ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΤΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε και φέτος την επέτειο της ενσωμάτωσης της
Δωδεκανήσου με την μητέρα Ελλάδα .
Βρήκαμε τα Δωδεκάνησα και τα κυκλώσαμε στο χάρτη της Ελλάδας .
Να και το χωριό μας ,τα όμορφα Μαριτσά στο νησί της Ρόδου
Μιλήσαμε για τους κατακτητές που πέρασαν από τα νησιά κατά τη διάρκεια των
χρόνων
Ώσπου στις 7 Μαρτίου 1948 έγινε η επίσημη τελετή της ενσωμάτωσης και το
1955 τα Δωδεκάνησα έγιναν νομός με πρωτεύουσα τη Ρόδο.
Η ελληνική σημαία κυμάτιζε παντού
Αγόρια και κορίτσια αναπαραστήσαμε τα 12 νησιά μας και με χαρά πέσαμε στην
αγκαλιά της μάνας -Ελλάδας !
“Δυστυχισμένα νησάκια” όταν ήταν ιταλικά
και “χαρούμενα νησάκια” όταν έγιναν ελληνικά!
Και φυσικά δραματοποιήσαμε σκηνές από την εποχή της Ιταλοκρατίας ,όταν τα
παιδιά που πήγαιναν στο σχολείο αρνιόντουσαν να μάθουν ιταλικά .Μάλιστα κάποια
παιδιά κρυφά έβγαζαν την ιταλική σημαία και έβαζαν την ελληνική !
Με τη χρήση του σαρωτή στο τάμπλετ του σχολείου όποιο παιδί ήθελε είχε τη δυνατότητα να δει ένα βίντεο για την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου .
Στη γιορτή για την 7η Μαρτίου, αφού θυμηθήκαμε τι γιορτάζουμε στις 7 Μαρτίου και για ποιο λόγο κάνουμε παρέλαση, φτιάξαμε στεφάνια αφιερωμένα στους ήρωες των Δωδεκανήσων και κάναμε τη δική μας κατάθεση στο “Ηρώο” του Νηπιαγωγείου μας…
…και παίξαμε μικρά θεατρικά με την Μάνα Ελλάδα που αγκαλιάζει τα 12 νησιά της.
Κλείσαμε την γιορτή με τα τραγούδια “7 του Μάρτη”, “Αιώνες περιμέναμε” και τον Εθνικό μας ύμνο.
Με την παρέλασή μας κλείσαμε τον εορτασμό της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου
με περηφάνεια και χαρά .
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Έτσι με αφορμή ένα όμορφο βιβλίο <<Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε>> μιλήσαμε με τα παιδιά για όλα όσα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας και να δείχνουμε την αγάπη. Και είναι τόσα πολλά αυτά που μπορούμε να κάνουμε ….εκτός από το να χτυπάμε!
Χέρια που δίνουν αγάπη, εισπράττουν αγάπη, βοηθάνε και έχουν φίλους! Η φιλία είναι ο θησαυρός μας στο σχολείο, ο πλούτος στη ζωή μας!
Επιλέγουμε τη φιλία και απορρίπτουμε τη βία .
Η ομαδική μας αφίσα δίνει αυτό το σύνθημα <<ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ>>
Καταλήξαμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι:
«Τα χέρια δε γκρεμίζουν, μπορούν όμως χαμόγελα εύκολα να χαρίζουν! Με αγάπη, με ευγένεια και τα λουλούδια ανθίζουν!»
Γι΄ αυτό και αποφασίσαμε το “σύνθημά μας” να το κάνουμε ομαδική εργασία…
Εκτός όμως από τα χέρια που μπορεί να αλλάξουν τη διάθεσή μας, πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν και οι λέξεις που χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε στον/η φίλο/η μας…
Έτσι λοιπόν, επισκέφτηκαν το σχολείο μας δύο μήλα…
«Τα δύο μήλα, έμοιαζαν πολύ μεταξύ τους. Ήταν σχεδόν ίδια. Το ένα, επειδή έτυχε να πέσει από το τραπέζι, το κατηγορήσαμε, του μιλήσαμε άσχημα και απότομα! Το άλλο μήλο “το καλό” μήλο, επειδή δεν έφυγε από τη θέση του, του είπαμε λόγια γλυκά, λόγια τρυφερά και χρησιμοποιήσαμε όλες τις ευγενικές λέξεις που γνωρίζαμε…
Όταν αποφασίσαμε να κόψουμε στη μέση τα δύο μήλα, παρατηρήσαμε ότι ενώ εξωτερικά τα μήλα ήταν ίδια, το μήλο στο οποίο μιλήσαμε απότομα και το κατηγορήσαμε ήταν εσωτερικά πληγωμένο… Ενώ το μήλο στο οποίο μιλήσαμε ευγενικά, ήταν εσωτερικά χαρούμενο…»
Μήπως κάπως έτσι γίνεται και η καρδιά κάποιου όταν μιλάμε απότομα; Μήπως πληγώνεται όταν δεν ακούει ευγενικές λεξούλες; Προβληματιστήκαμε αρκετά και βγάλαμε το συμπέρασμα ότι τη φιλία μας και την αγάπη μας, τη δείχνουμε με τα ευγενικά χέρια, αλλά και με τις ευγενικές λέξεις!!!
Ώρα για πείραμα…
Είδαμε πώς μπορεί να είναι η καρδιά ενός ανθρώπου, όταν του μιλάμε ευγενικά…
Τι παθαίνει όμως όταν μιλάμε απότομα; Κάθε φορά πληγώνεται (λίγο ή πολύ… δεν έχει σημασία!)
Και όταν ζητάμε συγγνώμη; Όταν αρχίζουμε να μιλάμε και πάλι ευγενικά;
Η καρδιά, επιστρέφει στο αρχικό της σχήμα, αλλά συνεχίζει να έχει τα σημάδια από τις πράξεις ή τα λόγια που την πλήγωσαν…
Προσπαθήσαμε με καλά λογάκια να επαναφέρουμε την καρδιά στην αρχική της κατάσταση αλλά και πάλι είδαμε ότι τα σημάδια μένουν.
Αφού λοιπόν δεν αγαπάμε την βία μέσα σε ένα τραγούδι κλείσαμε όλα αυτά που μας κάνουν χαρούμενους και φέρνουν την ΕΙΡΗΝΗ στο νηπιαγωγείο μας και στις καρδιές μας.
Επίσης τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα βίντεο που ενίσχυε όσα είχαμε συζητήσει .
