Το τρίτο παιδάκι του Φθινοπώρου, ο Νοέμβριος μπήκε και εμείς μιλάμε για το Φθινόπωρο εμπνεόμενοι από τους φθινοπωρινούς πίνακες των μεγάλων ζωγράφων, όπως του Pierre Auguste Renoir και του Van Gogh ! Τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν τους πίνακες ως προς :
-τα χρώματα
-τις καιρικές συνθήκες
-την ενδυμασία των ανθρώπων
– τις ασχολίες των ανθρώπων
Στην συνέχεια δώσανε από ένα “όνομα- τίτλο” στον κάθ’ έναν πίνακα από τους παρακάτω :
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Παιδί και Γλωσσα
Έπειτα απ’ το κουτί των αινιγμάτων τα παιδιά τραβούν ένα αίνιγμα και μαντεύουν σε ποιον πίνακα αναφέρεται το συγκεκριμένο αίνιγμα .

Ιδιαίτερα τα παιδιά ασχολήθηκαν με τον πίνακα του Van Gogh “Φθινοπωρινό τοπίο με τέσσερα δέντρα” όπου αφού τον παρατηρήσαμε ως προς τα χρώματα και το περιεχόμενο του ,τα παιδιά προσπάθησαν να αναπαραστήσουν τον δικό τους πίνακα .
Ακολούθησαν ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας: α)Λέγοντας την λέξη ”ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ” χτυπάμε τόσα παλαμάκια όσο είναι οι συλλαβές της λέξεις (ΦΘΙ-ΝΟ-ΠΩ-ΡΟ), β) προφορικά αναγνωρίζουμε και λέμε δυνατά τις φωνούλες της λέξης (Φ, Θ,Ι, Ν, Ω, Π,Ο,Ρ,Ο) . Έπειτα τα παιδιά αντιγράφουν την λέξη και κόβουν και κολλάνε τις φωνούλες στο σωστό κουτάκι.
Παιδί και Μαθηματικά
Ακολούθησε ένα παιχνίδι μαθηματικών όπου τα παιδιά προσπάθησαν να ομαδοποιησουν τα φύλλα ως το μέγεθος και το σχήμα .
Ακολούθησε ένα αισθητηριακό παιχνίδι : τα παιδιά έγιναν άνεμοι που προσπαθούσαν να ρίξουν τα φύλλα από το τραπέζι .
Παράλληλα μιλήσαμε για τους καρπούς του φθινοπώρου τα κάστανα και τα καρύδια ! Αφού τα παιδιά δοκίμασαν τους καρπούς ακολούθησε ένα επιπλέον παιχνίδι αρίθμησης και ταχύτητας !
Οι καρποί βρίσκονται στο έδαφος. Ποιος θα καταφέρει να μαζέψει τους πιο πολλούς;











