Δράση συναισθηματικής αγωγής

Στις 14 και 28 Μαρτίου είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο Νηπιαγωγείο μας τις κυρίες Χρυσάνθη Ποντίκη, Ψυχολόγο και Γεωργία Καράμπελα, Λογοθεραπεύτρια από την Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος και να πραγματοποιηθεί παρέμβαση με σκοπό την αυτογνωσία, την αλληλεπίδραση, το μοίρασμα και τη διαχείριση συναισθημάτων μέσα σε ένα θετικό κλίμα αποδοχής και ασφάλειας.

Στη πρώτη συνάντηση έγινε η γνωριμία με τους μαθητές και η αφήγηση του παιδικού παραμυθιού «Ο φράχτης με τα καρφιά» με τη συμμετοχή των παιδιών στην πλοκή και την αναπαράσταση της ιστορίας. Πρόκειται για ένα παιδικό παραμύθι που αναδεικνύει με αλληγορικό τρόπο τη σημασία της καλής/ευγενικής συμπεριφοράς προς τους άλλους, δείχνοντας πώς οι άσχημες λέξεις και συμπεριφορές μας πληγώνουν. Στόχος είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στα παιδιά.

20240328 214744 20240328 21471320240314 113308

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με μια άσκηση ενδυνάμωσης κατά την οποία κάθε παιδί μοιράστηκε στην ομάδα κάτι που του αρέσει στη συμπεριφορά ενός συμμαθητή του και όλοι μαζί φτιάξαμε συμβολικά έναν πύργο από λόγια αγάπης και αναγνώρισης.

20240328 214636 20240328 214617

Στη δεύτερη συνάντηση ασχοληθήκαμε με την άσκηση «Η βία είναι για τα σκουπίδια». Τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν άσχημες συμπεριφορές και λόγια που πληγώνουν και να τα ζωγραφίσουν. Ύστερα συμφωνήσαμε πως αυτές οι πρακτικές δεν είναι επιθυμητές και δεν μας ταιριάζουν και όλα τα παιδιά τις τσαλάκωσαν και τις «πέταξαν στα σκουπίδια», δείχνοντας πως η βία δεν έχει θέση στην τάξη!

20240331 100333 20240328 214046 20240328 214015

Κλείνοντας τα παιδιά δημιούργησαν ένα κολάζ από χέρια μέσα στα οποία ζωγράφισαν όλα τα χρήσιμα και όμορφα πράγματα που μπορούν να κάνουν με τα χέρια τους, όπως να δίνουν αγκαλιές, να παίζουν, να προσφέρουν αγάπη και φροντίδα. Συμπληρώνοντας, λοιπόν, τη φράση «Τα χέρια είναι για να…» τα παιδιά με τις ζωγραφιές τους διδάχτηκαν πως τα χέρια δεν είναι για να χτυπάμε… είναι για να αγαπάμε και να βοηθάμε.

20240331 09193620240328 213847

20240328 213821

Οι μαθητές συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον στις δράσεις. Ευχαριστούμε πολύ την κα Καράμπελα και την κα Ποντίκη για την εξαιρετική οργάνωση και υλοποίηση της δράσης!!!

Άνοιξη

Με αφορμή την παρακάτω ιστορία μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της Άνοιξης, καταγράψαμε τα “υλικά” που χρειάζονται για τη μυστική συνταγή της και “μαγειρέψαμε” τη δική μας Άνοιξη…

20240328 09331420240327 11174320240328 093351

Στολίσαμε την πόρτα της τάξης μας με όμορφα λουλούδια με τις φατσούλες των παιδιών στο κέντρο τους…

20240328 213750

Ο καθένας δημιούργησε το δικό του ελεύθερο κολλάζ…

20240328 214205 20240328 214142

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, η καθεμιά επέλεξε μια ανοιξιάτικη εικόνα και οδήγησε σε αυτήν τη Beebot, προγραμματίζοντας το ρομπότ με τις κατάλληλες οδηγίες…

20240328 21431120240326 113558

Στη συνέχεια επιλέξαμε μία εικόνα και η κάθε ομάδα έπρεπε να οδηγήσει σε αυτήν το ρομπότ διανύοντας διαφορετική διαδρομή…

20240328 214241

Πανελλήνια δράση για τη μέρα κατά της βίας και σχολικού εκφοβισμού



Λήψη αρχείου

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Την Τετάρτη 06/03/2024 το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση που προτάθηκε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής  Διαμεσολάβησης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο : “Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές ενάντια στη βία”.

Η δράση αυτή είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, αλλά και της ευρύτερης κοινωνίας, απέναντι σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού και πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Λιδωρικίου.

Ξεκινήσαμε την προετοιμασία της δράσης δημιουργώντας ένα ιδεόγραμμα με τις σκέψεις των μαθητών όταν ακούν τη λέξη βία.

