🌍 Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2025 «Ψάχνω να βρω το γράμμα Φ του Φθινοπώρου» 🍂

🌍 Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2025
«Ψάχνω να βρω το γράμμα Φ του Φθινοπώρου» 🍂

Νηπιαγωγείο Μεταμόρφωσης

(Συμμετοχή σε δράση που  συντονίζουν οι Σ.Ε. ΠΕ60 Τάλλου Κωνσταντίνα και Νταμάνη Αικατερίνη

Κωδικός: cw25-5vBCs

Επικεφαλής εκπαιδευτικός: GR-Topoliati-127)

PSACHNO NA BRO TO GRAMMA F2

 

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (EU Code Week 2025), τα παιδιά του νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε μια διαθεματική δραστηριότητα που συνδέει τον γραμματισμό με την εκπαιδευτική ρομποτική και την προγραμματιστική σκέψη.

Η μελισσούλα Bee-Bot έγινε το μέσο για να εξερευνήσουν τα παιδιά το γράμμα Φ, φ του Φθινοπώρου. Με ομαδική συνεργασία, τα νήπια προγραμμάτισαν τη διαδρομή της μελισσούλας ώστε να φτάσει στο σωστό σημείο ακολουθώντας μόνο τα φύλλα που είχαν τη φωνούλα Φ. Μέσα από πειραματισμό, πρόβλεψη, έλεγχο και διόρθωση λαθών, ανέπτυξαν δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης και ενίσχυσαν τη γλωσσική επίγνωση μέσα από το παιχνίδι.

 

🎯 Στόχοι της δραστηριότητας

• Αναγνώριση και διάκριση του γράμματος και της φωνής Φ, φ.
• Εξοικείωση με βασικές έννοιες προγραμματισμού (κατεύθυνση, αλληλουχία, εντολή, διόρθωση).
• Ανάπτυξη λογικομαθηματικής και χωρικής σκέψης.
• Καλλιέργεια προβληματισμού και στρατηγικής σκέψης.
• Ενίσχυση συνεργασίας και επικοινωνίας.
• Σύνδεση της γλώσσας με θεματικές ενότητες του Φθινοπώρου.

🧩 Υλικά – Μέσα

• Ρομπότ Bee-Bot
• Πίνακας προγραμματισμού (grid)
• Κάρτες με φθινοπωρινά φύλλα και γράμματα
• Εικονοκάρτες οδηγιών (βέλη, εντολές)
• Εκπαιδευτικό χαρτί ή πλαστικοποιημένος πίνακας

🔗 Διαθεματικές συνδέσεις

• Γλώσσα: Αναγνώριση φωνήματος, οπτική διάκριση γραμμάτων.
• Μαθηματικά: Προσανατολισμός, χωρικές έννοιες, αλληλουχία ενεργειών.
• Πληροφορική / Ρομποτική: Εισαγωγή στις βασικές έννοιες προγραμματισμού.
• Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη: Συνεργασία και ομαδική επίλυση προβλημάτων.
• Δημιουργία και Έκφραση: Καλλιτεχνική απεικόνιση φθινοπωρινών φύλλων.