Όπως επίσης και το βίντεο
Όπου τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να μιλάνε στους γονείς τους ή στη δασκάλα τους εάν αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία στο σχολείο που αφορά στις σχέσεις τους με τα άλλα παιδιά .
Κλείσαμε την κουβέντα μας με το ανάλογο τραγούδι …
ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΙΑ, ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΧΑΡΑ
Με το άνοιγμα του Τριωδίου άρχισε να φυσά αποκριάτικο αεράκι στο νηπιαγωγείο μας ,δηλαδή κέφι και χαρά ,γιορτινή και χαρούμενη ατμόσφαιρα καθημερινά !
Για την πρώτη Κυριακή του Τριωδίου μια διδακτική ιστορία μας μαθαίνει να είμαστε ταπεινοί και να μην έχουμε εγωισμό . <<Η δύναμη της ταπεινότητας >>
Τα παιδιά μαθαίνουν πως δεν χρειάζεται να καμαρώνουμε υπερβολικά για τις ικανότητές μας. Όλοι έχουμε ταλέντα, αλλά η σεμνότητα είναι αρετή.
Αρχίσαμε την αποκριάτικη διακόσμηση της τάξης μας
Μάσκες, κλόουν
και αστείες φατσούλες!
Βάψαμε με χρώματα στις ακουαρέλες μας
Για την δεύτερη Κυριακή του Τριωδίου μια διδακτική ιστορία μας μαθαίνει τη δύναμη της συγχώρεσης . << Ένα λάθος, μια συγνώμη ,μια αγκαλιά>>
Τα παιδιά μαθαίνουν ότι όλοι κάνουμε λάθη, αλλά όταν αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και ζητάμε συγγνώμη, η αγάπη και η συγχώρεση μας βοηθούν να νιώθουμε ξανά ασφαλείς και αγαπημένοι.
Φτιάξαμε μάσκες και ακούσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου της Ζωρζ Σαρή και την δραματοποιήσαμε.
Κατασκευάσαμε το δικό μας γαϊτανάκι, με τους δικούς μας Αρλεκίνους και το ονομάσαμε το Γαϊτανάκι της φιλίας.
Χορέψαμε και με το Γαϊτανάκι του σχολείου!
Φτιάξαμε μάσκες πιγκουίνων και μάθαμε για την οικογένειά τους.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Ζωρζ Σαρή <<Το γαϊτανάκι>> και μάθαμε να χορεύουμε γύρω από αυτό τραγουδώντας το υπέροχο τραγούδι <<Αν όλα τα παιδιά της γης>>
Η Τσικνοπέμπτη μας έδωσε την ιδέα για ένα ωραίο χορευτικό πάρτι με τις στολές μας και η μέρα γέμισε με αποκριάτικα τραγούδια και χορούς .
Βοήθησαν γονείς και παππούδες και ετοίμασαν σουβλάκια, πίτες και σαλάτα για όλους μας!
Και ο κύριος Ραφαήλ Βασιλόπουλος (φοιτητής) έφερε τα μουσικά του όργανα και περάσαμε υπέροχα!
Παρακολουθήσαμε ένα θέατρο με τίτλο << Ο Αρλεκίνος μοιράζει χαμόγελα>> από την ομάδα του
Λώτινου Ήλιου ,της Άννας Παπαμάρκου ,το οποίο διασκέδασε τα παιδιά, συμμετείχαν διαδραστικά και έφτιαξαν στο τέλος γύψινες μάσκες με φτερά και χρυσόσκονες .
Λίγο πριν κλείσουμε για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας διασκεδάσαμε στο νηπιαγωγείο μας με τις στολές μας, το γαϊτανάκι και με την ιστορία για “Το μαγικό ξόρκι της αποκριάς” της Μάρως Θεοδωράκη.
Για την τρίτη Κυριακή του Τριωδίου μια διδακτική ιστορία μας μαθαίνει να κάνουμε καλές πράξεις και να προσφέρουμε απλόχερα τη βοήθειά μας .
<<Το δάσος της προσφοράς>>
Τα παιδιά μαθαίνουν πως δεν έχει σημασία αν είμαστε μικροί ή μεγάλοι, όλοι μπορούμε να κάνουμε κάτι καλό για κάποιον. Έτσι γινόμαστε «φύλακες της καλοσύνης» στην καθημερινότητά μας !
Έτοιμοι και οι χαρταετοί μας αφού μιλώντας για τα ήθη και έθιμα της Αποκριάς είπαμε και την παράδοση του πετάγματος του χαρταετού την Καθαρά Δευτέρα .
Συμπληρώσαμε τη δραστηριότητά μας λέγοντας και το παραμύθι με τίτλο «ο χαμένος χαρταετός».
Και φυσικά αναπαραστήσαμε πως περάσαμε την Καθαρά Δευτέρα ,πού πήγαμε και τι φάγαμε
Φτιάξαμε και την κυρά Σαρακοστή με τα 7 της πόδια ,όπου κάθε βδομάδα που περνάει της βάζουμε ένα παπούτσι . Μέχρι να ‘ρθει το Πάσχα θα έχει φορέσει και τα 7 για να πάει στην εκκλησία .
Στο νηπιαγωγείο μας, η φιλία δεν είναι απλώς μια λέξη, αλλά μια όμορφη πραγματικότητα που χτίζουμε κάθε μέρα! Μαθαίνουμε πως όταν είμαστε αγαπημένοι, μπορούμε να ξεπεράσουμε κάθε δυσκολία. Ένα μικρό χεράκι που μας κρατά, ένα χαμόγελο, μια συγγνώμη, μια αγκαλιά …..όλα αυτά κάνουν την τάξη μας ένα ζεστό και ασφαλές μέρος για όλους. Για να βοηθήσουμε τα παιδιά να λύνουν τις μικρές διαφορές τους και να γίνονται ακόμα καλύτεροι φίλοι, φτιάξαμε <<Το παγκάκι της φιλίας>> !
Εκεί, όποιος έχει μια παρεξήγηση με έναν φίλο του κάθεται και μαζί προσπαθούν να βρουν μια λύση. Γιατί οι φίλοι πάντα βρίσκουν έναν τρόπο να τα ξαναβρούν, σωστά;
Και για ακόμα πιο μεγάλη ενίσχυση της συνεργασίας ,της αγάπης και της φιλίας μεταξύ μας κάνουμε καλές πράξεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας μας στο νηπιαγωγείο.
Βοηθάμε το φίλο μας όποτε έχει ανάγκη, παραχωρούμε τη σειρά μας , ανοίγουμε την αγκαλιά μας, περιθάλπουμε τον πληγωμένο ….
