Με την απονομή Ευρωπαϊκής Ετικέτας Ποιότητας eTwinning για το έργο “Empathy Turtles: For me, for you and Nature”, έκλεισε ένας υπέροχος και δημιουργικός κύκλος βραβεύσεων και διακρίσεων για τα έργα που υλοποίησε το Νηπιαγωγείο Λυγιάς κατά το σχολικό έτος 2022-2023.
Το έργο “Empathy Turtles: For me, for you and Nature”, το οποίο βραβεύτηκε τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, υλοποιήθηκε σε συνεργασία με σχολεία από την Ισπανία, την Πολωνία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Σλοβακία και είχε ως αντικείμενο την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ενσυναίσθησης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας, μέσα από το τρίπτυχο: α) Ο εαυτός μου (Αναγνώριση και διαχείριση των συναισθημάτων μου), β) Οι άλλοι (Ενσυναίσθηση απέναντι στο συνάνθρωπό μου) και γ) Το περιβάλλον (Ουσιαστική σύνδεση με τη φύση και καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ενσυναίσθησης). Μπορείτε να δείτε την επίσημη παρουσίαση του έργου εδώ
Ταυτόχρονα, το σχολείο μας συμμετείχε για πρώτη φορά στα βραβεία εκπαιδευτικής καινοτομίας Education Leaders Awards, όπου έλαβε:
- Το GOLD βραβείο στην κατηγορία “Καινοτομία στη Διδασκαλία”, για το έργο “KIDS’ A.I.R. – Artificial Intelligence Recycling”, το οποίο σχεδιάστηκε από την MSc εκπαιδευτικό ΠΕ60 Κερασοβίτη Πηνελόπη και υλοποιήθηκε συνεργατικά με το Νηπιαγωγείο Όσσας, το Νηπιαγωγείο Κεντριού και το 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών. Σκοπός του έργου ήταν η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης με στόχο τη δημιουργία εφαρμογών και συσκευών από τους/τις μαθητές/-τριες, που θα συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση των ανθρώπων σχετικά με την ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση άδειων συσκευασιών. Μέσα από μία παιγνιώδη διαδικασία, οι μαθητές/-τριες έγιναν οι ίδιοι δημιουργοί ψηφιακών λύσεων και καλλιέργησαν γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η συνεργασία, η κριτική σκέψη, ο ψηφιακός εγγραμματισμός, ο επιστημονικός τρόπος σκέψης κ.λπ. (Μπορείτε να δείτε αναλυτική παρουσίαση του έργου, κάνοντας κλικ εδώ).
- Το SILVER βραβείο στην κατηγορία «Ανάπτυξη Οριζόντιων Δεξιοτήτων», για το έργο “Π@Π@ΚΙ SOS! Καλλιέργεια οριζόντιων δεξιοτήτων σε μικρούς μαθητές”, με ιδρύτριες την MSc εκπαιδευτικό ΠΕ60 Μαρίνα Ζαχαρία και την εκπαιδευτικό ΠΕ60 Αριάδνη Ευαγγελοπούλου, το οποίο υλοποιήθηκε συνεργατικά με 19 Νηπιαγωγεία και 1 Δημοτικό Σχολείο. Σκοπός του έργου ήταν ο συγκερασμός των προγραμμάτων εργαστηρίων δεξιοτήτων και από τους 4 θεματικούς άξονες, με τρόπο που να έχει νόημα και συνοχή για τα παιδιά. Μέσα από το project αυτό, οι μαθητές/-τριες καλλιέργησαν οριζόντιες δεξιότητες, που συνδέονται με την αυτομέριμνα, την ενσυναίσθηση, τη δημιουργικότητα, την επικοινωνία, τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων κ.λπ.
Επίσης, για πρώτη χρονιά το Νηπιαγωγείο Λυγιάς συμμετείχε στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό BRAVO Schools!, λαμβάνοντας τις παρακάτω διακρίσεις:
- Καλύτερο Συνεργατικό Πρόγραμμα στο “Στόχο 11: Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες”, για το έργο μας με τίτλο “The Empathy Plant”, που σχεδιάστηκε από τις MSc εκπαιδευτικούς ΠΕ60 Μαρίνα Ζαχαρία, Κερασοβίτη Πηνελόπη και Γρηγορία Θεοδωρίδου και το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του etwinning “Empathy Turtles: For me, for you and Nature” από το 1ο Νηπιαγωγείο Λαγυνών, το Νηπιαγωγείο Λυγιάς και το Νηπιαγωγείο Μαυρονερίου. Το πρόγραμμα αφορά στην αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) και του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ), με σκοπό την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων και την επίλυση σύνθετων περιβαλλοντικών ζητημάτων. Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του έργου, κάνοντας κλικ εδώ, το βίντεο αποτίμησης όλων των σχολείων, κάνοντας κλικ εδώ, αλλά και το τελικό βίντεο της συμμετοχής του σχολείου μας, κάνοντας κλικ εδώ.
- Καλύτερο Συνεργατικό Πρόγραμμα στο “Στόχο 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή”, για το έργο μας “KIDS’ A.I.R. – Artificial Intelligence Recycling”, που σχεδιάστηκε από την MSc εκπαιδευτικό ΠΕ60 Κερασοβίτη Πηνελόπη και υλοποιήθηκε από το Νηπιαγωγείο Λυγιάς, το Νηπιαγωγείο Όσσας, το Νηπιαγωγείο Κεντριού και το 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών. Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του έργου, κάνοντας κλικ εδώ.
Τέλος, το έργο μας με τίτλο “The Empathy Plant” βραβεύτηκε για την πρωτότυπη ιδέα του, την υλοποίησή του, καθώς και για τις αναλυτικές οδηγίες κατασκευής και χρήσης του, ώστε αυτό να μπορέσει να επαναχρησιμοποιηθεί και από άλλες εκπαιδευτικές μονάδες, στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, με φορέα διοργάνωσης την Ένωση Ελεύθερου Λογισμικού/ Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ).