Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας eTwinning

Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας eTwinning 

Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας στο Νηπιαγωγείο Μεσορόπης για τα eTwinning έργα: “Let’s play every day!“, “WORLD CHILDREN’S COUNCIL“, “JOURNEY TO SHAPES ISLAND” and “Autumn Festival in My Country“.
Το σχολείο μας βραβεύθηκε με τις Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας μας στα έργα eTwinning.
Η εργασία των μαθητών μας και του σχολείου μας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο!
Συγχαρητήρια σε όλους!!!

eTwinning “Travelling with a Time Machine!”

eTwinning 2021-2022

“Travelling with a Time Machine!” 

 “Ταξιδεύοντας με τη μηχανή του χρόνου!”

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο eTwinning έργο «Τravelling with a Time Machine» – «Ταξιδεύοντας με τη μηχανή του χρόνου» που θα υλοποιηθεί από τον Οκτώβριο του 2021 ως το Φεβρουάριο του 2022. Στο έργο συμμετέχουμε 6 σχολεία της Ελλάδας και 8 σχολεία της Τουρκίας.

Σχετικά με το έργο

Στην προσχολική περίοδο, τα παιδιά θα έχουν αποκτήσει πολλές μαθηματικές έννοιες και δεξιότητες με τις πλούσιες εμπειρίες που έχουν αποκτήσει στην καθημερινή τους ζωή. Η έννοια του χρόνου διαμορφώνεται στα πρώτα 6 χρόνια της ζωής ανάλογα με την πνευματική ανάπτυξη και εμπειρία. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, παρατηρείται ταχεία πρόοδος στα παιδιά όσον αφορά τις σωματικές, ψυχικές, συναισθηματικές και κοινωνικές πτυχές. Καθώς το παιδί μεγαλώνει, καταγράφει όλα όσα βλέπει γύρω του στο μυαλό του, αρχίζει να βγάζει νόημα και να τα ταξινομεί. Αρχίζει να διαμορφώνει την ικανότητα κατανόησής του με συγκεκριμένες (ορατές) έννοιες. Για να υποστηρίξει την ανάπτυξη, το παιδί ενθαρρύνεται να περιγράψει γεγονότα που έχουν συμβεί και θα συμβούν στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να εμπλέκονται οι μαθητές και να μαθαίνουν ενεργώντας.

  • Να αναπτύσσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

  • Να αναπτύσσουν δεξιότητες δημιουργικής σκέψης και σχεδίασης.

  • Να παρέχει στους μαθητές δεξιότητες του 21ου αιώνα.

  • Να προκαλέσει περιέργεια στους μαθητές.

  • Να μπορέσουν να μάθουν από τους συνομηλίκους τους.

  • Οι μαθητές να αναπτύσσουν δεξιότητες αναλυτικής σκέψης.

  • Να μπορέσουν οι μαθητές να κάνουν έρευνα.

  • Να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και την ικανότητα για καινοτομία, πρωτοβουλία.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το έργο μας στοχεύει να υλοποιηθεί μεταξύ Οκτωβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2022 και το σχέδιο εργασίας προγραμματίζεται να εκπονηθεί σε συνεργασία με τους εταίρους του έργου. Το έργο μας στοχεύει να υλοποιηθεί μεταξύ Οκτωβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2022 και το σχέδιο εργασίας προγραμματίζεται να εκπονηθεί σε συνεργασία με τους εταίρους του έργου.

Οι μαθητές μέσω παιδοκεντρικών δραστηριοτήτων θα κατανοήσουν την έννοια του χρόνου.

Θα συνεργαστούν για να δημιουργήσουν τη μηχανή του χρόνου για να διερευνήσουν την έννοια του χρόνου στο παρελθόν-παρόν-μέλλον.

Ημέρα-νύχτα, μήνες-εποχές, η κίνηση της Γης θα γίνει κατανοητή μέσω πειραμάτων.

Μέσα από δραστηριότητες εξερεύνησης και πειραματισμού θα ανακαλύψουν τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι μετρούν το χρόνο.

