Αμυγδαλιά

Η Αμυδγαλιά, η νυφούλα του χιονιά!

Vincent van Gogh ΑΝΘΙΣΜΕΝΗ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

 Μια απο της χάρες του Φλεβάρη είναι και η ανθισμένη αμυδγαλιά.  Διαβάσαμε τον μύθο της Αμυγδαλιάς. Είδαμε τον καρπό της, τα αμύγδαλα και συζητήσαμε πόσο θρεπτικά και πολύτιμα είναι για την διατροφή μας. Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε τον πίνακα του  Βινσεντ Βαν Γκογκ “Η Ανθισμένη Αμυγδαλιά” και αποφασίσαμε να φτιάξουμε και τον δικό μας πίνακα να στολίσουμε την τάξη. Ακόμα φτιάξαμε και μια ονειροπαγίδα με την αμυγδαλιά.

 

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ

Οι 2 άκρες της Γης λέγονται πόλοι! Στο πάνω μέρος της Γης βρίσκεται ο Βόρειος Πόλος και στο κάτω μέρος της βρίσκεται Νότιος Πόλος. Τόσο ο Βόρειος Πόλος ή αλλιώς Αρκτική  όσο και ο Νότιος Πόλος η αλλίως Ανταρκτική  είναι καλυμμένοι όλες τις εποχές του χρόνου με χιόνι και πάγο και κάνει πάρα πολύ κρύο!  Με τη βοήθεια εκπαιδευτικών βιβλίων και βίντεο, γνωρίσαμε  τα ζωάκια που ζούν στους δύο πόλους,  μιλήσαμε για τις συνήθειές του, τι τρώνε, για το πως ζουν και γιατί έχουν άσπρο χρώμα! Τα παιδία ζωγράφισαν και έφτιαξαν πολικές αρκούδες, πιγκουίνους και θαλάσσιους ελέφαντες. Παίξαμε παιχνίδια ταίζοντας τους πιγκουίνους με όσα ψαράκια έγραφε η κοιλίτσα τους.

 

Γίναμε και εμείς πιγκουίνοι. Περπατήσαμε σαν πιγκουίνοι, και χορέψαμε ένα μουσικοκινητό τραγούδι.

Διαβάσαμε το παραμύθι “Μην πας φωκάκι!” και συζητήσαμε για ποιο λόγο δεν πρέπει ποτέ τα παιδιά να ακολουθήσουν κάποιον άγνωστο.  Στη συνέχεια  επιλέξαμε τις φιγούρες που μας άρεσαν από το παραμύθι και φτιάξαμε τις δικές μας μάσκες. Τέλος, δραματοποιήσαμε το παραμύθι χρησιμοποιώντας τις μάσκες μας.

1346878 264x264 800x800 96x96 560x560 1

Ο Μύθος της Αλκυόνης!

Η Αλκυόνη και οι Αλκυονίδες μέρες!

Eisvogel 1

Ασχοληθήκαμε με τη θεματική “Αλκυονίδες μέρες”.  Αρχικά, μιλήσαμε για τον μύθο της Αλκυόνης και στη συνέχεια με τη βοήθεια εποπτικού υλικού παρατηρήσαμε το όμορφο πουλί, μάθαμε πληροφορίες για αυτό και στο τέλος το ζωγραφίσαμε.

«Και στης ζωής τους πιο βαρείς  χειμώνες, Αλκυονίδες μέρες καρτερούν!»
Γ. Δροσίνης

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ψηφιακές δεξιότητες
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Η ενότητα ξεκίνησε με  το παιχνίδι βρες τις κρυμμένες κάρτες.  Αφού απλώσαμε τις κάρτες με εικόνες από τους πλανήτες και τον ήλιο στη τάξη, τα παιδιά προσπάθησαν να τις βρούν και στη συνέχεια να τις παρατηρήσουν. Διερευνωντας τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητήσαμε τι γνωρίζουν για το διάστημα και  τι θα ήθελαν να μάθουν. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για το διάστημα.

Με διάφορες κάρτες, βιβλία αλλά και με τη ψηφιακή εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA https://science.nasa.gov/solar-system/planets/  μπορέσαμε να δούμε και να γνωρίσουμε  έναν-έναν τους πλανήτες  τους ηλιακού συστήματος.  Τα παιδιά προσπαθήσαν  να εκφραστούν με δημιουργικό και  βιωματικό τρόπο, αναπαρηστώντας  την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος εξασκώντας την αισθητηριακή μνήμη. Κάθε παιδί έγινε και ένας πλανήτης, και αφού βρήκε τη θέση του στο ηλιακό σύστημα, όλοι μαζί με την σειρά τους γυρίζουν γύρω από τον ήλιο αλλά και γύρω από τον εαυτό τους.