και τις μετράμε αυτές τις καλές πράξεις με αυτοκόλλητα και κερδίζουμε ένα μικρό βραβείο για το σπίτι .Τι όμορφα να μας καμαρώνουν τα αγαπημένα μας πρόσωπα για την προσφορά μας στο νηπιαγωγείο !
Και επειδή η φιλία γιορτάζεται καλύτερα με τραγούδι, δημιουργήσαμε όλοι μαζί ένα τραγούδι με τίτλο “Γιατί είμαστε φίλοι κολλητοί!”
Με χαρούμενες φωνούλες και γλυκούς στίχους, τραγουδάμε πως η φιλία είναι η δύναμή μας και πως όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τα πάντα!
Οι στίχοι του τραγουδιού μας:
Κι αν μπουν παιδιά αναμεσά μας
θα τα αγαπάμε σε όλη τη ζωή
κι αν πάθουν κάτι θα τους βοηθήσουμε
θα είμαστε εκεί για να φροντίζουμε όλοι μαζί.
Να αγκαλιαζόμαστε και να φιλιόμαστε
και να παίζουμε όλοι μαζί!
γιατί; γιατί; γιατί; γιατί;
γιατί είμαστε φίλοι κολλητοί!
Και η κυρία αναφέρει ρητώς
πως τίποτα δεν μπαίνει ανάμεσά μας εκτός
ένα ωραίο τραγούδι που την καρδιά μας ζεσταίνει
μία χρωματιστή ζωγραφιά που τη μέρα ομορφαίνει
ένα ωραίο βιβλίο που μας ταξιδεύει
ένα ομαδικό παιχνίδι που την παρέα μαζεύει!
Κι αν μπουν παιδιά ανάμεσά μας
θα τα αγαπάμε σε όλη τη ζωή
κι αν χαθούμε θα ξαναβρεθούμε
και θα μείνουμε φίλοι παντοτινοί!
γιατί; γιατί; γιατί; γιατί;
γιατί είμαστε φίλοι κολλητοί!
Ακούστε το τραγούδι μας και ενισχύστε τα παιδιά να καταλάβουν πως με αγάπη και κατανόηση, όλα μπορούν να λυθούν!
Το πόσο σημαντικοί είναι οι φίλοι μας ,το μάθαμε διαβάζοντας το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη, «Το Τικ και το Τακ».
Όταν μαλώνουμε με τους φίλους μας, η καρδιά μας ραγίζει και πονάει. Είμαστε μελαγχολικοί και μόνοι.
Τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνουμε πάλι φίλοι;
Να πούμε συγνώμη, να μιλήσουμε, να κάνουμε μια αγκαλιά, να κάνουμε συμφιλίωση!
Παίρνουμε λοιπόν την «καρτέλα της συμφιλίωσης»
και συζητώντας η καρδούλα μας σταματάει να πονάει γιατί βρίσκει και πάλι το άλλο της μισό!
Ας στηρίξουμε όλοι αυτή την προσπάθεια και στο σπίτι, ( προτροπή προς τους γονείς ) δείχνοντας στα παιδιά πόσο πολύτιμη είναι η φιλία. Μπορούμε να υιοθετήσουμε το παγκάκι της φιλίας και στο σπίτι ,
( ο ωραίος μας καναπές μετατρέπεται ,όποτε χρειάζεται σε παγκάκι της φιλίας )
και εκεί να λύνουμε τις οικογενειακές διαφορές μας , μεταξύ αδερφών…ή μαμάς -παιδιού , ή μπαμπάς -παιδιού !
H συμβουλή του Αϊνστάιν για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών
Μια νεαρή μητέρα ρώτησε τον Αϊνστάιν τι θα μπορούσε να κάνει για να
προετοιμάσει καλύτερα το πεντάχρονο παιδί της για το σχολείο και τη ζωή.
Ήρεμος και χαμογελαστός, ο μεγάλος φυσικός της απάντησε:
– «Να του λέτε παραμύθια».
– «Καλά τα παραμύθια, αλλά τι άλλο;» απόρησε η νέα μητέρα.
– «Πολλά παραμύθια», επέμεινε ο άνθρωπος που σφράγισε τη σύγχρονη επιστήμη.
Και όταν η μητέρα ρώτησε τρίτη φορά, κάπως δύσπιστα:
– «Καλά, εντάξει, αλλά και τι άλλο;», ο Αϊνστάιν είπε πως
– « Δε χρειάζεται τίποτα περισσότερο. Μονάχα κι άλλα παραμύθια.
Πάρα πολλά παραμύθια».
Παραμύθια λοιπόν….πολλά βιβλία …κάθε λογής βιβλίο !
Έτσι στο νηπιαγωγείο αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε για την θεματική προσέγγιση
της Φιλαναγνωσίας με τελικό στόχο να ανοίξουμε τη δανειστική μας βιβλιοθήκη.
Τι είναι βιβλίο και γιατί χρειαζόμαστε τα βιβλία ,είναι θέματα που συζητήσαμε με τα
παιδιά .
Δυο φιλαράκια , ο Γιώργος και η Γιώτα μας παρουσιάζουν πολλά βιβλία. Υπάρχουν
πολλά είδη βιβλίων. Το καθένα κάτι θέλει να μας πει.
Μήπως μας βοηθάνε να λύσουμε προβλήματα;
Πράγματι τα παιδιά προβληματίζονται με διάφορες καταστάσεις του Γιώργου και
της Γιώτας και αναζητούν λύση σε κάποιο ανάλογο βιβλίο.
Π.χ. Πώς θα βοηθήσουν το μπαμπά να φτιάξει πίτσα για όλους ; Πού θα βρούμε τη
συνταγή ; ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ
Π.χ. Πώς θα καταλάβει η Γιώτα τι γράφει το βάζο της μαρμελάδας που έφερε η
γιαγιά της από τη Τουρκία ; ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ
Π.χ. Πονάει το πόδι του Γιώργου μετά το παιχνίδι του μπάσκετ που έπαιξε, πού θα
βρει τις πρώτες ιατρικές πληροφορίες;
ΒΙΒΛΙΟ: ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ
Χρήσιμα πολύ τα βιβλία ! Μήπως να τα προσέχουμε κιόλας;
Τι κάνει χαρούμενο ένα βιβλίο; Τι το κάνει λυπημένο;
Άλλωστε ο Μαξ ,ένας γάτος που ζει σε ένα βιβλίο σχισμένο και ταλαιπωρημένο
ζήτησε τη βοήθεια των παιδιών ώστε όλοι να μάθουν να προσέχουν τα βιβλία .
