Χριστούγεννα στο σχολείο μας!

Ξεκίνησε η πιο όμορφη και λαμπερή περίοδος που λατρεύουν όλοι, μικροί και μεγάλοι, αυτή των Χριστουγέννων!

Ήρθαν τα Χριστούγεννα και στο σχολείο μας.  Ακούγοντας χριστουγεννιάτικες μελωδίες, με χαμόγελα και πολύ όρεξη,  τα παιδιά στόλισαν με όμορφες μπάλες το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας και ψηλά στη κορυφή βάλαμε το λαμπερό αστέρι.

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

3η Δεκεμβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Σε συνεργασία με τα ΚΕΔΑΣΥ Αργολίδας, μέλη της επισκέφτηκαν το σχολείο μας ώστε να μάθουν οι μικροί μας μαθητές για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, να εξοικειωθούν, να ευαισθητοποιηθούν και να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση προς αυτά. Πραγματοποιήθηκαν λοιπόν δραστηριότητες ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά πώς αντιμετωπίζει διάφορες καθημερινές λειτουργίες ένα άτομο με τύφλωση ή με κινητικά προβλήματα. Τι μηχανισμούς αναπτύσσουν ώστε να ανταπεξέλθουν, ποιά είναι τα προβλήματα τους αλλά και τι μπορούμε να κάνουμε σαν κοινωνία ώστε να έχουν ισότιμη πρόσβαση και να αμβλυνθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Γνωρίζω το σώμα μου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
“Γνωρίζω το σώμα μου”

Η θεματική ενότητα ξεκίνησε φτιάχνοντας τους κανόνες της ομάδας μας, δηλαδή το Συμβόλαιο τάξης. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά είναι ικανά να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και σεβασμού της ομάδας.

 

Πρώτα έγινε ανίχνευση της πρότερης γνώσης των παιδιών σχετικά με τις έννοιες σώμα και εαυτός. Αφού παρατηρήσαμε τους εαυτούς μας ακολούθησε συζήτηση για το αν είμαστε όλοι ίδιοι, σε τι διαφέρουμε και τι έχουμε κοινό. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, εικόνες, και με την χρήση εκπαιδευτικών βίντεο,  τα παιδιά γνώρισαν τα οργάνα του ανθρώπινου σώματος και τη λειτουργία του καθενός.

Με την βοήθεια της κα. Μαρίας, νοσηλεύτριας του σχολείου μας, τα παιδιά γνώρισαν τα ιατρικά εργαλεία και άκουσαν πως χτυπά η καρδούλα τους.  Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και αποφασίσαμε να φτιάξαμε το ιατρείο της τάξης όπου θα γινόμαστε και οι ίδιοι γιατροί.

Επίσης γνώρισαν το σώμα τους από μέσα προς τα έξω. Μιλήσαμε για τον σκελετό και τον σημαντικό ρόλο που έχει τόσο στην στάση όσο και την κίνηση του σώματός μας. Με την βοήθεια του σκελετούλη παρατηρήσαμε τα οστά και στη συνέχεια  παίξαμε παιχνίδια μίμησης “Κάντο όπως ο σκελετούλης”. Φτιάξαμε την ακτινογραφία του χεριού μας.

Σειρά είχε το κυκλοφοριακό σύστημα, όπου μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο  τα παιδιά γνώρισαν πως ταξιδεύει το οξυγόνο και το αίμα στις φλέβες και τις αρτηρίες στο σώμα μας. Στο τέλος, φτιάξαμε το δικό μας ανθρώπινο σώμα και το τοποθετήσαμε στη γωνία του ιατρείου.

 

Δε θα μπορούσαν να λείπουν από το συγκεκριμένο θέμα δραστηριότητες που σχετίζονται με την υγιεινή διατροφή. Τα παιδιά γνώρισαν τις ομάδες τροφών, διέκριναν τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές και δημιούργησαν τη διατροφική πυραμίδας. Συζητήσαμε πόσο σημαντική είναι η διατροφή μας στο σώμα μας αλλά και στα δόντια μας.
Στο τέλος φτιάξαμε διάφορες κατασκευές και δοκιμάσαμε υγιεινή σαλάτα.

Η θεματική ενότητα έκλεισε με την σωματική υγιεινή όπου έγινε συζήτηση για το πως μπορούμε να φροντίζουμε την καθαριότητα μας. Μιλήσαμε για τα μικρόβια, πόσο γρήγορα μπορούν να ταξιδέψουν και  πόσο φοβούνται το σαπούνι. Μέσα από  τη συζήτηση, διάφορες δραστηριότητες και τη βοήθεια εποπτικού υλικού τα παιδιά έμαθαν βασικούς κανόνες υγιεινής του σώματος.

Σπορά

Μαθαίνοντας για τη σπορά

Ο μήνας Νοέμβριος είναι γνωστός για τις γεωργικές εργασίες, ετσι με τα παιδιά συζητήσαμε για το όργωμα και τη σπορά. Παρατηρήσαμε εικόνες με τις  γεωργικές εργασίες παλιά και σήμερα και συζητήσαμε ότι οι άνθρωποι τα παλιά χρόνια έκαναν εργασίες στο χωράφι με την βοήθεια των ζώων  σε αντίθεση με σήμερα που χρησιμοποιούν τα μηχανήματα. Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι ” Ο γεωργός πάει στον αγρό”.

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και διαβάσαμε τα παραμύθια  “Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό” , ” Το σποράκι ταξιδεύει”  όπου γνωρίσαμε πως το μικρό σποράκι γίνεται μεγάλο φυτό αλλά και τι χρειάζεται για να αναπτυχθεί. Γίναμε και οι ίδιοι σποράκια που σιγα σιγα μεγάλωναν σε μεγάλα φυτά.

