Ο σχολικός εκφοβισμός δεν είναι απλά ένα “παιχνίδι” ή “τσακωμός” μεταξύ παιδιών, αλλά μια σοβαρή μορφή βίας με δυσάρεστες συνέπειες. Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντική η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία.
Μόνο με την ενεργή συμμετοχή ΟΛΩΝ μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και υγιές σχολικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά.
Χθες μας επισκέφτηκε οδοντίατρος από το Κέντρο Υγείας Μαδύτου, στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος οδοντιατρικού ελέγχου και ενημέρωσης για την Στοματική Υγεία, στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης του.
Η οδοντίατρος μας μίλησε για το πως πρέπει να βουρτσίζουμε σωστά τα δόντια μας, τι πρέπει να τρώμε και τι να προσέχουμε και στην συνέχεια εξέτασε όλα τα παιδάκια.
Σήμερα, λοιπόν ,μας επισκέφτηκε η πυροσβεστική υπηρεσία του Σταυρού και μας μίλησε για τι πρέπει να προσέχουμε για να μην προκληθεί πυρκαγιά στο σπίτι και στο δάσος, τι κάνουμε σε περίπτωση πυρκαγιάς και πώς μπορούμε να προστατευτούμε. Μας έδειξε βίντεο, είδαμε πως λειτουργεί ο πυροσβεστήρας και διάφορα άλλα εργαλεία που χρησιμοποιούν, είδαμε το πυροσβεστικό τους όχημα, φορέσαμε κι εμείς τα κράνη τους και τις στολές τους και τέλος σβήσαμε κι εμείς τις “φωτιές” με την μάνικά τους! Ευχαριστούμε πολύ τους πυροσβέστες γι΄αυτή την όμορφη και χρήσιμη εμπειρία!
Παρακάτω μπορείτε κι εσείς να διαβάσετε μερικές οδηγίες που μας έδωσαν:
Το τρίτο μας εργαστήριο από την θεματική ενότητα “Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και Καινοτομία” με στόχο οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν
απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα, την γη, το φεγγάρι, τον ήλιο, με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού
και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης, έφτασε στο τέλος του!
Ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω μερικές από τις δραστηριότητές μας:
Γνωρίσαμε την γη. Μάθαμε πως γυρίζει, πειραματιστήκαμε με τον φακό για να κατανοήσουν την εναλλαγή μέρας και νύχτας και γίναμε και οι ίδιοι ήλιος και φεγγάρι!
Χωρίσαμε σε πρωί, μεσημέρι και βράδυ διάφορες δραστηριότητες και ζωγραφίσαμε πράγματα που κάνουμε την μέρα και πράγματα που κάνουμε την νύχτα.
Αντιστοιχήσαμε εικόνες και σκιές των πλανητών με το εργαλείο wordwall
Μάθαμε για τους πλανήτες και το ηλιακό σύστημα. Είδαμε με την βοήθεια του υπολογιστή το ηλιακό μας σύστημα, διαβάσαμε γι’ αυτό, ζωντανέψαμε τους πλανήτες στην τάξη μας με την βοήθεια του devar.
Συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα και γράψαμε τα ονόματά τους.
Μάθαμε για τους αστροναύτες. Τι φοράνε, τι τρώνε, γιατί πετάνε;
Βάλαμε τους αστροναύτες από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο και αντίστροφα
Γράψαμε τις λέξεις ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ και ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ
Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια με θέμα το διάστημα!
Φτιάξαμε παζλ!
Με την βοήθεια της μελισσούλας μας (bee-bot) ταξιδέψαμε στο διάστημα και βοηθήσαμε τον αστροναύτη να φτάσει στον πύραυλό του!
Γίναμε κι εμείς αστροναύτες και ταξιδέψαμε στο διάστημα!
Μάθαμε με την βοήθεια εικονόλεξου το τραγούδι: ‘Ενας ‘Ηλιος, μια Γη, ένα Φεγγάρι”
Εκτοξεύσαμε τους δικούς μας χρωματιστούς πυραύλους μαθαίνοντας να μετράμε αντίστροφα!
Το εργαστήριο μας ενέπνευσε τα παιδιά να φτιάξουν τις δικές τους κατασκευές και ζωγραφιές στο σπίτι.
Σήμερα μας επισκέφτηκε ξανά η κ. Βαρυτίμη και μας εισήγαγε στο έθιμο της Αποκριάς με τον δικό της παιχνιδιάρικο και παραμυθένιο τρόπο!
Από πού ξεκίνησε το έθιμο της Αποκριάς; Γιατί ντύνονταν παλιά οι άνθρωποι; Που ζούσαν παλιά οι άνθρωποι; Τι έτρωγαν; Τι φορούσαν; Με τι κυνηγούσαν; Όλα αυτά μας τα απάντησε η κ. Βαρυτίμη μέσα από το παιχνίδι!
Μας έδειξε μάσκες, κουδούνια και έπειτα φορέσαμε κι εμείς μάσκες, πήραμε μουσικά όργανα και παίξαμε διάφορα παιχνίδια!
Τέλος μας έμαθε το έθιμο της Χάσκας!