( Δημιουργία χαρακτήρα με την εφαρμογή https://l-www.voki.com/ )
Έτσι τα παιδιά κατέληξαν στους κανόνες σωστής συμπεριφοράς απέναντι στα βιβλία.
Με ένα παιχνίδι προγραμματισμού τα παιδιά ένα πλέγμα έπρεπε να σκεφτούν και να
προγραμματίσουν να φτάσει στη βιβλιοθήκη χωρίς να περάσει από το δωμάτιο με τα
γλυκά, με το μέλι ,με τις νερομπογιές γιατί έτσι θα λερώσει τα βιβλία.
Μια ομάδα (δύο παιδιών )έκανε τον προγραμματισμό και άλλη ομάδα (πάλι δύο
παιδιά ) εκτελούσαν τις σωστές κινήσεις .( unplugged coding )
Ώρα για τα μέρη ενός βιβλίου και τι χρειάζεται να έχει ο καλός αναγνώστης
(Υλικό από Pinterest)
Εμπλουτίσαμε τη γωνιά γραφής με τις σχετικές λέξεις.
Παρακολουθήσαμε ένα ωραίο βίντεο που ενεργοποιεί την φαντασία των παιδιών σε
σχέση με την ανάγνωση βιβλίων.
Στη συνέχεια, βλέποντας το βίντεο «Το κοριτσάκι που μισούσε τα βιβλία» ανακαλύψαμε τους ήρωες που υπάρχουν στα βιβλία.
Με παντομίμα αναπαραστήσαμε κάποιο ήρωα που οι φίλοι μας έπρεπε να μαντέψουν. Άραγε «Ποιος ήρωας είμαι;»
Τέλος, με διάφορα βιβλία δημιουργήσαμε μια μικρή βιβλιοθήκη και τα παιδιά μας βοήθησαν να βρούμε τα κατάλληλα βιβλία για τους δικούς μας.
Ποιο βιβλίο είναι κατάλληλο
Για τη γιαγιά που της αρέσει να πηγαίνει στην εκκλησία;
· Για τον αδερφό που του αρέσει το ποδόσφαιρο;
· Για τη φίλη που θέλει να γίνει σεφ;
· Για τη μία κόρη που θέλει να γίνει γιατρός;
· Για την άλλη κόρη που ασχολείται με τη ζωγραφική;
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα ανέλαβε να βρει το κατάλληλο βιβλίο για το άτομο που της ανατέθηκε.
Κάπως έτσι βοηθήσαμε και το «κοριτσάκι που δεν αγαπούσε τα βιβλία», να ανακαλύψει τι της αρέσει και της προτείναμε ένα βιβλίο σχετικό με τα ενδιαφέροντα της.
Κι εμείς που τα αγαπάμε τόσο, πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν τα διαβάζουμε;
Μέσα από το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη, «μακάρι να μπορούσα… να διαβάσω» μάθαμε και συζητήσαμε για τη σωστή συμπεριφορά μας απέναντι στα βιβλία!
Μπορείτε να το δείτε πάλι πατώντας στην εικόνα
Δουλέψαμε σε ομάδες και συνεργαστήκαμε για να ξεχωρίσουμε τις εικόνες που μπορούν να κάνουν ένα βιβλίο χαρούμενο και εκείνες που το κάνουν λυπημένο.
Μέσα από βίντεο, γνωρίσαμε «το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί…»
Για ποιον λόγο κρυβόταν στο ράφι της βιβλιοθήκης; Τι φοβόταν;
Όταν τελικά το πήρε κάποιος τι ανακάλυψε το βιβλίο για τον εαυτό του;
Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί:
Με αφορμή την ιστορία ενός άλλου βιβλίου «Το βιβλίο που δε διάβαζε κανείς…», συζητήσαμε για τα διαφορετικά είδη βιβλίων και τα χαρακτηριστικά τους.
«Όλα τα βιβλία δεν είναι ίδια. Μπορεί να μιλάνε για ζώα, για έντομα, για λουλούδια, μπορεί να έχουν διαφορετικές εικόνες ή μπορεί να μην έχουν καμία εικόνα…»
Το βιβλίο που δε διάβαζε κανείς:
Μέσα από τα τραγούδια, ταξιδέψαμε στον μαγικό κόσμο των βιβλίων !
To βιβλίο αγαπώ
Τι να είναι τα βιβλία;
Το βιβλίο
Σαν διαβάζω ένα βιβλίο
Λάχανα και Χαχανα – το βιβλίο
Τα τραγουδήσαμε, τα ζωγραφίσαμε και στο τέλος, φτιάξαμε τα δικά μας «βιβλιοφιλαράκια» που ταξιδεύουν σε τόπους μαγικούς και μακρινούς!
Ήρθε η ώρα για τη δική μας βιβλιοθήκη!!!
Όμως, τι ανακαλύψαμε; Το φιλαράκι μας από το κανόνι της Ειρήνης, ήρθε στο σχολείο μας, διάβασε τα βιβλία που είχαμε στη βιβλιοθήκη μας, αλλά μετά δεν τα έβαλε πίσω στη θέση τους… Πόσο στεναχωρήθηκε γι’ αυτό! Όταν προσπάθησε να το κάνει, δεν τα κατάφερε και τα μπέρδεψε ακόμα περισσότερο! Έτσι αποφάσισε να μας ζητήσει μια μεγάλη χάρη! Να το βοηθήσουμε να τα βάλει πίσω στη σωστή τους θέση! Φυσικά και δεχτήκαμε! Φυσικά και το κάναμε με πολύ μεγάλη χαρά!
Μετά από όλα αυτά που κάναμε , όλα είναι έτοιμα για να λειτουργήσει η δική μας δανειστική βιβλιοθήκη!
Υπάρχει όμως μόνο μια βιβλιοθήκη που μπορούμε να δανειστούμε βιβλία;
Κι όμως… Όχι! Κοιτάξτε ποια μας επισκέφτηκε! Η Κινητή Βιβλιοθήκη του Δήμου Ρόδου!!!
Ήρθε έξω από το σχολείο μας και είχαμε την ευκαιρία να την επισκεφτούμε, να δούμε τα βιβλία που έχει στα ράφια της, να διαλέξουμε αυτά που μας αρέσουν και να τα δανειστούμε! Θα τα επιστρέψουμε την επόμενη φορά που θα έρθει στο σχολείο μας! Μέχρι τότε, τα διαβάζουμε προσεκτικά για να τα επιστρέψουμε ακριβώς όπως τα δανειστήκαμε!