Ο ενθουσιαμός των παιδιών για το ηλιακό σύστημα ήταν μεγάλος και έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε το ηλιακό σύτημα της τάξης μας. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε όμαδες, πήραμε μπάλες από φενιζόλ και αφού αποφασίσαμε τι μέγεθος θα έχει ο κάθε πλανήτης,  κάθε ομάδα ανέλαβε να βάψει και έναν.  Στο τέλος τους κρεμάσαμε στη τάξη.  Τέλος, κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του ηλιακό σύστημα.

Σειρά είχε ο ήλιος. Γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά του, πόσο σημαντικός είναι για τη ζωή μας και παρακολουθήσαμε ένα βίντεο προσωμοίωσής του https://science.nasa.gov/sun/

Και  που πάει το φεγγάρι όταν βγαίνει ο ήλιος;  Γνωρίσαμε την κίνηση της Γης και μέσα από ένα πείραμα με έναν φακό και την  υδρόγειο σφαίρα προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε  την εναλλαγή ημέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.
Σειρά είχε μια βιωματική αναπαράσταση της περιστροφής και της εναλλαγής, ένα παιδί έγινε ο ήλιος και ένα παιδί η Γη που γυρνούσε γύρω από τον ήλιο αλλά και απο τον εαυτό της και συζητούσαμε που έχει μέρα και που νύχτα. Ακολούθησε συζήτηση για το τι κάνουμε τη μέρα και τι τη νύχτα.  Φτιάξαμε ατομικές κατασκευές “Μέρα- Νύχτα” καθώς και μια ομαδική. Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Βίνσεντ Βαν Γκογκ “Έναστρη νύχτα” και στη συνέχεια προσπαθήσαμε να τον φτιάξουμε και εμείς όπως μπορούμε.

Γνωρίσαμε τη Σελήνη και μέσα από ένα βίντεο προσωμοίωσης  μπορέσουμε να τη παρατηρήσουμε απο πιο κοντα. Μιλήσαμε για τις φάσεις της Σελήνης και φτιάξαμε ένα μόμπιλε για την τάξη μας.  https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Φεγγαροσκεπαστής”  του ΠΙΜΠΑΡΕ ΕΡΙΚ και το κάθε παιδί πρότεινε και ζωγράφισε έναν τρόπο που θα βοηθούσε τον Τιμολέων να φτάσει στο φεγγάρι.

Φτιάξαμε τη δική μας Σελήνη και σχεδιάσαμε τους κρατήρες της.

Γίναμε και οι ίδιοι αστροναύτες και ταξιδέψαμε στη Σελήνη.

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Το εκπαιδευτικό ρομπότ Beebot ” έξυπνη μέλισσα” επισκέφτηκε το σχολείο μας και ενθουσίασε τα παιδιά.  Πρόκρειται για ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου που είναι ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Με τη βοήθεια του τα παιδιά ταξίδεψαν στο διάστημα και εξερεύνησαν όλους τους πλανήτες.

 

ΚΟΠΗ ΤΗΣ ΠΙΤΑΣ

Με πολλή χαρά γιορτάσαμε την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας στο νηπιαγωγείο μας!

Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τις βασιλόπιτες και ευχόμαστε μια δημιουργική χρονιά γεμάτη όμορφες στιγμές!

Χειμερία Νάρκη!

Χειμερία νάρκη

 “Πώς ζεσταίνονται τα ζωάκια;”  ήταν  αφορμή να μιλήσουμε για την χειμερία νάρκη.

Πρώτα μιλήσαμε για το τι είναι χειμερία νάρκη. Μέσα από βιβλία, τραγούδια, ψηφιακά παιχνίδια, εκπαιδευτικά βίντεο μάθαμε οτι τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, πέφτουν σε έναν βαθύ ύπνο τον χειμώνα γιατί δυσκολεύονται να βρουν τροφή.Δεν ξυπνούν καθόλου και η καρδιά τους χτυπά πολύ αργά.  Πριν  κοιμηθούν μαζεύουν  το φαγητό τους , τρώνε πολύ, ώστε να δημιουργηθεί αρκετό λίπος στο σώμα τους και να αντέξουν τον χειμώνα. Μάθαμε ποια ζωάκια πέφτουν σε χειμερία νάρκη.

Τέλος, φτιάξαμε αρκουδίτσες που κοιμούνται στις φωλίτσες τους.

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Ήρθε ο χειμώνας και στο σχολείο μας.

Παρατηρήσαμε εικόνες για το Χειμώνα και μιλήσαμε για τις αλλαγές στη φύση αλλά και στη ντουλάπα μας! Μέσα από το τραγούδι με τα ρούχα του χειμώνα, μιλήσαμε για τα χειμωνιάτικα ρούχα.  Φτιάξαμε πίνακα αντιστοίχισης  λέξεων. Μαζί με την κυρία των αγγλικών τα παιδιά έμαθαν τα χειμωνιάτικα ρούχα και στα αγγλικά. Έγινε ομαδοποίηση και ταξινόμιση των χειμωνιάτικων ρούχων. Μιλήσαμε για το μαλλί και πως φτιάχονται τα πουλόβερ και στη συνέχεια φτιάξαμε τα δικα μας μάλλινα πουλόβερ. Ακόμα, παίξαμε το παιχνίδι “Ποιος θα ντυθεί πιο γρήγορα” χρησιμοποιώντας ένα ζάρι. Σε κάθε πλευρά είχε και κάτι που πρέπει να φορέσουν τα παιδιά. Νικητής είναι όποιος καταφέρει να φορέσει πρώτος όλα τα ρούχα του χειμώνα. Τέλος, φτιάξαμε το δικό μας σκουφί με ζευγάρι γάντια. Τα παιδιά γνώρισαν κ

Χειμερινά σπόρ!

