ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 2025
ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
Kαθώς το Πάσχα πλησιάζει, ασχολούμαστε με πολλές πασχαλινές δραστηριότητες. Γνωρίσαμε τα πασχαλινά έθιμα. Διαβάσαμε βιβλία και μιλήσαμε για την “Μεγάλη Εβδομάδα” που ξεκινάει από την Κυριακή των Βαΐων έως το Μεγάλο Σάββατο και είναι αφιερωμένη στα Άγια Πάθη του Ιησού Χριστού.
Φτιάξαμε τις πασχαλινές μας κάρτες με ευχές για Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!
Σειρά είχαν τα καθιερωμένα καλαθάκια με τις πασχαλινές λιχουδιές. Βάψαμε κόκκινα αυγά και φτιάξαμε Λαχανάκια για το καλάθι μας και στο τέλος προσθέσαμε μερικά σοκολατένια αυγουλάκια.
Οι λαμπάδες μας φέτος ήταν μοναδικές! Επισκεφθήκαμε το Fougaro Artcenter και συμμετείχαμε στο εργαστήριο κατασκευής λαμπάδας από φυσικό κερί μέλισσας. Τα παιδιά το χάρηκαν πολύ!
Η τελευταία μέρα ήταν γεμάτη παιχνίδι! Παίξαμε αυγουλοδρομίες και τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου.
Καλό Πάσχα!
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Μιλήσαμε για τα μέρη του βιβλίου και τα μέρη του εξωφύλλου ενός βιβλίου. Συζητήσαμε πως τα βιβλία πρέπει να τα προσέχουμε και να τα αγαπάμε και έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη Σοφή Κουκουβάγια που μας μαθαίνει πως να φροντίζουμε τα βιβλία.
Στη συνέχεια κάθε παιδί μίλησε για το αγαπημένο του βιβλίο και το ζωγράφισε. Φτιάξαμε υπέροχους σελιδοδείκτες για τα βιβλία μας, ώστε να βρίσκουμε εύκολα τη σελίδα που σταματήσαμε το διάβασμα.
25η Μαρτίου όμορφη διπλή γιορτή: Εθνική και Θρησκευτική!
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος γιορτάσαμε στο σχολείο μας την εθνική επέτειο της Επανάστασης του 1821. Τα παιδιά μέσα από βιβλία, εικαστικά έργα και εκπαιδευτικά βίντεο ήρθαν σε επαφή με σημαντικούς σταθμούς της Ελληνικής Επανάστασης, όπως την κήρυξη της επανάστασης και το κρυφό σχολειό. Μάθαμε για τους ήρωες και την προσφορά τους στον αγώνα για την ελευθερία.
Παρατηρήσαμε τις ενδυμασίες εκείνης της εποχής , του τσολιά και της αμαλίας και στη συνέχεια τους κατασκευάσαμε και ζωγραφασίσαμε. Ακόμα μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Οι μαθητές ζωγράφισαν την αναπαράσταση του Ευαγγελισμού.
Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, πραγματοποιήθηκε η σχολική γιορτή για την επέτειο του 1821. Οι μαθητές τίμησαν τους ήρωες με ποιήματα, επετειακά τραγούδια και χορούς.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο
Την Πέμπτη 20 Μαρτίου οι μαθητές μας επισκέφθηκαν το Πολεμικό Μουσείο όπου παρουσιάζει θεματολογικά τους αγώνες του ελληνικού έθνους.
Η ξενάγηση ξεκίνησε από τον πρώτο όροφο, όπου υπήρχε αφιέρωμα στον πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδας Ιωάννη Καποδίστρια και στην πόλη του Ναυπλίου καθώς και στην περίοδο 1821-1897. Οι μαθητές παρατήρησαν διάφορα έργα τέχνης, όπλα και λιθογραφίες που παρουσιάζουν τους ηρωικούς αγώνες των Ελλήνων για την Ελευθερία. Συνεχίσαμε και στον δεύτερο όροφο όπου εκεί παρατηρήσαν λιθογραφίες, κειμήλια, όπλα και λάφυρα από τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο και Ελληνογερμανικό Πόλεμο 1940-41.
6 ΜΑΡΤΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Παγκόσμια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό (bullying) και τις επιπτώσεις του στη ζωή των παιδιών.
