E twinning – Stemfables

Σύντομη περιγραφή του έργου

.jpg

Το πρόγραμμα απευθύνονταν σε μαθητές ηλικίας 4-6 ετών με εξάμηνη διάρκεια  από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο. Οι δραστηριότητες του έργου κινούνταν με κεντρικό άξονα το Stem ώστε να αποκτήσουν οι μαθητές μας ενημέρωση και ευαισθητοποίηση στους αρχικούς τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών. Βασικός στόχος του έργου λοιπόν ήταν να εισάγει τους μαθητές στη μάθηση μέσω Stem, χρησιμοποιώντας ρομποτικά παιχνίδια ( Bee Bot) αυξάνοντας συνάμα το ενδιαφέρον τους για τις νέες τεχνολογίες και την ενσωμάτωση στη διαδικασία μάθησης.

Ξεναγός μας στις δραστηριότητες ο Αίσωπος που όντας γνώστης πολλών μύθων μας έστειλε κάποιους από τους αγαπημένους του. Ανατέθηκαν αποστολές με πολλές διασκεδαστικές δραστηριότητες για τον κάθε μύθο.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κατάφεραν :

Να υιοθετήσουν τη μέθοδο Stem μέσω του σχεδιασμού, της συμμετοχής, της αμφισβήτησης, της παρατήρησης και της δοκιμής των ιδεών τους.
Να μάθουν να επιλύουν προβλήματα, να εργάζονται σε ομάδες, να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης και δεξιότητες αλγοριθμικής σκέψης.
Να εξοικειωθούν με τον προγραμματισμό μικρών ρομπότ (bee bot)
Να επικοινωνήσουν, να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν μέσω των Τ.Π.Ε για την παραγωγή κοινού έργου.
Να χρησιμοποιούν με ασφάλεια τις Τ.Π.Ε. παράγοντας πολυτροπικά έργα.
Να γνωρίσουν τι είναι οι μύθοι.
Να γνωρίσουν τον Αίσωπο, τον μεγαλύτερο παραμυθά.
Να διαβάσουν, να επεξεργαστούν και να απολαύσουν την λογοτεχνία.
Να κάνουν πειράματα, να συλλέξουν στοιχεία, να παρατηρήσουν τον φυσικό κόσμο.
Να διατυπώσουν επιστημονικές υποθέσεις, να τις ελέγξουν πειραματικά και να γνωρίσουν το σχετικό φυσικό φαινόμενο.
Να αναπτύξουν τη φαντασία τους , τη δημιουργικότητα τους και τις δεξιότητες τους στην τέχνη και πάνω από όλα να μάθουν διασκεδάζοντας.

Οι εκπαιδευτικοί του έργου:

 

  • 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου ( Μαρία Γκιζλή{ιδρύτρια} – Μαρίνα Βασιλείου)
  • Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αρεδιού (Μαρία Παναγή {συνιδρύτρια}
  • 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης, ( Παρασκευή Καρελλά)
  • 13ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης ( Στέλλα Κέτσιου)
  • Δημόσιο Νηπιαγωγείου Αγίου Κωνσταντίνου (Μαρία Παπαζαφείρη – Αλεξάνδρα Μερισιώτη)
  • 5ο Νηπιαγωγείο Θέρμης (Χριστίνα Καράπα)
  • 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας (Γιάννα Καπλάνη)
  • Δημόσιο Νηπιαγωγείο Τραχωνίου Λεμεσός Κύπρος (Μαριάμ Βασιλειάδου)
  • Κοινοτικό Νηπιαγωγείου Αρεδιού (Μαρία Πέτρου)
  • 48ο Νηπιαγωγείο Λάρισας (Ροδόπη Κουτούλη)

Χρονοδιάγραμμα του Έργου – Οι Μύθοι του Αισώπου

Οι Μύθοι του Αισώπου

Νοέμβριος – Δεκέμβριος

Γνωριμία με τον Αίσωπο, το διασημότερο μυθοποιό της αρχαιότητας. Γνωριμία με τους μύθους του Αισώπου και άλλους μύθους.

1ος Μύθος: Η λύρα του Απόλλωνα (η παραγωγή ήχου)
Φυσικοί και τεχνητοί ήχοι – Κατασκευή μουσικών οργάνων – Πειράματα – Διαδικτυακά παιχνίδια – Δραστηριότητες με το bee bot.

Ιανουάριος
2ος Μύθος: Η καρακάξα και το διαμάντι ( η τήξη του πάγου)
Τήξη και Πήξη- Γλυπτά από πάγο – Πειράματα – Διαδικτυακά παιχνίδια – Δραστηριότητες με το bee bot.

Φεβρουάριος
3ος Μύθος: Ο φορτωμένος γάιδαρος

H διαλυτότητα των ουσιών και η απορροφητικότητα των σωμάτων

Πειράματα – Διαδικτυακά παιχνίδια – Κατασκευή μάσκας – Δραστηριότητες με το bee bot.
Δραστηριότητες για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.

Μάρτιος                                           

4ος Μύθος: Ο λαίμαργος σκύλος (η αντανάκλαση του φωτός)  

Αντανάκλαση σε λείες και κοίλες επιφάνειες – Πειράματα – Διαδικτυακά παιχνίδια – Δραστηριότητες με το bee bot.

Απρίλιος
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – Συνεργατικό βιβλίο.
Αξιολόγηση και διάδοση του έργου

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ: Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε το βιβλίο