 20240223 154801 1

Είδαμε εικόνες κ γνωρίσαμε τις μορφές της βίας.  Οι μαθητές παρατηρήσαν κ προσέγγισαν με τη ρουτίνα σκέψης Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι τον πίνακα ζωγραφικής “Βulling” του Matt Mahurrin.

20240226 135000 1

Διαβάσαμε την ιστορία “Ο νταής του σχολικού” κ τα παιδιά πρότειναν ιδέες για το τι μπορούσε να κάνει κάποιος που βρίσκεται στη θέση του Αριστοτέλη. Εστιάσαμε στα συναισθήματα που σχετίζονται με τη βία μέσω της ιστορίας “Η φωνή σου, η δύναμη σου” και φτιάξαμε μάσκες λύπης, φόβου, θυμού.

20240307 20032620240311 194007

Με την τεχνική της παγωμένης εικόνας αναπαράστησαν οι μαθητές καταστάσεις βίας.

20240311 193853 20240305 114031

Ετοιμάσαμε τα μπαλόνια που συμβολικά θα σπάσουμε “σπάζοντας τη σιωπή”

20240311 193821 1 20240311 193752

Δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα με το σύνθημα: “Σπάστε τη βία, να έχετε ειρήνη, αγάπη, ελευθερία” .

Το αεροπλάνο με τα χρωματιστά μπαλόνια παίρνει τη βία μακριά!!! Υπέροχη ιδέα των παιδιών!!!

20240306 140749

Τα παιδιά έμαθαν να λένε ΣΤΟΠ στη βία, να ζητούν βοήθεια και να μη ΣΙΩΠΟΥΝ…

Την ημέρα της δράσης οι μαθητές του Δημοτικού παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα και όλοι μαζί “σπάσαμε” μπαλόνια στις 11:00 π.μ., προκαθορισμένη κοινή ώρα για όλα τα σχολεία πανελλαδικά που συμμετείχαν στη δράση, φωνάζοντας το σύνθημα : ” Μίλα, μη φοβάσαι!”

IMG 87fa13a1d82b2841ef4fe4e7ef3bd909 V IMG da9a86a3776b7234679a472613a1c161 V 20240311 194143

Η δράση ενθουσίασε τους μαθητές! Ευχαριστούμε πολύ το Διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου για την άριστη συνεργασία στην προετοιμασία και υλοποίηση της δράσης.

Αμυγδαλιά

Οι μαθητές παρατήρησαν και περιέγραψαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα την αμυγδαλιά, ψήφισαν αυτό που τους άρεσε περισσότερο και στη συνέχεια με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο δημιούργησαν με τον τρόπο και τα υλικά που αποφάσισε η κάθε ομάδα τις δικές τους αμυγδαλιές.

  20240304 181509 20240304 181444 20240304 18140520240304 18162120240304 181538

Υπέροχες, ξεχωριστές αμυγδαλιές…

20240304 181658 20240304 181734

20240301 122057

Τα παιδάκια του ολοήμερου δημιούργησαν και ατομική κατασκευή

20240304 144942 20240304 144938

Περιβαλλοντική δράση για τη θαλάσσια χελώνα

Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου είχαμε τη χαρά να βρεθούμε στο Δημοτικό Σχολείο Λιδωρικίου και να συνεργαστούμε με την Α’ και Β’ τάξη σε περιβαλλοντική δράση για τη θαλάσσια χελώνα. Ξεναγηθήκαμε διαδικτυακά στις εγκαταστάσεις του Συλλόγου προστασίας της χελώνας καρέτα καρέτα “Αρχέλων”. Περιηγηθήκαμε στις εξωτερικές δεξαμενές αποκατάστασης και στο θερμοκήπιο με τις τραυματισμένες χελώνες. Μάθαμε που και πως γεννούν τα αβγά τους, από τι κινδυνεύουν και με ποιο τρόπο μπορούμε τις να προστατεύσουμε. Είδαμε πως φροντίζουν τις τραυματισμένες χελώνες και γνωρίσαμε την έννοια του εθελοντισμού. Γνωρίσαμε και την “Τρούφα”, τη χελώνα που υιοθέτησαν και έτσι ονόμασαν οι μαθητές του Δημοτικού.  Ακολούθησαν ζωγραφιές, κατασκευές, ανταλλαγή δώρων και παιχνίδια στην αυλή.

Το κολλάζ- δωράκι που ετοιμάσαμε για τους μαθητές του Δημοτικού

20240223 154934  20240223 154727

20240304 18211820240304 182212 20240304 182025 20240304 181941 20240304 181907 20240304 181835

20240301 173350 20240301 172852

20240304 211031 20240304 182429

Γίναμε όλοι μια παρέα! Περάσαμε μία πολύ δημιουργική μέρα!!!

Ευχαριστούμε θερμά για την εξαιρετική συνεργασία αλλά και οργάνωση της δράσης τις εκπαιδευτικούς των Α’ και Β’ τάξεων και τον Διευθυντή του Δημοτικού σχολείου.

Το ηλιακό σύστημα

Ένα θέμα το οποίο εντυπωσιάζει πάντα τους μαθητές…

Μερικές από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε: Οι διαφορετικοί μας ήλιοι

20240220 143225

Δημιουργία τραγουδιού από τους μαθητές για το ηλιακό σύστημα

20240220 143115 20240220 142953

Ομαδική εργασία

20240223 154903   20240223 154704

Καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων

20240220 084827

Αστροναύτης στο φεγγάρι

20240226 130257 20240226 130225

 

Τα ζώα των πάγων

Κατά τη διάρκεια ενασχόλησής μας με τα ζώα των πάγων, γνωρίσαμε την Αρκτική και την Ανταρκτική. Παρατηρήσαμε σχετικό εποπτικό υλικό, εργαστήκαμε με τη ρουτίνα σκέψης Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι και καταγράψαμε τις σκέψεις των μαθητών.

20240213 123826

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες ( Αρκτική και Ανταρκτική) και ο κάθε μαθητής διάλεξε ένα ζώο για το οποίο θα έφερνε τις επόμενες μέρες πληροφορίες σε φύλλο εργασίας με τη βοήθεια των γονιών του. Σκοπός ήταν να δημιουργήσουμε τη δική μας εγκυκλοπαίδεια για τα ζώα των πάγων! Όλοι οι γονείς ανταποκρίθηκαν, συλλέξαμε τις πληροφορίες, ο καθένας παρουσίασε το δικό του φύλλο εργασίας στην παρεούλα, σκεφτήκαμε τίτλο και δημιουργήσαμε το εξώφυλλο και με περηφάνια τοποθετήσαμε το βιβλίο μας στη βιβλιοθήκη!

20240208 152523

Μάθαμε ότι ένα βιβλίο μπορεί να έχει και ηλεκτρονική μορφή και μετατρέψαμε και το δικό μας

https://docs.google.com/presentation/d/16o5pmrAYFeJKwTQtdA-_WtPJixIHa2kq/edit?usp=sharing&ouid=114073937013963195486&rtpof=true&sd=true

(Αν θέλετε να το δείτε, πατήστε το σύνδεσμο και στη συνέχεια προβολή διαφανειών)

Στις ελεύθερες δραστηριότητες οι μαθητές είχαν την ιδέα να αξιοποιήσουν το βιβλίο μας για να παίξουν! Ο ένας κρατούσε το βιβλίο και έλεγε στον άλλο ποιο ζώο να δραματοποιήσει!

20240212 171928

Ομαδικό κολλάζ

20240207 122735

Προσεγγίσαμε το φαινόμενο της τήξης απελευθερώνοντας την αρκούδα που είχε κολλήσει στον πάγο. Οι μαθητές πρότειναν τρόπους για να τη βοηθήσουμε, όπως να τη βάλουμε στον ήλιο, πάνω στο καλοριφέρ, να την τυλίξουμε με ζεστή κουβέρτα, να ρίξουμε ζεστό νερό κ.ά. Κάναμε υποθέσεις για το αν θα λιώσει ο πάγος, δοκιμάσαμε όλες τις προτάσεις και τα καταφέραμε να ελευθερώσουμε τη μικρή αρκούδα!!!

20240206 112143 20240206 114015

Μακέτα: Οι πιγκουίνοι

IMG bba092594ce07b9e2e226f1b3ef9c64a V

20240209 123435 20240209 123429

Προσθέσεις με τα ζώα των πάγων

IMG 85c484fe829f01ba40452d2fa97895ea V

Παράσταση Καραγκιόζη

Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου είχαμε τη χαρά να επισκεφθούμε το Δημοτικό Σχολείο και να παρακολουθήσουμε την παράσταση Θεάτρου Σκιών Καραγκιόζη με τίτλο: “Τα καμώματα του Καραγκιόζη”

20240206 191547

Φωτογραφηθήκαμε μπροστά από τη σκηνή

20240206 191525

Φτιάξαμε φιγούρες Καραγκιόζη

IMG 060d07414197b76d94943287e1ece29d V

Κάποιοι μαθητές έπαιξαν Θέατρο Σκιών με τις φιγούρες τους στο κουκλοθέατρο και τη βοήθεια του ήλιου!!!

20240202 093703

Οι 3 Ιεράρχες

Γνωρίσαμε τους 3 Ιεράρχες, παίξαμε λεκτικά παιχνίδια με τα ονόματα τους, τα παιδιά συμπλήρωσαν το γράμμα Ι, ι σε φύλλο εργασίας και μας εντυπωσίασαν οι σκέψεις τους όταν ζητήθηκε να σκεφτούν ένα σύμβολο γι’ αυτούς… ενδεικτικά είπαν… φωτοστέφανο γιατί ήταν καλοί, βιβλία γιατί διάβαζαν πολλά, σταυρός γιατί είναι στην εκκλησία.

20240130 144726 20240130 144654 20240130 144746

Κατασκευή εκκλησάκι

20240130 142947