«ΓΡΑΦΗ» και «ΑΝΑΓΝΩΣΗ» στο Νηπιαγωγείο

Για να μπορέσει ένα παιδί να γράψει και να διαβάσει χρειάζεται να έχει αναπτύξει:

  • καλή αντίληψη του χώρου και δεξιότητες προσανατολισμού στο χώρο, ώστε να κατανοεί οδηγίες που αφορούν χωρικές έννοιες,
  • ικανότητες παρατήρησης και  οπτικής διάκρισης,
  • ικανότητες ακουστικής διάκρισης,
  • οπτική και ακουστική μνήμη,
  • ικανότητες σειροθέτησης,
  • μνήμη αλληλουχιών,
  • επαρκές λεξιλόγιο και κατανόηση των νοημάτων που εκφέρονται μέσω των λέξεων,
  • ικανότητα αναγνώρισης των μερών ενός όλου,
  • ικανότητα διάσπασης του όλου σε μέρη,
  • ικανότητα σύνθεσης του όλου από τα μέρη που αποτελείται,
  • ικανότητες ομαδοποίησης και ταξινόμησης πληροφοριών,
  • αυτοέλεγχο για να διατηρεί την προσοχή του,
  • φωνολογική επίγνωση.

Όλες αυτές οι κιναισθητικές, αντιληπτικές, μνημονικές, γλωσσικές και μεταγλωσσικές ικανότητες, που κατακτώνται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο, τα καθιστούν έτοιμα να εκπαιδευτούν αβίαστα και αποτελεσματικά, χωρίς να πιεστούν ή και να απογοητευτούν, στην εκμάθηση ανάγνωσης και γραφής ένα χρόνο αργότερα, στην Α΄ Δημοτικού.