Code name: Poseidon – Save the sea (Part 2)

Mr Stem Poseidon:save the sea

Ο Οκτώβριος άρχισε με την συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού (code week) όπου βασικός στόχος είναι ο ψηφιακός γραμματισμός  των μαθητών μέσα από δραστηριότητες προγραμματισμού.

(περισσότερα…)

SteMysteries in Ancient Egypt – E twinning Έργο (STEAM)

Ο γνωστός μας αρχαιολόγος και παλαιοντολόγος κ. Στεμ ενημερώθηκε από φίλους του στην Αίγυπτο ότι κάτι μυστηριώδες συμβαίνει. Πολύτιμα αρχαία αντικείμενα εξαφανίστηκαν το ένα μετά το άλλο κατά τη μεταφορά τους στο μεγάλο αρχαιολογικό μουσείο του Καΐρου. Άλλοι μιλούν για λαθρέμπορους αρχαιοτήτων, οι ντόπιοι λένε ότι είναι αρχαία κατάρα. Οι αρχαιολόγοι της περιοχής, μη μπορώντας να βρουν τη λύση στο μυστήριο, έχουν καλέσει τον κ. Στεμ για βοήθεια και αυτός κάλεσε τη διάσημη ομάδα του, τους μαθητές μας!

(περισσότερα…)

Εκπαιδευτική Ρομποτική ( Φεβρουάριος 2023 – Μάιος 2023)

Η πραγματοποίηση των ενοτήτων του τριμήνου που προηγήθηκε, έχει εμπλουτίσει τις γνώσεις των παιδιών και έχει ενδυναμώσει τον τρόπο συνεργασίας μεταξύ τους. Καθώς τα παιδιά αποκτούν ολοένα και περισσότερη εμπειρία, ο βαθμός δυσκολίας των δραστηριοτήτων και οι στόχοι προσαρμόζονται αναλόγως. Τα παιδιά δίνουν έμφαση στο αποτέλεσμα των κατασκευών και στον προγραμματισμό που ακολουθεί.

(περισσότερα…)

Εκπαιδευτική Ρομποτική (Νοέμβριος 2022 – Ιανουάριος 2023)

9/11 Μηχανική – Σεισμός

Τα νήπια αυτήν την φορά κατασκεύασαν μία βάση που είχε το ρόλο της τεκτονικής πλάκας. Έπειτα με την βοήθεια των lego κατασκεύασε το κάθε παιδί το δικό του κτίριο. Υπήρχαν κτίρια ψηλά, χαμηλά, με πολλά επίπεδα κλπ. Στη συνέχεια το κάθε παιδί είχε μπροστά του ένα άσπρο χαρτί κάθε φορά που τοποθετούσαν πάνω στην βάση το κτίριο, παράλληλα προγραμμάτιζαν την βάση να κουνιέται. Μπορούσαν να αυξήσουν την ένταση του «σεισμού» μέσα από τον κώδικά και με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά διαπίστωναν αν το κτίριο τους ήταν αντισεισμικό ή όχι. «Η ένταση του σεισμού» έφτανε μέχρι το 9.  Διαπίστωσαν ότι όσο πιο γερή βάση έχει ένα κτίριο τόσο πιο δύσκολα έπεφτε.  (περισσότερα…)

Διάστημα – Δορυφόρος

Την σχολική χρονιά 2022 – 2023 στο τμήμα του Νηπιαγωγείου θα υπάρχει ένα εργαστήρι ρομποτικής με την βοήθεια της εταιρείας Ampresand Learning & Technology η οποία παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις τεχνολογίας στο πλαίσιο της τυπικής και της μη τυπικής εκπαίδευσης και απευθύνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Οι λύσεις της περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια και προγράμματα με την υποστήριξη εκπαιδευτικής τεχνολογίας, εκπαιδευτικό σχεδιασμό για εξειδικευμένες ανάγκες και για την αξιοποίηση εξειδικευμένου τεχνολογικού εξοπλισμού στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2016 από νέους επαγγελματίες με σπουδές στο αντικείμενο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι τεχνολογικές λύσεις που παρέχει η εταιρεία σχεδιάζονται και υλοποιούνται από εξειδικευμένο προσωπικό με άξονα την καινοτομία και την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Προσφέρθηκε η εταιρεία να μας δανείσει το υλικό της για να μπορέσουν τα νήπια να απασχοληθούν με την εκπαιδευτική ρομποτική.

