25η Μαρτίου

Στο πλαίσιο του εορτασμού της εθνικής μας επετείου, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας έκαναν τη γιορτούλα τους με την παρουσία γονέων/κηδεμόνων, όπου απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν επετειακά τραγούδια, χόρεψαν παραδοσιακά τραγούδια και έψαλαν τον Εθνικό μας Ύμνο. Φυσικά το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε και στις εκδηλώσεις του χωριού με εκκλησιασμό την ημέρα της εορτής, κατάθεση στεφάνου, απαγγελία ποιημάτων και παρέλαση.

A11

B11

Χελιδονίσματα – Κάλαντα της Άνοιξης

Στο νηπιαγωγείο μας καλωσορίσαμε την Άνοιξη αναβιώνοντας «τα χελιδονίσματα – έθιμο της χελιδόνας». Πρόκειται για ένα παλιό έθιμο της πατρίδα μας, που συνδέεται με την άφιξη των χελιδονιών. Αρχικά, μιλήσαμε για τα χελιδόνια και τα αποδημητικά πουλιά, γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά τους, τι τρώνε, πώς χτίζουν τις φωλιές τους και πώς μεγαλώνουν τα μικρά τους μέσα από ποικίλο εποπτικό υλικό. Επίσης, αναφερθήκαμε στα κάλαντα της Άνοιξης και την προέλευση του εθίμου. Στη πορεία, φτιάξαμε ατομικές και ομαδικές κατασκευές.

1a

1b

Φυσικά, έγινε και αναβίωση του εθίμου αυτού από τα παιδιά του νηπιαγωγείου περιδιαβαίνοντας και τραγουδώντας τα κάλαντα της Άνοιξης στους δρόμους του χωριού. Πιο συγκεκριμένα, ξεκινήσαμε από το σχολείο μας και προχωρώντας φτάσαμε στην πλατεία του χωριού. Κάθε παιδί κρατούσε μια ατομική κατασκευή. Δύο παιδιά κρατούσαν τα πλακάτ, ένα παιδί είχε το καλάθι και τα υπόλοιπα κρατούσαν ένα μικρό μουσικό όργανο (ντέφι, μαράκες). Τα παιδιά τραγούδησαν τα κάλαντα (ανάμεσα τους ήταν και το δικό τους τραγούδι) και ο κόσμος που μαζεύτηκε τους χειροκροτούσε.

1g

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου- προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται:
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.



Λήψη αρχείου

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στο 10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας



Λήψη αρχείου

Αποκριάτικο Πάρτι

Οι Απόκριες είναι μια γιορτή που προσφέρει στιγμές χαράς σε όλους. Στο νηπιαγωγείο μας διοργανώσαμε αποκριάτικο πάρτι με την παρουσία γονέων. Επισκέφτηκε το σχολείο μας η κ. Μαρία Γαγκουλίδου (θεατρολόγος και σκηνοθέτης – μέλος Της ΟΝΕΙΡΟΝΤΙΣΝΕΦ) με σκοπό να διασκεδάσει τα παιδιά μέσα από ποικίλες δράσεις. Μικροί και μεγάλοι διασκέδασαν με μουσική, χορό και πολλά αποκριάτικα παιχνίδια.
Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με την εκπαιδευτικό της αγγλικής γλώσσας, δεν έλειψαν και τα παιχνίδια ρόλων στην αγγλική γλώσσα.

a

b

g

Μέρα – Νύχτα

Συνεχίζονται και αυτή την εβδομάδα οι δραστηριότητες του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «STEM και η γη γυρίζει», αυτή την φορά όμως ασχολούμαστε με την εναλλαγή ημέρας και νύχτας. Τα παιδιά πληροφορήθηκαν γιατί έχουμε ημέρα και νύχτα και πώς συσχετίζεται η εναλλαγή αυτή με την περιστροφή της Γης. Διαβάσαμε παραμύθια, ακούσαμε τραγούδια, κάναμε πειράματα, δραματοποιήσεις, ομαδικές κατασκευές, παίξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή, καθώς και πολλά άλλα πράγματα.