Μιλήσαμε για τα αθλήματα του χειμώνα. Γνωρίσαμε το παπί και προσπαθήσαμε να κάνουμε και εμείς μαζί του σκι.  Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε και τα δικά μας πέδιλα του σκι.

 

Κι αφού δεν ήρθε το χιόνι που τόσο περιμέναμε, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας! Χρησιμοποιώντας 2 μόνο υλικά, μαλακτική κρέμα μαλλιών και μαγειρική σόδα φέραμε το χιόνι στην τάξη μας και φτιάξαμε χιονάνθρωπο!

 

Γνωρίσαμε τα μέσα θέρμασης!

Μέσα από τον πίνανα αναφοράς έγινε συζήτηση για τα μέσα θέρμανσης, ποιά από αυτά γνωρίζουμε, ποιά έχουμε στο σπίτι μας και  παρατηρήσαμε ποιά από αυτά έχουμε μέσα στη τάξη μας.  Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας τζάκι. Επίσης διαβάσαμε τον μύθο του Προμηθέα με αφορμή την φωτιά και συζητήσαμε για την πράξη του Δία και τι θα κάναμε αν ήμασταν στη θέση του.

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ-2025

Με την επιστροφή μας στο σχολείο, σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους!

Ευτυχισμένο το 2025!

 

Χριστούγεννα

Χριστουγεννιάτικη μαγεία!

Μέσα από δραστηριότητες που υλοποιήσαμε νιώσαμε όλοι μικροί και μεγάλοι τη μαγεία των Χριστουγέννων.

Πρώτα απ’ όλα  φτιάξαμε το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης μέχρι την ημέρα των Χριστουγέννων, για να ξέρουμε πόσες μέρες μας μένουν μέχρι τη μεγάλη μέρα! Κάθε παιδί το πήρε σπίτι του και θα κόβει κάθε μέρα που περνάει. Η ιδέα τους άρεσε πολύ και αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης και στην τάξη, το οποίο όμως καθέ μέρα θα κρύβει και μια έκπληξη, όπως  χριστουγεννιάτικα παιχνίδια, παραμύθια, γρίφους, κατασκευές και πολλές ακόμες εκπλήξεις!

Ακούγοντας χριστουγεννιάτικες μελωδίες φτιάξαμε στολίδια από πηλό, ζωγραφίσαμε χριστουγεννιάτικες εικόνες, φτιάξαμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες μας και τις προσκλήσεις τις γιορτής μας και πολλές ακόμα κατασκευές. Δεν γίνεται όμως χριστούγεννα χωρίς γράμμα στον Άγιο Βασίλη. Τα παιδιά έγραψαν και ζωγράφισαν το δωράκι που θέλουν από τον Αϊ Βασίλη και στη συνέχεια το ρίξανε στο κουτί του ταχυδρομείου.

Έφτασε και η μέρα της γιορτής μας . Τα παιδιά φόρεσαν τις στολές τους και παρουσίασαν την παράσταση ” Χριστουγεννιάτικοι Μπελάδες”. Τραγούδησαν τα κάλαντα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς  και τα πρόσωπα τους έλαμπαν από χαρά και περιφάνεια. Στο τέλος ήρθε και ο Άγιος Βασίλης και μοίρασε τα δώρα!

Καλές γιορτές!

Καλά Χριστούγεννα!

 

 

Θεατρική παράσταση- “Κάτι μαγειρεύει ο Άγιος Βασίλης”

Κάτι μαγειρεύει ο Άγιος Βασίλης… στο Νηπιαγωγείο μας!

Την Πέμπτη 12/12/24 οι μαθητές μας παρακολούθησαν με χαρά μια παράσταση της ομάδας Celesta με τίτλο “Κάτι μαγειρεύει ο Άγιος Βασίλης”. Πρόκειται για ένα βαθιά αντιπολεμικό θέαμα και ταυτόχρονα μια λαμπερή γιορτή μοιράσματος και αλληλεγγύης. Μια παράσταση όπου οι μαθητές με διασκεδαστικό τρόπο συμμετέχουν και βοηθούν, το πιστό ξωτικό του Άγιου Βασίλη να φέρει σε ένα γκρίζο χωριό, το Βουβοχώρι, τη χαρά των Χριστουγέννων!