Στις μέρες της εβδομάδας που πέρασε, κύριο θέμα ήταν η γιορτή του Πολυτεχνείου.
Ξεκινώντας να δουλεύω στο νηπιαγωγείο, χρόνια πριν,θεωρούσα οτι η έννοια της δημοκρατίας και της δικτατορίας είναι εξαιρετικά αφηρημένες για να τις κατανοήσουν έστω και λίγο τα νήπια.
Όμως σιγά σιγά κατάλαβα πως όταν τις φέρεις στα μέτρα τους είναι κάτι που τα αφορά άμεσα και πολύ σύντομα το κάνουν δικό τους βίωμα…
Ο Ανδρέας απαντά:δημοκρατία,ένα μαγαζί που μοιράζει λουλούδια-δικτατορία:είναι μαύρο(Κωνσταντίνος) και δίνει φθινόπωρα(Ανδρέας)…(εγώ τι να πω μετά…)
Ξεκίνησα το αφιέρωμα,με μουσική υπόκρουση τραγουδια του Μ.Θεοδωράκη από το Άξιον Εστί και τη Ρωμιοσύνη, παρουσιάζοντας πρώτα τις εικόνες από τα γεγονότα με αντίστοιχες λέξεις(καινούργιες στο λεξιλόγιο των μικρών μου),ως λεζάντες.
Αφού τις κοίταξαν, τις σχολίασαν,μίλησα εγώ σύντομα για τα γεγονότα.
Αναπόφευκτες λέξεις μέσα στην εξιστόρηση των γεγονότων του Πολυτεχνείου,η δημοκρατία και η δικτατορία.
Η αγαπημένη φίλη και συνάδελφος Αγγελική στην ιστοσελίδα της kidsactivities.gr,μου έδωσε το υλικό,ώστε να εξηγήσω στα νήπια,μέσα από καρτέλες ,τις εκ διαμέτρου αντίθετες αυτές έννοιες.
Έτσι τα νήπια γνώρισαν την Κυρά Δημοκρατία και την Κυρία Ρία τη Δικτατορία,τις οποίες και ζωγράφισαν(κυρίως ως η καλή και η κακή)
Σειρά είχε η παρουσίαση του σχετικού παραμυθιού “Η Κυρά Δημοκρατία”,του οποίου την ανάγνωση,τα νήπια παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον,φωνάζοντας μαζί με τους ήρωες τα σχετικά συνθήματα.
Στις ζωγραφιές τους κυριάρχησαν εικόνες από την ιστορία…
Και για το τέλος το αναπόφευκτο ερώτημα…
Εμείς ποιάν έχουμε μέσα στην τάξη;
Με μια λέξη σύσσωμη η τάξη:
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!!
Αναφορά στη δημοκρατία χωρίς εκλογές δεν υπάρχει…
Σε ανοικτή ψηφοφορία αποφασίσαμε για θέματα της τάξης!
“Το μεγαλύτερο μέτρο της δημοκρατίας δεν είναι ο βαθμός ελευθερίας
ούτε ο βαθμός ισότητας,
αλλά μάλλον ο βαθμός συμμετοχής.”
Αφήστε μια απάντηση