Συζητήσαμε για τον εκφοβισμό και ποιά είναι η σημασία του. Με τη βοήθεια εκπαιδευτικών βίντεο και βιβλίων μπορέσαμε να αντιληφθούμε πως ο εκφοβισμός έχει πολλές μορφές και πως όλες είναι εξίσου προσβλητικές για το θύμα.
Αποφασίσαμε να κάναμε ένα πείραμα με δύο κόκκινα μήλα. Το ένα από τα δύο μήλα το πετάξαμε στο πάτωμα και στη συνέχεια το μήλο πέρασε από χέρι σε χέρι ενώ οι μαθητές αρχίσαν να του μιλούν άσχημα : «Είσαι βρωμερό μήλο», «μάλλον έχεις σκουλήκια». Στο δεύτερο μήλο αρχίσαμε να του μιλάμε ευγενικά : «Είσαι υπέροχο μήλο», «τι ωραίο χρώμα που έχεις». ‘Οταν ήρθε η ώρα να συγκρίνουμε τα δύο μήλα, οι μαθητές δεν παρατηρούσαν διαφορές ανάμεσά τους. Και τα δύο ήταν ίδια. Όταν τα κόψαμε στη μέση και είδαμε το εσωτερικό τους παρατηρήσαμε ότι το ένα ήταν μελανιασμένο ενώ το άλλο αστραφτερό. Μετά από συζήτηση κατανοήσαμε ότι οι άνθρωποι που είναι θύματα βίας μπορεί να μην το δείχνουν αλλά στο εσωτερικό τους «μαυρίζουν». Ακόμα και οι λέξεις μπορούν να πληγώσουν. Καλλιεργήσαμε την ενσυναίσθησή μας προσπαθώντας να καταλάβουμε τα συναισθήματα που νιώθει το θύμα του σχολικού εκφοβισμού. Εξηγήσαμε ακόμη, πως είναι σημαντικό αν συμβεί σε εμάς ή αν δούμε να συμβαίνει σε άλλο παιδί, αμέσως να το αναφέρουμε.
Φτιάξαμε αφίσες.
Όλοι οι μαθητές φωνάζοντας το σύνθημα «ΟΧΙ στη ΒΙΑ – ΝΑΙ στη ΦΙΛΙΑ» σχημάτισαν με το σώμα τους μια μεγάλη καρδιά!
Καλώς το Καρναβάλι με τους τρελούς χορούς!!!
Οι Απόκριες είναι από τις αγαπημένες γιορτές των μικρών και των μεγάλων! Έτσι κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας διασκεδάσαμε με την ψυχή μας όλες αυτές τις μέρες!
Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης , της Αποκριάς και της “Καθαράς” Δευτέρας. Ακόμα, μάθαμε για την Σαρακοστή και για την νηστεία!
Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη, τσικνίζοντας σουβλάκια στην τάξη μας φτιαχμένα από τα χεράκια μας.
Αποφασίσαμε να φτιάξαμε τις δικές μας αποκριάτικες στολές με θέμα το διάστημα. Έτσι γίναμε όλοι εξωγήινοι.
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ο Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρή. Παρατηρήσαμε τη στολή του Αρλεκίνου και μιλήσαμε για το σχήμα ρόμβο. Στη συνέχεια είδαμε και συζητήσαμε για τους πίνακες με τους αρλεκίνους του Πάμπλο Πικάσο. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς έναν από τους πίνακές του.
Φτιάξαμε πολλές αποκριάτικές κατασκευές.
Απόκριες χωρίς χορό και παιχνίδι δεν γίνεται. Έτσι γιορτάσαμε το καρναβάλι με ένα πάρτυ μασκέ, όπου τα παιδιά έβαλαν την αγαπημένη τους στολή και χορέψαμε πολλά παραδοσιακά τραγούδια όπως το Γαϊτανάκι, η Σκούπα, το Πιπέρι και πολλά ακόμη.
Δεν μπορούσε να λείπει το έθιμο του Σοκολατοπόλεμου!!
ΚΑΛΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ!
Ξεκίνησε η δράση της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο σχολείο μας με μεγάλο ενθουσιασμό. Άλλωστε τα παιδιά αγαπάνε τα βιβλία!
