Αυτή την εβδομάδα κάναμε άσκηση σεισμού στο σχολείο μας.
Τί είναι ο Σεισμός ; ( Καταιγισμός ιδεών προκειμένου να διερευνηθούν οι αρχικές απόψεις των παιδιών ). Τί συμβαίνει κατά τη διάρκεια ενός σεισμού ; Πώς μπορώ να προστατευτώ κατά τη διάρκεια ενός σεισμού; Τί κάνω μετά το σεισμό; Τί είναι η τσάντα έκτακτης ανάγκης; Ποια είναι τα κριτήρια για να φτιάξω μία δική μου τσάντα έκτακτης ανάγκης; Πώς αισθάνομαι όταν συμβαίνει ένας σεισμός; ( Ας μιλήσουμε για τα συναισθήματα άγχους, φόβου και αγωνίας καθώς και τρόπους για να μειώσουμε την έντασή τους ).
Ο σεισμός έρχεται χωρίς προειδοποίηση, αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις
(ή να αποφύγεις) για να προστατευτείς!
Παρακολουθήσαμε το βίντεο με σκηνές σεισμού…
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ;
Γίνεται σεισμός! Βίντεο
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ-ΒΙΝΤΕΟ
Ξέρεις πως να προστατευτείς;
Εξηγήσαμε πως δεν συμβαίνει κάτι ανησυχητικό, όμως πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι και να γνωρίζουμε τι θα κάνουμε σε περίπτωση που συμβεί το φαινόμενο κατά τη λειτουργία του σχολείου.
Γνωριμία με τη δομή της γης με τη βοήθεια μοντέλων και της υδρογείου.
Πειραματισμός με διάφορα υλικά…το μανδύα της γης με πλαστελίνη.
Όταν δύο τεκτονικές πλάκες βρίσκονται σε επαφή μεταξύ τους και τείνει η μία να πλησιάζει ακόμα περισσότερο την άλλη, τότε δημιουργείται μία πίεση αναμεταξύ τους. Όσο εντείνεται αυτό το φαινόμενο, τότε εξαιτίας της μεγάλης πίεσης που δημιουργείται, θα υπάρξει σπάσιμο, ή καβάλημα μεταξύ τους ή θα τριφτούνε σε μία ξαφνική στιγμή για μικρό χρονικό διάστημα, εκτονώνοντας την πίεση που έχει δημιουργηθεί! Αυτή η κατάσταση, δημιουργεί σεισμική δόνηση, δηλαδή προκαλείται έτσι σεισμός!
Με τουβλάκια φτιάξαμε την κίνηση των πλακών για να κατανοήσουμε καλύτερα το φαινόμενο σεισμός …
Τα βήματα που ακολουθήσαμε για τα μέτρα προστασίας…
- Αν είμαι στα τραπεζάκια και ζωγραφίζω ή τρώω μπαίνω κάτω από το τραπέζι και κρατάω το πόδι του τραπεζιού.
2. Αν δεν είμαι κοντά σε τραπέζι και βρίσκομαι στο κουκλόσπιτο ή στην παρεούλα, γίνομαι χελωνίτσα και καλύπτω το κεφάλι μου με τα χέρια.
3. Μόλις σταματήσει ο σεισμός, κάνουμε τρενάκι ήρεμα και χωρίς φωνές βγαίνουμε στο προαύλιο.
4. Στο συνέχεια ήρεμα και υπομονετικά, πηγαίνουμε στον αύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου…
Στη συνέχεια μάθαμε τα απαραίτητα αντικείμενα που χρειαζόμαστε σε περίπτωση σεισμού…και ετοιμάσαμε το βαλιτσάκι του σεισμού…αφού παρακολουθήσαμε το βίντεο με τη δασκάλα των Αγγλικών κ. Μαρία.
Αντιστοιχίσαμε σε φύλλο εργασίας τα αντικείμενα που χρειαζόμαστε να βάλουμε στο βαλιτσάκι του σεισμού με τις σκιές τους…
Μάθαμε τους τριψήφιους τηλεφωνικούς αριθμούς της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ και υπηρεσίας επικοινωνιών έκτακτης ανάγκης…100, 166,199,112…
Το βαλιτσάκι με τα απαραίτητα αντικείμενα έτοιμο…
Ακούσαμε το τραγούδι
Αγαπητοί Γονείς
σε περίπτωση σεισμού, το σχολείο θα δράσει όπως έχουν εκπαιδευτεί τα παιδιά στις ασκήσεις και περιγράψαμε παραπάνω. Οι εκπαιδευτικοί θα παραμείνουν με τα παιδιά, μέχρι κάποιο μέλος της οικογένειας να τα παραλάβει.
Καλό είναι η κάθε οικογένεια να συζητήσει το ενδεχόμενο του σεισμού και να έχει προετοιμάσει ένα σχέδιο δράσης. Πληροφορίες και οδηγίες μπορείτε να αντλήσετε από τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.)