ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΕΥΖΗΝ ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ,ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Τίτλος: Μιλάς εσύ, ακούω εγώ, το μήνυμά σου αποκωδικοποιώ.
1ο Εργαστήριο ”Πρώτη φορά στο Νηπιαγωγείο-Παιχνίδια γνωριμίας”
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές, είναι τα καινούρια παιδιά να μάθουν το χώρο ,να εξοικειωθούν , να διαχειριστούν το άγχος των πρώτων ημερών και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α. Παιχνίδια γνωριμίας(λέω το όνομά μου με ποικίλους τρόπους . μουσικό καπέλο, τρέχω και καλπάζω, μπαλόνι μπαλονάκι, ποιόν έχω στο μυαλό μου)
β. Αφήγηση ιστορίας του Τσέστερ
γ. Κατασκευή: ‘’Το πιο γλυκό φιλάκι’’
δ. Ανοιχτό φύλλο εργασίας όπου παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους αντικείμενο και να μιλήσουν για αυτό.
2ο Εργαστήριο” Λίγα λόγια για μένα…”
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές είναι τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους , να συνειδητοποιήσουν την διαφορετικότητα και την μοναδικότητά τους , να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη αλληλοεπιδρώντας μεταξύ τους.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α . Συζήτηση για τον εαυτό μου και την μοναδικότητά μου(Ψυχοκινητικό παιχνίδι: άκουσέ με και βρες με)
β . Ζωγράφοι και πορτρέτα εμπνευσμένο από pop art (σύνδεση με e twinning )
γ . Βίντεο ” Το ασχημόπαπο”(Ζωγραφίζουν τον εαυτό τους με την βοήθεια του καθρέφτη)
https://www.youtube.com/watch?v=Kn6W3hBqn4Q&ab_channel=GreekFairyTales
δ . Κώδικες και πορτρέτα προγραμματίζοντας το ρομπότ και ανακαλύπτοντας τι κρύβουν οι QR CODE
3ο Εργαστήριο ‘Μαζί σου καλά περνώ γιατί επικοινωνώ!”
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές, είναι τα παιδιά να ενισχύσουν το αίσθημα ομαδικότητας, συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης.
Να εξοικειωθούν με το ομαδικό παιχνίδι και να αποκτήσουν σημαντικές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α . Παιχνίδια συνεργασίας-ομάδας: Βάτραχοι στη λίμνη, το κόσμημα του δράκου, ανθρώπινος κόμπος , ομαδική ζωγραφική με μουσικές καρέκλες, παράξενα χαιρετίσματα, βρίσκω την άλλη μου μισή καρδία.
β. Παιχνίδι- τρενάκι με μπαλόνια.
γ. Παιχνίδια ρόλων: μια μέρα στη λαϊκή , στον παιδίατρο.
δ . Χορός με το αερόστατο.
4ο Εργαστήριο “Καλημέρα σου λέω με χίλιους τρόπους”
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές, είναι τα παιδιά να εκφραστούν με ποικίλους τρόπους μέσα από χαιρετισμούς και άλλες μορφές επικοινωνίας εκφράζοντας συναισθήματα και να ευαισθητοποιηθούν στην εκμάθησή γλωσσών.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α . Μαθαίνουμε το τραγούδι ‘’Καλημέρα΄΄ (Περίδης)
β .Ομαδική κατασκευή ΄΄Καλημέρα ήλιε΄΄
γ . Εκμάθηση της λέξης ΚΑΛΗΜΕΡΑ σε 4 γλώσσες(Αγγλικά ,Ιταλικά, Σέρβικα και φυσικά Ελληνικά) και αποστολή ηχητικού βίντεο στους εταίρους του etwinning.
5ο Εργαστήριο ”Μαθαίνω τους κανόνες και είμαι καλά!”
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές, είναι τα παιδιά να βάζουν στόχους και κανόνες για να μπορούν να οριοθετούν τρόπους και στάσεις συμπεριφοράς.
Να οδηγούνται σε συζητήσεις , σε τρόπους- προτάσεις επίλυσης συγκρούσεων και διαφορών με την δημιουργία κανόνων.
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α .Συζήτηση με το εποπτικό υλικό των κανόνων.
β. Βίντεο-γνωριμία με τον Τάλω.
https://www.youtube.com/watch?v=rlR_8E-c0X4&ab_channel=staellinika
γ .Κατασκευή ρομπότ Τάλως.
δ. Παιχνίδι κωδικοποίησης με τους κανόνες του Τάλω.
ζ .Διήγηση της ιστορίας”Η Τίνα η κάμπια και οι κανόνες στο σχολείο της.”
η. Κατασκευή της κάμπιας και το ΥΠΟΣΧΟΜΑΙ που υπογράφουν τα παιδιά.
θ . Διαδρομές σε επιδαπέδιο πλέγμα με αποκρυπτογράφηση του μηνύματος των κανόνων και με χρήση QR code.
6ο Εργαστήριο ”Με ασφάλεια πλοηγώ εγώ…”
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές, να γνωρίσουν τον υπολογιστή και τις υπηρεσίες του.
Να γνωρίσουν τους κινδύνους που προκύπτουν από την απρόσεκτη ή λανθασμένη χρήση των υπηρεσιών του διαδικτύου.
Να κατανοήσουν τρόπους προστασίας για ασφαλή περιήγηση στο διαδίκτυο.
Να αντιληφθούν οι μαθητές την αξία και τις δυνατότητες που παρέχουν οι Τ.Π.Ε. στη διαδικασία μάθησης.
Να αναπτύξουν θετική διάθεση και απέναντι στον Η/Υ. Να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να εκφράζονται και να επικοινωνούν με σύγχρονο και ασύγχρονο τρόπο ( ηχητικά ή μέσω βίντεο κ.λ.π).
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α. Γνωριμία με τα μέρη του υπολογιστή. Τι μπορούμε να κάνουμε με τον υπολογιστή. (Εννοιολογικός χάρτης)
β. Κατασκευάζω τα μέρη του υπολογιστή.(ομαδική εργασία)
γ. Παρακολούθηση βίντεο για το Διαδίκτυο και την ασφάλεια του…
δ. ανοιχτά φύλλα εργασίας :1ο Τι θέλω να βλέπω στον υπολογιστή μου
- 2ο Γραφώ το όνομά μου με το πληκτρολόγιο και το ζωγραφίζω.
ε. Παιχνίδι ταξινόμησης : τα θετικά και αρνητικά του διαδικτύου.
ζ. Τι είναι το ψηφιακό αποτύπωμα; Φτιάχνουμε το αποτύπωμα της τάξης μας
η. Δραστηριότητα ρομποτικής με τον γλυπτό του Buky Schwartz
‘’Βοήθησε τη μελισσούλα να βάλει τις ρόδες στο ποδήλατο και το κεφάλι του ποδηλάτη’’.
6ο Εργαστήριο ”Η Ασπίδα μας στο διαδίκτυο”
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές, να διερευνήσουν τις γνώσεις τους στην ασφαλή πλοήγηση του διαδικτύου.
Να μάθουν να αναγνωρίζουν τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από απόπειρες προσπάθειας από αγνώστους για επικοινωνία μαζί τους, χωρίς την θέλησή τους.
Γνωριμία με την τέχνη και τα έργα του καλλιτέχνη Κων. Ξενάκη και να εκφραστούν καλλιτεχνικά.
Να εισηγηθούν τρόπους προστασίας για ασφαλή περιήγηση στο διαδίκτυο .
Ενδεικτικές δραστηριότητες:
α. Παρακολούθηση βίντεο: Τι σημαίνει Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο; Τι είναι η Μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου και τι είναι το Safer Internet4Kids.
https://www.youtube.com/watch?v=y41bXahQVLk
β. Τι σημαίνει Report and Block;
https://saferinternet4kids.gr/
γ. Παίζουμε κινητικό παιχνίδι σε δυο ομάδες (Report and block)
δ. Γνωριμία με την Τέχνη του ζωγράφου Κωνσταντίνου Ξενάκη που ασχολήθηκε στα έργα του με τρόπους επικοινωνίας(γραφή, κώδικες, σημεία, σύμβολα κλπ).
ε. Ομαδική κατασκευή και δημιουργία διαδραστικής αφίσας με ηχογραφημένο μήνυμα΄΄Η ασπίδα μας στο διαδίκτυο’’.
ζ. Συμμετοχή στον διαγωνισμό saferinternet με το etwinning έργο μας ARTCODE.