Οι δραστηριότητες τέχνης και παιχνιδιού θα βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν την έννοια του χρόνου και θα ενισχύσουν τη συνεργασία και την επικοινωνία μεταξύ τους.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Για να μπορέσει το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες έρευνας, έρευνας και παρατήρησης, να δημιουργήσει στέρεες επιστημονικές βάσεις και να μάθει να σκέφτεται επιστημονικά στα προσχολικά χρόνια. 

Δεξιότητες των παιδιών του 21ου αιώνα (επίλυση προβλημάτων, επικοινωνία, συνεργασία και κριτική σκέψη, ψηφιακές ικανότητες και δεξιότητες αυτοπεποίθησης).

 

Η πρώτη online  επικοινωνία συνεργατών του έργου μας έγινε την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021 με θέμα την οργάνωση και έναρξη του.

“Κόκκινη κλωστή δεμένη, δεξιότητες γυρεύει! # SkillsLabs” – Οκτώβρης

eTwinning 2021-2022

“Κόκκινη κλωστή δεμένη, δεξιότητες γυρεύει!#SkillsLabs” – Οκτώβρης

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ξεκινούν με το θεματικό κύκλο:

Δημιουργώ και Καινοτομώ -Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία 

STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: “Με τα παραμύθια οδηγό στον ψηφιακό κόσμο θα διαβώ!”

Εργαστήριο 2ο: “Παραμυθοκώδικες!”

 

Code Week 2021

  Εργαστήριο 1ο: “Το παραμύθι αρχίζει…”

Συνάντηση με συγγραφέα!



Λήψη αρχείου

 

Παίζουμε online παιχνίδια του έργου

Η παραμυθένια μας γωνιά!

Ψηφοφορία για την ανάδειξη της μασκότ του έργου μας!

Η μασκότ του έργου μας!

Ψηφίζουμε διαδικτυακά με EasyPolls.net

Οι υποψήφιες μασκότ, όλων των συνεργατών του έργου!

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Bίντεο και παραμύθια από το Saferinternet4kids

Από τη συμμετοχή μας στη δημιουργία της συνεργατικής μασκότ “Αρκούδα”

Η ομάδα μας θα προτείνει για μασκότ του έργου την “Αρκούδα”

Από την αρχική αξιολόγηση γονέων….

Οι γονείς εκφράζουν σκέψεις και προσδοκίες για το eTwinning έργο:

Κόκκινη κλωστή δεμένη, δεξιότητες γυρεύει!!!

Από την αρχική αξιολόγηση των παιδιών….

 Ακολουθώντας τις ρουτίνες σκέψης “Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι”,  τα παιδιά δίνουν τις δικές τους απαντήσεις

Μια πρώτη παρουσίαση του eTwinning έργου στα παιδιά!

Μαθαίνουμε για τον υπολογιστή και τα μέρη του...

 

Η Κινητή Βιβλιοθήκη Ελευθερούπολης ήρθε στις 6 Οκτώβρη στο σχολείο μας!

Δανεισμός βιβλίων-παραμυθιών για το eTwinning έργο μας.

Ευχαριστούμε!

Το συνεργατικό λογότυπο του έργου μας!

 

Η συμμετοχή μας στη συνεργατική δημιουργία του λογότυπου του έργου

Τ-Τζακ

 

Ενημέρωση γονέων για το eTwinning έργο

 

Παρουσίαση των παιδιών στα συνεργαζόμενα σχολεία

Η ομάδα μας!

Η τάξη μας

Το σχολείο μας

 

 

Code Week 2021

Code Week 2021

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

To Nηπιαγωγείο μας συμμετέχει στις εκδηλώσεις Code Week 2021, μέσα από το eTwinning έργο μας

«Κόκκινη κλωστή δεμένη δεξιότητες γυρεύει#SkillsLabs»

με τη δραστηριότητα: “ποιο παραμύθι θα δω με το εισιτήριο το μαγικό”

που οργανώθηκε από συνεργάτες του έργου.

