Δραστηριότητες Εφαλτηρίου ΚΔΗΦ στο Νηπιαγωγείο Μελισσοχωρίου
με στόχο την συναισθηματική εκπαίδευση και στήριξη των μαθητών :
Δραστηριότητες σε κύκλο που είχαν ως στόχο το κάθε παιδί να μοιραστεί πληροφορίες για τον εαυτό του, να γνωριστεί, με τους θεραπευτές, να συστηθούν, και οι θεραπευτές να θέσουν το θέμα και το πρόγραμμα.

Η παραπάνω δραστηριότητα προώθησε την αλληλεπίδραση, ενίσχυσε την αίσθηση του ανήκειν και βοήθησε τα παιδιά να συνδεθούν μεταξύ τους.
Ακολούθησαν δραστηριότητες ice breakers. Δραστηριότητες που βοήθησαν στο νηπιαγωγείο τα παιδιά να νιώσουν άνετα, να γνωριστούν με τους εκπαιδευτές . Στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα θετικό κλίμα συνεργασίας και ασφάλειας, να μειωθεί το άγχος του αποχωρισμού από την δασκάλα και να ενισχυθεί η κοινωνική τους αλληλεπίδραση. ICE BREAKER με τραγούδι γνωριμίας σε κύκλο, ομαδικό τραγούδι καλούσε ένα ένα τα παιδιά να καθίσουν όλοι μαζί και να πούν τα ονόματα τους. Είχε ως αποτέλεσμα να έρθουν όλα τα παιδιά στην δραστηριότητα, να παραμείνουν στον κύκλο και οι θεραπευτές να παρατηρήσουν κοινωνικές δεξιότητες και δεσμούς μεταξύ τους.

Παιχνίδι step by step, ομαδικό παιχνίδι. Γνωστικό-κινητικό. Όποιος συμφωνεί/ ταυτίζεται με την πρόταση του θεραπευτή κάνει ένα βήμα μπροστά. Πρώτη δραστηριότητα, προτάσεις με γενική θεματολογία αυτοεικόνα/οικογένεια και δεύτερη θεματολογία δασκάλα της τάξης.

Δόθηκε στους μαθητές φυλλάδιο συναισθημάτων.
Δραστηριότητα: «Βρες το Συναίσθημα» , Αναγνώριση, Καταμέτρηση, Γραφή,
Συμπεριλάμβανε εικόνες και σκίτσα προσώπων που δείχνουν διαφορετικά συναισθήματα (π.χ., χαρά, λύπη, θυμό, έκπληξη). Τα παιδιά να ζωγράφισαν έναν κύκλο γύρω από το συναίσθημα που τους ζητούνταν. (π.χ., «Ποιο παιδί φαίνεται χαρούμενο;»). Στο τέλος μετρούν και γράφουν τον αριθμό των εικόνων που εμφανίζουν αυτό το συναίσθημα. Στόχος, ήταν μέσω του φυλλαδίου, που είναι ένας δημιουργικός τρόπος για να βοηθήθούν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο να κατανοήσουν, να εκφράσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους.

Κινητική δραστηριότητα με 5 βήματα και βαθμό διαβάθμισης δυσκολίας ώστε να αξιολογηθεί το παιδί σε κινητικό επίπεδο καθώς και σε επίπεδο ακολουθίας οδηγιών, οπτικοκινητικού συντονισμού και συνεργασίας.
- Αναπήδηση πάνω από χαμηλό εμπόδιο.
- Αναπήδηση στοχευμένα μέσα σε περιορισμένο χώρο (κρίκο).
- Πέρασμα μέσα από στεφάνι (όλο το σώμα).
- Πέταγμα μικρού αντικειμένου (σακουλάκι) με ταύτιση χρώματος σε μικρό κώνο.
- Ανάκληση πληροφορίας ανά γνωστική κατηγορία (ζώα, φρούτα).
- Ατομικά αλλά και σε ζευγάρια.

Τραγούδι του Αντίο, κλείσιμο δραστηριοτήτων, αποχαιρετισμός.

Μέσα από τις παραπάνω δραστηριότητες,
τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν,
να εκφράσουν και να κατανοήσουν βαθύτερα τα συναισθήματά τους,
ενισχύοντας έτσι την προσωπική και κοινωνική τους ανάπτυξη.