Πετούν τα πεταλούδια κι ανθίζουν τα λουλούδια…
Το σχολείο μας γέμισε με χρώματα και δημιουργίες τις άνοιξης! Λουλούδια και έντομα έκανα την εμφάνιση τους και οι μαθητές μας τους έδωσαν την καλύτερη τους εκδοχή, χρησιμοποιώντας μαρκαδόρους, ψαλίδι, χαρτόνι … Και πάντα μέσα στην καρδία της άνοιξης η πιο γλυκιά γιορτή … Καλώς ήρθες άνοιξη & χρόνια πολλά ΜΑΜΑ !
Καλή Πρωτομαγιά!!!
Καλό μήνα και καλή πρωτομαγιά!!!
Η πρώτη μέρα του Μάη, είναι γνωστή ως η γιορτή των λουλουδιών. Το έθιμο της Πρωτομαγιάς, είναι η να στολίζουμε τις πόρτες των σπιτιών με στεφάνια λουλουδιών. Είναι ένα έθιμο ερχόμενο από τα πολύ παλιά χρόνια και τότε συμβόλιζε την υποδοχή της δύναμης της φύσης στο σπιτικό και εμείς με τη σείρα μας το συνεχίζουμε μέχρι σήμερα!
Ήρθε πάλι Πασχαλιά …!
Ο καιρός περνάει γρήγορα και έφτασε σιγά- σιγά και το Πάσχα, φέρνωντας μαζί του τις Άγιες Μέρες και τις παραδόσεις μας !
Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη γιορτή του Πάσχα με οδηγό το βιβλίο “Η ιστορία του Πάσχα” το οποίο εξηγεί με απλά λόγια στα παιδιά τα γεγονότα της Μ. Εβδομάδας. Οι μέρες κύλησαν στο σχολείο σε Πασχαλινή διάθεση με τραγούδια και γέμισαν με δημιουργικές κατασκευές, ζωγραφιές και ενθύμια!
Καλό Πάσχα με υγεία και Άγιο Φως στα σπίτια όλων!!!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων_Συναισθήματα
Το πρόσωπο μας είναι ο καθρέφτης των συναισθημάτων μας…
Στα πλαίσια του εργαστήριου δεξιοτήτων με θέμα τα “Συναισθήματα„, η συζήτηση ξεκίνησε με το ότι όλοι μας νιώθουμε συναισθήματα ανάλογα με τα γεγονότα, την ψυχική μας κατάσταση και τη διάθεση μας σε μια δεδομένη στιγμή. Στη συνέχεια, τα διαχωρίσαμε σε θετικά και αρνητικά συναισθήματα . Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με κάρτες. Έπειτα, ζωγραφίσαμε το κάθε συναίσθημα, κατασκευάσαμε τον «τροχό των συναισθημάτων» και φτιάξαμε μια ομαδική εργασία, «το λουλούδι που αισθάνεται».
Σε αυτό το εργαστήριο δεξιοτήτων, συμμετείχε και το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας.
25η Μαρτίου 1821_Χρόνια Πολλά Ελλάδα!
Χρόνια πολλά Ελλάδα!
Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή…
Στις 25 Μαρτίου έχουμε διπλή γιορτή. Θρησκευτική και εθνική.
Η εκκλησία μας γιορτάζει τον Ευαγγελισμό της Παναγίας.
Γιορτάζει όμως και η πατρίδα μας, η Ελλάδα, γιατί μια τέτοια μέρα, στις 25 Μαρτίου 1821, οι Έλληνες αποφάσισαν να ξεσηκωθούν, να πολεμήσουν και να διώξουν τους Τούρκους μακριά από την Ελλάδα.
Σήμερα, στρέφοντας τη μνήμη/τη σκέψη μας πίσω στο μεγάλο και σημαδιακό εκείνο σταθμό της ιστορίας μας, τιμούμε και δοξάζουμε τους αγωνιστές προγόνους μας που πολέμησαν και θυσιάστηκαν για την λευτεριά.
Χρέος μας είναι , λοιπόν, να διδαχθούμε από τις αρετές των προγόνων μας. Το θάρρος και η ανδρεία τους να γίνουν οι οδηγοί που θα κατευθύνουν τις πράξεις μας.
Η Σχολική μας γιορτή, πραγματοποιήθηκε απο τους μαθητές γεμάτη με ποιήματα, τραγούδια και χορό προς τιμήν της 25ης Μαρτίου του 1821.
Οι δημιουργίες μας:
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026
Ξεκινούν σήμερα Σάββατο 1η Μαρτίου οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία καθώς και στην Ά Δημοτικού των μαθητών που την επόμενη σχολική χρονιά, 2025 – 2026, θα εισαχθούν στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα οι εγγραφές μαθητών στο Νηπιαγωγείο και στην Α’ Δημοτικού για την σχολική χρονιά 2025-26 θα γίνουν αποκλειστικά το διάστημα από το Σάββατο 1η Μαρτίου έως και την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 μέσω της πλατφόρμας proti-eggrafi.services.gov.gr. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133).
Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.
Η διαδικασία για την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής
– Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
– Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
– Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
– τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα.
– Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
– τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
– τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
– εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
– τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα.
Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται:
– Η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής,
– Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.),
– Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
– Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων_Τρέχει,τρέχει το νερό…
Το νερό είναι πηγή ζωής… πόσο γνωστό και οικείο και η αξία του σπουδαία και τόσο σημαντική!
Στα πλαίσια του εργαστήριου Δεξιοτήτων «τρέχει, τρέχει το νερό », συζητήσαμε για την σημαντικότητα του νεκρού ως αγαθό στον άνθρωπο, πειραματιστηκαμε και παίξαμε με το νερό, ζωγραφίσαμε, γίναμε επιστήμονες δουλεύοντας επιστημονικά( παρατηρώ, προβληματίζομαι, ερευνώ, πειραματίζομαι, συλλέγω αποτελέσματα , καταλήγω σε συμπέρασμα). Φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με τον κύκλο του νερού. Τέλος, στην κατηγορία «Ενεργός πολίτης», τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους “βιβλίο„, αφού πρώτα αναφερθήκαμε στο τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε υπεύθυνοι απέναντι στο περιβάλλον και στη συνέχεια αποτυπώσαν τους κανόνες σχετικά με τη σωστή χρήση του νερού.
Απόκριες = Γιορτή & Χαρά
Εργαστήριο Δεξιοτήτων_Μονά-δίκη μου Οικογένεια
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές μας χρείαστηκε να «ξανασυστηθούν». Μέσα από αυτό το πρόγραμμα θέλουμε να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους, να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας» και να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας.
Ακούσαμε το ψηφιακό παραμύθι “Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ιωάννας Μανάφη. Συζητήσαμε για την αξία της οικογένειας, ανεξαρτήτως τύπου και δομής. Επίσης, αναρωτηθήκαμε «Τι πραγματικά χρειάζεται μια οικογένεια;» και οι μικροί μαθητές προσπάθησαν να βρουν την απάντηση μέσα από τις λέξεις αγάπη, ζεστασία, φροντίδα, αγκαλιά……
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΕΔΩ
http://play.byethost8.com/elfi/?i=2
Στη συνέχεια, οι μαθητές ζωγράφισαν το σπίτι τους και την οικογένεια τους.