Eθνικό E-Twinning με θέμα τη Συνεργασία – Σύνθεση συνεργατικού παραμυθιού

Στα πλαίσια του 3ου για τη φετινή σχολική χρονιά  Εργαστήριου Δεξιοτήτων με Θέμα: Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο,  δουλέψαμε αυτή την εβδομάδα ομαδικά με τα άλλα νηπιαγωγεία, για να γράψουμε ένα παραμύθι! Ένα από τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία έκανε την αρχή στο ψηφιακό εργαλείο storyjumber…. και η περιπέτεια ξεκινά..

Καλούμε τα παιδιά στην Ολομέλεια και  ακούν μια ιστορία για κάποια παρέα, που έχει πάει μια εκδρομή αλλά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να συνεχίσουν.

Στόχος είναι  να συνεχίσουν την ιστορία βρίσκοντας με ποιον τρόπο οι ήρωες της ιστορίας, μπορούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες βοηθώντας ο ένας τον άλλον.

Ας απολαύσουμε ιστορία που δημιουργήθηκε στο παρακάτω υπερσύνδεσμο:

https://www.storyjumper.com/book/read/171416771/6617d17a43cb8

Διαγωνισμός “Make a wish”

To Nηπιαγωγειο μας για 2η συνεχομένη χρονιά έλαβε μέρος στον πανελλήνιο διαγωνισμό του “Make a Wish” με συμμετοχή στην κατηγορία της δημιουργικής γραφής – δοκιμίου. Οι μαθητές συνεργάστηκαν και αποτύπωσαν σε μορφή δοκιμίου, τις σκέψεις και τις ευχές τους για “όλα τα παιδιά” του “Make a Wish”.

 



Λήψη αρχείου

 

Με μεγάλη χαρά το νηπιαγωγείο μας έλαβε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Πιστοποιητικό Αριστείας για τις δραστηριότητες Κωδικοποίηση που πραγματοποίησε με τους μαθητές του νηπιαγωγείου μας κατά τη διάρκεια του EU CodeWeek 2023

Screenshot 20240306 184700

Eγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25.

Ξεκίνησαν οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25.

Η διαδικασία πραγματοποιείται από 1 έως 20 Μαρτίου 2024 μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

 

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΡΩΤΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Β εβαίωση Φοίτησης από τον/τηΔιευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχήςστο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

 β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη

Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

 

 

Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας

Πλέον είναι διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, η «Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας» σε σχολείο, ύστερα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών  Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκου Πιερρακάκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.

Οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες και ενήλικοι μαθητές, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία. Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην  ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο». Για την έκδοση της βεβαίωσης μαθητή οι ενδιαφερόμενοι συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet και εκδίδουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσουν κανένα άλλο στοιχείο. Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024

Το Νηπιαγωγείο Νέου Γυναικοκάστρου στηρίζει την “Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου” Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε Φεβρουάριο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Συνήθως γιορτάζεται τη δεύτερη ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο. Κατά την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, εκατομμύρια άνθρωποι ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο.

 

αρχείο λήψης

«Στην ανακύκλωση λέμε… ΝΑΙ»

Τη Δευτέρα 11/12/2023, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο Νέου Γυναικοκάστρου είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο σχολείο μας την εξαιρετική ομάδα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κιλκίς, τον κ. Κεχλιμπάρη Γεώργιο και την κα. Λιάκου Μαρία και να παρακολουθήσουμε την εκπαιδευτική τους δράση με θέμα «Στην ανακύκλωση λέμε… ΝΑΙ». Μαθητές και εκπαιδευτικοί γνωρίσαμε και κατανοήσαμε έννοιες που αφορούν την διαχείριση απορριμμάτων, τη μείωση της κατανάλωσης, της επαναχρησιμοποίησης και φυσικά της ανακύκλωσης, καθώς και τις επιπτώσεις τους στον πλανήτη μας μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Ταυτόχρονα η δράση αυτή, αποτελεί την έναρξη του  προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που θα υλοποιήσει το Νηπιαγωγείο Νέου Γυναικοκάστρου με τίτλο «Ανακυκλώνουμε όλοι μαζί».

InCollage 20231211 173420042 InCollage 20231211 174150454 InCollage 20231211 174912977 1

Θεματική Ενότητα “Η Ελιά”

Ελιά ευλογημένη! Για αρκετές μέρες τα παιδιά ασχολήθηκαν με την ελιά και το λάδι.
Παρατήρησαν την ελιά στην αυλή του σχολείου και  συζήτησαν για τη διαδικασία της παραγωγής του λαδιού. Έμαθαν την ιστορία τη ιερής ελιάς που χάρισε η θεά Αθηνά στους κατοίκους της πόλης, μια ιστορία από την πλούσια  ελληνική μυθολογία μας.
Συνέχισαν δημιουργώντας τις δικές τους μοναδικές εικαστικές δημιουργίες
​φτιάχνοντας τους αμφορείς που οι αρχαίοι Έλληνες μετέφεραν και αποθήκευαν λάδι.   

InCollage 20231117 001255361

 

Διαβάσαμε το παραμύθι “το παραμύθι της ελιάς”:

Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε σε μια φτωχογειτονιά ένα φτωχό μα πολύ καλόκαρδο κορίτσι που το έλεγαν Ελιά.

Κάθε μέρα η Ελιά γύριζε τη γειτονιά της, έβλεπε τον κόσμο να ζει φτωχός και δυστυχισμένος και γύριζε στο σπίτι της πολύ στενοχωρημένη.

Κάτι πρέπει να κάνω να τους βοηθήσω, σκεφτόταν. Κι από την άλλη μέρα κιόλας άρχισε. Βγήκε στη γειτονιά, κράτησε τα παιδιά της γειτόνισσας για να πάει να δουλέψει και να μπορεί να φέρει στα παιδιά της λίγο φαΐ.

Μια άλλη μέρα πήγε στη γριούλα που ήταν άρρωστη, της μαγείρεψε, της σκούπισε το σπίτι, την έπλυνε, την ταΐσε. Την άλλη μέρα πάλι έβγαλε τον παράλυτο γέρο με το καρότσι του βόλτα, για να πάρει αέρα και ήλιο.

Τα βράδια γύριζε κατάκοπη, μα ευχαριστημένη που είχε καταφέρει να δώσει λίγη χαρά στους φτωχούς ανθρώπους.

Οι μέρες περνούσαν κι η Ελιά όλο δούλευε, όσο αδυνάτιζε. Μα έβλεπε πως ότι κι αν έκανε, ο κόσμος ήταν πάντα φτωχός και δυστυχισμένος.

Αυτό τη στενοχωρούσε πάρα πολύ κι έτσι στενοχωρημένη κάθισε στην αυλή του σπιτιού της και συλλογιζόταν.

– Τι να κάνω, τι να κάνω. Δεν μπορώ να βλέπω τόση δυστυχία.

Το σπουργίτι που την είδε τόσο στενοχωρημένη – και που την αγαπούσε γιατί κάθε μέρα του έριχνε σπόρους και ψίχουλα – δεν άντεξε και πέταξε βαθιά στο δάσος.

Εκεί βρήκε την καλή νεράιδα και της είπε:

– Τρέξε, καλή νεράιδα, η Ελιά είναι πολύ στενοχωρημένη, χλωμή κι αδύνατη.

Η καλή νεράιδα ανήσυχη έτρεξε στην αυλή της Ελιάς και τη ρώτησε:

– Τι έχεις, Ελιά μου, κι είσαι τόσο λυπημένη;

– Αχ, καλή μου νεράιδα. Δεν μπορώ να βλέπω τόση φτώχεια και δυστυχία γύρω μου.

– Και τι θέλεις, δηλαδή;

– θέλω να τους γίνω χρήσιμη, θέλω να τους προσφέρω κάτι πολύτιμο που να τους δώσει ζωή και χαρά.

-Το θέλεις αλήθεια τόσο πολύ;

– Και βέβαια το θέλω, δε βλέπεις πως έλιωσα από τη στενοχώρια μου;

– Τότε σταμάτησε να στενοχωριέσαι, θα σε κάνω αυτό που θέλεις.

Και τσουπ! την άγγιξε με το ραβδάκι της κι αμέσως η Ελιά έγινε ένα μεγάλο δέντρο, που έβγαλε φύλλα, λουλουδάκια άσπρα, που έγιναν ελιές πράσινες, μωβ, μαύρες.

Έπεσαν στη γη, τα κουκούτσια φύτρωσαν, έγιναν δεντράκια και σχημάτισαν ένα μεγάλο ελαιώνα.