Σε κάθε εργαστήρι Ρομποτικής και STEM οι μαθητές κατασκευάζουν ρομποτικά μοντέλα και στη συνέχεια τα προγραμματίζουν, σε συνδυασμό με την πραγματοποίηση πειραμάτων και κατασκευών όπου εξασκούνται στους νόμους της φυσικής και στις αρχές των μαθηματικών που βρίσκονται τριγύρω μας στον κόσμο.

Κατά τη φάση της κατασκευής, οι μαθητές πειραματίζονται με αρχές της μηχανικής, εξερευνούν τους τρόπους διάδοσης κίνησης σε διαφορετικούς άξονες και μαθαίνουν τις αναλογίες μεταξύ των γραναζιών.

Κατά τη διαδικασία του προγραμματισμού, οι μαθητές χρησιμοποιώντας διαφορετικά περιβάλλοντα ψευδογλώσσας όπως scratch, tinker, edware, LEGO sofware μαθαίνουν την προγραμματιστική λογική και βασικές της έννοιες όπως η επανάληψη, συνθήκες και οι μεταβλητές.

Στο πλαίσιο του STEM οι μαθητές πειραματίζονται με απλά υλικά, κάνουν μετρήσεις με μαθηματικά όργανα, δημιουργούν λεπτομερή σχέδια των εφευρέσεών τους, κάνουν δοκιμές και βελτιώσεις, μαθαίνουν να σκέφτονται δημιουργικά και με πρωτότυπο τρόπο. Ανακαλύπτουν ότι οι ιδέες τους έχουν αξία.

Το STEM και η Ρομποτική είναι αρμονικά δεμένα μεταξύ τους μέσω της κοινής θεματικής και αλληλοσυμπληρώνονται στα πλαίσια του μοναδικού, ειδικού προγράμματος σπουδών της Ampersand.

Το πρώτο εργαστήρι πραγματοποιήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 2022 και το θέμα ήταν: Διάστημα – Δορυφόρος

Χωριστήκαμε σε ομάδες των 3 ή των 4 ατόμων και ξεκίνησε η δράση…

1 2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Στην συνέχεια δημιουργήσαμε με lego τον δικό μας πλανήτη.

12

Και τέλος πήραμε ένα λευκό χαρτί Α4 και το βάλαμε στην μέση του ηλιακού συστήματος προγραμματίζοντας έτσι το ρομποτάκι για να ζωγραφίζουμε με μαρκαδόρους το δικό μας ηλιακό σύστημα!!!

16

17

18

19

Περιμένουμε με ανυπομονησία το 2ο εργαστήρι της ρομποτικής!

Διάχυση ευρωπαϊκού προγράμματος E twinning – SteMythology Escape Rooms

Κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021 υλοποιήθηκε στο τμήμα του Ιδιωτικού Συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου ΚΥΡΕΖΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ το ευρωπαϊκό έργο «SteMythology – Escape Rooms» με εταίρους από σχολεία της Ελλάδας και της Ιταλίας. Ασχοληθήκαμε με γνωστούς μύθους από την Αρχαία Ελλάδα.   (περισσότερα…)

