Ένα Γαλαξιακό Ταξίδι!

Με αφορμή μια συζήτηση που είχαν τα παιδιά σχετικά με τη ζωή πέρα από τη Γη, αναζητήσαμε απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα μέσα βίντεο και εικόνες, στα οποία γνωρίσαμε :

  1. Τι είναι το ΣΥΜΠΑΝ
  2. Τι είναι ο ΓΑΛΑΞΙΑΣ
  3. Τι είναι το ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
  4. Ποια είναι η θέση μας,
  5. Είναι μεγάλος ο πλανήτης μας
  6. Εμείς γυρίζουμε γύρω από τον Ήλιο
  7. Τι είναι το φεγγάρι και ποια η θέση του σε σχέση με τη ΓΗ

Αφού παρακολουθήσαμε βίντεο για το Ηλιακό Σύστημα…

Και αυτό το βίντεο, το οποίο δημιούργησε η κα Ελίνα για τα παιδιά…

…φτιάξαμε με τις πλαστελίνες τους πλανήτες δείχνοντας το σχετικό χρώμα και το μέγεθός τους…

ΕΡΜΗΣ, ΑΦΡΟΔΙΤΗ, ΓΗ, ΑΡΗΣ, ΔΙΑΣ, ΚΡΟΝΟΣ, ΟΥΡΑΝΟΣ, ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ (από κάτω προς τα επάνω στην εικόνα)

Οι πλανήτες του Ηλιακού μας Συστήματος!

Γίναμε ο καθένας ένα ουράνιο σώμα και μπήκαμε στη σειρά.Έπειτα με μουσική ξεκινήσαμε να κινούμαστε γύρω από τον Ήλιο . . . (κινητικό παιχνίδι)

Σε επόμενο στάδιο δημιουργήσαμε έναν πύραυλο ο οποίος δείχνει τον κάθε πλανήτη ξεχωριστά και έχει και κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για τον καθένα…

ΠΥΡΑΥΛΟΙ και φύγαμε στο διάστημα!

Το υλικό που χρησιμοποιήσαμε μπορείτε να το βρείτε εδώ : http://nipiablog.blogspot.com/

Τις επόμενες μέρες βλέποντας πάλι βίντεο με τις κινήσεις και την τροχιά των πλανητών, τους βάλαμε σε σειρά και σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο…

Το Ηλιακό μας Σύστημα!

 

Την επόμενη μέρα παρατηρήσαμε κατά τη διάρκεια της μέρας τη ΓΗ στο Overview της NASA ( https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/) και συγκεκριμένα τη χώρα μας.

Παρατηρήσαμε ότι μετακινείται -η γη και μαζί η χώρα μας- όλο και πιο πολύ προς την μεριά όπου φωτίζει πιο πολύ ο Ήλιος…

Στην συνέχεια κάναμε την παρακάτω κατασκευή για τη ΜΕΡΑ-ΝΥΧΤΑ, εμπνευσμένοι από το http://nipiablog.blogspot.com/

 

Μέρα-Νύχτα

 

 

Επίσης, μιλήσαμε για τους ΔΟΡΥΦΟΡΟΥΣ, για το φεγγάρι μας αλλά και για άλλα φεγγάρια, όπως αυτά του πλανήτη ΑΡΗ…

Σε αυτό το βίντεο που έφτιαξε η κυρία Ελίνα . . .

Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε ότι η ΣΕΛΗΝΗ μας δεν φαίνεται πάντα ίδια…

Με αυτή την αφορμή, γνωρίσαμε τις ΦΑΣΕΙΣ της ΣΕΛΗΝΗΣ, μέσα από βίντεο αλλά και συζήτηση…

Link :

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ

Μετά σχηματίσαμε σαν ομάδα πρόχειρα τις φάσεις σε ένα χαρτί…

…και έπειτα τις ζωγραφίσαμε ο καθένας μόνος του, και γράψαμε τις λεξούλες ΦΕΓΓΑΡΙ και ΣΕΛΗΝΗ, μετρώντας και καταγράφοντας τον αριθμό γραμμάτων τους

Οι 8 Φάσεις της Σελήνης

Το υλικό που χρησιμοποιήσαμε θα το βρείτε εδώ : https://e-children.blogspot.com/

Αφού παρατηρήσαμε την επιφάνεια του φεγγαριού, αποφασίσαμε να το αναπαραστήσουμε με μια κατασκευή…

ΦΕΓΓΑΡΙ, ΣΕΛΗΝΗ, ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ

Σε επόμενο μάθημα μιλήσαμε για τους ΜΕΤΕΩΡΙΤΕΣ. . .

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο στο οποίο γνωρίσαμε :

1. Τι είναι οι ΜΕΤΕΩΡΙΤΕΣ,

2. Από που έρχονται ;

3. Από τι αποτελούνται;

4. Πότε πέφτουν ; . . .

Είδαμε πώς φαίνεται μια βροχή μετεωριτών από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό . . .

Σε επόμενο βίντεο παρακολουθήσαμε βροχή μετεωριτών που έγινε το 2013, όπου μεγάλα κομμάτια μετεωρίτη έπεσαν στην Ρωσία

Μετά από αυτά, τα παιδιά παρουσίασαν σε ζωγραφιές πώς είναι οι μετεωρίτες με τη δική τους οπτική . . .

 

 

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για αυτό το θέμα και είχαν ερωτήσεις που αφορούσαν την καταστροφή των ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ.

Για αυτό παρακολουθήσαμε βίντεο που αναπαριστά το τι έγινε . . .

 

Πώς πιστεύετε ότι ένιωσαν οι δεινόσαυροι;

Γιατί τους λένε δεινοσαύρους; (δεινός και σαύρα = τρομερή σαύρα)

Πώς επηρέασε ο μετεωρίτης την καταστροφή τους;

 

Οι δεινόσαυροι μας βοηθάνε στα μαθηματικά . . .

Γράφω και Μετράω με τους Δεινόσαυρους!

Στο διάλειμμα ζωγραφίσαμε τη ΓΗ στην αυλή μας με κιμωλία . . .

 Ο πλανήτης ΓΗ και το ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ μας!

 

 

Μέσα από μια αφορμή γεννιούνται νέα ερωτήματα . . . και με αυτά ταξιδεύουμε σε νέους κόσμους!