Η θεματική μας προσέγγιση της Φιλαναγνωσίας κλείνει φέτος με κάτι ξεχωριστό .
Την πρόσκληση της συγγραφέως κας Βασιλικής Πίτση για την παρουσίαση του
βιβλίου της “ Ο γαϊδουράκος Θαλής και το τριαντάφυλλο που το έλεγαν ΑΓΑΠΗ “.
Είχαμε διαβάσει στα παιδιά το βιβλίο ,το δραματοποιήσαμε και τα παιδιά
ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους φτιάχνοντας υπέροχες ζωγραφιές !
Όταν ήρθε στο νηπιαγωγείο μας η συγγραφέας αντίκρισε τις αναρτημένες
ζωγραφιές των παιδιών και η υποδοχή της ήταν πολύ συγκινητική για όλους!
Έτσι η συζήτηση με τη συγγραφέα εμπλουτίστηκε με ερωτήσεις από τα παιδιά
ώστε να μάθουν περισσότερα για τη συγγραφική διαδικασία, όπως:
Ποια ήταν η αγαπημένη της ιστορία όταν ήταν παιδί;
Ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο που έγραψε;
Πού βρίσκει έμπνευση για τις ιστορίες της;
Ποιο είναι το αγαπημένο της μέρος για να γράφει;
Ποια ήταν η αφορμή για να γράψει το συγκεκριμένο βιβλίο ;
Και εστιάσαμε στη διαδικασία έκδοσης ενός βιβλίου! Αυτό βοήθησε τα παιδιά να
καταλάβουν ότι πίσω από ένα βιβλίο υπάρχει πολλή δουλειά και συνεργασία.
Αφού έγραψε την ιστορία, τι ήταν το πρώτο πράγμα που έκανε;
Ποιος ήταν ο επόμενος άνθρωπος που διάβασε το βιβλίο της;
Πώς βρήκε έναν εκδότη και τι κάνουν οι εκδότες για το βιβλίο;
Ποιος σχεδίασε τις εικόνες του βιβλίου και πώς συνεργάστηκε μαζί τους;
Πόσος χρόνος χρειάστηκε από την πρώτη ιδέα μέχρι να φτάσει το βιβλίο στα
ράφια των βιβλιοπωλείων;
Πώς ένιωσε όταν είδε το βιβλίο της τυπωμένο για πρώτη φορά;
Τι είναι το πιο δύσκολο και το πιο χαρούμενο μέρος αυτής της διαδικασίας;
Σε ποιον χάρισε το πρώτο βιβλίο ;
( Μα φυσικά στον πολυαγαπημένο της εγγονό Κώστα ,που είναι μαθητής του
νηπιαγωγείου μας ! Πόσο χαρούμενος ήταν που η γιαγιά του μιλούσε στα
παιδιά και βρισκόταν στο σχολείο του ! )
Όλοι πήραμε τα ενθύμια μας από την όμορφη βιβλιοπαρουσίαση ,συγγραφέας
,παιδιά ,εκπαιδευτικοί !
Η χαρά όλων μας ήταν εμφανής γιατί μέσα στην καρδιά μας είχε φωλιάσει για
τα καλά η ΑΓΑΠΗ !!
Το πιο σημαντικό κομμάτι αυτής της δράσης ήταν ότι στο νηπιαγωγείο μας
στήθηκε μια γωνιά βιβλίου όπου γονείς και παιδιά μπορούσαν να
προμηθευτούν το βιβλίο γνωρίζοντας πως τα χρήματα πηγαίνουν στην
Ογκολογική κλινική του Νοσοκομείου Ρόδου .
Τέλος, δώσαμε στα παιδιά μια έρευνα για το σπίτι για να δούμε τι βιβλία υπάρχουν στις βιβλιοθήκες τους .
Τα αποτελέσματα της έρευνας τα καταγράψαμε σε ένα ραβδόγραμμα
(εφαρμογή Microsoft excel ) ποιες κατηγορίες βιβλίων έχουμε σπίτι μας οι περισσότεροι. Άρα μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στα βιβλία αυτά κάθε φορά που θέλουμε να απασχοληθούμε δημιουργικά στο σπίτι μας
Εγγράφονται τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2021 , από
1-1-2021 έως και 31-12-2021
Η εγγραφή προνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.
Τα παιδιά που θα εγγραφούν πρέπει να κατοικούν στην Κοινότητα Μαριτσών που είναι η σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου μας.
Για την ηλεκτρονική εγγραφή οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) με τους κωδικούς taxisnet και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή
εγγράφου, σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο
έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας
γ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα(αποχώρηση στις 16:00), ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (προσέλευση αποκλειστικά 7:45-8:00 ΚΑΙ ΜΟΝΟ για τα παιδιά που εγγράφονται στο Ολοήμερο)
δ) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
ε) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου».
Για την οριστική υποβολή της αίτησης, απαιτείται να προσκομίσετε στην σχολική μονάδα τα παρακάτω δικαιολογητικά:
Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του νηπίου, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
Ατομικό Δελτίο Υγείας του παιδιού ,συμπληρωμένο από τον παιδίατρο( το έντυπο δίδεται από το νηπιαγωγείο)
Αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα, εφόσον το έχετε αιτηθεί (το έντυπο δίδεται από το νηπιαγωγείο).Τα παιδιά στο ολοήμερο εγγράφονται χωρίς προϋποθέσεις.
Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Υπεύθυνη Δήλωση (άρθρο 8 Ν.1599/1986), του έτερου γονέα/κηδεμόνα ( σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της εφαρμογής gov.gr ή που να φέρει το γνήσιο της υπογραφής ) για την συναίνεση του στην εγγραφή του παιδιού.
Τα παραπάνω δικαιολογητικά πρέπει να κατατεθούν στο σχολείο μας από:
5-3-2025 έως 24-3-2025
ύστερα από τηλεφωνική συνεννόηση με την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου
ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1: Το Πιστοποιητικό γέννησης του παιδιού θα αναζητηθεί αυτεπάγγελτα από το σχολείο μας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2:Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής :
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5)νήπια/προνήπια.
Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Στις 30 Ιανουαρίου, κάθε χρόνο, γιορτάζουμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών, όπως καθιερώθηκε από το 1100 μ.Χ.. Η γιορτή τους, από το 1842, λέγεται και Γιορτή των Γραμμάτων, μια και οι Τρεις Ιεράρχες ήταν Μεγάλοι Δάσκαλοι αλλά και Πατέρες της Εκκλησίας. Τιμήσαμε τον Μέγα Βασίλειο, τον Ιωάννη το Χρυσόστομο και το Γρηγόριο το Θεολόγο στο νηπιαγωγείο μας κάνοντας αναφορά στο έργο τους, στο λόγο τους και στην προσφορά τους στην ανθρωπότητα . Τα παιδιά έμαθαν πως ήταν άνθρωποι μορφωμένοι, σοφοί δάσκαλοι, φημισμένοι ρήτορες και συγγραφείς. Πρόσφεραν πάρα πολλά στα γράμματα, διαθέτοντας ολόκληρη την περιουσία τους. Ήταν ευσεβείς Ιεράρχες, επιφανείς θεολόγοι, με κοινωνική προσφορά και φιλανθρωπικό έργο, που διέθεσαν τη ζωή τους στην πίστη τους για το Χριστό. Στο σημείο αυτό σταθήκαμε στη γνωστή <Βασιλειάδα> που ίδρυσε ο Μέγας Βασίλειος και τι πρόσφερε στους ανθρώπους της εποχής ως βοήθεια . Τα παιδιά την έφτιαξαν σε μακέτα και βίωσαν το έργο του Μέγα Βασιλείου. Μέσω μιας παρουσίασης είδαμε εικόνες για τους 3 Ιεράρχες και μάθαμε πολλά για τη ζωή και το έργο τους .
Ακούσαμε το Απολυτίκιό τους
Μάθαμε την παρακάτω προσευχούλα: Τα χεράκια μου σταυρώνω, Τη φωνούλα μου υψώνω Και σας παρακαλώ θερμά Ιεράρχες ταπεινά Εσείς που είστε οι Φωστήρες Και του κόσμου οι Σωτήρες Φωτίστε κι εμένα το μικρό Να είμαι πρώτο στο σχολειό!
Φτιάξαμε ένα “μικρό βιβλίο ” με τα σοφά λόγια των 3 Ιεραρχών και το πήραμε μαζί μας στο σπίτι!
Εκκλησιαστήκαμε και κοινωνήσαμε . Ακούσαμε και τον υπέροχο λόγο που εκφώνησε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κα Γεωργία Βουσδούκου απευθυνόμενη σε πλήθος κόσμου, μαθητές και εκπαιδευτικούς .
Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε η κοπή της βασιλόπιτας.
Και τα παιδιά παρουσίασαν την ιστορία της βασιλόπιτας με ένα θεατρικό!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΦΩΤΙΣΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Γυρίσαμε στο σχολείο μετά τις γιορτές με κέφι και χαρά και όρεξη να δουλέψουμε
και να παίξουμε ξανά με τους φίλους μας .
Με το ζάρι των διακοπών είπαμε πώς περάσαμε τις γιορτές.
Υποδεχτήκαμε το 2025 με χαρά και αποχαιρετήσαμε το 2024 μέσα από θεατρικούς
ρόλους . Καλωσορίσαμε το νέο χρόνο με τους 12 μήνες του . Μετρήσαμε πόσους μήνες θα
είμαστε ακόμα στο νηπιαγωγείο μέχρι το καλοκαίρι ! !
-Τόσο λίγο ;;; είπαν τα παιδιά !!
Αφηγηθήκαμε στα παιδιά το λαϊκό παραμύθι ” Η κυρά-Καλή και οι δώδεκα μήνες” και μάθαμε να αγαπάμε όλους τους μήνες με τα καλά τους και τα κακά τους.
Κι επειδή το παραμύθι δεν είχε εικόνες ,αποφασίσαμε να γίνουμε εικονογράφοι και να τις ζωγραφίσουμε!
Το βιβλίο που φτιάξαμε μπορείτε να το “ξεφυλλίσετε ψηφιακά” πατώντας στην παρακάτω εικόνα.
Παίξαμε ένα θεατρικό με το παραμύθι της “Κυρά Καλής “.
Φτιάξαμε τη νέα χρονιά με αριθμούς
Δουλέψαμε σε ομάδες και φτιάξαμε το 2025 με μακαρόνια ,με πλαστελίνη,
με σύρματα πίπας, με τα τουβλάκια …..
και με την τεχνική του ψηφιδωτού
Ευχηθήκαμε για τη νέα χρονιά να έχουμε υγεία και είπαμε τι άλλο επιθυμούμε !
Και αυτή τη χρονιά βάλαμε στόχους και υποσχεθήκαμε πως θα προσπαθήσουμε
να τους πετύχουμε. Όπως κάνουμε στο παιχνίδι μας με τον αληθινό στόχο…
Τα παιδιά σε πράσινα συννεφάκια ζωγράφισαν τους στόχους τους σχετικά με το τι
θέλουν να μάθουν τη νέα χρονιά
και τους αποτύπωσαν και στο χαρτί τους.
Ξεστολίσαμε το δέντρο μας μέσω ενός παιχνιδιού σε ομάδες ,με το ζάρι μας και με
στόχο να μαζέψουμε τις περισσότερες μπάλες στο καλάθι μας . Κέρδισε η ομάδα που
μάζεψε τις περισσότερες μπάλες.
Φτιάξαμε και κόψαμε με τα παιδιά τη βασιλόπιτα του νηπιαγωγείου μας ( μια για
κάθε τμήμα )
Τα τυχερά παιδάκια που βρήκαν το φλουρί!!! Πήραν δώρο από ένα βιβλίο!!!
Μια παρουσίαση με την ιστορία της βασιλόπιτας και για τον δικό μας Άγιο Βασίλη
εξήγησε στα παιδιά το όμορφο αυτό έθιμο.
Η αγαπημένη γιορτή των παιδιών πλησιάζει και στο νηπιαγωγείο μας λίγο πριν τον ερχομό του Δεκέμβρη φύσηξε χριστουγεννιάτικο αεράκι .
Αλήθεια ,τι είναι Χριστούγεννα ;
Έδωσαν τις πρώτες απαντήσεις οι οποίες καταγράφηκαν σε ιστόγραμμα μέσω της εφαρμογής bubbl.us
Όμως τα παιδιά έπρεπε να βρουν ,να ψάξουν και να απαντήσουν με σιγουριά…..
Στα βιβλία και στο διαδίκτυο βρήκαν πολλές πληροφορίες .
