Οι Έλληνες ήταν ο πρώτος λαός που καλλιέργησε ελιές στον ευρωπαϊκό χώρο της Μεσογείου. Η ελιά συντρόφεψε τους Έλληνες τόσο σε εποχές ευμάρειας , όσο και σε εποχές στέρησης . Οι καρποί της ελιάς , το λάδι της, αλλά και τα κλαδιά της , χρησιμοποιήθηκαν στο εμπόριο, έθρεψαν και μεγάλωσαν υγιεινά γενιές και γενιές, πρόσφεραν μακροζωία και προστασία από διάφορες αρρώστιες. Η Ελιά για τους Έλληνες είναι ένα ευλογημένο δέντρο , ένα πολύτιμο δώρο της φύσης που έχει συνδεθεί με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδος. Ο καρπός της ελιάς ήταν ιερός από την αρχαιότητα.
Για την Ελλάδα και τους Έλληνες η ελιά είναι πολύ περισσότερα από ένα δέντρο . Είναι πολιτισμός , ιστορία , παράδοση και μυθολογία . Είναι σύμβολο ειρήνης!
Για αυτό και εμείς τον μήνα Νοέμβριο δεν θα μπορούσαμε στο σχολείο μας να μην ασχοληθούμε με το χαρακτηριστικό δέντρο της περιοχής μας ,που δεν είναι άλλο από την ελιά, καθώς αποτελεί τον μήνα έναρξης της συγκομιδής της!!!
Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο “Η σοφή ελιά” της Ειρήνης Καμαράτου- Γιαλλούση όπου τονίζει την ιερότητα αυτού του δέντρου, επίσης περνά και μηνύματα δικαιοσύνης και ισότητας, ενώ ενισχύθηκαν οι γνώσεις των παιδιών και με τη χρήση του εποπτικού υλικού.
Επιπλέον παρακολούθησαν τα παιδιά το εκπαιδευτικό βίντεο από τον ιστότοπο “Mουντζούρα” για την ελιά και το λάδι, ενώ ακούσαμε και το τραγούδι “Ελιά” από την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου και ύστερα το τραγουδήσαμε! 



Βέβαια δεν θα μπορούσαν να μην υπάρχουν στο σχολείο το κλαδί της ελιάς με το καρπό της, καθώς και τα προϊόντα της, δηλαδή οι ελιές και το λάδι! Τα παιδιά ήρθαν σε άμεση επαφή, αφού γεύτηκαν τους καρπούς της, δοκιμάζοντας τις ελιές, αλλά και ψωμί βουτηγμένο στο παρθένο λάδι της ελιάς!
Συνεχίσαμε την ενασχόλησή μας με την ελιά περνώντας στο πεδίο της γλώσσας, καθώς μάθαμε το γράμμα “Ε” με διαβαθισμένο βαθμό δυσκολίας ανάλογα την ηλικία των παιδιών!
Η δραστηριότητα έχει ως στόχο να ενθαρρύνονται να γράφουν και να συνειδητοποιήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού λόγου και να αποκτήσουν κίνητρα για την κατάκτηση του, αλλά και να είναι σε θέση να διακρίνουν οπτικά το γράμμα που ασχολούμαστε κάθε φορά!
Στη συνέχεια εξασκήθηκαν και στα μαθηματικά!
Τέλος ολοκληρώσαμε την ενασχόλησή μας με την Ελιά με τα παιδιά να δημιουργούν τη δική τους ελιά! Η παλάμη των παιδιών αναπαρέστησε τον κορμό και τα κλαδιά της ελιάς και χρησιμοποίησαν γκοφρέ δημιουργώντας «ελιές», με αυτό το τρόπο εξασκήθηκε η λεπτή κινητικότητα των παιδιών. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν αληθινά φύλλα ελιάς, με στόχο να μάθουν τα παιδιά να κάνουν κολλάζ με διάφορα υλικά που τίθενται στη διάθεσή τους!
Γενικότερα κατακτήθηκαν πολλοί επιπλέον στόχοι όπως:
- να αντιληφθούν την αλληλεπίδραση του φυσικού περιβάλλοντος με τις δραστηριότητές του ανθρώπου,
- να στηρίζονται σε προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες που αποκτήθηκαν,
- να τις αξιολογούν και να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα,
- να αναφέρουν ποια εποχή ανθίζουν οι ελιές και ποιο μήνα γίνεται η συγκομιδή τους.




















