Τον Ιανουάριο κάποιες μέρες κάνει πολύ κρύο και άλλες ζέστη. Έτσι αρχίσαμε να μετράμε τις τιμές της θερμοκρασίας και να κρατάμε ένα αρχείο.
Στην αρχή συμπληρώσαμε αυτό το φύλλο εργασίας.
Κοιτάμε το θερμόμετρο. Πόσο είναι η εξωτερική θερμοκρασία;
Αφού κοιτάξουμε το θερμόμετρο, καταγράφουμε καθημερινά σε ένα φύλλο εργασίας.
Πως δουλεύει όμως το θερμόμετρο; Γιατί ανεβαίνει και κατεβαίνει η γραμμούλα; Μερικά υγρά είναι πολύ ευαίσθητα στη ζέστη. Πρέπει όμως να το δούμε αυτό στην πράξη. Ας φτιάξουμε το δικό μας θερμόμετρο ( την ιδέα την πήραμε από εδώ ).
Να τι θα χρειαστούμε.
Βάζουμε οινόπνευμα σε ένα διάφανο μπουκαλάκι.
Τοποθετούμε ένα καλαμάκι με τρόπο ώστε να μη φτάνει τελείως κάτω και κλείνουμε με πλαστελίνη.
Αφού κολλήσουμε ένα χαρτάκι στο καλαμάκι για να καταγράψουμε τις τιμές, τοποθετούμε το θερμόμετρο σε ένα κατσαρολάκι με ζεστό νερό.
Κοιτάξτε πόσο ανέβηκε!
Ας το βγάλουμε τώρα έξω στο κρύο να δούμε τι θα γίνει.
Να το αποτέλεσμα σε δύο ώρες. Το οινόπνευμα ξαναμαζεύτηκε μέσα στο μπουκαλάκι!
Στο μεταξύ ας θυμηθούμε και ας γράψουμε τι κάναμε.
Γράψαμε την πορεία του πειράματός μας.
Στο τέλος καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας σ` αυτό το φύλλο εργασίας.
Αλλά στο νηπιαγωγείο είμαστε! Φτάνει με τις καταγραφές και τα συμπεράσματα. Ας παίξουμε και λίγο! Όλοι μαζί φτιάχνουμε σε χαρτί του μέτρου ένα επιτοίχιο θερμόμετρο. Χρειαζόμαστε έναν ήλιο για να συμβολίζει τη ζέστη και μία χιονονιφάδα για το κρύο. Τώρα γινόμαστε οι ίδιοι το οινόπνευμα που μαζεύεται με το κρύο μέσα στο μπουκαλάκι και με τη ζέστη ανεβαίνει στο καλαμάκι.
Κρυώνω πολύ!
Ζεσταίνομαι πολύ!
Τι ωραίες δράσεις… Τέλειο ο θερμόμετρο!
Ευχαριστούμε Λίνα