 

Το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με μια σειρά δράσεων από τις 11 έως τις 22 Οκτωβρίου 2021. Πιστεύουμε ότι ο βασικός εγραμματισμός όλων σε μια ψηφιακή εποχή πρέπει να περιλαμβάνει την κατανόηση του προγραμματισμού και την ανάπτυξη καίριων ικανοτήτων που σχετίζονται με την υπολογιστική σκέψη, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και οι δεξιότητες ανάλυσης. Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους/στις μαθητές/τριες έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους. Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους/τις μαθητές/τριες τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας δωρεάν σε σχολεία και δασκάλους ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγών.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.

Ειδικότερα, οι θεματικές στο Νηπιαγωγείο είναι:

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

ΥΓΕΙΑ: Διατροφή, Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

Φροντίζω το Περιβάλλον

Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Ανθρώπινα δικαιώματα

Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

Η στοχοθεσία των προγραμμάτων έχει προσδιοριστεί βάσει των λεγόμενων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες της ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

Πιο αναλυτικά οι δεξιότητες που καλλιεργούνται μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στους τέσσερις (4) ακόλουθους Κύκλους Δεξιοτήτων:

Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs)

Α1. Δεξιότητες μάθησης 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)

Α2. Ψηφιακή μάθηση 21 ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)

Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

Β) Δεξιότητες ζωής

Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)

Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)

Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)

Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).

 

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)

Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)

Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).

Δ) Δεξιότητες του νου

Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)

Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)

Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές

Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

 

eTwinning 2021-2022 – “Κόκκινη κλωστή δεμένη, δεξιότητες γυρεύει!”

eTwinning 2021-2022

Το Νηπιαγωγείο μας κατά την διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς συμμετέχει στο ετήσιο έργο eTwinning με τίτλο:

Κόκκινη κλωστή δεμένη…δεξιότητες γυρεύει!!!”

Το έργο είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που αποτελούν μέρος του Προγράμματος του Νηπιαγωγείου.

Στο έργο συμμετέχουν 38 σχολεία από όλη την Ελλάδα.

Λίγα λόγια για το έργο μας…

Στο έργο αυτό θα ασχοληθούμε με τα κλασικά παραμύθια, όπου οι ήρωες των παραμυθιών θα κληθούν να έρθουν πιο κοντά στην πραγματικότητα που ζούμε, να περάσουν μηνύματα (οικολογικά, κοινωνικής ενσυναίσθησης κ.α.) και να βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα.

Οι ήρωες των παραμυθιών θα αναθέτουν στα παιδιά κάθε φορά μια αποστολή κι αυτά θα αναζητήσουν τρόπους να ολοκληρώσουν τις αποστολές τους, αλληλοεπιδρώντας με τα άλλα μέλη της ομάδας.

Το πρόγραμμά μας φιλοδοξεί να προάγει τη φιλαναγνωσία και παράλληλα την κριτική σκέψη, την ανάπτυξη της φαντασίας και την ενίσχυση γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μας.

Το έργο δίνει έμφαση σε ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, στην παράλληλη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας και μέσων από το χώρο των ΤΠΕ και στη χρήση ποικιλίας τεχνικών και δραστηριοτήτων.

Το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα του σχολείου στο πλαίσιο της εφαρμογής των εργαστηρίων δεξιοτήτων στοχεύοντας στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επικοινωνία και συνεργασία), δεξιοτήτων του νου(ρουτίνες σκέψης), της μάθησης, της ζωής και της τεχνολογίας.

Στόχοι του έργου…

  • Να αναζητήσουν μέσα από τα παραμύθια αξίες, όπως ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ανθρώπων και της φύσης, η ελευθερία κλπ

  • Να εντοπίσουν και να κατανοήσουν την υπερβολή που υπάρχει στη σκιαγράφηση των ηρώων στα κλασικά παραμύθια, αλλά και την παρουσίαση ζώων με ανθρώπινα χαρακτηριστικά (ανιμισμός).

  • Να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με συνομήλικους πέρα από τα όρια του σχολείου τους με τη χρήση των ΤΠΕ.

  • Να καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση.

  • Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι.

  • Να χρησιμοποιούν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος.