Europe Code Week – Ας σώσουμε τους Ωκεανούς

Το Ιδιωτικό Συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο ΚΥΡΕΖΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα κώδικα από τις 10 έως 25 Οκτωβρίου 2020 με την δράση “Ας Σώσουμε τους Ωκεανούς” με κωδικό cw20-z6QRp. Η δραστηριότητα  υλοποιήθηκε στο χώρο της τάξης. Τα παιδιά κλήθηκαν να βοηθήσουν τον κ. Χταπόδι-διασώστη να μαζέψει τα σκουπίδια από τους ωκεανούς σχεδιάζοντας του τη σωστή διαδρομή και προγραμματίζοντας το ρομπότ. Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, η μια ομάδα συναρμολόγησε το πλέγμα-Ωκεανό στο πάτωμα και αποφάσισε για την αρχή και το τέλος της πίστας. Σε κάποια τετράγωνα του πλέγματος, η ίδια ομάδα, έβαλε τα QrCode, που είχε δημιουργήσει η νηπιαγωγός. Μερικά από αυτά έκρυβαν αντικείμενα που μολύνουν τη θάλασσα και παγιδευμένα ζώα σε κίνδυνο. Η δεύτερη ομάδα κλήθηκε να τα σκανάρει και να σχεδιάσει για τον κ. Χταπόδι- διασώστη τη σωστή διαδρομή, με τις καρτέλες-κατεύθυνσης ώστε ο κ. Χταπόδης να μαζέψει τα σκουπίδια και να ελευθερώσει τα παγιδευμένα ζώα. Η τρίτη ομάδα διάβασε τις καρτέλες κατεύθυνσης και προγραμμάτισε το ρομπότ. Η δράση πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις, η πρώτη ήταν unplugged (χωρίς ρομπότ) ενώ στην δεύτερη κωδικοποιήθηκε το ρομποτάκι beebot. Μεταξύ των μελών των ομάδων υπήρξε συνεργασία και αλληλεπίδραση.

Κωδικοποίηση BeeBot
Unplugged
Βεβαίωση Συμμετοχής – Δράση: cw20-z6QRp

SteMythology – Γνωριμία με τους εταίρους

etwinning logo official

Για να συστηθούμε και να «γνωριστούμε» με τους φίλους των άλλων σχολείων η πρώτη μας αποστολή ήταν να δημιουργήσουμε μια ομαδική ζωγραφιά. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε συνεργατικά μία μικρογραφία του σχολείου μας με τέμπερες. Ο καλός καιρός μας επέτρεψε να βγούμε στην αυλή του σχολείου και να ζωγραφίσουμε εκεί το όμορφο κτίριο μας.

SteMythology-Team Drawing

Έπειτα για να γνωρίσουμε τα μέρη των εταίρων, μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, γίναμε ταξιδιωτικοί πράκτορες, επιβάτες, συνοδοί – αεροσυνοδοί και πιλότοι. Φτιάξαμε εισιτήρια – διαβατήρια, περάσαμε με επιτυχία τον έλεγχο και επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο για το πρώτο μας ταξίδι.

SteMythology-Travelling to our partners’ countries

Η πρώτη αποστολή του Οκτώβρη ήταν να γνωρίσουμε το logo – σήμα του E-twinning. Χρησιμοποιήσαμε μια εικαστική τεχνική – δαχτυλομπογιές και μετά με την βοήθεια του διαδραστικού πίνακα σχεδιάσαμε το λογότυπο και δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν τι σημαίνει για εκείνα η συμμετοχή τους σε ένα συνεργατικό πρόγραμμα.

Introduction to Etwinning

 

SteMythology-Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Etwinning

etwinning logo official

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου 4 – 6 έτων. Η διάρκεια του είναι 6 μήνες. Ο στόχος του είναι οι μαθητές να μάθουν τους 12 θεούς του Ολύμπου μέσα από γνωστούς αρχαίους ελληνικούς και λατινικούς μύθους. Θα χρησιμοποιηθεί η λογική των “escape rooms” δηλαδή συνεργατικές ασκήσεις εύρεσης στοιχείων και επίλυσης γρίφων μέσα από δραστηριότητες STEM ( Science, Technology, Engineering, Mathematics). (περισσότερα…)

SteMythology

etwinning logo official

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου 4 – 6 έτων. Η διάρκεια του είναι 6 μήνες. Ο στόχος του είναι οι μαθητές να μάθουν τους 12 θεούς του Ολύμπου μέσα από γνωστούς αρχαίους ελληνικούς και λατινικούς μύθους. Θα χρησιμοποιηθεί η λογική των “escape rooms” δηλαδή συνεργατικές ασκήσεις εύρεσης στοιχείων και επίλυσης γρίφων μέσα από δραστηριότητες STEM ( Science, Technology, Engineering, Mathematics). (περισσότερα…)