ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΥΜΟΥ

Σ’ αυτό το μάθημα ο στόχος μας είναι να γίνει κατανοητό στα παιδιά ότι οι συμπεριφορές με τις οποίες εκδηλώνουμε το θυμό μας δεν είναι όλες καλή επιλογή. Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι υπάρχουν κατάλληλοι τρόποι για τη διαχείριση του θυμού τους.

Να μάθουν τρόπους να ηρεμούν και να γνωρίσουν τεχνικές χαλάρωσης.

Σήμερα στη παρεούλα μας στο σχολείο ήρθαν οι φίλοι μας , ο Γκίλμπο, και ο Κόρκυ οι οποίοι μαλώσανε, χτύπησε ο ένας τον άλλον, γκρινιάζανε και ήταν πολύ αναστατωμένοι και η δασκάλα τους είπε να το συζητήσουν και να βρούνε μια λύση μόνοι τους. Τελικά σκέφτηκαν διάφορους τρόπους  τα κατάφεραν και βρήκαν τη λύση μόνοι τους.

Παρατηρήσαμε λοιπόν μερικές κάρτες   και συζητήσαμε  αν οι συμπεριφορές που είχαν ήταν καλές και πια άλλη επιλογή είχαν. Στη συνέχεια τις χωρίσαμε σε δύο ομάδες του Ναι και του Όχι.

Στη συνέχεια φτιάξαμε με τα παιδιά μια αφίσα, η οποία θα δείχνει τρία βήματα που μπορούν να χρησιμοποιούν τα παιδιά για να ηρεμούν :Στάσου (μην κάνεις βιαστικά πράγματα πάνω στο θυμό σου), Σκέψου ( ποιος θα είναι ένας καλός τρόπος για να ηρεμήσεις και να σου φύγει ο θυμός σου) και Πράξε (κάνε αυτό που σκέφτηκες πως θα σε ηρεμήσει). 

Επίσης μάθαμε και την τεχνική της χελώνας και βάλαμε να καθίσει στην καρέκλα της ηρεμίας την Λόλα την Χελώνα που μας ηρεμεί.

Παίρνουμε βαθιές αναπνοές και μετράμε έως το πέντε.  Φτιάξαμε το μαξιλάρι του θυμού έτσι ώστε  να μη χτυπάμε τους άλλους αλλά το μαξιλάρι…

Έτσι κάθε  φορά που ένα θυμωμένο παιδί θα εφαρμόζει κάποια τεχνική χαλάρωσης θα μας το δείχνει κλείνοντας την ανάλογη εικόνα. Αφού κάνει τις τεχνικές και ηρεμήσει, μπορεί πλέον ήρεμος να συζητήσει με κάποιον φίλο του για το πρόβλημά του.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ

Δραματοποιήσαμε τη διαδικασία για να την κατανοήσουμε καλύτερα! Ιδέα απο το διαδίκτυο

 «Μασάω το καρότο» που χρησιμοποιούμε τα δόντια μας. Δαγκώνουμε με πολύ δύναμη τα δόντια μας μετρώντας μέχρι το δέκα σαν να μασάμε ένα πολύ σκληρό καρότο.


Την τεχνική «Ο Φράκτης» χρησιμοποιώντας τους μύες της κοιλιάς μας. Ρουφάμε την κοιλιά μας μετρώντας μέχρι το δέκα σαν να θέλουμε να περάσουμε ανάμεσα από έναν φράκτη.


Την τεχνική «Στύβω το λεμόνι» χρησιμοποιώντας τα δάκτυλα των χεριών μας. Σφίγγουμε τα χέρια μας σαν να κρατάμε ένα λεμόνι που θέλουμε να στύψουμε μετρώντας μέχρι το δέκα.


Την τεχνική  «Λακκούβα με λάσπες» χρησιμοποιώντας τα πόδια και τα δάκτυλα των ποδιώνμας. Πιέζουμε τα πόδια μας και τα δάκτυλά μας σαν να βρισκόμαστε σε μια λακκούβα με λάσπες και προσπαθούμε να μην πέσουμε, μετρώντας μέχρι το δέκα.  

Χρωματίσαμε, κόψαμε και πλαστικοποιήσαμε τις εικόνες για να θυμόμαστε τις ωραίες τεχνικές που θα μας βοηθήσουν και στο σπίτι όταν νιώσουμε κάποιες φορές πολύ θυμωμένοι…

  

ΤΟ ΘΥΜΩΜΕΝΟ ΜΠΑΛΟΝΙ

Δίνουμε στο παιδί ένα φουσκωμένο μπαλόνι και εξηγούμε ότι το μπαλόνι είναι το σώμα μας και ο αέρας είναι ο θυμός. Ρωτάμε στο παιδί άν μπορεί ο αέραςνα βγεί απο το μπαλόνι. Του περιγράφουμε πως έτσι ακριβώς είναι κι αυτός όταν είναι θυμωμένος. Μετά δίνουμε μια καρφίτσα και ζητάμε να  σκάσει το μπαλόνι. Χαμός αμέσως κλείσαμε τα αυτιά μας απο το θόρυβο. Έτσι αισθάνονται οι άλλοι γύρω του όταν γίνεται επιθετικός.

Στη συνέχεια φουσκώνουμε άλλο μπαλόνι, αλλά δεν το δένουμε. Το δίνουμε στο παιδί να το κρατήσει και του ζητάμε να το αφήσει λίγο αέρα και να κρατήσει ξανά τις άκρες σφιχτά. Εδώ παρατηρούμε ότι το μπαλόνι δεν έσκασε και ότι κανείς γύρω μας δεν τρόμαξε και δεν έκλεισε τα αυτιά του. 

Τέλος συζητήσαμε και θυμίζουμε στα παιδιά πως αν αφήσουμε τον θυμό να μαζευτεί μέσα μας, κάποια στιγμή θα εκραγούμε όπως το μπαλόνι και μπορεί να κάνουμε κακό στον εαυτό μας ή στους γύρω μας.

ΗΡΕΜΗ ΕΙΚΟΝΑ

Στη συνέχεια ζήτησα απο τα παιδιά να ζωγραφίσουν  μια εικόνα που πιστεύουν ότι  τα  ηρεμεί για να την πάρουν στο σπίτι  και να την κρεμάσουν στο δωμάτιο τους.

Αφήστε μια απάντηση