  • Να εισαχθούν στην αλγοριθμική και υπολογιστική σκέψη μέσα από δραστηριότητες ρομποτικής.

  • Να γνωρίσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και να τις χρησιμοποιούν με ασφάλεια για πειραματισμό και παραγωγή έργων.

  • Να δώσουν άλλη διάσταση στα κλασικά παραμύθια τροποποιώντας τα με βάση την πραγματικότητα που βιώνουν.

  • Να μάθουν μέσα από τα παραμύθια μαθηματικές έννοιες (αριθμούς, συμμετρία κλπ), τα χρώματα, τις ημέρες της εβδομάδας κλπ

  • Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να μάθουν παραμυθένιες λέξεις και στα αγγλικά.

  • Να συλλέγουν πληροφορίες και να τις ταξινομούν.

  • Να διατυπώνουν ερωτήματα, τα οποία μπορούν να απαντηθούν μέσα από τη διερεύνηση δεδομένων.   

    Διαδικασία της εργασίας…

    Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο.

    Κάθε νηπιαγωγείο θα έχει ευελιξία στον τρόπο που θα επιλέξει να εργαστεί ανάλογα με την σύνθεση της ομάδας, τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις εμπειρίες τους. Το παραγόμενο υλικό (ζωγραφιές, ιστογράμματα, παρουσιάσεις, βίντεο κλπ) που θα προκύπτει στην πορεία υλοποίησης, θα αναρτάται στο twinspace του έργου έτσι ώστε να υπάρχει συνεχής ροή και ενημέρωση αλλά και ανταλλαγή ιδεών. Επιπλέον θα υπάρχει πιο άμεση τακτική επικοινωνία των συνεργατών.

    ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: Γνωριμία σχολείων και μαθητών.

    Αναζήτηση τίτλου έργου (προτάσεις και ψηφοφορία) και δημιουργία μασκότ και λογότυπου.

    ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Με τα παραμύθια οδηγό τον ψηφιακό κόσμο θα διαβώ. (Δημιουργώ και Καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία)

    ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: Τα δικαιώματα μέσα από τα κλασικά παραμύθια (Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη)

    ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ: Με τους ήρωες των παραμυθιών μαθαίνω να αειφορώ (Φροντίζω το Περιβάλλον)

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ:Παπάκι πού πας; (Ζω καλύτερα – Ευ ζην)

    ΙΟΥΝΙΟΣ: Αξιολόγηση και διάχυση.

    Αναμενόμενα αποτελέσματα…

    Ως τελικό προϊόν του έργου προβλέπεται η δημιουργία ενός συνεργατικού παραμυθιού από τα ίδια τα παιδιά. Κάθε νηπιαγωγείο θα συνεχίσει την ψηφιακή ιστορία, η οποία θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του έργου και του σχολείου και θα παρουσιαστεί στους γονείς σε ανοιχτή εκδήλωση που θα οργανωθεί για το σκοπό αυτό και να δημοσιοποιηθεί περεταίρω σε Μ.Μ.Ε και σχολικές εφημερίδες. Επίσης, θα δημιουργηθούν συνεργατικές αφίσες, λογότυπο, παραμυθοτράγουδο και επιτραπέζια παιχνίδια με τη συμμετοχή όλων των σχολείων και τα σχολεία θα συμμετέχουν σε δράσεις ρομποτικής (code week, WRO HELLAS και δράσεις του bravo school και όλες οι δράσεις θα κοινοποιηθούν στους γονείς και τη τοπική κοινωνία.

     

    Λίγα λόγια για το eTwinning…

    To eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης. Το eTwinning προσφέρει μία ασφαλή πλατφόρμα για το προσωπικό (εκπαιδευτικούς, διευθυντές, βιβλιοθηκάριους κπλ) που εργάζεται σε σχολεία των συμμετεχουσών Ευρωπαϊκών χωρών, προκειμένου να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να αναπτύξουν σχέδια, να μοιραστούν και εν ολίγοις να νιώσουν ότι αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής μαθησιακής κοινότητας στην Ευρώπη.