Η ΤΕΛΕΙΑ

Διβάσαμε το βιβλίο << η τελεία >>.

IMG 3243

Βοηθήσαμε την Λία να φτιάξει πολλές τελίτσες

IMG 3007

Φτιάξαμε τις δικές μας τελείες με μαρκαδόρο και νερομπογιές

IMG 3164      IMG 3235 1

και στολίσαμε τον πίνακά μας με πολλές τελείες.

IMG 2639

Παίζω με το όνομά μου

Χρησιμοποιήσαμε την πλαστελίνη και πλάσαμε το αρχικό γραμματάκι από το όνομά μας.

1000000628     1000000626 1

Γίναμε ψαράδες και ψαρέψαμε το πρώτο γραμματάκι μας.

1000000599

Ζωγραφίσαμε με τέμπερες και φτιάξαμε μπαλάκια από γκοφρέ.

   IMG 3011    IMG 2654  IMG 2656

Δημιουργήσαμε τα δεντράκια και τον εαυτό μας.

IMG 3006   IMG 2659

Καλοκαίρι 2025

Το Καλοκαίρι έφτασε και κλείνουν τα σχολεία. Μια χρονιά γεμάτη χαμόγελα και αγάπη φτάνει στο τέλος της.

Τα παιδιά έφτιαξαν πολλές καλοκαιρινές κατασκευές. Μιλήσαμε για τα απαραίτητα πράγματα που πρέπει να έχουμε μαζί μας στην παραλία, για τα φρούτα του καλοκαιριού και τα ζώα της θάλασσας.

Διακοσμήσαμε τις τσάντες που θα γεμίσουν με τις αναμνήσεις και εργασίες όλης της χρονιάς.

Η καλοκαιρινή μας γιορτή πλησιάζει. Φτιάξαμε τα σκηνικά μας και κάναμε πρόβες με ενθουσιασμό.

Η μέρα της γιορτής μας έφτασε και ήταν γεμάτη συγκίνηση και πολλές αγκαλιές!

Η τελευταίες μέρες ήταν γεμάτες με παιχνίδια, χορό και μουσική!

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό προγραμματίσαμε μια  επίσκεψη στο 4ο Δημοτικό, ώστε να ξεναγηθούν τα παιδιά και να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τους χώρους, τις δασκάλες και τους μαθητές της Α Δημοτικού. Υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον και πολλές ερωτήσεις.  Κάναμε ξενάγηση σε όλο το σχολείο, στις τουαλέτες, στο κυλικείο, το προαύλιο. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με έναν γλυκό τρόπο, ανταλλάξαμε δωράκια. Τα νήπια έδωσαν το βραχιόλι της φιλίας στα παιδιά της Α Δημοτικού και αυτά με τη σειρά τους έδωσαν το κλειδί που θα ανοίξει τη πόρτα για το καινούριο σχολείο.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Οικολογία -Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά

Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!

Το εργαστήριο ξεκινά με την παρακολούθηση ενός  βίντεο ” Peri Poll https://video.link/w/mKIxc ”  οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να διαχειριστούν τις πληροφορίες. Στη συνέχεια, γίνεται μια συζήτηση για τα σκουπίδια, από που έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά και αναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους.  Ακόμη συζητάμε για το πως θα ήταν ο τόπος μας με μια καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με μια κακή διαχείριση και προσπαθούν να το ζωγραφίσουν. Επίσης, καλούνται να εκφράσουν προτάσεις για την φροντίδα του περιβάλλοντα χώρου.

Σειρά έχουν δυο εκπαιδευτικά βίντεο για την  ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ” O ΠΕΡΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ https://youtu.be/0hr9cOUKfGY ”  και  “ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ – ΕΕΑΑ   https://video.link/w/jTIxc “.  Μάθαμε την λέξη ανακύκλωση και τα παιδιά αναγνώρισαν το σήμα της  και με τη βοήθεια των βίντεο ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους (οργανικά -ανακυκλώσιμα, σωστό είδος-κάδος, καθαριότητα, όχι συσκευασία σε σακούλες). Έχοντας εικόνες από  διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά παίζουμε ένα κινητικό παιχνίδι όπου καλούνται να διαχωρίσουν τα ανακυκλώσιμα είδη στα αντίστοιχα στεφάνια με σήμανση. Το παιχνίδι συνεχίζεται ψηφιακά : https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3601 .

