Η διαδήλωση των ζώων! Γνωρίζω τα ζώα προς εξαφάνιση στη Ελλάδα!

Μέσα από την ενότητα ‘Ζώα σε χειμερία νάρκη’, μάθαμε για τα ζώα πώς ζουν, πού κοιμούνται το Χειμώνα,τι τρώνε και μπήκαμε στη θέση τους με μουσικοκινητικά παιχνίδια και άλλες δραστηριότητες ώστε α καταλάβουμε από τι κινδυνεύουν, τι χρειάζονται για να επιβιώσουν και τι θα ήθελαν από τους ανθρώπους αν μπορούσαν να μας μιλήσουν. Έτσι φτιάξαμε με ανακυκλώσιμα υλικά ζωάκια και καταγράψαμε τις πιθανές τους επιθυμίες. Φτιάξαμε μάσκες και γίναμε ο καθένας το αγαπημένο του ζωάκι. Αποφασίσαμε να κάνουμε μια ειρηνική διαδήλωση στο δάσος χορεύοντας. Καταγράψαμε τα αιτήματα μας σε πλακάτ από χαρτί ανακυκλώσιμο και ξεκινήσαμε με την ελπίδα να μας ακούσουν και οι κυνηγοί που ταράζουν τον ύπνο των ζώων και κάποια από αυτά απειλούνται και με εξαφάνιση!

Η αυτοσχέδια φώκια Μονάχους-Μονάχους από υλικά ανακύκλωσης ήταν η αφόρμηση για το θέμα της προστασίας των ζώων υπό εξαφάνιση στην Ελλάδα. Μέσα από συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, τις

ερωτήσεις – απαντήσεις, την παρατήρηση, την εργασία σε ομάδες, το παιχνίδι ρόλων τα παιδιά γνώρισαν, έμαθαν, προβληματίστηκαν, οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα, αποφάσισαν να δράσουν για το καλό των ζώων προς εξαφάνιση. Στην πρώτη φάση με τη βοήθεια της κούκλας τα παιδιά κατέθεσαν απόψεις για το τι ήξεραν για τα ζωάκια αυτά και διερευνήθηκαν οι γνώσεις τους επάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, έγινε επίδειξη σχετικού εποπτικού υλικού, ανάγνωση παραμυθιών για τα ζώα αυτά. Έμαθαν πού μένει το καθένα και τα τοποθέτησαν επάνω στο χάρτη της Ελλάδας. Τέθηκαν προβληματισμοί σχετικά με το πώς, το γιατί το πού και το τι πρέπει να γίνει για να γίνουν καλύτερα κάποια πράγματα σχετικά με τη ζωή τους..Τα παιδιά έμαθαν για τους οργανισμούς που τα προστατεύουν όπως ο Αρκτούρος κλπ, και μας ενημερώνουν με διάφορο υλικό πιο πολύ διαδικτυακά για το θέμα. Χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να φέρει πληροφορίες για ένα από τα ζώα που μας απασχόλησαν. Η φώκια Μονάχους-Μονάχους, η χελώνα Καρέτα-Καρέτα, η καφέ αρκούδα..  Στη δεύτερη φάση επιδιώχθηκε η  συναισθηματική κινητοποίηση των παιδιών, σχετικά με τους

κινδύνους που απειλούν τα ζώα, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισής τους, μέσα από διάφορες δραστηριότητες, με τη συμμετοχή όλων των παιδιών. Μπήκαμε στη θέση των ζώων και με δραστηριότητες μουσικοκινητικών παιχνιδιών, ενσυναίσθησης, δραματοποίησης σχετικών παραμυθιών, όπως κάνε πώς περπατάει η καφέ αρκούδα τι την ενοχλεί, τι μπορεί να πάθει από τους ανθρώπους, τι συμβαίνει στο δάσος, τι αισθάνεται η χελώνα μέσα στα δίχτυα των ψαράδων, τι φοβάται η φώκια όταν την πλησιάζουν οι κολυμβητές;…Τα παιδιά οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα για το τι είναι καλό για τα ζώα αυτά και τι δεν είναι και αποτελεί απειλή εξαφάνισης. Μάθαμε και κατανοήσαμε γιατί αυτά ειδικά τα ζώα κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Τους λόγους και τις αιτίες και βέβαια όλα καταγράφτηκαν ή σε ατομικές κατασκευές ή σε ομαδικές. Έτσι στην Τρίτη φάση τα νήπια ενεργοποιήθηκαν ώστε με καταγραφές των απόψεών τους μέσα από τις όμορφες κατασκευές

, να αναλάβουν δράση που μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου περιβαλλοντικού προβλήματος και

αφορά τη δημιουργία μιας παρουσίασης, που έχει ως στόχο την ευρύτερη ενημέρωση και κοινοποίηση του. Η απόφαση ήταν να επικοινωνικοποιηθούν όλα αυτά με όλους τους επιτρεπτούς τρόπους λόγω της γενικότερης κατάστασης.!

.!

Αφήστε μια απάντηση