ΧΙΟΝΟΠΑΙΖΟΥΜΕ

Με αφορμή τον χιονισμένο καιρό και το κρύο ευκαιρία λοιπόν να ακούσουμε το παραμύθι:

«Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει»  του Μάνου Κοντολέων

  από το Youtube το οποίο συζητήσαμε, και παίξαμε ερωτήσεις  κατανόησης βλέποντας τις εικόνες του παραμυθιού. Για να δούμε ποιος έχει δυνατή μνήμη;

Στη συνέχεια κάναμε ασκήσεις παρατηρητικότητας. Τι λείπει από τον χιονάνθρωπο; Δείτε τον χιονάνθρωπο. Παρατηρείστε τον προσεκτικά. Τι φοράει, τι κρατάει κτλ.

Φτιάξαμε  σύνθετες λέξεις με την λέξη χιόνι…όπως χιόνι+νερό=χιονόνερο, χιόνι+μπάλα= χιονόμπαλα, χιόνι+άνθρωπος=χιονάνθρωπος κ.τ.λ

Δεν γινόταν να μην ασχοληθούμε με τον κύκλο του νερού.

Τι έγινε όταν έλιωσε ο χιονάνθρωπος; Γιατί οι σταγόνες ανέβηκαν ψηλά; Πως λέγετε αυτό; Τι σχημάτισαν οι σταγόνες όταν συγκεντρώθηκαν στον ουρανό; Πως λέγετε αυτό; Τι έγινε όταν το σύννεφο έφτασε πάνω από το χιονισμένο βουνό; ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΗ

 Είδαμε το βίντεο. «Ο Κύκλος του νερού» και την ιστορία του σταγονούλη και  ετοιμαστήκαμε για πειράματα…

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

1.Γεμίζουμε τα 3/4 ενός βάζου με νερό βρύσης και το υπόλοιπο 1/4 με χιόνι από την χιονισμένη αυλή μας…εκεί δυσκολευτήκαμε λίγο και χρησιμοποιήσαμε μετά   αφρό ξυρίσματος για καλύτερο αποτέλεσμα ώστε να δημιουργήσουμε ένα λευκό σύννεφο. Έπειτα ρίχνουμε σιγά σιγά το χρώμα ζαχαροπλαστικής πάνω στον αφρό. Καθώς γεμίζει το σύννεφό μας, το χρώμα ζαχαροπλαστικής θα πέσει μέσα στο νερό, δημιουργώντας βροχή.

2. Ζεσταίνουμε νερό σε μια κατσαρόλα. Παρατηρούμε πως όταν ζεσταθεί πολύ το νερό από υγρό γίνεται αέριο. Το νερό γίνεται ατμός. Τοποθετούμε πάνω από το μπρίκι ένα καπάκι, ώστε ο ατμός που βγαίνει να μην βρίσκει άλλη διέξοδο και να ακουμπά πάνω του. Παρατηρούμε τότε πως ο ατμός, συγκεντρωμένος πάνω στο καπάκι ξαναγίνεται νερό, όπως συμβαίνει με την βροχή και πέφτει.

Στη συνέχεια φτιάξαμε κατασκευούλα έναν χιονάνθρωπο με τα γράμματα του ονόματος μας. Μετρήσαμε και σχεδιάσαμε  τόσα κυκλάκια όσα και τα γράμματα μας. Πήραμε βατονέτες τις βουτήξαμε στο χρώμα και  χιονίσαμε το χιονάνθρωπο.

Χιονοπόλεμο με έναν χιονάνθρωπο…

Ένα παιδάκι γίνεται χιονάνθρωπος και με χάρτινες  χιονόμπαλες απο χαρτί Α4 που φτιάξαμε προσπαθούμε να πετύχουμε τον χιονάνθρωπο. Γράφουμε τις φορές που πετύχαμε το στόχο. Νικητής αυτός που στόχευσε περισσότερες φορές.

Μαθηματικά με αφορμή  τη μύτη του χιονάνθρωπου…

Ακούσαμε το παραμύθι μελοποιημένο , και το δραματοποιήσαμε…

Ρίχνει το παιδί  το ζάρι, αναγνωρίζει την ποσότητα και στοιβάζει στη μύτη του χιονάνθρωπου τόσα καρότα όσα δείχνει το ζάρι και στη συνέχεια επειδή το σπουργιτάκι πεινάει  ξαναρίχνει και αφαιρεί τόσα καρότα όσα λέει το ζάρι… τα παιδιά μετρούν, αφαιρούν και προσθέτουν… ιδέα  εδώ.  https://nipiablog.blogspot.com/2021/01/blog-post_14.html?fbclid=IwAR2Zuk_pCXU1sVHv_kGfhvuTog2Po0XgzoMvvXhr346Bey7OpxeLF3SDWvg

Καλή μας διασκέδαση!!!