Παίξαμε, χορέψαμε, μάθαμε, διασκεδάσαμε και φέραμε τις Απόκριες στο σχολείο μας!!!!Ευχαριστούμε πολύ κ. Βαρυτίμη.
Με αφορμή την σημερινή ημέρα μιλήσαμε για την αγάπη!
Διαβάσαμε παραμύθια για την αγάπη, ακούσαμε τραγούδια για την αγάπη και γνωρίσαμε τον ζωγράφο Romero Britto. Είδαμε έργα του που έφτιαξε για την αγάπη, περιηγηθήκαμε σε γνωστά μουσεία τέχνης και τέλος γίναμε οι ίδιοι ζωγράφοι και φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής με καρδιές σαν τον Romero Britto. ❤️
9 Φεβρουαρίου Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονύσιου Σολωμού.
Ο εορτασμός της επιδιώκει να αναδείξει τον θεμελιώδη ρόλο που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες, όπως αυτός αποδεικνύεται από την ιστορικότητα και τη διαχρονικότητά της. Η κατανόηση της σημασίας της ελληνικής γλώσσας συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση του ελληνικού πολιτισμού και στην δημιουργία του παγκόσμιου πολιτισμού.
Έτσι, λοιπόν, μιλήσαμε κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας για την σημασία της Ελληνικής γλώσσας και προσπαθήσαμε να αντιληφθούμε ότι η γλώσσα εκτός από τον επικοινωνιακό της χαρακτήρα είναι και ένα τρόπος έκφρασης! Γνωρίσαμε τον Διονύσιο Σολωμό, διαβάσαμε ποιήματά του. Μιλήσαμε για τις λέξεις ποιητής, συγγραφέας, εικονογράφος, εκδοτικός οίκος, εξώφυλλο, οπισθόφυλλο.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο ραφτάκος των λέξεων” και έπειτα βρήκαμε κι εμείς λέξεις που ομορφαίνουν την καρδιά μας και τον κόσμο.
Τέλος φτιάξαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες.
“Κλείσε μέσα στην κάρδια την Ελλάδα, για να αισθανθείς κάθε είδους μεγαλείο”Διονύσιος Σολωμός
Στα πλαίσια του προγράμματος “Το σώμα μου- Όλοι ίδιοι, όλοι διαφορετικοί” :
Μάθαμε τα μέρη του σώματος, είπαμε αινίγματα με τα μέρη του σώματος, παρακολουθήσαμε το ταξίδι της τροφής, ακούσαμε την καρδιά μας, μάθαμε τις 5 αισθήσεις μας, μετρήσαμε το ύψος, είδαμε το χρώμα των μαλλιών και των ματιών μας και συνειδητοποιήσαμε πως δεν είμαστε όλοι ίδιοι!
Επίσης ζωγραφίσαμε ανθρωπάκια και γράψαμε τα μέρη του σώματος
Διαβάσαμε την ιστορία του Έλμερ του παρδαλού ελέφαντα και τον ζωγραφίσαμε!
https://www.youtube.com/watch?v=LVfCQax0rdU
Τραγουδήσαμε το τραγούδι: “Εγώ είμαι εγώ!”
Τέλος, παρακολουθήσαμε την παράσταση “O Καραγκιόζης Βασιλιάς” από την ομάδα Παραστατικής και Εικαστικής δημιουργικότητας Σκιάς Όναρ με θέμα την Διαφορετικότητα και φτιάξαμε τις δικές μας φιγούρες του θεάτρου σκιών.
Το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων έφτασε στο τέλος του!
Σκοπός του προγράμματος ήταν να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι ήταν τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.
Ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω ορισμένες από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε:
Πάρε την θέση του άλλου αλλά μην πεις κουβέντα!
Στόχος είναι να δοθεί έμφαση στα αντανακλαστικά και στο ζέσταμα του σώματος, τα οποία είναι στοιχεία που βοηθούν στην προετοιμασία της ομάδας.
Αισθησιοκινητική δράση- χρήση σώματος για ζέσταμα
Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλο κάτι θετικό!
Στόχος είναι η αναγνώριση θετικών ιδιοτήτων που διαθέτουν τα ίδια για τον εαυτό τους -ως χαρακτήρες και ως ιδιότητες- για να αναπτύξουν μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους και αφετέρου η αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών που βλέπουν και θαυμάζουν στους άλλους.
Ζωγραφίζω ότι μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω την λέξη ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους!
Στόχος να επικοινωνήσουν τα παιδιά με ποικίλους τρόπους (κινήσεις, εκφράσεις) για να μεταφράσουν τι λέει ο εξωγήινος που ήρθε στη γη!
Οι εφευρέτες μας δίνουν οδηγίες από μακριά μέσω ασυρμάτου!
Στόχος να συνεργαστούν τα παιδιά χωρίς να έχουν οπτική επαφή.
Το σχολείο μας θέλοντας να εμφυσήσει στα παιδιά το αίσθημα της αλληλεγγύης, του σεβασμού και της ανθρωπιάς συμμετείχε στην φιλανθρωπική δράση για το “Χαμόγελο του παιδιού” με την δωρεά προϊόντων και ειδών πρώτης ανάγκης.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή