Γλυπτά στον πάγο (τήξη-πήξη και εφήμερη τέχνη)

Το  κρύο  ήταν πολύ τον Ιανουάριο, κάποιες μέρες  η θερμοκρασία  έπεφτε κάτω από το μηδέν. Καιρός για πειράματα! Πρώτα  παρατηρούμε ότι η εξωτερική μας βρύση πάγωσε.  Έτσι καταθέτουμε τις εμπειρίες μας και  κάνουμε υποθέσεις:  γιατί συμβαίνει αυτό;

Δεν έχει νερό!!!

Δεν έχει νερό!!! Πάγωσε μέσα στο σωλήνα!

Γεμίζουμε ένα μπολ νερό και το βγάζουμε  έξω. Παρόλο που ο ήλιος λάμπει το κρύο είναι τσουχτερό!  Θα το αφήσουνε μέχρι την επόμενη μέρα.

Γεμίζουμε δύο μπολ νερό και τα βγάζουμε έξω. Παρόλο που ο ήλιος λάμπει το κρύο είναι τσουχτερό! Θα τα αφήσουμε μέχρι την επόμενη μέρα.

Θέλουμε όμως να δούμε  και ότιι το νερό  μπορεί να πάρει το σχήμα  του αγγείου  στο οποίο περιέχεται.  Γεμίζουμε γάντια μιας χρήσεως και μπαλόνια με νερό με νερό.

Θέλουμε όμως να δούμε και ότι το νερό μπορεί να πάρει το σχήμα του αγγείου στο οποίο περιέχεται. Γεμίζουμε γάντια μιας χρήσεως …

και μπαλόνια με νερό.

…και μπαλόνια με νερό.

Είναι δύσκολο από το μπουκάλι, ας συνεργαστούμε!

Είναι δύσκολο από το μπουκάλι, ας συνεργαστούμε!

Το νερό που είχαμε τοποθετήσει στα μπολ έγινε πάγος τη νύχτα από το πολύ κρύο. Το διαπιστώσαμε την επόμενη μέρα.

Το νερό που είχαμε τοποθετήσει στα μπολ έγινε πάγος τη νύχτα από το πολύ κρύο. Το διαπιστώσαμε την επόμενη μέρα.

Όπως επίσης και το νερό στα δάχτυλα των γαντιών, αλλά όχι εκεί που υπήρχε μεγαλύτερη συγκέντρωση νερού. Τι είχε γίνει λοιπόν; Τα παιδιά έκαναν τις υποθέσεις τους ( γιατί βγήκε ό ήλιος και ζεστάθηκε, ή το ζέστανε το φεγγάρι τη νύχτα ή γιατί ζεσταινόταν από καμιά γατούλα). Συγκρίνοντάς το όμω ς με το ξεσκέπαστο νερό που ειχαμε στα μπολ βγάλαμε το συμέρασμα ότι δεν πάγωσε γιατί  ήταν κλεισμένο μέσα στα μπαλόνια  και δεν κρύωνε όσο έπρεπε!  Τώρα τι θα κάνουμε για να παγώσει

Όπως επίσης και το νερό στα δάχτυλα των γαντιών, αλλά όχι εκεί που υπήρχε μεγαλύτερη συγκέντρωση νερού. Τι είχε γίνει λοιπόν; Τα παιδιά έκαναν τις υποθέσεις τους ( γιατί βγήκε ό ήλιος και ζεστάθηκε, ή το ζέστανε το φεγγάρι τη νύχτα, ή γιατί ζεσταινόταν από καμιά γατούλα που κάθισε κοντά του στο παράθυρο). Συγκρίνοντάς το όμως με το ξεσκέπαστο νερό που είχαμε στα μπολ και ήταν παγωμένο, βγάλαμε το συμέρασμα ότι δεν πάγωσε γιατί ήταν κλεισμένο μέσα στα μπαλόνια και δεν κρύωνε όσο έπρεπε!

Τι έπρεπε να κάνουμε τώρα; Που αλλού βάζουμε το νερό για να παγώσει όταν θέλουμε να κάνουμε πάγο;Τα παιδιά πρότειναν να το βάλουμε  στην κατάψυξη του ψυγείου.  Αυτό κάναμε!  Την επόμενη είχαμε πολύ ωραία και μεγάλα κομμάτια πάγου. Τι να κάνουμε μ` αυτά;

Είδαμε στο υπολογιστή ότι κάποιοι  δημιουργούν από πάγο γλυπτά!  Εδώ μια  αρκουδίτσα.

Είδαμε στο υπολογιστή ότι κάποιοι άνθρωποι δημιουργούν από πάγο γλυπτά! Εδώ μια αρκουδίτσα.

Εδώ ένα ελάφι.

Εδώ ένα ελάφι.

Μπορούμμε κι εμείς  να δημιουργήσουμε γλυπτά στον πάγο αν τα βάλουμε δίπλα δίπλα!

Μπορούμμε κι εμείς να δημιουργήσουμε γλυπτά στον πάγο αν τα βάλουμε δίπλα δίπλα!

"Κυρία λιώνει από τη ζέστη και μου γλιστράει. Βρέχεται η εφημερίδα"

“Κυρία λιώνει από τη ζέστη και μου γλιστράει. Βρέχεται η εφημερίδα”

"Σας αρέσει;"

“Σας αρέσει;”

"Αν το βάλω αυτό για μύτη μοιάζει με τον Πινόκιο!"

“Αν το βάλω αυτό για μύτη μοιάζει με τον Πινόκιο!”

Στο τέλος δώσαμε όνομα στα έργα μας:

Φτιάξαμε ένα "Παγοάνθρωπο".

“Παγοάνθρωπος”.

"Δεινοσαυράκι που παίζει μπάλα".

“Δεινοσαυράκι που παίζει μπάλα”.

"Καλλικάνταζαρος που τρώει κουραμπιέ"

“Καλλικάνταζαρος που τρώει κουραμπιέ”

"Τερατάκι με μπάλα"

“Τερατάκι με μπάλα”

"Πουλί  με αβγό στη φωλιά του"

“Πουλί με αβγό στη φωλιά του”

"Πουλί που κελαηδάει".

“Πουλί που κελαηδάει”.

"Λίγο απ` όλα" με τους δημιουργούς.

“Λίγο απ` όλα” με τους δημιουργούς.

Σιγά σιγά όμως τα παγωμένα γλυπτά μας ζεσταίνονται και λιώνουν, ο πάγος ξαναγίνεται νερό.

Σιγά σιγά όμως τα παγωμένα γλυπτά μας ζεσταίνονται και λιώνουν, ο πάγος ξαναγίνεται νερό.

Και τα γλυπτά μας περνούν στην ιστορία!

Και τα γλυπτά μας περνούν στην ιστορία!