Σειρά είχε ένα πείραμα, τα παιδιά φύτεψαν σπόρους σε δυο διάφανα ποτήρια, όπου  το ένα ποτήρι το τοποθέτησαν κοντά στο παράθυρο και το άλλο μέσα σε ένα ντουλάπι.  Παρατηρούσαμε κάθε μέρα την ανάπτυξη των δύο φυτών και σχολιάζαμε την πορεία τους. Ακόμα, φτιάξαμε κατασκευές χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά. Ολοκληρώνοντας την θεματική αυτή ενότητα φυτέψαμε ο καθένας τα δικά του σποράκια.

 

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

20 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Όλα τα παιδιά έχουν ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.

Εξηγήσαμε τη  λέξη «Δικαιώματα», συζητήσαμε ποιά είναι αυτά αλλά και πόσο σημαντικά είναι στη ζωή όλων μας. Διαβάσαμε ένα βιβλίο από τη Unicef ” Μια ζωή σαν τη δική μου”  και παρατηρήσαμε πως ζουν τα παιδιά σε όλο τον κόσμο καθώς και τις διάφορες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα, το λουλούδι των Δικαιωμάτων των παιδιών, όπου αποικονίζει τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου.

 

17 Νοέμβρη: Επέτειος Πολυτεχνείου

  17 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΕΠΕΤΕΙΟΣ  ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

 

Οι μαθητές μας γνώρισαν μέσα από φωτογραφικό υλικό και ηχητικά ντοκουμέντα τον αγώνα των παιδιών που έφεραν τη Δημοκρατία στη χώρα μας.

Μέσα από παραμύθια και σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο έμαθαν την έννοια της ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ και της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

Τα τραγούδια αντηχούσαν παντού “Ένα το χελιδόνι” , “Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ”,  ” Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και άλλα πολλά.  Στο τέλος φωνάξαμε όλοι δυνατά ” ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”

 

 

Η ελιά

 

Γνωρίσαμε τον ευλογημένο καρπό, την ελιά. Τα παιδιά παρατήρησαν πίνακες ζωγραφικής εμπνευσμένους από ελαιώνες και το λιωμάζομα.

Διαβάσαμε τον μύθο της ελιάς, με την θεά Αθηνά και τον θεό Ποσεισώνα και πως η πόλη Αθήνα πήρε το όνομά της.

Τα παιδιά παρατήρησαν και μύρισαν τον καρπό της ελιάς και το ελαιόλαδο.

Στη συνέχεια η συζήτηση έφτασε στους Ολυμπιακούς Αγώνες και την αρχαιότητα. Η ελιά αποτελεί σύμβολο της Ειρήνης και της Νίκης.  Με το στεφάνι ελιάς, τον κότινο, στεφάνωναν τον νικητή στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ακολούθησαν ενδιαφέροντα πειράματα  με το λαδάκι και το νερό. Τα παιδιά παρατηρησαν ότι το λάδι είναι πιο ελαφρύ με αποτέλεσμα να μη διαλύεται αλλά να  επιπλέει στο νερό. Παίξαμε το παιχνίδι ” Βρες τι είναι” όπου τα παιδιά με κλειστά μάτια έπρεπε να αναγνωρίσουν  αν αυτό που μυρίζουν είναι το λάδι, το ξύδι ή το νερό.

Έφτιαξαν κατασκευές χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά.

Η ενότητα έκλεισε με τον πιο νόστιμο τρόπο. Τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους ελιόψωμο.

 

 

 

Επίσκεψη στο Ελαιοτριβείο

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ελαιοτριβείο “ΜΕΛΑΣ”

Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου οι μαθητές  μας επισκέφθηκαν το Ελαιοτριβείο “ΜΕΛΑΣ”  στο Λυγουριό. Εκει μας υποδέχτηκε με χαρά η  υπεύθυνη του ελαιοτριβείου, όπου μας ξενάγησε στο χώρο, εξηγόντας το κάθε μηχάνημα που συναντούσαμε και απαντώντας σε κάθε απορία των παιδιών.  Οι μαθητές  παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και προσοχή τη  διαδικασία παραγωγής  του ελαιόλαδου.

Στο τέλος μας πρόσφεραν ψωμί με λαδάκι,  για να πάρουμε μια γεύση από τον ευλογημένο  καρπό.

Οι μαθητές αποχώρησαν από το ελαιοτριβείο γεμάτοι εμπειρίες και ενθουσιασμό.

31 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

31 Οκτωβρίου “Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης”

Γνωρίσαμε τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα και συζητήσαμε για την αποταμίευση, την σημασία της και γιατί μας είναι απαραίτητη.  Μέσα από παροιμίες και παραμύθια όπως ” Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος”, ” Αν κάθε μέρα” , κατανόησαν καλύτερα την έννοια της αποταμίευσης.  Ανακάλυψαν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί  κάθε μέρα να κάνουν και από κάτι μικρό.

“Αν κάθε μέρα φυτεύω ένα δέντρο…..σε μερικά χρόνια θα έχω ένα δικό μου δάσος!”

  Φασούλι το φασούλι …γεμίζει το σακούλι”

28η Οκτωβρίου 2024

Οι μαθητές  μας προσέγγισαν τα γεγονότα και τα μηνύματα της επετείου του “ΟΧΙ” μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες.

Μέσα από παραμύθια και πίνακες ζωγραφικής γνώρισαν την ΕΙΡΗΝΗ και τον ΠΟΛΕΜΟ. Παρακολούθησαν σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και εξέφρασαν τις ιδέες τους μέσα από διάφορες συζητήσεις.  Άκουσαν και έμαθαν τραγούδια και ποιήματα, ενώ παρέλασαν κρατώντας την ελληνική σημαία.