Η δανειστική βιβλιοθήκη δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να διαλέξουν όποιο παραμύθι τους αρέσει, να το διαβάσουν με την βοήθεια κάποιου μεγάλου (πχ. μαμά-μπαμπά-μεγαλύτερα αδέρφια) , να το επεξεργαστούν, να παρατηρήσουν τις εικόνες του και να ταξιδέψουν με την ιστορία του.
Πρώτα απ’ όλα συζητήσαμε για τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε στη δανειστική μας βιβλιοθήκη και τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς στα βιβλία μας!
Τοποθετήσαμε τα βιβλία στη βιβλιοθήκη μας και κάθε παιδί έφτιαξε την ταυτότητα της δανειστικής. Φτιάξαμε το σπιτάκι της δανειστικής βιβλιοθήκης με τα εξώφυλλα όλων των βιβλίων, όπου κάθε παιδί θα τοποθετεί την ταυτότητά του στην αντίστοιχη θέση του βιβλίου που δανείζεται. Τέλος, διακοσμήσαμε τις τσαντούλες της δανειστικής όπου θα μεταφέρουμε με ασφάλεια τα βιβλία μας.
Κάθε Παρασκευή, τα παιδιά θα δανείζονται ένα βιβλίο μαζί με ένα φύλλο εργασίας όπου θα γράφουν το όνομα και τον τίτλο του βιβλίου όπως μπορούν και θα ζωγραφίζουν ότι τους έκανε εντύπωση και θα το επιστέφουν τη Δευτέρα.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ!
Μιλήσαμε για τις φυλές των ανθρώπων που κατοικούν σε κάθε ήπειρο. Με τη βοήθεια του εποπτικό υλικού όπως βίντεο, εκπαιδευτικά βιβλία και εικόνες, συζητάμε για τις συνήθειες τους, τον πολιτισμό και την κουλτούρα τους.
Μαύρη φυλή – Αφρική
Παρατηρήσαμε που βρίσκεται στην υδρόγειο σφαίρα και είδαμε εικόνες και βίντεο με τις συνήθειές τους, τα χαρακτηριστικά τους, τα σπίτια τους, τον πολιτισμό τους και συζητήσαμε για την έλλειψη τροφίμων και νερού που υπάρχει εκεί.
Φτιάξαμε τις μασκες μας και κολιέ και χορέψαμε με το ρυθμό των ντραμς αφρικανικούς χορούς.
Κίτρινη φυλή- Κίνα
Παρατηρήσαμε που βρίσκεται στην υδρόγειο σφαίρα και μέσα από εικόνες και βίντεο γνωρίσαμε σημαντικά στοιχεία του κινέζικου πολιτισμού όπως την παραδοσιακή τους διατροφή που είναι το ρύζι, τα νούντλς, το τσάϊ, την παραδοσιακή τους ενδυμασία (κιμονό, κινέζικα καπέλα, βεντάλιες) καθώς και τα παραδοσιακά τους αθλήματα όπως πολεμικές τέχνες, γιόγκα και ακροβατικές ασκήσεις. Επίπλέον, μιλήσαμε για την λαϊκή παράδοση της Κίνας σχετικά με τη μυθοπλασία του δράκου. Παρατηρήσαμε την κινέζικη γραφή και προσπαθήσαμε να γράψουμε όπως μπορούμε. Τέλος, παρατηρήσαμε στον υπολογιστή την αρχιτεκτονική, τα σπίτια τους αλλά και το σινικό τείχος.
Τα παιδιά στη συνέχεια κατασκεύασαν κινέζικους δράκους, κινέζικα καπέλα και βεντάλιες.
Κόκκινη φυλή- Αμερική
Γνωρίσαμε τους Ινδιάνους και τον τρόπο ζωής τους. Παρατηρήσαμε μέσα από εικόνες τα ρούχα τους , τις συνήθειές τους και τα χαρακτηριστικά τους. Τη συνήθειά τους να βάφουν το πρόσωπό τους με χρώματα κάνοντας διάφορα σχέδια και να φτιάχνουν καπέλα τα οποία τα διακοσμούν με μεγάλα πολύχρωμα φτερά. Συζητήσαμε για τα περίεργα ονόματα που έχουν, τα οποία συνήθως είναι βγαλμένα από πράγματα και ζώα της φύσης. Τέλος, αποφασίσαμε να γίνουμε και εμείς Ινδιάνοι και να χορέψουμε.