Έτσι κατέληξαν πως η Γέννηση του Χριστού είναι τα Χριστούγεννα και με χαρά ετοίμασαν τη φάτνη
Κάναμε αναπαράσταση της γέννησης για να βιώσουμε όσα διαβάσαμε
Η φάτνη με της πήλινες φιγούρες ,το μεγάλο αστέρι ,τον άγγελο και τα ζώα μας βοήθησαν να εμπεδώσουμε την ιστορία της γέννησης και με το τάμπλετ τα παιδιά σκάναραν σχετικά βίντεο για όσα ήθελαν να δουν.
Χάρτινες φάτνες διακόσμησαν τα ταμπλό μας φτιαγμένες με κατάνυξη και αγάπη από τα χεράκια μας .
Μέσα από το χριστουγεννιάτικο τραγούδι ” Μην ξέρετε γιατί” μάθαμε για όλα αυτά που κάνουν την καρδούλα μας να χαίρεται τα Χριστούγεννα, με το πιο σημαντικό τη “Γέννηση του Χριστού” μας , την οποία αποτυπώσαμε σε μία ομαδική εργασία.
Ακούσαμε επίσης τα τραγούδια
¨Ο Βοσκός” από τη συλλογή “Πατημασιές στο χιόνι”
Φουρ φουρ φουρ ( Τρεις σοφοί τρεις βασιλιάδες) – Κατερίνα Κάιφα
Ο μικρός τυμπανιστής
και μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια, άλλοτε σαν βοσκοί, σαν μάγοι, σαν μικρά παιδιά κρατώντας το τύμπανό τους “προσκυνήσαμε” το μικρό Χριστό!
Μελετήσαμε τον πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα “Κάλαντα” και ανοίξαμε την πινακοθήκη στην τάξη μας.
Και συμπληρώσαμε στον πίνακα ότι έλειπε.
Γίναμε μικροί τυμπανιστές και είπαμε τα κάλαντα του χωριού μας!
Οι παλάμες των παιδιών έγιναν ελατάκια και φτιάξαμε ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα. Κάθε ελατάκι έκρυβε μία αποστολή που δεν ήταν άλλη παρά μια πράξη αγάπης για τον διπλανό μας ,το φίλο μας ,τον συμμαθητή μας !
Στολίσαμε το δέντρο μας και μιλήσαμε για τα έθιμα των Χριστουγέννων
Το δέντρο μας πλαισίωσαν τα αστέρια των ευχών όπου τα παιδιά έγραψαν τι επιθυμούν να έχουν τα παιδάκια όλου του κόσμου …
Οι ευχές μας γράφτηκαν και στα κλαδάκια των δέντρων κι έτσι “Τα δέντρα των ευχών” μας θύμιζαν καθημερινά όλα όσα επιθυμούσαμε να συμβαίνουν στο κόσμο για να είναι χαρούμενος.
Στηρίξαμε το πρόγραμμα Make A Wish
και στολίσαμε τα αστέρια από το << Make A Wish >>που αγόρασαν τα παιδιά και οι γονείς
Τα παιδιά φωτογράφισαν τα δικά τους δέντρα και φτιάξαμε ένα ψηφιακό βιβλίο ( μέσω της εφαρμογής Book Creator ) όπου τα παρουσιάζουμε σε όλους.
Με χάρτινους γλόμπους που είχαν τις φωτογραφίες των παιδιών στολίσαμε ένα δέντρο από κορδέλες στην πόρτα της τάξης μας .
Με τέμπερες και πινέλα ζωγραφίσαμε τα χριστουγεννιάτικα δεντράκια μας
και με όμορφα κεράκια διακοσμήσαμε την τάξη μας
Μάθαμε τα κάλαντα και ακούσαμε κάλαντα από διάφορα μέρη της Ελλάδας ,αλλά περισσότερο δώσαμε βάση στα κάλαντα του τόπου μας ,μάθαμε τα κάλαντα των Μαριτσών.
Παίξαμε και χορέψαμε με τα αλεξανδρινά λουλούδια των Χριστουγέννων
Παίξαμε στον υπολογιστή μετά από όλα όσα μάθαμε για τα Χριστούγεννα το ψηφιακό παιχνίδι WORDWALL << Χριστούγεννα ή άλλη γιορτή >>
Διαβάσαμε διάφορα βιβλία όπως, “Η γέννηση του Ιησού Χριστού “, “Η Φρικαντέλα ,η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα”, “Ένα παράξενο χριστουγεννιάτικο δέντρο”, ” Ένα ελατάκι για τον Τάκη “, “Η Πετρόσουπα”, ” Ο εγωιστής γίγαντας “, “Ο μικρός κοκκινολαίμης “, “Ο μικρός τυμπανιστής “, ” Ο δικός μας Άγιος Βασίλης “,
” Μια ευχή για τα Χριστούγεννα “,
“Το αστεράκι που έτρεχε να συναντήσει τα Χριστούγεννα”,
“Το γέρικο βόδι”,
“Το χριστουγεννιάτικο καρύδι”, ” Ο Τέταρτος μάγος “.
Ενδεικτικές φωτογραφίες από κάποιες δραματοποιήσεις:
Πετρόσουπα
Ο μικρός Κοκκινολαίμης
Ο Τέταρτος Μάγος μας έδωσε την έμπνευση για ομαδική εργασία που στόλισε το ταμπλό μας .
Η δεύτερη εβδομάδα κύλησε με τον Άγιο Βασίλη και στο νηπιαγωγείο έγιναν πολλές ετοιμασίες για να τον υποδεχτούμε :
Στολή ,τάρανδοι και πολλά παιχνίδια
Τα παιδιά με τους γονείς έφτιαξαν στο σπίτι μποτούλες του Άι Βασίλη με σκοπό να γίνει ανταλλαγή μεταξύ των παιδιών .
Ένα επιτραπέζιο << Ποιό αρνάκι θα φτάσει πρώτο στη φάτνη >> και ένα παιχνίδι με μαγνήτες << Φτιάξε το πρόσωπο του Άι Βασίλη >> καθώς τα δύο βιβλία δραστηριοτήτων και δύο τόμπολες διασκέδασαν δημιουργικά τα παιδιά .
Επίσης διασκεδάσαμε ψάχνοντας τη σωστή θέση της μύτης του Ρούντολφ!
Στην “Γωνιά γραφής” τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν τις χριστουγεννιάτικες κάρτες τους και να γράψουν τις ευχές τους.
Φτιάξαμε μπισκοτάκια μαζί με τα παιδιά και το νηπιαγωγείο μας μοσχομύρισε βουτυρένιες μυρωδιές.
