Μιλήσαμε για το συναίσθημα της ντροπής και το αντίθετο
συναίσθημα αυτό της περηφάνειας. Εξηγήσαμε πότε
μπορεί να ντρεπόμαστε και είδαμε το παραμύθι “το
ντροπαλό χταπόδι”. Τα παιδιά προσπάθησαν να σκεφτούν
πότε ντρέπονται, ενδεικτικές απαντήσεις των παιδιών:
Ντρέπομαι όταν…..
έχω καιρό να δω κάποιον (Άγγελος)
πηγαίνω σε σπίτια ξένων (Ραφαέλα)
βλέπω κάποιον που δεν ξέρω (Θοδωρής)
δεν έχω φίλους και βλέπω ένα παιδάκι ντρέπομαι να του ζητήσω να παίξουμε (Άννα)
με κοιτάνε (Λυδία)
καμιά φορά ντρέπομαι να μιλήσω στον εαυτό μου (Βαλεντίνα)
έρχεται στο σπίτι μου κάποιος φίλος μου με τη μαμά του ντρέπομαι τη μαμά του. (Γιάννης)
συναντώ φίλους του μπαμπά (Διαμαντής)
συναντώ ανθρώπους που δεν γνωρίζω (Ευαγγελία)
μερικές φορές ντρέπομαι τον εαυτό μου (Κυριακή)
δεν ντρέπομαι ποτέ (Αγάπη)
έρχεται ο μάστορας στο σπίτι μας (Ηρακλής)
κάποιος με κοιτάζει στα μάτια (Γιώργος)
όταν η μαμά έρχεται σπίτι και δεν της μιλάω (Βασιλική)
Μιλήσαμε για το αντίθετο συναίσθημα της ντροπής που είναι η περηφάνεια. Είδαμε το παραμύθι “το περήφανο τριαντάφυλλο” και ζωγραφίσαμε τα περήφανα λουλουδάκια για να τα προσθέσουμε στον κήπο των συναισθημάτων. Τέλος φτιάξαμε το χεράκι μας με χαρτόνι και γλωσσοπίεστρα. Το χεράκι το πήραν τα παιδιά στο σπίτι τους με σκοπό οι γονείς να γράψουν σε κάθε δάχτυλο κάτι για το οποίο είναι περήφανοι για τα παιδιά τους και να μας το επιστρέψουν για να το παρουσιάσουνε στην ολομέλεια της τάξης.
Είδαμε την εξέλιξη των σπόρων της φακής που είχαμε φυτέψει. Τα παιδιά παρατήρησαν οτι οι φακές που μεγάλωναν με νερό και ήλιο φύτρωσαν. Αυτές που μεγάλωναν στο σκοτάδι αν και φύτρωσαν ήταν κίτρινες και όχι πράσινες όπως θα έπρεπε να είναι. Τέλος παρατηρήσαμε το κουπάκι με τις φακές που δεν τις ποτίζαμε καθόλου και δυστυχώς δεν φύτρωσαν. Τα παιδιά πήραν στο σπίτι τους τις φακές με την υπόσχεση να τις φροντίζουν.
Γνωρίσαμε το σχήμα του κύκλου, βρήκαμε αντικείμενα που μοιάζουν ή είναι κυκλικά. Και στην τάξη μας μέσα υπήρχαν πολλά παιχνίδια που έμοιαζαν με τον κύκλο, ήταν δηλαδή στρογγυλά όπως η μπάλες που στολίσαμε στο δέντρο, η μπάλα που παίζουμε στην αυλή, κλπ. Ακούσαμε το τραγούδι του κύκλου απο τα ΖΟΥΖΟΥΝΙΑ, κάναμε κύκλους με τα χέρια μας, με τα δάχτυλα μας, με τα πόδια μας, με το κεφάλι μας, κλπ. Ζωγραφίσαμε τον κύκλο και τον φτιάξαμε ότι θέλαμε, απο σπίτι μέχρι μπάλα. Τέλος φτιάξαμε χιονάνθρωπους αφού παρατηρήσαμε πως ο χιονάνθρωπος αποτελείται απο δύο ενωμένους κύκλους.
Αφού θυμηθήκαμε όλα τα συναισθήματα που έχουμε μάθει, διαβάσαμε το βιβλίο “Η παλέτα των συναισθημάτων”, αντιστοιχήσαμε το κάθε συναίσθημα με ένα χρώμα, σύμφωνα με τη συναισθηματικούλα, την ηρωίδα του βιβλίου μας, στο τέλος ζωγραφίσαμε τη δική μας παλέτα.