Ήρθαν οι γείτονες, μάζεψαν τις ελιές, έβγαλαν λάδι, έφαγαν, χόρτασαν, ρόδισαν τα μαγουλά τους, ζωήρεψαν κι άρχισαν να χαμογελούν και να ζουν ευτυχισμένοι.

Για να ευχαριστήσουν την ελιά και να της δείξουν την αγάπη τους, πήραν το λάδι τους, το έβαλαν στο καντήλι, για να θυμίζουν στην Παναγιά και στο Χριστό, την καλοσύνη της ελιάς και την αγάπη της για τον κόσμο.

Κι η Παναγιά με τη σειρά της την ευλόγησε. Κι ο Χριστός κάτω απ’ την ελιά ήρθε και ξεκουράστηκε.

Κι εκείνη καμάρωνε ευχαριστημένη στη μέση στον ελαιώνα και φρόντιζε, όταν έρχονται οι άνθρωποι να τη μαζέψουν να ‘ναι γεμάτη ελιές, να χορταίνουν οι φτωχοί, και να φωτίζονται απ’ τις καντήλες όλες οι εκκλησιές.

Με αφορμή το παραμύθι, μιλήσαμε για τη χαρά που μας δίνει η προσφορά και για τη δύναμη της αγάπης

 

Παρατηρήσαμε και αναλύσαμε το ¨Λιομάζωμα” του Θεόφιλου και το αποδώσαμε εικαστικά με μια ομαδική εργασία

InCollage 20231116 122402338

IMG 20231116 115927

 

Αναζητήσαμε το δέντρο της ΕΛΙΑΣ και αφού το βρήκαμε, το παρατηρήσαμε, μαζέψαμε τα φύλλα του και τους καρπούς του…

InCollage 20231116 122534275

Τα Βιβλία σε Ρόδες ήρθαν στο Νηπιαγωγείο μας!

Το πρόγραμμα βιβλία σε ρόδες  είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, που φέρνει μικρές θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες σε βαλίτσες με 25 περίπου  βιβλία στις τάξεις των σχολείων.
Τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Έχει διαχειριστή την μη κερδοσκοπική πολιτιστική εταιρεία ΠΥΡΝΑ και δωρητή το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου.

Με αίτηση που κάναμε να μας αποσταλούν τα βιβλία σε ρόδες, μια βαλίτσα με θέμα “τα συναισθήματα”, ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας  παρέμεινε σε αυτό για 5 εβδομάδες περίπου.

            Picture                                            Picture

 

Ένας κούριερ ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας και μας έφερε έναν τεράστιο σάκο!
Γεμάτοι αγωνία τον περιεργαστήκαμε και κάναμε υποθέσεις.
Άραγε τι έχει μέσα;
Και να…μια βαλίτσα στην τάξη μας. Γράφει βιβλία σε ρόδες! Έχουν ρόδες τα βιβλία;

IMG 20231010 121326IMG 20231010 121121

 

Ήταν γεμάτη βιβλία!!!!!!! Μα και βέβαια! Αφού ήρθαν σε μία βαλίτσα με ρόδες, γι’ αυτό  και τα βιβλία ονομάζονται βιβλία με ρόδες! Έτσι το καταλάβαμε!

Διαβάσαμε το γράμμα των βιβλίων και συζητήσαμε για τους κανόνες σωστής χρήσης των βιβλίων…
Picture
Παρατηρήσαμε τα βιβλία. Διαβάσαμε τους τίτλους. Μάθαμε τι είναι εξώφυλλο,  οπισθόφυλλο, συγγραφέας, εικονογράφος.
Είδαμε την καρτέλα δανεισμού, όπου γράφαμε το όνομα αυτού που το δανείζεται
​και την ημερομηνία δανεισμού και επιστροφής.
Τα βιβλία της Βαλίτσας είχαν σαν θεματική τα Συναισθήματα, τη Συνεργασία και τη Φιλία.
IMG 20231010 120558
IMG 20231010 120610
IMG 20231010 120707
Και αφού διαβάσαμε και αξιοποιήσαμε διδακτικά τα βιβλία, ήρθε η στιγμή που η βαλίτσα μας πρέπει να αναχωρήσει και να επισκεφθεί το επόμενο σχολείο!
IMG 20231101 124519