μαζί με τα παιδιά σας και προσπαθήστε ταυτόχρονα να κάνετε τις ασκήσεις που παρακολουθείτε.

Μέρος  2: Παντομίμα  Αργότερα, μέσα στη μέρα, καθίστε όλη η οικογένεια σε έναν κύκλο και παίξτε παντομίμα με ζώα. Όλοι οι παίκτες πρέπει να περιγράψουν ένα ζώο, με βάση τις ασκήσεις που είδαν προηγουμένως στα βίντεο. Πχ. Για να περιγράψουν τη γάτα μπορούν να κάνουν την άσκηση της γάτας, που παρακολούθησαν στα βίντεο, αντίστοιχα το σκύλο, τον κάβουρα κτλ. Οι υπόλοιποι παίκτες καλούνται να μαντέψουν σωστά.  Όποιος παίκτης μαντέψει πρώτος, σηκώνεται και περιγράφει το επόμενο

https://www.youtube.com/embed/5XCQfYsFa3Q?feature=oembed

https://www.youtube.com/embed/z2UQ5-cVHjs?feature=oembed

4η δραστηριότητα: θες να γράψουμε μια λέξη; (για τα νήπιά μας…)

Ας διαλέξουν μια λέξη από την ιστορία μας  Γαλήνη, αρκούδα, σπηλιά, Άνοιξη, μαμά, δώρα, όνειρα, μέρα, αγκαλιές, φιλιά  κτλ… να τη γράψουν όπως μπορούν, να την αντιγράψουν, να μετρήσουν τα γράμματά της, να τη ζωγραφίσουν, να την κάνουν…τρισδιάστατη!

Γαλήνη

5η δραστηριότητα: ας τραγουδήσουμε αγαπημένα τραγούδια ΄΄ΕΔΩ ΛΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗ΄΄

Μια αρκούδα καφέ  https://www.youtube.com/watch?v=0zcuYaKxm2g

Μια αρκούδα καφέ, μια αρκούδα καφέτρέχει φορτωμένη μ’ ένα ξύλινο μπουφέ.

Αρκούδα καφέ, αρκούδα καφέ πού τον πας αρκούδα μου τον ξύλινο μπουφέ;

 

Τον πάω γρήγορα στην Θήβα

στη χωματένια μου καλύβα

που `χει σε κάθε της φεγγίτη

μία φωλιά μ’ ένα σπουργίτη,

που `χει κι αντί για κεραμίδια

φλούδια από φουντούκιακαι ξερά καρύδια.

 

Μια αρκούδα καφέ, μια αρκούδα καφέτρέχει φορτωμένη μ’ ένα ξύλινο μπουφέ.

Αρκούδα καφέ, αρκούδα καφέτι θα βάλεις πες μου μες στον ξύλινο μπουφέ;

 

Θα βάλω μια ψητή μπριζόλα,

ζεστή φακή στην κατσαρόλα.

Ένα καφέ με το καϊμάκι

κι ένα χοντρό σοκολατάκι

και μοναχή μου θα πλαγιάσωδίπλα στον μπουφέ μου να ξεχειμωνιάσω.

 

Και επειδή η αρκούδα καφέ είναι λίγο…  χειμωνιάτικη, ας  ακούσουμε και μια ανοιξιάτικη μουσική που θα μας γαληνέψει

https://www.youtube.com/watch?v=a0hFZPvanMs&t=41s

FrédéricChopinΤοβαλς της Άνοιξης

 

και για να σας αποχαιρετήσουμε για σήμερα σας αφιερώνουμε με όλη μας την αγάπη το παρακάτω τραγούδι και σας στέλνουμε…  Ένα φιλάκι (Λ. Κηλαιδόνης)

https://www.youtube.com/watch?v=FtKB4Ot1o5o

 

Να είστε όλοι καλά μέχρι την επόμενη φορά που θα επικοινωνήσουμε. 

Oι εκπαιδευτικοί του 11ου Νηπιαγωγείου Νέας Ιωνίας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *