Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2024
Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν έννοιες σεβασμού, συμπερίληψης, κοινωνικής ευθύνης, υπευθυνότητας, ομαδικότητας, επίλυση συγκρούσεων και ενσυναίσθησης. Κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν είναι οι παρακάτω:
Εργαστήριο 1ο : Παιχνίδια ενεργοποίησης και δεσίματος της ομάδας με στόχο την ομαδική συνοχή και την αυτοεκτίμησης καθώς και την προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης.
Εργαστήριο 2ο : Συζητάμε στην ολομέλεια για τους κανόνες της τάξης μας. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται μόνα τους και προτείνουν κανόνες που θα κάνουν τη διαβίωσή μας ασφαλή, δίκαιη και ευχάριστη. Δημιουργούμε αφίσα με τους κανόνες μας και υπογράφουμε με το αποτύπωμα του χεριού μας, έτσι ώστε να τους τηρούμε.
Εργαστήριο 3ο : Ο υπέροχος εαυτός μου. Τι είναι αυτό που με κάνει διαφορετικό από τους άλλους; Τι είναι αυτό που έχω κοινό με τους άλλους. Τα παιδιά μιλούν για τον εαυτό τους και ζωγραφίζουν αγαπημένα τους πρόσωπα και πράγματα. Στο τέλος ένα κολάζ από όλα αυτά θα μας θυμίζει πόσο μοναδικοί είμαστε.
Εργαστήριο 4ο : Μια νέα φίλη η Δώρα (κούκλα) έρχεται στο νηπιαγωγείο ως μια ξεχωριστή φίλη που μας επισκέπτεται για να ζητήσει τη βοήθεια των παιδιών. Πρόσφατα μετακόμισε σε γειτονικό χωριό και δεν έχει κανένα φίλο. Τα παιδιά στη γειτονιά την κοροϊδεύουν γιατί μιλάει ψευδά και τον αδερφό της γιατί δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Συζητάμε για τα συναισθήματα της νέας μας φίλης και για αντίστοιχες εμπειρίες των παιδιών και προτείνουμε λύσεις. Τα παιδιά εκφράζουν τις γνώσεις τους για τα άτομα με αναπηρία, εν όψει της επίσκεψής μας στο δημοτικό σχολείο της Περιστεράς όπου ο αθλητικός σύλλογος ΕΛΠΙΔΑ ατόμων με αναπηρίες θα μας μιλήσει και θα προπονηθούμε μαζί τους.
Εργαστήριο 5ο : Συζητάμε για καταστάσεις που μας κάνουν να αισθανόμαστε χαρά, ηρεμία, λύπη, θυμό και οργή. Αντιστοιχίζουμε τα συναισθήματα με τα χρώματα που τους ταιριάζουν περισσότερο και δημιουργούμε το θερμόμετρο των συναισθημάτων. Όταν ανεβαίνει στο κόκκινο (οργή) πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε κάποια πράγματα για να αισθανθούμε καλύτερα και να πάμε ξανά στην ηρεμία και στην χαρά. Τι είναι αυτό που ηρεμεί τον καθένα μας ; Ζωγραφίζουμε και κολλάμε τις ζωγραφιές μας δίπλα στο θερμόμετρο έτσι ώστε να ανατρέχουμε σ’ αυτές όταν χρειάζεται.
Εργαστήριο 6ο :Κουκλοθέατρο : Ένα περίεργο ζωάκι «Το Ζαμπντερφίλιο» πηγαίνει στο δάσος ψάχνοντας φίλους. Δυστυχώς τα άλλα ζώα δεν τον κάνουν παρέα γιατί δεν μοιάζει με αυτά. Όμως μια ηρωική πράξη θα τον κάνει τον πιο δημοφιλή και τα άλλα ζώα θα τον αποδεχτούν ως ισότιμο μέλος τους. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τις έννοιες της διαφορετικότητας σε σχέση με την εξωτερική εμφάνιση και μαθαίνουν να διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις.
Εργαστήριο 7ο : Μαθαίνουμε να επιλύουμε τις διαφορές μας ειρηνικό τρόπο. Συζητάμε για τους τρόπους επίλυσης διαφορών και δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις απόψεις των παιδιών και τις λύσεις που προτείνουν. Έπειτα δημιουργούμε την κουρτίνα της αγάπης. Τα παιδιά φτιάχνουν ατομικά καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους και έπειτα τις ενώνουμε για να δημιουργήσουμε την κουρτίνα της αγάπης.