Το εργαστήριο συνεχίστηκε με την  επίσκεψή των ειδικών από το ΚΠΕ Νέας Κίου, την κα. Ελένη και την κα. Λούλα,  οι οποίες μας μιλήσαν για τα βασικότερα προβλήματα διαχείρισης απορριμμάτων που δημιουργεί η ανθρώπινη συμπεριφορά καθώς και με ποιες δραστηριότητες μπορούμε να φροντίσουμε το περιβάλλον.

Οι μαθητές έφεραν από το σπίτι τους πλαστικά μπουκάλια και καπάκια και επισκεφθήκαμε το σπιτάκι της ανακύκλωσης ώστε να γνωρίσουμε και δούμε από κοντά την διαδικασία ανακύκλωσης πλαστικών μπουκαλιών.

Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με την κατασκευή μιας αφίσας όπου παρουσιάζει την ανακύκλωση μέσα από τα μάτια των παιδιών και θα αποτελεί ένα μέσω ώστε να γνωρίσουν καλύτερα όσοι τη δουν πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση για την ζωή μας και τον πλανήτη μας.

eikona Viber 2025 05 24 08 45 53 606

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος  5 Ιουνίου 2025, επισκέφθηκε το σχολείο μας το Λιμεναρχείο να μας μιλήσει για την προστασία της θάλασσας με στόχο την ευαισθητοποίηση και την αγάπη προς τον πλανήτη μας.

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ

Μιλήσαμε για την πεταλούδα.transformation 1 1Παρατηρήσαμε ότι η πεταλούδα από τη στιγμή που γεννιέται αλλάζει πολλές φορές στη διάρκεια της ζωής της μέχρι να αποκτήσει τα πολύχρωμα φτερά της! Αφού συζητήσαμε για τη διαδικασία της μεταμόρφωσης της κάμπιας σε πεταλούδα, ζωγραφίσαμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας και τον φτιάξαμε με χαρτόνι.

 

Από τη δραστηριότητα ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ Η ΚΑΜΠΙΑ…  τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε αυγά, κάμπιες, χρυσαλίδες και πεταλούδες.

Και φυσικά φτιάξαμε τις δικές μας πεταλούδες .

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

Αρχικά μιλήσαμε για το «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών.  Στη συνέχεια, έχοντας ζητήσει να φτιάξουν την οικογένειά τους σε μία κόλλα Α4 στο σπίτι, κάθε παιδί παρουσιάζει την οικογένειά του στην τάξη.  Έπειτα καθένα μετρά από πόσα μέλη αποτελείται η οικογένεια του.

eikona Viber 2025 05 11 18 04 04 141

Όλο το εργαστήριο σχεδιάστηκε με βάση το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη. https://play.byethost8.com/elfi/?i=1

Συζητήσαμε και εξηγήσαμε τι σημαίνουν οι λέξεις που αναφέρονται στο παραμύθι και πόσο σημαντικές είναι για την οικογένεια. Στη συνέχεια κάθε παιδί ζωγράφισε την οικογένειά του. 

1.Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)

pyrhnikh oikogeneiaΜε αφορμή το παραμύθι, συζητάμε για ένα γράμμα που λάβαμε από έναν από τους ήρωες του παραμυθιού, τον πιγκουίνο, ο οποίος μας στέλνει χαιρετίσματα με μια φωτογραφία της οικογένειας του.  Παρατηρούμε ότι η οικογένεια του  πιγκουίνου αποτελείται από τον ίδιο και τους γονείς του και συζητάμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.  Συζητήσαμε τα θετικά και αρνητικά μιας πυρηνικής οικογένειας και στη συνέχεια ζητήσαμε από τα παιδιά  να προτείνουν λύση σε κάποια προβληματική κατάσταση που αντιμετωπίζει μία πυρηνική οικογένεια.

 

2. «Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11) 

Ektetamenh oikogeneia

Λάβαμε ξανά γράμμα αλλά αυτή τη φορά είναι από κάποιον άλλον ήρωα του παραμυθιού. Το μικρό λυκάκι στέλνει χαιρετισμούς με μία φωτογραφία από το βραβείο που πήρε η οικογένεια του για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες και οι παππούδες του. Παρατηρούμε τη δομή της οικογένεια του  λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας. Συζητήσαμε για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια εκτεταμένη οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της,  και στη συνέχεια ζητήσαμε από τα παιδιά  να προτείνουν λύση σε κάποια προβληματική κατάσταση που αντιμετωπίζει μία εκτεταμένη οικογένεια.

3. «Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1) 

Kagkoyro monogoneikh oikogeneia

Ένα ακόμα γράμμα έφτασε στο  σχολείο μας και είναι από το καγκουρό, που μας  στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του. Αφού παρακολουθήσουμε ένα βίντεο για τον τρόπο ζωής των καγκουρό, συζητήσαμε για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας.  Συζητήσαμε τα θετικά και αρνητικά μιας μονογονεϊκής οικογένειας και στη συνέχεια ζητήσαμε από τα παιδιά  να προτείνουν λύση σε κάποια προβληματική κατάσταση που αντιμετωπίζει μία τέτοια οικογένεια.  Τέλος, ζωγράφισαν «Πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του;».

4. «Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0) 

chelona kareta kareta orfano paidi 1

Ένα τελευταίο γράμμα έφτασε στη τάξη μας και αυτό είναι από το χελωνάκι, που στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα στην οποία απεικονίζονται το ίδιο και τα αδέρφια του.  Προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα την οικογένεια του παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο με τον τρόπο ζωής των χελωνών. Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους και η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα. Συζητήσαμε  για τις δυσκολίες που μπορούν να συναντήσουν τα ορφανά παιδιά, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν μαζί. Στο τέλος ζωγράφισαν «Πώς νιώθει το χελωνάκι;».

Γιορτή της Μητέρας 2025

Χρόνια πολλά Μανούλα!

Την Κυριακή 11 Μαίου είναι η γιορτή της μητέρας και οι μαθητές μας ετοίμασαν όμορφα δωράκια για τις μανούλες τους.

Η Μέλισσα

5

Η εβδομάδα είναι αφιερωμένη στην μέλισσα.  Με τη χρήση εποπτικού υλικού (εικόνες, βιβλία και βίντεο),  τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα την μέλισσα και την κοινωνία των μελισσών. Μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής μιας μέλισσας  και πως σε κάθε κυψέλη υπάρχει μια βασίλισσα που είναι η μητέρα όλων των μελισσών και γεννάει έως και 2.000 αυγά την ημέρα.

Επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας ο παππούς μιας μαθήτριας μας που είναι μελισσοκόμος και μας εξήγησε πως γίνεται η παραγωγή του μελιού και παρουσίασε από κοντά όλα τα απαραίτητα εργαλεία για την παραγωγή του. Παρατηρήσαμε την κυψέλη και δοκιμάσαμε νόστιμο μέλι.

Στη συνέχεια φτιάξαμε πολλές μελισσοκατασκευές.  Μιλήσαμε για το γράμμα Μ της μέλισσας και του μελιού και τέλος παίξαμε μελισσοδρομίες με τις λέξεις: μέλι, νέκταρ, κηρήθρα, κυψέλη.

Επίσκεψη στο Μουσείο Μελισσοκομικής Τέχνης «Άξιον Εστί»

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Μελισσοκομικής Τέχνης «Άξιον Εστί»

Την Τρίτη 6 Μαίου το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε το Μουσείο Μελισσοκομικής Τέχνης «Άξιον Εστί».  Ευχαριστούμε θερμά την κα. Σοφία και τον κ. Δημήτρη για την φιλοξενία και την υπεροχή ξενάγηση. Οι μαθητές  γνώρισαν μέσα από σχετικά βίντεο για την ζωή της  μέλισσας, την φυσική ιστορία της, την ανατομία της, τον κύριο λόγο ύπαρξής της που είναι η επικονίαση, καθώς και  για τα προϊόντα της. Στη συνέχεια παρατήρησαν αντικείμενα που αφορούσαν την μελισσοκομία από τα παλαιότερα χρόνια μέχρι και σήμερα, όπως παλιές κυψέλες και εργαλεία περασμένων χρόνων, εγχειρίδια μελισσοκομίας κ.α. Στο τέλος έφτιαξαν καπελάκια και έγιναν μέλισσες.