Μαρ 10 2015

Άρθρα του/της 1/Θ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΥΓΙΑΣ Ν.ΗΛΕΙΑΣ

“Αέρας,άνεμος,αγέρι…”

«Ο αέρας»
Τα φυσικά φαινόμενα γίνονται πολύ συχνά αντικείμενο μελέτης στην τάξη και τα παιδιά εκφράζουν μεγάλο ενδιαφέρον να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες τους γι αυτά. Στόχοι των δραστηριοτήτων που αναπτύχτηκαν ήταν να ανιχνευθούν οι πρότερες γνώσεις-ιδέες τους για τον αέρα και μέσω ορισμένων πειραμάτων που ακολουθούν να αντιληφθούν ότι ο αέρας υπάρχει παντού γύρω μας, μεταδίδει δύναμη σε αλλά υλικά σώματα και χωρίς αυτόν δεν υπάρχει ζωή. Πριν πραγματοποιήσουμε κάποιο πείραμα είναι αναγκαίο να ζητάμε από τα παιδιά να υποθέσουν τι θα συμβεί. Με αυτόν τον τρόπο εκφράζουν πολλές φόρες σωστές η και λανθασμένες προβλέψεις και με την εκτέλεση των πειραμάτων δίνεται η δυνατότητα να επαληθεύσουν ή όχι τις αρχικές τους ιδέες.
Εξακτινώνοντας το θέμα μας προσεγγίσαμε τις εξής ενότητες :
1. Την ιστορία του Δαίδαλου και του Ίκαρου.
2.Η αναπνοή και ο αέρας ως απαραίτητο συστατικό της ζωής για τους ανθρώπους ,τα ζώα, τα φυτά.
3.Ο αέρας και τα μέσα μεταφοράς ,τα πουλιά, τα έντομα, τα μουσικά όργανα.
4.Η μόλυνση του αέρα .
5.Ονομασία ανέμων , ο τυφώνας και ο ανεμοστρόβιλος. (Αφήγηση του παραδοσιακού παραμυθιού «Οι άνεμοι και τα κύματα»).Οδηγίες για να δημιουργήσουμε ανεμοστρόβιλο:http://greek-will.blogspot.gr/2014/05/blog-post_3232.html

5.Παρουσίαση εποπτικού υλικού και περιήγηση στο διαδίκτυο .
6.Πειραμάτα.
7.Κατασκευή ανεμόμυλων και σαϊτών.

Ανεμόμυλος οδηγίες:http://molibi-harti.blogspot.gr/2011/06/blog-post_05.html

Σαΐτα:http://www.piperies.gr/posts/pos-na-kataskeyaseis-mia-saita
8.Φύλλα εργασίας ( αν στη βαθμίδα της προσχολικής εκπαίδευσης ο όρος δε χρησιμοποιείται όπως στις επόμενες βαθμίδες λόγω των μαθησιακών περιορισμών της συγκεκριμένης ηλικίας).

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν παρουσιάζονται ορισμένες από τις δραστηριότητες:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Αέρας,άνεμος,αγέρι…”




Λυπούμαστε αλλά δεν επιτρέπεται η προσθήκη σχολίων προς το παρόν.