1α

1β

Δράση ευαισθητοποίησης για τη συλλογή μεταχειρισμένων ρούχων

Το Νηπιαγωγείο Μικροχωρίου Δράμας, στα πλαίσια του προγράμματος «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» που έχει τίτλο «Ας τα ξαναφορέσουμε: Μια δράση ανακύκλωσης ρούχων», διοργανώνει μια καμπάνια ευαισθητοποίησης για την συλλογή μεταχειρισμένων παιδικών και εφηβικών ρούχων. Τα παιδιά με την βοήθεια της εκπαιδευτικού έφτιαξαν αφίσες και τις κόλλησαν σε κεντρικά σημεία του χωριού.
Ο σκοπός της δράσης μας είναι διπλός:
1) Να συμβάλουμε όλοι μαζί στην μείωση του τεράστιου όγκου απορριμμάτων που καταλήγουν στις χωματερές
2) Να παρέχουμε βοήθεια σε άτομα που έχουν ανάγκη.
Σύνθημα μας είναι «Όλοι μαζί μπορούμε να βοηθήσουμε»

ΑΦΙΣΑ ΚΑΔΟΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΡΟΥΧΩΝ

Διάστημα και πλανήτες

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «STEM και η γη γυρίζει», ασχολούμαστε αυτό το χρονικό διάστημα με το ηλιακό σύστημα. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και να πληροφορηθούν για τα χαρακτηριστικά τους. Το συγκεκριμένο εργαστήριο στοχεύει μέσω της διερευνητικής μάθησης οι μικροί μας μαθητές/τριές να προβληματιστούν και να βρουν απαντήσεις που αφορούν το ηλιακό σύστημα. Τα παιδιά είδαν ποικίλο εποπτικό και ψηφιακό υλικό σχετικό με το θέμα, αναπαράστησαν με βιωματικό τρόπο την τροχιά των πλανητών και τη θέση τους σε σχέση με τον Ήλιο, εκφράστηκαν δημιουργικά φτιάχνοντας ομαδικές και ατομικές κατασκευές και έπαιξαν διάφορα ψηφιακά και εκπαιδευτικά παιχνίδια.

ΦΩΤ Α

ΦΩΤ Β

ΦΩΤ Γ

ΦΩΤ Δ

φωτ 5

Επίσης, παίξαμε παιχνίδια και με την Beebot. Το ρομποτάκι χρειαζόταν να ταξιδέψει σε κάθε πλανήτη χωριστά με την σειρά απόστασης που έχει από τον Ήλιο. Τα παιδιά προγραμμάτισαν την Beebot και την κατεύθυναν στη σωστή διαδρομή.

beebot

Ακόμη, αναφερθήκαμε και στο μύθο του Φαέθωνα, Αφού παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή τον μύθο, αποφασίσαμε να εικονογραφήσουμε την ιστορία.
Πηγή της ιστορίας:
https://blogs.sch.gr/nipalmyrkor/files/2023/03/%CE%9F-%CE%9C%CE%A5%CE%98%CE%9F%CE%A3-%CE%A4%CE%9F%CE%A5-%CE%A6%CE%91%CE%95%CE%98%CE%A9%CE%9D%CE%91-1 .pdf



Λήψη αρχείου

Ζώα σε χειμερία νάρκη

Αυτό τον καιρό ασχοληθήκαμε στο νηπιαγωγείο μας με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Μέσα από ποικίλο εποπτικό υλικό, βιβλία, παρουσιάσεις, ψυχοκινητικά και ψηφιακά παιχνίδια οι μικροί μας μαθητές/τριές ενημερώθηκαν για το πως αντιμετωπίζουν κάποια ζώα τις κρύες μέρες του χειμώνα και γιατί συμβαίνει αυτό. Φυσικά, δεν έλειψαν και οι ατομικές και ομαδικές κατασκευές μας.

1

2

3

Με τις ζωγραφιές των παιδιών φτιάξαμε μια παρουσίαση με τίτλο «ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ» αξιοποιώντας την εφαρμογή canva.