Τα παιδιά παρακολούθησαν δύο θεατρικές παραστάσεις στο χώρο του νηπιαγωγείου μας . << Ο Καρυοθραύστης και ο βασιλιάς των ποντικών >> και << Τα ξωτικά του Άι Βασίλη >>
Συγκεντρώσαμε τρόφιμα για το φιλανθρωπικό σύλλογο της Μητρόπολης Ρόδου και τα παραδώσαμε στον πατέρα Θεόφιλο.
Λίγο πριν κλείσουμε πήγαμε στην εκκλησία και κοινωνήσαμε .Μετά μια όμορφη έκπληξη μας περίμενε στην καφετέρια Village .Παιδιά και δασκάλες κεραστήκαμε ζεστούς νόστιμους λουκουμάδες .Πόσο τους απολαύσαμε !
Την τελευταία μέρα τα παιδιά ,στα πλαίσια μιας μικρής γιορτής ανακάλυψαν τα δώρα τους (βιβλία ) μέσω ενός παιχνιδιού κρυμμένου θησαυρού, πήραν έπαινο συμμετοχής και όλα μαζί ήπιαν το << τσάι της αγάπης >> όπου το συνόδευσαν με τα μπισκοτάκια που φτιάξαμε .Στο τέλος έψαλλαν τα κάλαντα στους γονείς .
Ένα γράμμα μας προτρέπει να βρούμε τα δώρα μας
Χωριζόμαστε σε ομάδες
βρίσκουμε τα στοιχεία
συνεργαζόμαστε
και ανακαλύπτουμε τα δώρα μας!!!!
Πήραμε και το βραβείο μας!
Πίνουμε όλοι μαζί το τσάι της αγάπης με τα μπισκοτάκια της αγάπης!
Οι χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας έφτασαν στα σπίτια των παιδιών με χαρά
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά να κατανοήσουν πως ο
καθένας είναι ξεχωριστή και μοναδική προσωπικότητα που σέβεται και
αποδέχεται την προσωπικότητα του άλλου
Να ευαισθητοποιηθούν και να αντιληφθούν έννοιες όπως αλληλοσεβασμός,
σεβασμός στην διαφορετικότητα, συνεργασία/συνεργατικότητα, αντιμετώπιση
διακρίσεων, κοινωνική ευαισθησία.
Το νηπιαγωγείο, ως µέρος του εκπαιδευτικού συστήµατος οφείλει να επισημάνει
και να εξυμνήσει τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού και να τα βοηθήσει να
αντιληφθούν τι σημαίνει ΜΟΝΑΔΙΚΟ.
Μοναδικό σημαίνει ότι κάθε παιδί έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του
ενδιαφέροντα, τις δικές του προτιμήσεις, το δικό του ρυθμό ανάπτυξης και
εξέλιξης, τη δική του προσωπικότητα γενικότερα. Ο καθένας αποδέχεται τον
εαυτό του και σέβεται την προσωπικότητα του άλλου.
Έτσι διαμορφώνουμε υπεύθυνους, χρήσιμους και δημιουργικούς πολίτες,
εφοδιασμένους με τις Ικανότητες του 21ου αιώνα αλλά κυρίως ευτυχισμένους
ανθρώπους που θα έχουν μάθει να συνυπάρχουν ,να συνεργάζονται και να
σέβονται τον συνάνθρωπό τους.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ
Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία,
Συνεργασία, Δημιουργικότητα).
Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή
επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή
κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας,
επικοινωνίας και συνεργασίας).
Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση
και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Υπευθυνότητα).
Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού
ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής
περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα).
Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές,
παιχνίδια, εφαρμογές.
Στρατηγική σκέψη( επίλυση προβλημάτων).
Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός.
1ο Εργαστήριο
Δέσιμο ομάδας
« Ο Ζωγράφος κύριος Καρμπόν μας ζωγραφίζει »
1.Ένας ζωγράφος από το Παρίσι ζητά να μας
κάνει τα πορτρέτα.
2. Καταιγισμός ιδεών : Τι θα απεικονίσει
άραγε ο ζωγράφος; Με ποια χαρακτηριστικά
μας θα ασχοληθεί; Τι χρώματα θα
χρησιμοποιήσει; Έχουμε όλοι τα ίδια
χαρακτηριστικά ; Τι μπορούν να δουν τα
μάτια του ; Τι δεν μπορούν να δουν ;
3. Φτιάχνω το πορτρέτο μου ( κοιτάζω τον
καθρέφτη)
2ο Εργαστήριο
« Πες μας ποιος είσαι»
1. Ο κος Καρμπόν μας ζωγραφίζει όλους
ίδιους .Ίδια μαλλιά, ίδια μάτια ,ίδιο
χρώμα δέρματος …
2. Τι μου λέει ο καθρέφτης
3. Αναγνώριση των χαρακτηριστικών μας
4. Παρουσίαση του εαυτού μας .
Η Ρούλα, η μασκότ της τάξης μας έπαθε αμνησία! Τώρα πρέπει να μας γνωρίσει ξανά!
5.Αναγνωρίζω το όνομά μου
6.Χορεύω με το όνομά μου
7.Βρίσκω το αρχικό γράμμα του ονόματός μου μέσα στο σιμιγδάλι
6. Βιβλίο « Μακάρι να μπορούσα να πιστέψω στον εαυτό μου ».
7. Animation « Μπορώ να τα καταφέρω »
8. Το κουτί της αυτοεκτίμησης
Καταγράφουμε τι μπορούμε να κάνουμε κάθε φορά και βάζουμε νέους στόχους με αυτά που θέλουμε να καταφέρουμε.
5ο Εργαστήριο
« Να γίνουμε ομάδα;»
1. Θεατρικό « Είμαστε ένα κομμάτι του παζλ »
2. Συνθέτουμε το παζλ όλοι μαζί.
3. Κατασκευάζουμε κομμάτι παζλ ως ανθρωπάκι.
6ο Εργαστήριο
« Ώρα για δράση, μέσα από την ομάδα »
1. Δημιουργία αφίσας
2. Σύνθημά μας:
« ΚΙ ΑΝ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ, ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΜΕ »
και
« ΟΛΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΕΞΙΣΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ »
7ο Εργαστήριο
Αξιολόγηση
Τα παιδιά στέλνουν μήνυμα προς τον κ. Καρμπόν και του δίνουν οδηγίες για το πως πρέπει να τους ζωγραφίσει ,ανακεφαλαιώνοντας ότι αποκόμισαν για τον εαυτό τους και τους άλλους. Και επιτέλους ο κ. Καρμπόν καταφέρνει να μας ζωγραφίσει σωστά!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή